Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » vr jul 22, 2011 6:20 pm

Hij zal toch niet in een ravijn gedonderd zijn? Gisteren vond hij de Tour ook niet zo leukemans zei hij.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » vr jul 22, 2011 7:05 pm

Hij is nog steeds niet binnen?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door joey » vr jul 22, 2011 7:14 pm

Jöhnk schreef:Laat Schleck het nu maar afmaken. :headbang.gif:

Geef je hem echt nog kans? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » vr jul 22, 2011 7:22 pm

Waarom niet? Hij heeft het geel.

Maar eerlijkheidshalve geef ik Evans meer kans, daar niet van.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33947
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » vr jul 22, 2011 7:40 pm

Jöhnk schreef:Onsportieve verliezers trouwens in die 'Nederlandse bocht'. Voeckler maakte zich terecht kwaad.
Niet alleen daar, de hele beklimming stond vol met gekken. Een wonder dat er niets fout is gegaan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door joey » vr jul 22, 2011 7:50 pm

Er komt een dag dat een van de favorieten van zijn fiets wordt getrapt door een gek. :excited.gif:

@Jöhnk: ik vrees dat Schleck kansloos is. Evans is de veel betere temporijder. Evans gaat het redden, tenzij hij blokkeert of pech krijgt.
Het stinkt aan alle kanten!

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: Wielrennen

Bericht door Pietje » vr jul 22, 2011 7:54 pm

In het verleden zijn verschillende renners aangevallen en zelfs geslagen. Eddy Merckx heeft weleens verteld dat Franse fans hem in de drukte een klap in de buik gaven. Dus nieuw is het ook niet.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7376
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » vr jul 22, 2011 8:14 pm

joey schreef:
@Jöhnk: ik vrees dat Schleck kansloos is. Evans is de veel betere temporijder. Evans gaat het redden, tenzij hij blokkeert of pech krijgt.
Het zal erom spannen denk ik. In de dauphine stond de tijdrit van morgen ook op het programma en werd Evans 6e. Gesink (vergelijkbaar qua tijdrit met Schleck) verloor toen 1.20 op Evans. Maar de gele trui geeft extra kracht en schleck reed vorig jaar in de afsluitende tijdrit ook heel sterk en verloor maar heel weinig op contador. Het kan wel eens een secondenspel gaan worden. spannend!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » vr jul 22, 2011 9:29 pm

Belachelijk dat Evans en Schleck vandaag dezelfde tijd krijgen terwijl Evans toch minimaal 2 seconden eerder over de finish komt.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » vr jul 22, 2011 9:31 pm

De Gendt en Cunego vormden net het bruggetje dat minder dan een seconde was en dus z.t. als een grote ketting. Er moet minimaal 1 sec tussen zitten.

Voor diegene die het gemist net voor de Tour start, een docu over Andy Schleck die een jaar lang gevolgd is:
Andy Schleck: My Tour
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Wielrennen

Bericht door jabu » vr jul 22, 2011 10:16 pm

joey schreef:Er komt een dag dat een van de favorieten van zijn fiets wordt getrapt door een gek. :excited.gif:
Bij Alberto niet..... :biggrin.gif:

Afbeelding

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » vr jul 22, 2011 11:01 pm

Je kan het een klap noemen, ik noem het even lekker afzetten bergop. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Khraa » vr jul 22, 2011 11:05 pm

Ik snap nog steeds niet dat er mensen zijn die denken:"Ik ga op vakantie lekker in een mal pakje (of erger nog zonder mal pakje) achter een racefietser een berg op rennen".
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Oscarito » za jul 23, 2011 12:28 pm

En we zijn weer onderweg voor de beslissende tijdrit. Een ding is mij al duidelijk geworden, Cancellara gaat deze tijdrit niet winnen. Zijn eindtijd was 57'15, ik verwacht dat de winnende tijd daar zo'n minuut onder zal komen te liggen. Let dus op een Martin, Contador of Boasson Hagen. Moet het wel niet weer beginnen te gaan regenen zoals het bij Cancellara deed.

Wat betreft de Tourzege, mijn top-3:
1) Evans
2) A. Schleck
3) Contador

Ik gun het Evans ook het meeste, Frank Schleck zal een drama tijdrit gaan rijden (vergelijkbaar met Rasmussen) en zakken in het klassement. Al kan er deze Tour echt alles gebeuren, ik kijk er niet van op als Evans valt, Andy Schleck materiaalpech krijgt en Frank dubbel de pineut is.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door joey » za jul 23, 2011 12:58 pm

Oscarito schreef:ik kijk er niet van op als Evans valt, Andy Schleck materiaalpech krijgt en Frank dubbel de pineut is.
Allemaal tegelijk? :baaa.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Dubbel » za jul 23, 2011 3:40 pm

Ziet er nu naar uit dat Evan het gaat winnen. Jammer dat zo'n wieltjesklever met een goeie tijdrit nog zo ver kan komen. Zie liever Andy Schleck.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door joey » za jul 23, 2011 3:46 pm

Jammer, erg spannend is het niet. Evans haalt het gemakkelijk.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33666
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za jul 23, 2011 3:49 pm

Dubbel schreef:Ziet er nu naar uit dat Evan het gaat winnen. Jammer dat zo'n wieltjesklever met een goeie tijdrit nog zo ver kan komen. Zie liever Andy Schleck.
Gisteren was van kleven geen sprake. En die dag daarvoor ook niet. Hij heeft er echt voor gereden in de Alpen dit keer.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Dubbel » za jul 23, 2011 3:56 pm

Zeux schreef:
Dubbel schreef:Ziet er nu naar uit dat Evan het gaat winnen. Jammer dat zo'n wieltjesklever met een goeie tijdrit nog zo ver kan komen. Zie liever Andy Schleck.
Gisteren was van kleven geen sprake. En die dag daarvoor ook niet. Hij heeft er echt voor gereden in de Alpen dit keer.
Ja hoor, Evans heeft lekker aangevallen en er een fantastische tour van gemaakt...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33666
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za jul 23, 2011 4:01 pm

Uhm. Ja. :)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door joey » za jul 23, 2011 4:02 pm

Evans reageerde alleen. En pas toen écht bleek dat hij anderen niet op kop kon laten rijden.

Er zou ook een klimtijdrit in het parcours moeten zitten. Om het spannender te maken. Nu kunnen de tijdrijders zich beperken tot aanhaken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33666
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za jul 23, 2011 4:06 pm

Evens is de renner die hij is. Zoals hij terug kwam? Prachtig.

Ik zeg: hij heeft er echt voor gereden. En ja, dat rijden van hem - hoezeer het ook vanuit de 'tweede lijn' was - maakte de Tour echt spannend.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Oscarito » za jul 23, 2011 4:14 pm

Evans heeft in zijn eentje de voorsprong naar Andy Schleck gehalveerd en in zijn eentje Contador en Schleck teruggebracht de voorbijgaande etappes. Plus hij heeft aangevallen in de afdaling en zo een halve minuut gepakt, ook een mooie etappe gewonnen. Meer dan verdiende winnaar van deze (teleurstellende) Tour. Past ook wel als winnaar bij deze Tour. Chapeau voor hem, doe het hem maar eens na. Hij is trouwens allang niet mee de wieltjeszuiger van weleer, zie zijn manier van rijden door het hele jaar.

Schleck gaat de Tour nooit winnen denk ik, Contador gaat de volgende jaren weer beter zijn en daar komt nog een Nibali bij die ik ook hoger inschat. Vind ik mooi, de Schlecks zijn robots die niet weten hoe te koersen als ze geen hulp krijgen vanuit de volgwagens (zie gisteren). Andy viel alleen maar aan omdat hij tijd heeft verloren in de etappes daarvoor en die tijd ergens moest terugpakken. Omdat de anderen uiteindelijk een enorme tactische fout maken door hem 4'30 minuten cadeau te geven eindigt ie nu tweede.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Dubbel » za jul 23, 2011 4:19 pm

Zeux schreef:Evens is de renner die hij is. Zoals hij terug kwam? Prachtig.

Ik zeg: hij heeft er echt voor gereden. En ja, dat rijden van hem - hoezeer het ook vanuit de 'tweede lijn' was - maakte de Tour echt spannend.
Was te verwachten. Evans (berekenend) is een typische NL achtige renner terwijl Andy Schleck (power) meer aan AL doet denken. Wie graag werpers in de box ziet zal idd voor Evans kiezen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33666
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za jul 23, 2011 4:25 pm

Dubbel schreef:
Zeux schreef:Evens is de renner die hij is. Zoals hij terug kwam? Prachtig.

Ik zeg: hij heeft er echt voor gereden. En ja, dat rijden van hem - hoezeer het ook vanuit de 'tweede lijn' was - maakte de Tour echt spannend.
Was te verwachten. Evans (berekenend) is een typische NL achtige renner terwijl Andy Schleck (power) meer aan AL doet denken. Wie graag werpers in de box ziet zal idd voor Evans kiezen.
Lompe power versus de meer subtiele kwaliteiten van de sport. Uiteindelijk zegeviert de kwaliteit.
:neutral.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie