Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Jammer van Rojas. En Wiggins is een knecht kwijt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Wielrennen
Tjallingii eruit met gebroken heup. Belangrijke kracht voor de klassementsrenners.
Wel bikkel dat hij de etappe met een gebroken heup gewoon uitrijdt!
Al zou ik voetballers ook niet onderschatten wat dit betreft. Miralem Sulejmani voetbalt al 1,5 seizoenen met een 9 maanden oude baby in z'n buik,

Al zou ik voetballers ook niet onderschatten wat dit betreft. Miralem Sulejmani voetbalt al 1,5 seizoenen met een 9 maanden oude baby in z'n buik,
Gesink is wel degelijk gevallen, lees ik op AD.nl. Hij lag bij die valpartij in de laatste kilometer.
Gut, is het nu Feest in huize Steef?
Tja, balen, maar er lagen er vandaag een heleboel op hun snufferd. Verder niets ernstigs aan de hand voor Gesink? Mollema zit wel lekker scherp en alert van voren trouwens!
Tja, balen, maar er lagen er vandaag een heleboel op hun snufferd. Verder niets ernstigs aan de hand voor Gesink? Mollema zit wel lekker scherp en alert van voren trouwens!
Wielrennen
Het was overigens niet in de laatste km, laatste km maakt het ook niet uit of je voorin zit, als de man voor je valt is er weinig meer aan te doen.
Gesink kwam overigens als 18e over de finish dus het zal allemaal wel mee zijn gevallen.
Niets aan het handje voor wat betreft Gesink maar wel een paar slachtoffers vandaag. Vervelend voor Tjallingi. Een harde werker én een sympathieke jongen. Die gun je zo iets niet. Zo'n eerste tourweek is echt een kwestie van overleven.
Bij Argos is het momenteel ook geen feest want Kittel is ziek. Daar gaat de gedroomde confrontatie met Cavendish.
Bij Argos is het momenteel ook geen feest want Kittel is ziek. Daar gaat de gedroomde confrontatie met Cavendish.
Nil volentibus arduum
Anderhalf jaar? Maak daar maar al vijf jaar van ofzo... Buitencategorie pur sang. Kan zomaar vanaf Milaan-San Remo tot en met de Ronde van Lombardije alle eendagsklassiekers winnen.Peter schreef:Lijkt me niet. Die gozer rijdt al 1.5 jaar zo.
Gisteren overigens een zeer vermakelijke etappe gezien door alle hectiek, de komende drie dagen zal dat naar verwachting anders zijn met een sprintersbal. Zaterdag gaan we dan voor het eerst serieus klimmen. Kijk er nu al naar uit!
Tot nu toe gaat het goed, ben redelijk tevreden over m'n ploeg. Jammer dat Rojas gisteren uitviel, kostte me de dagprijs (strafpunten). In zijn plaats is Menchov in het team gekomen. Dit is de top 10 van de renners tot nu toe:Duke schreef:Van Garderen en Taaramae zijn kanshebber voor de witte trui, die scoort ook elke dag punten. En dubbele in het eindklassement. Ik weet inmiddels dat je niet teveel sprinters mee moet hebben. Vooral geen sprinters die na een week al naar huis gaan. Schleck zou voor de bolletjestrui kunnen gaan.
Maar ik zal jullie op de hoogte houden van de stand van zaken.
1 Cancellara, Fabian Radioshack 295
2 Sagan, Peter Liquigas 287
3 Boasson Hagen, Edvald SKY 238
4 Van Garderen, Tejay BMC 162
5 Wiggins, Bradley SKY 136
6 Chavanel, Sylvain Omega 111
7 Cavendish, Mark SKY 98
8 Gilbert, Philippe BMC 68
9 Morkov, Michael Saxo bank 65
10 Greipel, André Lotto 60
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 15/16
Dat maakt niet uit, het gaat erom dat hij er toch weer bij lag, en dat jaar in jaar uit.Cruijff schreef:Gut, is het nu Feest in huize Steef?
Tja, balen, maar er lagen er vandaag een heleboel op hun snufferd.
Overigens heb ik net als Steef mijn twijfels over die Sagan hoor.. heb ook zo het idee dat over een half jaar ofzo opeens naar buiten komt dat ie toch uit een verkeerde pot van snoepjes gegeten heeft.
Er zijn er maar weinig die er nooit bij liggen hoor. Soms is het stuurmanskunst en/of positioneren maar er zijn ook situaties waarbij je er niet veel aan kunt doen. Je kunt nu eenmaal niet allemaal op de eerste rij fietsen in dit soort finales.
Tot de 1e bergrit zal het nog wel wringen blijven.
