MLB
Moderator: mods
Re: MLB
TB heeft wel zwaarder programma voor de boeg: 7 x NYY (4x in NY), 3 x Jays (thuis)
Boston heeft 7 x Orioles in het vizier en 3 x NYY (uit). En natuurlijk nog steeds twee wedstrijden voorsprong...
Boston heeft 7 x Orioles in het vizier en 3 x NYY (uit). En natuurlijk nog steeds twee wedstrijden voorsprong...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- InnerHarbour
Ja, zijn ze al een tijdje mee bezig. Dat gapende gat in linksveld boezemt Wright en Bay al jaren angst in.InnerHarbour schreef:Der worden te weinig HR geslagen op Citi Field
Mets hebben een losing record thuis en een winning record on the road (vergelijkbaar met White Sox overigens).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
OK, we gaan dus de AL Wild Card winnen, hoor ik net, om er fijntjes aan toe te voegen dat in we in het glorieuze jaar 2002 ook via een WC de WS bereikten...
"Het gaat verdomme hartstikke goed met de Angels."
"Het gaat verdomme hartstikke goed met de Angels."

- InnerHarbour
Ik vind het voorstel wel ok. Zeker de 15-team leagues. Het is makkelijker eerste worden in een 4 team divisie dan in een 6-team divisie. Lijkt me simpel.
Die one-game-playoff met 2 wild card teams zie ik op zich ook wel zitten. Het zal in spanning niet extreem veel uitmaken, maar het geeft net weer wat meer zicht op de play-offs voor meer teams.
Nog 3 wedstrijden te gaan nu en zowel in de AL en NL een spannende wildcard race. Tot nu toe heeft Boston het makkelijkere schema tegen de zwakke broeders van de Orioles nog niet waargemaakt. Kijken of ze het in de laatste serie wel kunnen.
Boston-Orioles, Yankees-Rays (normaal gesproken zou dit toch Boston moeten worden, zeker met die ene game voorsprong, maar ze zitten wel erg in een slump, Rays spelen thuis wat dan weer voordeel is en Yankees hebben niets meer om voor te spelen)
Phillies-Braves, Cardinals-Astros (Phillies zijn wat aan het uitbollen in opmaat naar de play offs, Braves spelen thuis en hebben game voorsprong, maar Cardinals moeten tegen het slechtste team in de MLB dit jaar. Dit kan heel close worden.)
Die one-game-playoff met 2 wild card teams zie ik op zich ook wel zitten. Het zal in spanning niet extreem veel uitmaken, maar het geeft net weer wat meer zicht op de play-offs voor meer teams.
Nog 3 wedstrijden te gaan nu en zowel in de AL en NL een spannende wildcard race. Tot nu toe heeft Boston het makkelijkere schema tegen de zwakke broeders van de Orioles nog niet waargemaakt. Kijken of ze het in de laatste serie wel kunnen.
Boston-Orioles, Yankees-Rays (normaal gesproken zou dit toch Boston moeten worden, zeker met die ene game voorsprong, maar ze zitten wel erg in een slump, Rays spelen thuis wat dan weer voordeel is en Yankees hebben niets meer om voor te spelen)
Phillies-Braves, Cardinals-Astros (Phillies zijn wat aan het uitbollen in opmaat naar de play offs, Braves spelen thuis en hebben game voorsprong, maar Cardinals moeten tegen het slechtste team in de MLB dit jaar. Dit kan heel close worden.)
- InnerHarbour
- InnerHarbour
Krista
Dit is mevrouw Lackey, echtgenote van John Lackey die boos op de media is omdat ze een sms op zijn telefoon hebben achtergelaten. John wilde niet op de details ingaan maar het vermoeden bestaat dat hij van haar haar afwil terwijl ze borstkanker heeft.
Nu is of John Lackey een bijzonder grote klootzak of zij een een verschrikkelijke bitch die vreemdgaat bij het leven. Ik ga voor de eerste mogelijkheid want zeg nu zelf dat doet zo'n lief meisje toch niet........
Dit is mevrouw Lackey, echtgenote van John Lackey die boos op de media is omdat ze een sms op zijn telefoon hebben achtergelaten. John wilde niet op de details ingaan maar het vermoeden bestaat dat hij van haar haar afwil terwijl ze borstkanker heeft.
Nu is of John Lackey een bijzonder grote klootzak of zij een een verschrikkelijke bitch die vreemdgaat bij het leven. Ik ga voor de eerste mogelijkheid want zeg nu zelf dat doet zo'n lief meisje toch niet........

