Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Oscarito

Re: Wielrennen

Bericht door Oscarito » za jun 30, 2012 7:38 am

Zeux schreef:En je hebt duidelijk geen fiducie in Gesink.
Tuurlijk niet, anders krijg ik klappen van Feest. :drecul.gif:

Voor het klassement eindigt hij wel in de top-10 als hij uit gaat rijden en niet valt maar mijn toto telt het eindklassement niet mee. Alleen de dagelijkse top-10. Met etappe 4, 11 en 18 die dubbel tellen. http://sportzomer.limburger.nl/Page/644 ... lling.aspx

Met een parcours als dit, een karakter als Gesink en zijn competenties gezien op explosiviteit lijkt Mollema in vorm mij een betere keuze. Vraag is alleen of Mollema wel in topvorm is, ik durfde het niet aan in ieder geval. Als hij vormbehoud had getoond in de Ronde van Zwitserland had ik hem wel gekozen want zijn resultaten in de heuvelklassiekers waren uitstekend en je wint niet voor niets het puntenklassement in de Vuelta.

beelzebub

Bericht door beelzebub » za jun 30, 2012 9:29 am

Bij poultjes invullen hangt het altijd af hoe ze inmekaar steken. Krijg je alleen punten bij dagzeges? Bonus bij een dag de trui dragen of naar Parijs brengen, mag je wisselen of reserves opstellen (Kittel komt nog geen berg over dus zet je een klimgeit als eerste reserve) etc etc. Gemiddelde klassementsrenners die toptien eindigen naar top-30 doen in een tijdrit, en 10-30 eindigen in een bergrit leveren me nooit veel punten op.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za jun 30, 2012 10:52 am

Ach nee he de Tour de France begint weer, vanaf vandaag 3 weken lang dat hysterische gedoe over de met afstand domste sport. Brrrrrrrrrrrrr ik hoef SS de komende tijd niet aan te zetten. :excited.gif:
YNWA

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za jun 30, 2012 12:30 pm

Dit zijn ze geworden. Punten voor het dagklassement, elke dag punten voor de klassementen van alle truien, en dubbele punten voor alle eindklassementen van de truien. Paar gokjes erin, met alleen de geijkte namen kom je er niet.

Evans, Cadel
Wiggins, Bradley
Cavendish, Mark
Chavanel, Sylvain
Rojas Gil, Jose Joaquin
Sagan, Peter
Brajkovic, Janez
Taaramae, Rein
Greipel, André
Boasson Hagen, Edvald
Froome, Christopher
Martin, Tony
Van den Broeck, Jurgen
Cancellara, Fabian
Klöden, Andreas
Sanchez Gonzalez, Samuel
Rolland, Pierre
Coppel, Jerome
Schleck, Frank
Nibali, Vincenzo
Van Garderen, Tejay
Velits, Peter
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Khraa

Bericht door Khraa » za jun 30, 2012 2:31 pm

Heerlijk weer de Tour! Na Ajax en Olympische Spelen toch wel mijn favoriete evenement.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

zeux

Bericht door zeux » za jun 30, 2012 6:29 pm

Duke schreef:Dit zijn ze geworden. Punten voor het dagklassement, elke dag punten voor de klassementen van alle truien, en dubbele punten voor alle eindklassementen van de truien. Paar gokjes erin, met alleen de geijkte namen kom je er niet.

Evans, Cadel
Wiggins, Bradley
Cavendish, Mark
Chavanel, Sylvain
Rojas Gil, Jose Joaquin
Sagan, Peter
Brajkovic, Janez
Taaramae, Rein
Greipel, André
Boasson Hagen, Edvald
Froome, Christopher
Martin, Tony
Van den Broeck, Jurgen
Cancellara, Fabian
Klöden, Andreas
Sanchez Gonzalez, Samuel
Rolland, Pierre
Coppel, Jerome
Schleck, Frank
Nibali, Vincenzo
Van Garderen, Tejay
Velits, Peter
Holy christ, dat zijn veel namen. Ik doe mee met een poeltje (vier mensen, dus de top drie moet haalbaar zijn!) waarin je 15 renners kunt selecteren, maar 'gewogen', met punten per renner en een max aantal punten te besteden, waardoor je niet alleen topperts kunt kiezen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za jun 30, 2012 10:16 pm

Vooral het commentaar dat je er met de geijkte namen niet komt vind ik lachen. Je vraagt je dan namelijk af wie je nog meer had kunnen selecteren qua 'geijkte namen'.

