Wielrennen
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: Wielrennen
Maakt op zich niet zo heel veel uit, over een paar jaar weet niemand meer wie er wel en niet heeft meegedaan maar staat er evt. wel een Vuelta titel op je naam. Mollema moet gewoon voor de titel gaan, een top 10 of een podium is leuk maar er is maar 1 plek die telt natuurlijk en met dit deelnemersveld behoort hij duidelijk tot de beste klimmers en de verschillen zijn nog klein.
Inmiddels 6e op 47 seconden van klassementsleider Wiggins. Ziet er prima uit. Bovendien heeft Rabobank een sterke ploeg. Er is hier nog genoeg mogelijk in de komende ritten.
Nil volentibus arduum
En ook echt leuk om te zien dat Mollema het vandaag tot 2 keer toe probeert. Hij gaat er echt voor!
Goede dag van Slagter trouwens ook!
Goede dag van Slagter trouwens ook!
Er zijn nog drie aankomsten bergop. Zaterdag op de Farrapona, zondag de verschrijkkelijke Angliru en dan nog woensdag Pena Cabarga. Er zit behoorlijk veel steil klimwerk bij dus reken maar op het nodige spektakel.
Nil volentibus arduum
Mollema pakt toch even 11 seconden in een vlakke etappe. (Waarschijnlijk peanuts vergeleken met wat er op de Angliru gaat gebeuren, maar het is weer eens iets anders dan het geklungel van Gesink in dergelijke etappes.)
Heel attent gereden. Met zulke kleine verschillen is iedere seconde belangrijk. Ik begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen dat Mollema op het podium gaat eindigen.
Nil volentibus arduum
Mooi om te zien dat hij volle bak voor de eindzege van de Vuelta gaat, en terecht! Als hij dit flikt is het echt wel een zege die flink telt. Ook al moet je misschien harder aan de bak om als 6e of 7e in het eindklassement van de Tour te eindigen, uiteindelijk gaat het toch vooral om overwinningen!
Reken maar dat de hele provincie Groningen er massaal voor uitloopt wanneer hij na volgende week zondag als winnaar gehuldigd gaat worden. Ik denk dat ik dan ook even die kant op ga om dat mee te vieren!
Reken maar dat de hele provincie Groningen er massaal voor uitloopt wanneer hij na volgende week zondag als winnaar gehuldigd gaat worden. Ik denk dat ik dan ook even die kant op ga om dat mee te vieren!
Nibali en Rodriguez in de problemen op de slotklim. Mollema kan weer opschuiven. Nu hopen dat hij nog wat kan doen in de slotkilometers.
Nil volentibus arduum
So far so good voor Mollema.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Kessiakof is er ook af. Mollema kan dus naar het podium.
Overigens had ik als ik De la Funte was m'n oortje even uitgedaan hoor. Zoveel wint Cobo hier niet extra mee en hij had zelf wellicht de rit kunnen winnen. Da's wel heel zuur.
Overigens had ik als ik De la Funte was m'n oortje even uitgedaan hoor. Zoveel wint Cobo hier niet extra mee en hij had zelf wellicht de rit kunnen winnen. Da's wel heel zuur.
Nil volentibus arduum
Mollema heeft mooi 'zuinig' (voor zo ver mogelijk in zo'n etappe) gereden in het kielzog van Wiggins. Geen gekke dingen gedaan, geen extra inspanningen. Keurig. Hopen dat hij morgen ook goed is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ja, derde in het klassement nu. Hij gaat er nog wel een hele klus aan krijgen om die twee britten te slopen want die zijn ijzersterk. Maar morgen moet het gebeuren. Anders wellicht woensdag nog als hij na morgen nog steeds kort staat.
Poels ook goed mee vandaag en Rodriguez duidelijk niet goed. Morgen kon zomaar eens een leuk Nederlands wielerdagje worden.
Zo gaan we dus richting de Angliru:
1 Wiggins (SKY) 55:54:45
2 Froome (SKY) +7
3 Mollema (RAB) +36
4 J.J. Cobo (GEO) +55
5 Fuglsang (LEO) +58
Poels ook goed mee vandaag en Rodriguez duidelijk niet goed. Morgen kon zomaar eens een leuk Nederlands wielerdagje worden.
Zo gaan we dus richting de Angliru:
1 Wiggins (SKY) 55:54:45
2 Froome (SKY) +7
3 Mollema (RAB) +36
4 J.J. Cobo (GEO) +55
5 Fuglsang (LEO) +58
Nil volentibus arduum
Ik heb al veel te veel moeten missen van de Vuelta. Vandaag kon ik eindelijk eens een keer weer een etappe (mijn derde deze ronde) zien ook al was het alleen maar de laatste 10 km.
