Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

San Marco

Bericht door San Marco » di mar 14, 2006 5:09 pm

Lullig, zo'n Fletcha als knecht...

Een geweldige prestatie van Dekker, als de voortekenen niet liegen...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 14, 2006 5:12 pm

Weer een prima prestatie van Boogerd, laten we dat niet vergeten. Legde de basis voor z'n vijfde plaats met een uitstekende tijdrit.

Chris

Bericht door Chris » wo mar 15, 2006 11:58 am

Alvast voor Milaan San Remo hier zijn de renners:
Oscar Freire
Erik Dekker
Thomas Dekker
Juan Antonio Flecha
Pedro Horrillo
Bram de Groot
Marc Wauters
+ 1 aan te wijzen renner

http://www.rabobank.nl/particulieren/sp ... er/default

Sterke selectie, ze hebben 2 mannen die erg sterk alleen kunnen rijden, Dekker en Flecha, 1 man voor de sprint, Freire. En een paar man die Freire naar de streep kunnen brengen, Boogerd, Wauters, De Groot.
Chris a.k.a Giiser

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mar 15, 2006 12:13 pm

JC schreef:Iemand vandaag in AD Sportwereld het gruwelijke verhaal van de broers Otxoa gelezen?

:cry:
Ik heb het inderdaad gelezen. Triest. En extra schrijnend dat degene die het ongeluk veroorzaakt heeft aan alle kanten uit de wind wordt gehouden. :nooo:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

J.C.

Bericht door J.C. » vr mar 17, 2006 10:09 am

Voetbreuk ‘kleine ramp’ voor Boogerd
Door LEON DE KORT

KAPELLEN - Michael Boogerd heeft gisteren een botje in zijn rechtervoet gebroken.

Michael Boogerd. Foto ANPDaardoor mist de kopman van Rabobank wellicht het complete klassieke voorjaar. Het been van Bogerd (33) werd meteen tot aan de knie in het gips gezet.

Vandaag laat de ongelukkige renner zich in Amersfoort verder onderzoeken en wordt gekeken hoe gecompliceerd de breuk is. De oorzaak lag niet op de fiets. Boogerd was thuis met zijn zoontje Mikai aan het spelen toen hij op zijn badslippers uitgleed.

Boogerd fungeerde afgelopen week als ‘meesterknecht’ voor ploeggenoot Thomas Dekker, die de Italiaanse rittenkoers Tirreno-Adriatico won. De eerstkomende koersen die voor Boogerd, de voornaamste Nederlandse blikvanger voor het voorjaar, op het programma stonden, waren de E3-Prijs en de Brabantse Pijl.

Vervolgens zou hij de grote klassiekers als de Ronde van Vlaanderen en de Amstel Gold Race rijden. Nu het complete voorjaarsprogramma voor Boogerd in het water dreigt te vallen, werd bij Rabobank gisteren al gesproken van ‘een kleine ramp’.

Thorwald Veneberg, die maandag in de Tirreno-Adriatico zijn sleutelbeen en zitbeen brak, werd gisteren vanuit Italië overgevlogen naar Amersfoort. Daar moet de coureur van Rabobank vanwege een hondenbeet enkele dagen in quarantaine blijven.
www.ad.nl

:sad:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 17, 2006 11:42 am

Wat een drama voor die jongen. Het hele seizoen draait voornamelijk om de voorjaarsklassiekers. Als hij de Amstel gold race en Luik-Bastenaken-Luik niet zou kunnen rijden zou dat wel heel erg zuur zijn.
X'C
Maar goed, eerst maar eens afwachten hoe snel hij kan herstellen. Als het een beetje een 'mooie breuk' is denk ik eigenlijk dat hij wel moet kunnen starten. Het duurt immers nog een paar weken. Wellicht is het uiteindelijk zelfs een voordeel omdat hij nu even wat rust moet pakken. :eusa_pray:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 17, 2006 1:56 pm

Geloof het of niet, maar hij heeft zijn middenvoetsbeentje gebroken tijdens het verstoppertje spelen...
Het stinkt aan alle kanten!

