MLB

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: MLB

Bericht door InnerHarbour » zo aug 28, 2011 6:39 pm

Onder aanvoering van Giraldi zijn de MFY nu al drie dagen aan het janken dat ze op 8 september, hun vrije dag, terug moeten komen om een van de gisteren afgelaste wedstrijden te spelen. Dit kan onze kansen in de playoff’s schaden. MOOI! ik hoop het van harte, dat het scum er maar in de eerste ronde mag uitvliegen.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » wo aug 31, 2011 8:02 pm

InnerHarbour schreef:Een trieste dag voor de Orioles en hun fans

Mike Flanagan dood

Een goede pitcher (winnaar van de CY award) uit de tijd dat de O's nog wat voorstelde. Jarenlang de co-commentator en ook nog de GM geweeest van de Orioles. In de tijd dat hij GM was organiseerde hij lunches met fans die dan gewoon alles aan hem konden vragen, moet een fijn mens geweest zijn. Blijkbaar heeft hij er zelf een einde aangemaakt en was hij flink depresief, ja , ja ik weet welk grapje hier om de hoek ligt.

R.I.P. Mike
Afscheid van een werpende held
Uitgegeven: 31 augustus 2011 08:24
Laatst gewijzigd: 31 augustus 2011 09:14
Omdat ik al vanaf de jaren zeventig de Amerikaanse sportwereld goed volg, heb ik er favorieten. Dat kunnen ijshockeyers of honkballers zijn, of onbekende basketballers of knoestige footballspelers die in Nederland totaal onbekend zijn.

© ANP
Zo had ik in de jaren tachtig een favoriet in de honkbalwereld: de voor de Baltimore Orioles uitkomende, linkshandige werper, Mike Flanagan. Hij was een opvallende speler; kalm en inventief in zijn worpen.
Ze noemden hem toen een slimme pitcher. Hij had een slow curve die bijna stilstond in de lucht. En hij was een geestig mens.
Gek dat je op grote afstand 'fan' van zo iemand kon worden. Ik keek als hij gegooid had naar zijn werpcijfers en las soms interviews met hem; altijd lachen, altijd goede gezegdes, prachtige humor.
IVF
Zo werd hij in de Amerikaanse samenleving ook bekend als 'vader' van drie dochters die niet via natuurlijke conceptie verwekt werden. Flanagan en zijn vrouw waren een der eersten in het conservatieve Amerika die zich aan IVF-kinderen durfden te wagen en daar ook openlijk vooruit kwamen.
Zijn eerste dochter was het eerste IVF-kind dat zonder keizersnede ter wereld kwam. Reageerbuiskinderen noemden we dat in die tijd.
Feit is dat ik het me goed kan herinneren dat het in de VS een heus oproer veroorzaakte en zo soms op de tribunes voor min of meer grappige teksten van fans leidde. "Hey Flanny are your balls good enough today?", uiteraard afkomstig vanuit Yankee Stadium.
No hitter
Flanagan staat ook te boek als een van de vier Baltimore werpers die ervoor zorgden dat een speciale no-hitter gegooid werd.
Starter Bob Milacki, middle-reliever Mark Williamson, Flanagan als late reliever en closer Gregg Olson deden toen iets dat zelden of nooit vertoond was. Gevieren gooiden ze een no-hitter tegen de Oakland A's.
Dat betekende dat de vier mannen samen de geschiedenisboeken ingingen en voor altijd gevieren genoemd zouden worden. Dat unieke feit hield de vier namen als het ware bijeen. Tot verleden week.
Lieveling
Flanagan gooide tijdens zijn beste jaren voor de Orioles en werd daar, aan de oostkust, lieveling van het publiek dat toch ook al spelers als Cal Ripkin en Jim Palmer in dienst had (gehad). Flanagan was geen held, geen rolmodel, maar hij was zichzelf; een goede werper die op een goed moment verkocht werd aan de Toronto Blue Jays.
In Canada wierp hij voor wat hij waard was. Hij kreeg daar ook de verste homerun tegen die ooit geslagen werd in de Skydome; een bom van Jose Canseco die in de allerhoogste rij stoeltjes van het stadion terechtkwam; net onder het dak. Mensen die deze klap gezien hebben, spreken daar nog steeds over.
Clubman
Flanagan speelde nog een goed seizoen (1991) in Baltimore en werd toen een echte clubman. Hij werd pitching-coach en klom op in de rangen der bestuurders. Hij werd vicepresident of baseball operations en bleef de aardige, ietwat alternatief denkende, geestige, correcte man die in alles wat hij deed een Baltimore Oriole was.
Verleden jaar werd hij ineens analist op televisienetwerk Mid-Atlantic Sports Network. Hij kreeg het hard te verduren, want de Orioles speelden slechter dan slecht en hadden dit seizoen helemaal niets in te brengen. De grote jaren van weleer waren voltooid verleden tijd. Flanagan trok zich dat zeer aan.
Zelfmoord
Op 24 augustus vonden politiemensen het lichaam van een 59-jarige man. Flanagan die een groot stuk grond ten noorden van Baltimore bezat, de plaats waar hij woonde en waar iedereen van wist dat deze ex-pitcher er zijn thuis had gemaakt, had zichzelf van het leven beroofd.
Te veel problemen met de honkbalclub, het uitblijven van succes en, onderliggend, waarschijnlijk ook privéproblemen op financieel gebied, hadden deze anders zo stabiele en rustige icoon van de Baltimore Orioles ertoe gebracht de trekker over te halen.
De verhalen op de Amerikaanse televisie waren die avond somber van toon. Hoe bestond het dat een sympathieke sportheld in schijnbaar goede doen, tot zo'n daad kon komen?
Een van Amerika's beroemdste sportcolumnisten, Tom Boswell, noemde Flanagans dood "mordant" voor de honkbalwereld. Bijtend dus, snijdend, pijnlijk.
Held
Op de avond dat het nieuws bekend gemaakt werd gooide voor de Orioles pitcher Jeremy Guthrie. Ooit had deze werper het nummer 46 van Flanagan overgenomen.
Na een lange, verpletterend stille minuut voor de wedstrijd begon, wierp Guthrie zo goed dat de Orioles wonnen. Huilend verliet de werper het veld, gevolgd door de zwaar aangeslagen andere spelers. Nummer 46 leefde voort in Baltimore.
Toen ik dit alles las, werd ik stil van binnen. Hoe kon een mens zoiets doen? Hij, mijn werpende held van al die jaren.
© NUsport/Mart Smeets
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo aug 31, 2011 9:14 pm