Heb genoten van Mollema, dat hij dit kan verbaast me niet al doet hij iets boven verwachting doordat de favorieten veelal falen. Dat hij dit kan na de Tour vind ik echter een geweldige verrassing, ik had Kruijswijk in de top-10 verwacht maar die zakt toch door het ijs. Met de etappe van morgen waarvoor ik eens goed voor de buis ga zitten sluit ik niet uit dat Mollema morgen weer de leider is in het AK. Ik zie Wiggins namelijk niet met de besten meeklimmen op een klim als de Angliru die veel te steil is voor hem. Mollema is tot nu toe de meest constante renner in het peloton, iets dat hem nog mooie dingen kan gaan opleveren.
Heb genoten van Mollema, dat hij dit kan verbaast me niet al doet hij iets boven verwachting doordat de favorieten veelal falen. Dat hij dit kan na de Tour vind ik echter een geweldige verrassing, ik had Kruijswijk in de top-10 verwacht maar die zakt toch door het ijs. Met de etappe van morgen waarvoor ik eens goed voor de buis ga zitten sluit ik niet uit dat Mollema morgen weer de leider is in het AK. Ik zie Wiggins namelijk niet met de besten meeklimmen op een klim als de Angliru die veel te steil is voor hem. Mollema is tot nu toe de meest constante renner in het peloton, iets dat hem nog mooie dingen kan gaan opleveren.
Tweet van Maarten Ducrot:
Liquigas zit in ons hotel en rijdt de Angliru met 39:34. Nibali met compact. Kijk maar....

Als profs dit soort verzetten gaan steken weet je wel hoe laat het is. Nibali zal wel 34-27 rijden of zo. Een verzet dat ik bij de meeste kanshebbers verwacht.
Liquigas zit in ons hotel en rijdt de Angliru met 39:34. Nibali met compact. Kijk maar....

Als profs dit soort verzetten gaan steken weet je wel hoe laat het is. Nibali zal wel 34-27 rijden of zo. Een verzet dat ik bij de meeste kanshebbers verwacht.
Nil volentibus arduum
Vergis ik mij of zijn die klimmen in de Vuelta een stuk korter dan in de Tour? Vandaag was het een kilometer of zes serieus. Een paar dagen geleden ging het maar om een paar kilometer (wel een soort Muur) en morgen gaat het om één klim van zo'n 12 kilometer. Dat is wel andere kost dan in Frankrijk, waar je drie HC-klims van een kilometer of 15 in 1 rit voor de kiezen kunt krijgen.Oscarito schreef:Ik heb al veel te veel moeten missen van de Vuelta. Vandaag kon ik eindelijk eens een keer weer een etappe (mijn derde deze ronde) zien ook al was het alleen maar de laatste 10 km.
En wat een wonderlijke opbouw van zo'n ronde. Een week voor het einde de climax voor het klassement.
Er volgen deze week nog een aantal klimmetjes (één als aankomst), maar het lijkt er niet op dat je daar grote verschillen kunt maken. Alleen als het na morgen nog écht een secondespel is - wat kan - kun je later in de week nog iets verwachten. Aan de andere kant: als ze elkaar er morgen niet af kunnen rijden, zie ik dat ook niet gebeuren op klimmen van een kilometer of zes. En al helemaal niet als zo'n klim ruim veertig kilometer voor het einde ligt...
Er volgen deze week nog een aantal klimmetjes (één als aankomst), maar het lijkt er niet op dat je daar grote verschillen kunt maken. Alleen als het na morgen nog écht een secondespel is - wat kan - kun je later in de week nog iets verwachten. Aan de andere kant: als ze elkaar er morgen niet af kunnen rijden, zie ik dat ook niet gebeuren op klimmen van een kilometer of zes. En al helemaal niet als zo'n klim ruim veertig kilometer voor het einde ligt...
-
- AT Toto winner 15/16
Hopelijk gaat Mollema morgen niet te defensief rijden om zijn podiumplaats te verdedigen, hij moet gewoon voor het hoogste gaan.
Als hij kan zal hij het zeker proberen. Daar ben ik van overtuigd. Maar het zal een lastig verhaal worden. Hij gaf na afloop aan dat hij gisteren niet kon aanvallen. Volgen was het maximale. Maar goed, vandaag is weer een andere dag en die twee Britten zijn wel sterk maar ik hoop dat zij iets meer moeite hebben met het steile klimwerk op de Angliru. Ondertussen is ook Cobo een gevaarlijke klant. Staat maar 19 seconden achter Mollema.
Het zal in ieder geval wel spektakel opleveren. Lekker languit op de bank dus!
Het zal in ieder geval wel spektakel opleveren. Lekker languit op de bank dus!
Nil volentibus arduum
Cobo is inderdaad een contender maar ik zou Nibali ook nog niet uitsluiten, gisteren was hij dramatisch maar hij staat op slechts 1'25 minuut achterstand. Met een klim als de Angliru waar de verschillen vaak minuten zijn kan je dat makkelijk goed maken. Nibali zou normaal gesproken veel beter moeten kunnen dan dat hij nu heeft laten zien, de vraag is dan ook of hij in topvorm is.