Chris

Bericht door Chris » vr mar 17, 2006 2:02 pm

Elk nadeel heb z'n voordeel... Boogerd is dan wel op en top fit voor le Grande Boucle, kan hij daar nog altijd schitteren en evenueel bij de najaarsklassiekers om daar de show te stelen.

Klinkt heel lullig trouwens met het verstoppertje spelen, maar gebeurt vrij snel. Even snel achter een kast duiken en je stompt je teen er tegen aan. Dan is het *knap*.
Chris a.k.a Giiser

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mar 17, 2006 2:58 pm

Chris schreef:Elk nadeel heb z'n voordeel... Boogerd is dan wel op en top fit voor le Grande Boucle, kan hij daar nog altijd schitteren en evenueel bij de najaarsklassiekers om daar de show te stelen.
Inderdaad een voordeel dat hij dan fit aan de Tour start om een goede knecht te zijn voor Menchov en Rasmussen.

Chris

Bericht door Chris » zo mar 19, 2006 10:25 am

Gisteren de eerste klassieker van het seizoen: Milan San Remo. Met een verrassende winnaar: Pozzato, met daarachter Petacchi en Boonen. Dus Boonen verliest de strijd van Petacchi toch zeer verrassend. Pozatto zat in een groepje wat op de Pogio was weggereden, een kilometer voor de streep werd het groepje bijgehaald, Pozatto ging toen vol aan en de toen volgende rabo's konden hem niet meer bijhalen.
Al met al een indrukwekkende sprint van Pozatto van een kilometer tegen een op hol geslagen peleton.

Woensdag hebben een belgische semi-klassieker: Dwar door Vlaanderen

Rabobank neemt deze renners mee:
Jan Boven
Graeme Brown
Marc de Maar
Gerben Löwik
Niels Scheuneman
Jukka Vastaranta
Joost Posthuma
Marc Wauters

Poegleider: Frans Maassen

Dan hebben we in het weekend van 25 en 26 maart: Criterium International
Met de volgende renners:
Erik Dekker
Denis Menchov
Thomas Dekker
Grischa Niermann
Pieter Weening
Michael Rasmussen
Alexander Kolobnev
Theo Eltink
PLoegleider: Adri van Houwelingen

Voor woensdag is het wel interessant om te kijken hoe de jonge jongens het doen. Met name Vastaranta was in de "jeugd" altijd een groot talent, vorig seizoen een zeer slecht seizoen gehad met veel personele problemen. Marc de Maar ken ik niet zo goed eerste jaars prof. We zullen zien wat hij er van bakt. Joost Posthuma die ontzettend hard kan fietsen en dat heel lang kan volhouden, meer een tijdrijder dan een ééndags renner. Maar kan dit soort wedstrijden wel winnen. En Niels Scheuneman, jammer dat hij niet kan klimmen anders was hij in toekomst ook een potentieel goede ronderenner geworden. Graeme Brown, wie kent hem niet, is een australische sprinter die Rabobank uit Italië heeft opgepikt. Heeft veel gewonnen op de baan en liet vorig jaar indrukwekkende sprints tijden de Ronde van Italië. En ja, voor Brown moest ik zoeken.
Chris a.k.a Giiser

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 21, 2006 11:21 pm

Boogerd zit inmiddels weer op de fiets. Vandaag heeft hij zo'n vier uur kunnen trainen. Positief dat het uberhaupt al weer mogelijk was maar negatief dat hij zijn voet nog niet maximaal kan belasten. Maar ja, wat kun je ook verwachten zo vlak na een breuk?

Het zal nu zaak zijn om de komende weken heel snel progressie te boeken want anders zit een goede klassering in de AGR en LBL er niet in.