Dank Mart, ik heb je altijd graag gelezen, behalve over fietsen, nu nog een klein beetje meer.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » vr sep 02, 2011 12:29 am

Kijk nou eens wie terug is op het roster van de Orioles!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za sep 03, 2011 6:29 pm

Amsterdam wil Amerikaans MLB-honkbal in Hoofddorp

AMSTERDAM - De Amsterdamse wethouder Eric van der Burg (Sport) reist woensdag af naar New York om Amerikaanse wedstrijden uit de honkbalcompetitie naar Nederland te halen. De gemeente Amsterdam hoopt dat enkele wedstrijden uit de Major League Baseball in 2013 in Hoofddorp gespeeld kunnen worden, in een nieuw honkbalstadion van 30.000 plaatsen dat rond eind 2012 wordt opgeleverd. Dat heeft de wethouder zaterdag gezegd naar aanleiding van berichtgeving in De Telegraaf.

In de Amerikaanse competitie spelen teams als de New York Yankees, Chicago White Sox en Los Angeles Dodgers. Eerder hebben teams competitiewedstrijden gespeeld in Azië. Dat was een groot succes, aldus Van der Burg. ''Vandaar dat ze het nu ook in Europa willen proberen.'' Nederland moet concurreren met Italië. ''Nederland en Italië zijn de grote honkballanden in Europa'', licht Van der Burg toe. Als het doorgaat, spelen in Hoofddorp twee teams binnen een week een thuis- en een uitwedstrijd tegen elkaar.

Promotie

Sterke punten van het Nederlandse bid zijn volgens de wethouder het nieuwe stadion en de ligging vlakbij Schiphol. ''Ook kan Nederland veel doen aan de promotie van de sport. Daarnaast kunnen de Amerikaanse spelers natuurlijk een week doorbrengen in Amsterdam.’’ Van der Burg verwacht dat honkballiefhebbers uit het hele land op de wedstrijden af zullen komen, onder wie ook Amerikanen die in Nederland wonen. De gemeente hoort in november of het Nederlandse bid is geslaagd.

Bron:nu.nl

Lees ik dat nu goed? Een honkbalstadion in fucking Hoofddorp voor 30.000 mensen? Daar komen normaal gesproken toch alleen vrienden, familie en een verdwaalde liefhebber op af?
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za sep 03, 2011 7:33 pm

Ik heb ook geen idee wat ze daarmee moeten. Ik wil nog best wel aannemen dat als de MFY der spelen er volk op af komt maar er zitten nog geen 500 man bij een wedstrijd in de hoofdklasse, die overigens ook niveau nul zijn.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » za sep 03, 2011 7:47 pm

Het stadion maakt onderdeel uit van het Masterplan Park21. Zal wel multifunctioneel moeten gaan worden.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za sep 03, 2011 10:02 pm

Wat een kut seizoen is dit. De hele tijd hangen de Angels op een GB of vier. Kanloos voor de titel maar net niet zo kansloos dat je het los kan laten. :wow.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za sep 03, 2011 11:17 pm

Zeux schreef:Het stadion maakt onderdeel uit van het Masterplan Park21. Zal wel multifunctioneel moeten gaan worden.
Welke sport buiten voetbal in Nederland heeft een stadion met een capaciteit van 30.000 man nodig?
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za sep 03, 2011 11:18 pm

Dubbel schreef:Wat een kut seizoen is dit. De hele tijd hangen de Angels op een GB of vier. Kanloos voor de titel maar net niet zo kansloos dat je het los kan laten. :wow.gif:
hadden de Orioles maar zo'n seizoen.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » za sep 03, 2011 11:38 pm

InnerHarbour schreef:
Zeux schreef:Het stadion maakt onderdeel uit van het Masterplan Park21. Zal wel multifunctioneel moeten gaan worden.
Welke sport buiten voetbal in Nederland heeft een stadion met een capaciteit van 30.000 man nodig?
Popconcerten, het eindpunt van de bloemencorso, optreden van Jan Smit, weet ik veul.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma sep 05, 2011 11:39 am

He flapstaart met het behalen van de playoffs in BPG, ik kon dit dit jaar van mijn team niks maken, als de offence wat deed liet de pitching het afweten en vv. Eerste keer in jaren dat ik hem mis.

In E vs W spelen we in de QF tegen elkaar, succes jongen. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » ma sep 05, 2011 12:10 pm

InnerHarbour schreef:He flapstaart met het behalen van de playoffs in BPG, ik kon dit dit jaar van mijn team niks maken, als de offence wat deed liet de pitching het afweten en vv. Eerste keer in jaren dat ik hem mis.

In E vs W spelen we in de QF tegen elkaar, succes jongen. :ajaxsmiley.gif:
Ja, beetje gek seizoen in alle drie de leagues. BPG nog het meest constant. E vs W is volgens mij nog niet officieel, maar heb ik wel nét gered geloof ik. Mooie close matches tussen ons dit seizoen. :)
Sunspot was rollercoaster. Eerste weken heel goed en in de top, daarna diep weggevallen en nu op het laatste moment toch in de finaleronde. Ik werd gek van mijn offense. Jij hebt het daar na één week al opgegeven geloof ik. :ajaxsmiley.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma sep 05, 2011 2:39 pm

Net voor het eerst in maanden even op Sunspot gekeken, 14 uit 14, ha, ha, wat een klote team had ik daar , Mark Reynolds is daar een van mijn beste slagmensen, nou dan weet je het wel.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma sep 05, 2011 8:52 pm

[WWAD: WHAT WILL ANGELOS DO?
Scouts are buzzing about the possibility of Marlins assistant GM Dan Jennings or Blue Jays assistant GM Tony LaCava becoming the Orioles’ next GM, but no one should get too excited over either name — at least not yet.

If, as expected, Andy MacPhail departs as president of baseball operations, owner Peter Angelos will prefer someone with whom he is familiar, or at the very least, someone who comes highly recommended by a person he trusts.

That is Angelos’ pattern — he knew MacPhail from their work together in the 2002 and ’06 labor negotiations. And, according to one source, Angelos is not especially well-versed with the current crop of GM candidates. When asked about former Diamondbacks GM Josh Byrnes and Rangers assistant GM Thad Levine, Angelos essentially replied, “Who?” the source said.

HAPLESS CASES
There have been plenty of woeful teams in MLB's past. See which ones are the worst in the last 25 years.
Manager Buck Showalter, who seems to have replaced MacPhail as Angelos’ most trusted confidante, could have a say in choosing the next GM. But it’s also possible that MacPhail will have significant input, considering his relationship with Angelos over the years.

One thing is clear: The Orioles need an overhaul, a more extensive overhaul than Angelos and even MacPhail probably would prefer. Most rival scouts and executives consider the Orioles’ player development to be among the worst in the game.

Fourteen straight losing seasons should be enough to persuade Angelos to seek a new formula. But this is not an owner with a history of embracing radical change.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » vr sep 09, 2011 10:16 pm

Nou Dubbel, de Angels zijn de enige die in oktober nog een spannende play-off race kunnen creëren met Texas.

Voor de rest is het allemaal gelopen (NYY en Boston vechten nog wel om de eerste plek, maar hebben zich beiden geplaatst voor de play-offs).

AL: Yankees, Bosox, Tigers, Rangers/Angels

NL: Phillies (fuck them, maar wat een seizoen), Brewers, D-backs, WC: Braves.

Mets stevenen op derde plaats in NL East af. Verwacht niet meer dat ze op .500 of hoger uitkomen. Het is een raar seizoen. Kansloos, maar er zijn wel wat lichtpunten, met name in de batting. Als Alderson/Collins nu eens echt iets kunnen doen aan de pitching deze winter (1 a 2 starters en een closer), kunnen ze outsider zijn voor de play-offs in 2012.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr sep 09, 2011 10:37 pm

Tja, de Angels. Verliest Texas er 2 in TB dan zorgt het team weer niet voor een sweep van de Mariners zodat je nooit echt inloopt. Ze hebben nu wel een nieuwe jongen Williams erbij die met 3-0 is gestart. Stel dat ie dat door weet te pakken en Pinero krijgt ook z'n zaakjes op orde dan zou het nog kunnen want de laatste 3 wedstrijden zijn tegen hunnie. Komende 3 dagen wordt er al een hoop duidelijk als NY op bezoek komt.

zeux

Bericht door zeux » ma sep 12, 2011 8:29 am

Gefeliciteerd IH!!!

Je pitching heeft het gedaan. :biggthumpup.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma sep 12, 2011 12:11 pm

Zeux schreef:Nou Dubbel, de Angels zijn de enige die in oktober nog een spannende play-off race kunnen creëren met Texas.

Voor de rest is het allemaal gelopen (NYY en Boston vechten nog wel om de eerste plek, maar hebben zich beiden geplaatst voor de play-offs).

AL: Yankees, Bosox, Tigers, Rangers/Angels

NL: Phillies (fuck them, maar wat een seizoen), Brewers, D-backs, WC: Braves.

Mets stevenen op derde plaats in NL East af. Verwacht niet meer dat ze op .500 of hoger uitkomen. Het is een raar seizoen. Kansloos, maar er zijn wel wat lichtpunten, met name in de batting. Als Alderson/Collins nu eens echt iets kunnen doen aan de pitching deze winter (1 a 2 starters en een closer), kunnen ze outsider zijn voor de play-offs in 2012.
Nou wat betreft de ALE ben ik het niet met je eens. Tampa is aan een flinke opmars bezig, hebben de laatste 4 wedstrijden gewonnen en Boston de laatste 5 verloren, de pitching is een probleem op dit moment. Tampa staat nog maar 3,5 wedstrijden achterop Boston en krijgen de O’s de komende 3 wedstrijden terwijl Boston naar Toronto moet. Vanaf donderdag is de serie tussen de RS en Tampa in Boston. Maandag weten we meer!

Go Tampa! :blub.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma sep 12, 2011 12:20 pm

Zeux schreef:Gefeliciteerd IH!!!

Je pitching heeft het gedaan. :biggthumpup.gif:
Dank, dank, ja de pitching had er zin in, nu tegen de #1 wordt lastig.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » wo sep 14, 2011 7:19 am

600 saves voor Mo. 601 en 602 volgen mogelijk nog wel voor de post season en dan heeft hij het record.
Op hoeveel saves gaat hij eindigen? Rond de 640? Gaat ie nog 1 jaar door of 2?
Hij had dit jaar even een behoorlijke dip. De jaren gaan nu echt tellen.

Is er ooit een speler meteen in zijn eerste jaar met 100 % van de stemmen in de HOF gekomen? Mo maakt daar wel kans op denk ik.

zeux

Bericht door zeux » wo sep 14, 2011 7:35 am

Nee dus (100% votes in eerste jaar).

Tom Seaver, Nolan Ryan en Cal Ripken JR kwamen wel dichtbij: ruim 98 %. Zelfs Hank Aaron (97,8 %) en Babe Ruth (95,2 %) haalden het niet.

zeux

Bericht door zeux » zo sep 18, 2011 4:18 pm

Boston heeft een onthutsend zwakke serie en laat de Rays tot op 3 wedstrijden komen in de Wild Card race. Als TB vanavond weer wint, wordt het nog interessant.
Angels zie ik Texas niet meer inhalen in de AL West.

In de NL-Wild Card heeft Atlanta wel marge genoeg op St Louis (4.5) en San Francisco (5) denk ik.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo sep 18, 2011 8:35 pm

Ja, ja, Vladdy met een triple en nu ook een home run!

zeux

Bericht door zeux » zo sep 18, 2011 10:40 pm

Oeps, Rays winnen opnieuw van Red Sox. Two behind in de WC nu.
Pakken de serie vorige week thuis met 3-0 en dit weekend winnen ze de 4 game serie met 4-3. Dat is pieken op het juiste moment...

Plaats reactie