Spartacus was oppermachtig. Sagan viel tegen door een slechte bocht (kostte m zeker 10 seconden). Martin had pech. Mentsjov reed verrassend sterk. Rare vogel toch ook.

Duke

Bericht door Duke » za jun 30, 2012 10:25 pm

Ik volg het wielrennen niet zo goed, van Froome had ik dus nog nooit gehoord. Maar veel namen zijn inderdaad wel bekend. Wat ik ermee wil zeggen is dat iedereen die heeft, dus die maken het verschil niet. Zelfs een renner als Taaramae, die ik vorig jaar nog als één van de weinigen had, heeft nu ook al meer dan de helft.

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » za jun 30, 2012 10:46 pm

Het is verrekte lastig om het verschil te maken met zoveel renners ook. Als je er 12 mag selecteren is het wat dat betreft een stuk lastiger. Kies je dan voor 3 sprinters of meer? Etc. Nu pak je een Rolland, Coppel en een Schleck erbij, maar de kans dat dat wat wordt is niet heel hoog. Echter moet je wel, want stel dat je ze niet hebt....

Ik zou alleen wat extra sprinters meenemen. Goss of Kittel. Van Greipel weet ik het niet. LL Sanchez en Gerrans verwacht ik ook vaak. Eerste week zijn dat jongens om in de gaten te houden. En Gilbert is dus goed. Schrijf die maar vast op.

Oscarito

Bericht door Oscarito » zo jul 01, 2012 8:11 am

Waarom zou Schleck niks worden? De laatste drie keer dat hij Parijs haalde was als top-10 renner. Kan heuveltjes uitstekend aan en is een van de betere klimmers. En eenieder die hem in de Ronde van Zwitserland heeft zien rijden weet dat zijn fysiek vorm prima is.
Wat betreft Coppel ben ik het met je eens, daarnaast doen de namen Brajkovic, Van Garderen, Taaramae en Klöden mij verbazen. Ik zou ze niet hebben gekozen. Rolland ook niet maar op basis van vorig jaar kan ik nog wel begrijpen dat mensen hem nemen. Coppel, Brajkovic en Taaramae zijn top-15/25 renners op hun best, lang aanblijven klampen maar verder niets bijzonders. Al zal Taaramae misschien nog wel voor een ritzege willen gaan. Van Garderen is de enige knecht van Evans in de bergen en kan dus niet voor zichzelf rijden. En Klöden kent zijn slechtste voorjaar ooit.

Uit ervaring weet ik dat het meestal beter is om gewoon de beste renners te kiezen aangevuld met misschien een of twee renners die een geweldig momentum hebben nu. Bijvoorbeeld een Chavanel die aan zijn sterkste seizoen bezig is. De wat grotere gokjes als Coppel betalen zich zeer zelden terug.
Bekijk het parcours, maak een indeling in hoe zwaar de etappes zijn en hoe ze gaan eindigen. Kies dan de beste renners voor dat soort finishen en vervolgens de renners die het vaakst terugkomen op die lijst. Voor de rest is het duimen draaien want de Tour verloop zelden precies zoals je het voorspelt (valpartijen, te behoudend koersen van de favorieten).

peter

Bericht door peter » zo jul 01, 2012 8:58 am

Parcours is nou niet bepaald op het lijf geschreven van Schleck. Reed prima in Zwitserland, maar voor die twee à drie etappes in de Tour zou ik hem niet nemen. Gisteren ook weer 38 seconden aan de broek. Nee, die jongen zal heus als 8ste eindigen, maar de vraag is of hij punten haalt. Bij een selectie van 15 man is hij absoluut niet van partij. Gesink bijvoorbeeld ook niet.

Duke

Bericht door Duke » zo jul 01, 2012 9:46 am

Van Garderen en Taaramae zijn kanshebber voor de witte trui, die scoort ook elke dag punten. En dubbele in het eindklassement. Ik weet inmiddels dat je niet teveel sprinters mee moet hebben. Vooral geen sprinters die na een week al naar huis gaan. Schleck zou voor de bolletjestrui kunnen gaan.

Maar ik zal jullie op de hoogte houden van de stand van zaken.

Salvador Dali

sander

Bericht door sander » ma jul 02, 2012 10:51 am

Cancellara is sterker dan gedacht en gegokt en verloren. Heb hem er niet bij en loop veel schade op zolang hij in het geel blijft en mee blijft sprinten. Vandaag weer een massasprint, hopelijk voor Rabo dan Renshaw nog wat kan en voor Argos dat Kittel hem pakt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 02, 2012 11:45 am

Cancellara staat er altijd als het er op aankomt.

Ik weet niet wat zijn ambities verder zijn. Vermoedelijk geel nog even vasthouden en dan alleen nog de tijdritten. Dan heeft hij het gezicht van de sponsor gered en kan hij zich richting op de Olympische spelen. Maar moest hij met dit parcours voor het klassement gaan zou hij wellicht zelfs in staat zijn om top 10 te rijden. Dat zal voor een winnaar als Cancellara echter geen doel zijn.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jul 02, 2012 1:50 pm

Gesink nog steeds niet gevallen, hoe lang gaat dit nog goed.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jul 02, 2012 3:20 pm

Hopelijk heel lang. Ik sla een kruissteken, kus mijn Christus kettinkje en vraag aan die lui daarboven of ze Robert Gesink dit jaar willen helpen en behoeden voor tegenspoed.

Hij maakt een sterke indruk en kan met wat geluk ver gaan komen. Alleen voor hem helaas niet het ultieme parcours.

zeux

Bericht door zeux » ma jul 02, 2012 4:50 pm

Mijn ploegske:

Evans (5)
Sanchez (5)
Wiggins (5)
Boasson Hagen (5)
Martin (5)
Cavendish (4)
Hesjedal (3)
Farrar (3)
Rojas (3)
Hoogerland (2)
Taaramäe (1)
Coppel (1)
Menchov (1)
Costa (1)
Kittel (1)

Totaal: 45 punten

Gele trui: Wiggins
Groene Trui: Cavendish
Bollen: Hoogerland
Wit: Taaramäe
Ploeg: Sky
Eindtijd: 88 uur 8 minuten
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 02, 2012 9:17 pm

Toch weer Cavendish. Je kan veel van 'm zeggen maar het is een echte winnaar. Nu dus ook zonder uitgebreide steun van de ploeg en met het vizier eigenlijk al volledig op de spelen inclusief de daarbij behorende voorbereiding en fysieke gesteldheid.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 02, 2012 10:00 pm

Overigens is vandaag Bozic aangereden door een auto van de organisatie. Deze keer hebben ze het maar even buiten de uitzending gelaten.

Gaat dus alvast weer lekker met het circus om de koers heen.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » di jul 03, 2012 4:02 pm

Ze vallen met bosjes, maar Gesink blijft stug doorfietsen.

Gerrans hard eraf en Rojas al naar huis. Tot zover mijn aspiraties voor vandaag (en mijn poule).

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di jul 03, 2012 4:26 pm

Sagan met overmacht gewonnen. Bollema weer netjes in de top 10.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

peter

Bericht door peter » di jul 03, 2012 4:53 pm

Even afwachten hoe ze dat nu doen met die tijden. Wie krijgt welke tijd, want Gesink moest lossen en komt dus op 7 seconden van Evans, maar Wiggins viel en krijgt hij dan de zelfde tijd als Sagan of Evans? Lastig, hoor.

Edit: ze zetten die hele groep op 1 seconde (tikkie lossen, val van marcato etc.).

elliquido

Bericht door elliquido » di jul 03, 2012 4:55 pm

sagan = di luca ?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Feest

Bericht door Feest » di jul 03, 2012 7:49 pm

Sagan de Gekke Kikker stuitert alle kanten op van de dope.

Als die niet binnenkort ontmaskert wordt....

peter

Bericht door peter » di jul 03, 2012 8:11 pm

Lijkt me niet. Die gozer rijdt al 1.5 jaar zo.

Plaats reactie