Dit betwijfel ik, niettemin geef ik hem nog voldoende kans om de Vuelta te winnen. Vergeet niet dat er ook nog bonificatieseconden zijn te winnen op de top van de Angliru. De winnaar krijgt 20 seconden, nummer twee 12 en numero drie 8. Ik acht het uitgesloten dat Wiggins bij de eerste drie zit dus stel dat Cobo wint hoeft hij maar 35 seconden goed te maken op de klim, dat is niets. Voor Mollema is het verschil nog kleiner al zou het voor mij een verrassing zijn als hij bij de eerste twee zal eindigen.
Overigens kan Mollema naast de Vuelta ook nog het puntenklassement en combinatieklassement winnen, des te meer is het vandaag hopen voor een goed resultaat!
Dit betwijfel ik, niettemin geef ik hem nog voldoende kans om de Vuelta te winnen. Vergeet niet dat er ook nog bonificatieseconden zijn te winnen op de top van de Angliru. De winnaar krijgt 20 seconden, nummer twee 12 en numero drie 8. Ik acht het uitgesloten dat Wiggins bij de eerste drie zit dus stel dat Cobo wint hoeft hij maar 35 seconden goed te maken op de klim, dat is niets. Voor Mollema is het verschil nog kleiner al zou het voor mij een verrassing zijn als hij bij de eerste twee zal eindigen.
Overigens kan Mollema naast de Vuelta ook nog het puntenklassement en combinatieklassement winnen, des te meer is het vandaag hopen voor een goed resultaat!
Heel jammer, Mollema lijkt een van zijn mindere dagen te hebben en heeft de toppers niet kunnen volgen.
Dit in tegenstelling tot Wout Poels die wederom tweede wordt in een bergetappe. Mag toch wel een enorme positieve verrassing worden genoemd, had voor de etappe verwacht dat Mollema mee ging komen met de besten en Poels in een groepje daarachter zou volgen.
De tussenstand voor het Algemeen Klassement is nu:
1) Cobo
2) Froome op '20s
3) Wiggins op '46s
4) Mollema op 1'36m
5) Monfort op 2'37m
10) Poels op 4'13m
Dit in tegenstelling tot Wout Poels die wederom tweede wordt in een bergetappe. Mag toch wel een enorme positieve verrassing worden genoemd, had voor de etappe verwacht dat Mollema mee ging komen met de besten en Poels in een groepje daarachter zou volgen.
De tussenstand voor het Algemeen Klassement is nu:
1) Cobo
2) Froome op '20s
3) Wiggins op '46s
4) Mollema op 1'36m
5) Monfort op 2'37m
10) Poels op 4'13m

Op waarde geklopt. Jammer maar niets aan te doen. Als je kijkt naar de renners met wie hij bovenkomt is het niet slecht. Maar het is simpelweg niet goed genoeg om een grote ronde te winnen. Bij Sky zullen ze nog wel eens nadenken over de beslissing om Froome de afgelopen dagen steeds op te offeren voor Wiggins. Hij staat nu 20 seconden achter maar wat als hij voor zijn eigen kansen mag rijden?
Overigens vraag ik me wel af of de meeste renners niet beter een kleiner verzet hadden gestoken. Cobo kon blijven draaien terwijl je de achtervolgers regelmatig zag harken.
Poels weer heel netjes. Zuur voor hem dat het twee keer een 2e plaats brengt en niet één keer een ritzege.
Overigens vraag ik me wel af of de meeste renners niet beter een kleiner verzet hadden gestoken. Cobo kon blijven draaien terwijl je de achtervolgers regelmatig zag harken.
Poels weer heel netjes. Zuur voor hem dat het twee keer een 2e plaats brengt en niet één keer een ritzege.
Nil volentibus arduum
Voor de liefhebber:
Cobo had 34x32 gestoken. Mollema probeerde zichzelf met 36x28 omhoog te worstelen. Duur foutje want het was duidelijk niet het juiste verzet.
Cobo had 34x32 gestoken. Mollema probeerde zichzelf met 36x28 omhoog te worstelen. Duur foutje want het was duidelijk niet het juiste verzet.
Nil volentibus arduum
Hoe weet je welk verzet Mollema had gekozen, Marillion?
Ik zat te twijfelen of hij vandaag echt niet beter kon en een mindere dag had of dat het ook mede kwam omdat hij een te groot verzet had gekozen gezien zijn gehark op de fiets. Probleem is alleen, Mollema zit bergop altijd te stoempen op zijn fiets dus dat was niet zo makkelijk om te beoordelen.
Ik zat te twijfelen of hij vandaag echt niet beter kon en een mindere dag had of dat het ook mede kwam omdat hij een te groot verzet had gekozen gezien zijn gehark op de fiets. Probleem is alleen, Mollema zit bergop altijd te stoempen op zijn fiets dus dat was niet zo makkelijk om te beoordelen.
Zien jullie in de rest van de week nog kansen voor verschuivingen in het klassement?
http://twitter.com/#!/thijszonneveld/st ... 7480108033Oscarito schreef:Hoe weet je welk verzet Mollema had gekozen, Marillion?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali