Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

jabu

Wielrennen

Bericht door jabu » do mar 22, 2012 5:30 pm

Afbeelding

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » do mar 22, 2012 6:08 pm

Voetbal is een sport, wielrennen is een spelletje.

jabu

Wielrennen

Bericht door jabu » do mar 22, 2012 6:11 pm

Wat is jouw definitie van sport?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do mar 22, 2012 6:17 pm

Wereldwijde concurrentie. Als ze in Afrika meer fietsen hadden, zou er nooit meer een Europeaan de tour winnen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mar 22, 2012 7:00 pm

Alles is dan een spelletje. In Afrika hebben ze namelijk helemaal niets. Voetballen is het ook behelpen.

jabu

Wielrennen

Bericht door jabu » do mar 22, 2012 8:03 pm

Jöhnk schreef:Wereldwijde concurrentie. Als ze in Afrika meer fietsen hadden, zou er nooit meer een Europeaan de tour winnen.
Hoe is voetbal dan een sport? De eerste keer dat Afrika serieus ergens om meedoet moet nog komen en als ze in Noord-Amerika en Azië de sport serieus zouden nemen dan werd er nooit meer een land als Nederland tweede op een WK.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do mar 22, 2012 8:57 pm

Voetbal is toch juist razend populair in Azie?

Geen sport met meer concurrentie dan voetbal.

elliquido

Bericht door elliquido » do mar 22, 2012 11:42 pm

Jabu schreef:
Jöhnk schreef:Wereldwijde concurrentie. Als ze in Afrika meer fietsen hadden, zou er nooit meer een Europeaan de tour winnen.
Hoe is voetbal dan een sport? De eerste keer dat Afrika serieus ergens om meedoet moet nog komen en als ze in Noord-Amerika en Azië de sport serieus zouden nemen dan werd er nooit meer een land als Nederland tweede op een WK.
Dit geloof je toch echt niet zelf?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 23, 2012 12:17 am

Wielrennen is op andere continenten wel degelijk een populaire sport. Er zijn op het hoogste niveau misschien voornamelijk Europeanen actief maar dat kun je net zo makkelijk over voetbal stellen.

Je kunt denk ik wel stellen dat wielrenners veel meer voor hun sport moeten doen én laten. Anders kan je simpelweg niet mee. Maar het heeft niet zoveel zin om een vergelijking te maken want het zijn nu eenmaal andere sporten met afwijkende eigenschappen. Ik vind voetbal in algemene zin wel een overschatte sport.
Nil volentibus arduum

jabu

Wielrennen

Bericht door jabu » vr mar 23, 2012 7:16 am

Voetbal is zeker overschat, maar wel zeer populair. Er zijn vele sporten waarbij de beoefenaars vele malen meer trainingsarbeid moeten leveren.
elliquido schreef:
Jabu schreef:
Dit geloof je toch echt niet zelf?
Het zijn niet mijn criteria. Ik vroeg aan de hand van Jöhnk zijn zelf gehanteerde criteria hoe hij dat dan bij voetbal ziet. Met Jöhnk zijn definitie blijven er nml erg weinig sporten over. Overigens geloof ik het wel. Als de VS en bijv. China voetbal echt serieus nemen dan zijn zij direct toonaangevend.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mar 25, 2012 10:22 am

Nog een weekje voor de uitvoering van de nieuwe Vlaamse hoogmis. Voorlopig is Omega Pharma-Quick Step de ploeg van het voorjaar met overwinningen voor Terpstra en Boonen. Vandaag Gent Wevelgem. Gisteren heb ik het parcours zelf gereden. De heuvelzone is duidelijk lastiger dan coorgaande jaren. Ik ben benieuwd of iemand daar het verschil kan maken. Laatste 25 kilometer stond de wind niet gunstig voor een ontsnapping.

Cancellara heeft zijn pech hopelijk in één keer opgebruikt. Twee keer lek, betrokken bij een valpartij én aangereden worden door Barredo. En gewoon terugkomen in de eerste groep. Hij is voor mijn gewoon weer de favoriet voor Vlaanderen en Roubaix. Al is Boonen ook erg goed. Kan een mooie strijd worden!
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 01, 2012 8:30 am

Vandaag is het zover. De nieuwe Ronde van Vlaanderen. Sporza is al begonnen!

Ik hoop op Cancellara met een aanval op de Oude Kwaremont. Daar een gaatje slaan en vervolgens solo naar de meet. Zal lastig zijn want in de laatste kilometers staat de wind op de kop. Maar als iemand het kan is het Spartacus. Zou leuk zijn als hij wint omdat Cancellara zich de laatste klassiekers continu heeft laten zien.

Voor Nederland is het hopen dat Terpstra kan profiteren van het schaakspel tussen Boonen en Cancellara. Al is Chavanel daar waarschijnlijk de eerste keuze. Goed in vorm ook. Verder misschien nog een stuntje van Langeveld? Heeft zich goed verstopt de laatste weken maar is denk ik gewoon in orde. Westra zal zich ook zeker tonen.
Nil volentibus arduum

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo apr 01, 2012 9:12 am

Vind jij het niet, net als de Belgen, doodzonde dat de finish verplaatst is?

Oscarito

Bericht door Oscarito » zo apr 01, 2012 9:12 am

Ik heb speciaal een dag helemaal niets ingepland om helemaal niets te missen van de Vlaamse hoogmis. :neutral.gif:

Mijn topfavoriet is Cancellara met Sagan als een gevaarlijke outsider. Ja, die kerel is pas 22 jaar maar hij heeft nu al zoveel inhoud. Andere outsiders zijn Vanmarcke en Pozzato. Boonen noem ik expres niet, dat die maar ergens een berm in mag duiken.
Verder toch ook weer benieuwd hoe Rabobank dit keer gaat falen. Weet er iemand waarom Martens er niet bij is? Dat lijkt me samen met Breschel toch de beste man op dit parcours.

Oscarito

Bericht door Oscarito » zo apr 01, 2012 11:20 am

De voortekenen van een prachtige finale zijn in ieder geval al aanwezig! Een hele grote kopgroep met daarbij enkele sterke mannen hebben nu al bijna 6 minuten voorsprong op het peloton waar Omega Pharma-Quick Step alleen op halve kracht aan het rijden is. Verwacht dat ze straks de hele ploeg moeten inzetten om de vluchters terug te halen. Dat speelt alleen maar in de kaart van Cancellara en co.

:neutral.gif:

peter

Bericht door peter » zo apr 01, 2012 1:50 pm

Cancellara valt.....

:excited.gif:

Sleutelbeen waarschijnlijk. Foi.

Wat een doodsklap maakt die Langeveld. Brrr.

peter

Bericht door peter » zo apr 01, 2012 3:23 pm

Boonen dus. Pozzato kwam net tekort, want dat was toch de sterkste eigenlijk.

Oscarito

Bericht door Oscarito » zo apr 01, 2012 3:26 pm

Cancellara valt, Rabobank onzichtbaar, Sagan die wordt opgehouden, Boonen die wint.

:drls.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 01, 2012 10:34 pm

Ramona schreef:Vind jij het niet, net als de Belgen, doodzonde dat de finish verplaatst is?
Jawel. Ik had liever gehad dat ze de finale hadden gelaten zoals het was. Overigens ben ik niet per definitie tegen verandering. Er zijn bijvoorbeeld nog altijd veel meer edities zonder de Muur van Geraardsbergen gereden dan met. Dus wat is dan traditie? Je kunt ook echt een prachtig parcours maken met een finish in Oudenaarde. Alleen niet op deze wijze. Veel bekende heuvels en kasseien zitten nu te vroeg en zijn daardoor gedegradeerd tot een flauw voorafje. En er zitten stukken steenweg tussen die maken dat een vroege ontsnapping bijna niet mogelijk is. En die rondes over Oude Kwaremont en Paterberg hebben veel weg van een criterium. Weliswaar loodzwaar maar in mijn ogen klassieker onwaardig. Als ik er een avondje voor ga zitten maak ik echt een veel beter parcours.

De koers viel ook al niet mee. Veel materiaalpech en valpartijen met de zware klappen van Cancellara en Langeveld als dieptepunt. Jammer want beide waren goed.

Boonen is wel een terechte winnaar. Heeft het spel in de finale foutloos gespeeld en is gelijk ook de te kloppen man voor volgende week zondag in Roubaix.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo apr 01, 2012 10:52 pm

Peter schreef:Cancellara valt.....

:excited.gif:

Sleutelbeen waarschijnlijk. Foi.

Wat een doodsklap maakt die Langeveld. Brrr.
Ook sleutelbeen, mag ie nog niet mopperen. Die toeschouwer ook niet, trouwens.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 01, 2012 10:56 pm

Dat had inderdaad veel slechter kunnen aflopen.

Geen slimme zet overigens van Langeveld. Het gaat daar met 70km/u omlaag. Je neemt gewoon een ontzettend risico door daar achterlangs te willen rijden. Je weet dat je dan achter publiek langs gaat en dat die onvoorspelbaar kunnen reageren. Zorg nu gewoon dat je eerder van voren zit dan hoef je niet dit soort grappen uit te halen.
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » ma apr 02, 2012 11:22 am

Hij was niet de enige die risico's nam.
http://www.sporza.be/cm/sporza/videozon ... /1.1261479

Ongelofelijk dat er niet meer mis ging. :excited.gif:

Salvador Dali

Duke

Bericht door Duke » vr apr 06, 2012 8:45 pm

Thomas Dekker heeft trouwens weer eens een wedstrijd gewonnen.
http://www.nu.nl/sport/2781875/thomas-d ... arthe.html

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 08, 2012 7:58 am

Vandaag de stoerste klassieker van het jaar!

Helaas zonder Cancellara maar er blijven genoeg renners over die het Boonen lastig moeten kunnen maken. Pozzato en Balan zullen weer goed zijn. Hushovd is wat onduidelijk. Tot op heden niets laten zien maar misschien gooit hij wel alles op vandaag. Van Summeren heb ik donderdag zien trainen en die zal er in de finale ook zeker bij zijn.

Nederlandse kansen op een overwinning? Niet veel. Maar wellicht kan Terpstra profiteren van het feit dat hij met Boonen en Chavanel een sterk blok is. Nikki fietst goed en als hij weg is moet een ander er naar toe rijden met Boonen in het wiel.

Gisteren heb ik zelf de stroken gedaan vanaf Haveluy (1 strook voor bos van Wallers) t/m Gruson (1 strook na Carrefour de L'Arbre). Het bos is weliswaar schoongemaakt maar ligt er nog steeds gewoon geweldig slecht bij. Op Mons en Pevele een aantal serieuze gaten in de strook. En op Carrefour is met name het stuk voor de laatste bocht (waar Hushovd een paar jaar terug viel in de finale) erg slecht. Het goed bereidbare gedeelte is daar ongeveer 1 kassei breed. Daar moet je echt op voorop rijden.

Geen Ajax dus ik kan me 100 procent richten op de koers. Heb er zin in!
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » zo apr 08, 2012 1:58 pm

Dit is gekkenwerk van Tom/

Plaats reactie