Tot de 1e bergrit zal het nog wel wringen blijven.
Nil volentibus arduum
Sagan was in de jeugd al sterk en allround (diverse mountainbike en veldrijd kampioenschappen).
Kan me niet voorstellen dat ze dan al aan de snoeppot zitten.
Kan me niet voorstellen dat ze dan al aan de snoeppot zitten.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Je had laatst toch een schaatsertje van een jaar of 13 die betrapt was op doping?
Tevreden over Rabo tot nog toe, Alexander?
Salvador Dali
Salvador Dali
Hmmz, geen gunstige wind voor waaiers vandaag. Cav op een zetel naar de streep zo. Saaie papadag er gebeurt niks, net nu de kids slapen....
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Dat er voorlopig pas 3 renners uit zijn gevallen en dat er 1 Rabo bij zit, zal wel pech heten, maar daar geloof ik niet in.Duke schreef:Tevreden over Rabo tot nog toe, Alexander?
Mollema maakt op mij voorlopig een goede indruk. Gesink vind ik een beetje te ontspannen doen. Kruiswijk is denk ik niet zo in vorm. De rest lijkt er eigenlijk maar een beetje voor spek en bonen bij. Zo een Renshaw wint in nog geen 10 jaar een massasprint in de Tour.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Anderhalf jaar op topniveau. In 2010 begon hij met winnen op topniveau. Uiteraard zag je al vroeg dat dit een renner was met grote, grote, kwaliteiten. Zie hem Parijs Roubaix overigens niet zo snel winnen. Voor de rest zou dit de nieuwe Bettini kunnen worden.Oscarito schreef:Anderhalf jaar?Peter schreef:Lijkt me niet. Die gozer rijdt al 1.5 jaar zo.
Wereldkampioen mountainbiken bij de junioren, tweede op het WK veldrijden, tweede in Parijs-Roubaix voor junioren.Peter schreef:Anderhalf jaar op topniveau. In 2010 begon hij met winnen op topniveau. Uiteraard zag je al vroeg dat dit een renner was met grote, grote, kwaliteiten. Zie hem Parijs Roubaix overigens niet zo snel winnen. Voor de rest zou dit de nieuwe Bettini kunnen worden.Oscarito schreef:Anderhalf jaar?Peter schreef:Lijkt me niet. Die gozer rijdt al 1.5 jaar zo.
Als je kijkt naar zijn stuurmanskunsten (Ronde van Zwitserland gezien?), zijn gestalte en explosiviteit zou hij Paris-Roubaix juist heel goed aan moeten kunnen. Dat zie je ook al terug in zijn uitslagen.
Sagan zit nu al op het niveau van Bettini qua kwaliteiten en gaat veel beter worden dan die ooit is geweest.
Was weer een beste valpartij in de finale. Voor de renners met ambities voor het klassement is het nog twee keer billen knijpen. Daarna de eerste finish bergop. Dan is het even gedaan met het gedrang in de finale.
De aankomst van komende zaterdag is overigens zeker het bekijken waard. Zeer lastige slotklim!
De aankomst van komende zaterdag is overigens zeker het bekijken waard. Zeer lastige slotklim!
Nil volentibus arduum
Wielrennen
Dan waar geloof je wel in? De valpartij van tjallingi was te voorkomen door goed beleid?Alexander schreef:Dat er voorlopig pas 3 renners uit zijn gevallen en dat er 1 Rabo bij zit, zal wel pech heten, maar daar geloof ik niet in.Duke schreef:Tevreden over Rabo tot nog toe, Alexander?
.
Het is waarschijnlijk de bedoeling dat de Rabobank formatie de hele dag met de complete ploeg aan kop zit om alle valpartijen te omzeilen.
Ik ben de eerste om toe te geven dat het beleid en de prestaties van Rabobank niet altijd goed zijn. Maar we moeten het ook niet overdrijven. Zo'n eerste tourweek is nu eenmaal altijd bloednerveus en sommige valpartijen zijn niet te ontwijken. Renners proberen buitenom naar voren te rijden, er volgt een wegversmalling waardoor ze naar binnen sturen. Die beweging werkt door naar het midden van de groep, daar moeten renners remmen en die daarachter zitten er vervolgens op want die kunnen simpelweg geen kant op. Alternatief is om aan de buitenkant te zitten (kost wel wat meer energie) en dan kun je weer in de problemen komen met toeschouwers, hekken en een beweging van het peloton naar de zijkant. Het is simpelweg onmogelijk om dat allemaal te ontwijken.
Er zijn ook deze Tour alweer diverse prima renners tegen het asfalt gegaan. Soms valt de schade 100% mee (Nibali) en soms valt het 100% tegen (Tjallingii).
Ik ben de eerste om toe te geven dat het beleid en de prestaties van Rabobank niet altijd goed zijn. Maar we moeten het ook niet overdrijven. Zo'n eerste tourweek is nu eenmaal altijd bloednerveus en sommige valpartijen zijn niet te ontwijken. Renners proberen buitenom naar voren te rijden, er volgt een wegversmalling waardoor ze naar binnen sturen. Die beweging werkt door naar het midden van de groep, daar moeten renners remmen en die daarachter zitten er vervolgens op want die kunnen simpelweg geen kant op. Alternatief is om aan de buitenkant te zitten (kost wel wat meer energie) en dan kun je weer in de problemen komen met toeschouwers, hekken en een beweging van het peloton naar de zijkant. Het is simpelweg onmogelijk om dat allemaal te ontwijken.
Er zijn ook deze Tour alweer diverse prima renners tegen het asfalt gegaan. Soms valt de schade 100% mee (Nibali) en soms valt het 100% tegen (Tjallingii).
Nil volentibus arduum
www.telegraaf.nl'Bizarre deal in zaak-Armstrong'
door Raymond Kerckhoffs
AMSTERDAM - EXCLUSIEF Telesport kreeg gisteravond van goed ingevoerde bronnen informatie doorgespeeld dat het antidopingagentschap USADA een bizarre deal zou hebben afgesloten met vijf voormalige ploegmaten van Lance Armstrong die nu actief zijn in de Ronde van Frankrijk. Die afspraak zou inhouden dat deze renners dopegebruik bekenden, belastende informatie over Armstrong zouden geven en pas eind september voor slechts zes maanden geschorst worden.
Het gaat om Levi Leipheimer, George Hincapie, David Zabriskie en Christian Vande Velde. Ook Jonathan Vaughters heeft bekend, maar in zijn functie als teammanager van Garmin-Sharp kan hij niet buitenspel worden gezet. Bij de start van de huidige Tour, afgelopen zaterdag in Luik, voorspelde UCI-voorzitter Pat McQuaid reeds dat de zaak-Armstrong een schaduw zou werpen over 's werelds grootste wielerronde.
'Latere schorsing'
De vijf Amerikanen zouden in het grote dopingonderzoek naar de zevenvoudige Tour-winnaar Lance Armstrong bekend hebben dat ze zelf ook verboden middelen hebben gebruikt. Dit moet dus gaan over de jaren dat ze zelf bij US Postal, Discovery, Astana of RadioShack reden. Wonderbaarlijk kon met het USADA de regeling worden getroffen dat de schorsing pas tegen het einde van dit seizoen ingaat, zodat ze nog in staat zijn om de Tour de France en de Vuelta a España te rijden.
De vijf waren als ploegmaten bekend met de werkwijze van teammanager Johan Bruyneel en Lance Armstrong. Als getuigen werden zij vorig jaar opgeroepen voor een onderzoek van de federale justitie dat geleid werd door Fed-agent Jeff Novitsky. Toen deze zaak gesloten werd wegens gebrek aan bewijs, heeft USADA de zaak opnieuw opgepakt.
Dopingovertredingen
Het onlangs uitgelekte 15 pagina’s tellende document van USADA spreekt over verschillende dopingovertredingen in de wielersport. Verboden middelen als epo, bloedtransfusies, testosteron, HGH (hormonen), cortisonen en maskeringsmiddelen, zoals plasma-injecties komen aan de orde. Armstrong, Bruyneel en de beruchte Italiaanse sportarts Michele Ferrari zouden daarnaast renners in de ploegen US Postal, Discovery Channel, Astana en RadioShack aangezet hebben tot dopegebruik.
Salvador Dali
Salvador Dali
Het zal wel weer puur toeval zijn dat dit precies tijdens de Tour de France naar buiten komt. Ik vind de gang van zaken op zichzelf vreemd. Waarom gaan onderhandelen over een strafmaat met renners die wellicht hetzelfde hebben gedaan als Armstrong. Dan wil je wel heel graag iemand ophangen. En eerlijk gezegd denk ik dat er toch al nauwelijks een mens te vinden is die geloofd in de onschuld van hem.
Maar goed, hier zijn we de komende weken nog niet klaar mee. Zoveel is wel duidelijk. Ben benieuwd of we dan ook weer allerlei uitslagen gaan herschrijven. Dan zijn ze nog wel even bezig.
Maar goed, hier zijn we de komende weken nog niet klaar mee. Zoveel is wel duidelijk. Ben benieuwd of we dan ook weer allerlei uitslagen gaan herschrijven. Dan zijn ze nog wel even bezig.
Nil volentibus arduum