YNWA
Voor een deel zijn er wel vanavond: Jeter, Gardner, Cano, Granderson, A-Rod, the works. Alleen staat Posada op één en begon een nono-rookie-pitcher (ene Noesi)... Maar die is in de derde alweer vervangen.InnerHarbour schreef:Ik zie de MFY ook nog wel wat spelers laten rusten
- InnerHarbour
Orioles winnen en tampa komt gelijk. Nu heb ik weinig plezier aan dit seizoen beleeft maar als de O's ervoor zorgen dat Boston met hun arrogante successupporters thuisblijven heb ik nog een beetje lol.
YNWA
Helemaal mee eens.InnerHarbour schreef:Orioles winnen en tampa komt gelijk. Nu heb ik weinig plezier aan dit seizoen beleeft maar als de O's ervoor zorgen dat Boston met hun arrogante successupporters thuisblijven heb ik nog een beetje lol.

Verwacht niet dat de Yanks zullen winnen. Die zijn allang blij als ze van de Sox af zijn. Niet voor niks met een nono op de heuvel.Zeux schreef:Voor een deel zijn er wel vanavond: Jeter, Gardner, Cano, Granderson, A-Rod, the works. Alleen staat Posada op één en begon een nono-rookie-pitcher (ene Noesi)... Maar die is in de derde alweer vervangen.InnerHarbour schreef:Ik zie de MFY ook nog wel wat spelers laten rusten
- InnerHarbour
Briljant, zowel de NL als de AL staan gelijk in de WC race op de laatste dag van het seizoen in tegenstelling tot wat ‘kenner’
Zeux zag een paar weken geleden, wie het weet mag het zeggen, ik zie het liefst Tampa en Atlanta doorgaan maar ik zie ook de Orioles het nog wel verklooien door op een knullige manier te verliezen. Verder heeft St. Louis in Houston wel een makkie.

YNWA
Ja, het klopt, de meltdowns van Atlanta en Boston had ik niet voorzien.InnerHarbour schreef:Briljant, zowel de NL als de AL staan gelijk in de WC race op de laatste dag van het seizoen in tegenstelling tot wat ‘kenner’Zeux zag een paar weken geleden, .
Ik begreep dat de Boston-meltdown ook sinds begin jaren negentig niet meer is voorgekomen. Zelfs die van de Mets jaar of vier geleden was niet zo erg.

- InnerHarbour
- InnerHarbour
Die heeft echt het grootste kutseizoen ever.InnerHarbour schreef:Fijne catch van Crawford, die maakt dat miljoenen contract best wel waar.

Probleem van Boston zat in de pitching, maar als Crawford naar vermogen had gespeeld had je ook (veel) meer offense gehad. Ik had hem in mijn fantasy team. Op een gegeven moment maar op de bank gezet.
- InnerHarbour
Ach dit jaar is Carl en zijn fantastische stats ( .289 OBP, .404 SLG en 11 HR) nog goedkoop, 14 miljoen. De komende 5 jaar loopt dat op tot boven de 21 miljoen.
Het kan overigens nog gekker. De Nats hebben Werth een 7 jarig contract gegeven met de laatste 3 jaar 20, 21 en 21 miljoen. Nu is Jason al 32 en zijn numbers zijn de laatste twee jaar in verval. Dit jaar heeft hij een .233 BA en een .391 SLG. Kan je nagaan hoe diezelfde cijfers er over twee jaar eruitzien als het echte grote verdienen begint. Helemaal gek die GM, is dat toevallig dezelfde die Gary Matthews Jr. dat achterlijke contract heeft gegeven……..
Het kan overigens nog gekker. De Nats hebben Werth een 7 jarig contract gegeven met de laatste 3 jaar 20, 21 en 21 miljoen. Nu is Jason al 32 en zijn numbers zijn de laatste twee jaar in verval. Dit jaar heeft hij een .233 BA en een .391 SLG. Kan je nagaan hoe diezelfde cijfers er over twee jaar eruitzien als het echte grote verdienen begint. Helemaal gek die GM, is dat toevallig dezelfde die Gary Matthews Jr. dat achterlijke contract heeft gegeven……..

YNWA
Werth was vorig jaar op cruciale momenten belangrijk voor de Phillies toen de anderen het af lieten weten. Dat zal blind hebben gemaakt.InnerHarbour schreef:Ach dit jaar is Carl en zijn fantastische stats ( .289 OBP, .404 SLG en 11 HR) nog goedkoop, 14 miljoen. De komende 5 jaar loopt dat op tot boven de 21 miljoen.
- InnerHarbour
Heb de tweede helft van de partij van de Rays tegen NYY gezien gisteren. Vond het een genante vertoning. Ze sloegen de bal nog net niet in eigen goal. Op een gegeven moment werd elke slagman met een avg van boven de .260 vervangen door iemand met een avg. van onder de .200. En dan lieten ze Proctor gewoon staan totdat ie na 3 innings dan eindelijk verzoop. Zoals gezegd, het was een genante vertoning want de Yanks hebben de Sox echt een oor aangenaaid. Heerlijk!
- Monkey Tonk
Het schema liet het toe. Yankees clinched, en verloren daarna vier keer van de Rays (met daartussen nog even een serie tegen Boston). Bij de eerste van die vier verliespartijen was duidelijk dat Jeter het groene licht had gegeven. Vier errors, waarvan twee van Jeter. Na een van die fouten, een werp naar het eerste honk, alleen twee keer hoger dan de lengte van de eerste honkman, moest ook hij even lachen. Ze konden hun grootste concurrent in de AL uitschakelen met een paar verliespartijtjes die niets meer betekenden. Humor dat ze dat gewoon nog flikken ook.Dubbel schreef:Heb de tweede helft van de partij van de Rays tegen NYY gezien gisteren. Vond het een genante vertoning. Ze sloegen de bal nog net niet in eigen goal. Op een gegeven moment werd elke slagman met een avg van boven de .260 vervangen door iemand met een avg. van onder de .200. En dan lieten ze Proctor gewoon staan totdat ie na 3 innings dan eindelijk verzoop. Zoals gezegd, het was een genante vertoning want de Yanks hebben de Sox echt een oor aangenaaid. Heerlijk!
Mijn MLB seizoen zit er weer op met +53 'units'. De Vegas toerist heeft daarmee een behoorlijk zwaardere reiskoffer. http://contests.covers.com/Sportscontes ... &sportid=5 Thanks to 'The Book'. Een beter analytisch boek over sport zal niet zo snel geschreven worden. Geen andere sport is mathematisch zo zuiver.
- InnerHarbour
Het verschil tussen Crawford en Gonzalez
Crawford, Gonzalez and two different takes on the end of the Red Sox season
Print | Comments (196) Posted by Peter Abraham, Globe Staff September 29, 2011 11:08 AM
212
8
ShareThis3547
By Peter Abraham, Globe Staff
Adrian Gonzalez will surely receive some MVP votes for having hit .338 with a .410 on-base percentage and a .548 slugging percentage. He had 27 home runs, 117 RBIs and hit .337 with a .924 OPS with runners in scoring position.
Gonzalez also should be the Gold Glove first baseman. He's a terrific player.
Carl Crawford will get nothing but well-deserved scorn for his season. He hit .255/.289/.405 and by May was a player they had to hide in the lineup. His defense — by his standards — was brutal.
But how those two men handled the end of the Red Sox season was remarkably different. Stunning, really.
Gonzalez sat in a chair in front of his locker and insisted that it was all part of God's plan that the Red Sox failed to make the playoffs.
"It's definitely something that didn't plan for. We were wholly confident that we would make the playoffs but it didn't happen," he said. "We didn't do a better job with the lead. I'm a firm believer that God has a plan and it wasn't in his plan for us to move forward."
Asked what he saw from the team this month, Gonzalez stayed on his theme.
"God didn't have it in the cards for us," he said.
On Tuesday, when I asked him about the collapse of the team, Gonzalez blamed the schedule, not the Almighty.
"We play too many night games on getaway days and get into places at 4 in the morning," Gonzalez said. "This has been my toughest season physically because of that. We play a lot of night games on Sunday for television and that those things take a lot out of you."
I told Gonzalez that teams like the Red Sox and Yankees have long had those challenges, it's part of playing for a high-profile team.
"Why does it have to be?" he said. "They can put the Padres on ESPN, too. The schedule really hurt us. Nobody is really reporting that."
Crawford, meanwhile, stood at his locker last night and answered every question thrown at him with honest, direct answers.
"It's a heartbreaker for us," he said. "It was definitely a bad feeling. It's unfortunate we didn't make it. We can only blame ourselves. We put ourselves in this position."
Crawford later said it was "embarrassing personally" to be part of the historic collapse.
"I know what kind of season I had. I know what I did," he said. "I have to go back home and live with that. It's going to be a tough offseason for me. I have to come back and prove myself."
Crawford stood only a few steps away from where Gonzalez sat. But how they handled the end of the season were miles apart. Crawford took responsibility for what happened, Gonzalez did not.
Believe if you will the amateur psychologists out there who have never met the guy and believe Crawford can't handle Boston. I think he just had a terrible season, something a lot of high-profile players go through. Being bounced around the lineup didn't help.
But at least he stood up at the end, admitted it and didn't pin it on God and ESPN.
YNWA
Hey Tonk, interessant spelletje, ken het totaal niet. Hoe werkt dit? Want daar kom ik zo snel niet uit.Monkey Tonk schreef:Mijn MLB seizoen zit er weer op met +53 'units'. De Vegas toerist heeft daarmee een behoorlijk zwaardere reiskoffer. http://contests.covers.com/Sportscontes ... &sportid=5 Thanks to 'The Book'. Een beter analytisch boek over sport zal niet zo snel geschreven worden. Geen andere sport is mathematisch zo zuiver.