Chris

Bericht door Chris » wo mar 22, 2006 5:19 pm

Voghele, ik denk dat je het zo schrijft, heeft Dwars door Vlaanderen gewonnen. Boonen zat wel voorin maar kon de sprint van het peleton niet meer winnen. Hij had teveel kracht verloren in de voorgaande kilometers waar hij veel werk had verricht. Trouwens de sprint werd nog lelijk gehinderd omdat de volgauto's er nog tussen zaten, kun je meteen zien dat Dwars door Vlaanderen een semi-klassieker is. Auto's hadden er al lang tussen uit gemoeten.

Heb geen idee waar de raborenners zijn gebleven, daar werd geen commentaat aan besteed bij de belgen. Die hadden alleen maar aandacht voor de Boonen.
Chris a.k.a Giiser

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 27, 2006 1:04 pm

In het afgelopen weekend heeft de Rabobank ploeg weer goed gepresteerd:

Code: Selecteer alles

Spaanse furie Rabo's in Brabantse pijl

Oscar Freire heeft zondag op magistrale wijze voor het tweede achtereenvolgende jaar de Brabantse Pijl gewonnen. Freire klopte in een sprint zijn medevluchters Karsten Kroon en Nick Nuyens. Juan Antonio Flecha benadrukte de Rabo-overheersing met de vierde plaats.

Dekker fraai tweede in Critérium International

Erik Dekker heeft met een knappe tweede plaats in het Critérium International aangetoond, dat de vorm goed is. Op de slotdag moest hij in de ochtendrit weliswaar door een krampaanval zijn leiderstrui afstaan aan Ivan Basso, maar het eindresultaat mocht er toch zijn. 

Reus laat eindzege niet glippen

De eindoverwinning van Kai Reus in de Ronde van Normandië is zondag niet meer in gevaar gekomen. De laatste etappe werd goed gecontroleerd door het Rabo Continental Team. De Fransman Stéphane Petilleau profiteerde van het Rabo-machtsvertoon en won de etappe.
De ploeg lijkt dus in ieder geval in vorm voor de klassiekers die de komende weken op het programma staan:

02-04 Ronde van Vlaanderen
05-04 Gent Wevelgem
09-04 Parijs Roubaix
16-04 Amstel Gold Race
19-04 Waalse pijl
23-04 Luik-Bastenaken-Luik

In de eerste drie koersen is Tom Boonen wat mij betreft de te kloppen man. Hij is al weer ijzersterk en het zou me niet verbazen als hij drie keer gaat winnen. Voor de Rabobank ploeg kan Flecha misschien nog wat proberen. Erik Dekker is ook in vorm maar ik ben bang dat hij net te kort gaat komen. In het Critérium International had hij in de finale te maken met kramp, dat lijkt me geen goed teken.

De Rabobank moet het vooral hebben van de laatste drie wedstrijden. Hopelijk is Boogerd op tijd herstelt en heeft hij zijn vorm niet verloren. Dan kan hij misschien eindelijk zijn tweede zege in een klassieker bijschrijven. Hij gaat in ieder geval starten in de ronde van het Baskenland dus het ziet er naar uit dat hij op tijd klaar is voor de belangrijke klassiekers.

Naast Boogerd is ook Freire een kanshebber en met Thomas en Erik Dekker zitten er nog twee outsiders in de ploeg en met Pieter Weening hebben ze nog iemand die uitstekend uit de voeten kan op dat terrein.

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » zo apr 02, 2006 8:51 am

Eindelijk weer 'Vlaandrens Mooiste'. Spektakel van de bovenste plank. Er zal veelvuldig moeten worden aangevallen om Tom Boonen van de overwinning af te houden. Let it rain!

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » zo apr 02, 2006 3:35 pm

Saai, saai en nog eens saai. En daar verheug je je dan de hele winter op.

Tom Boonen wint dus.

Waar is Jöhnk, trouwens?

Chris

Bericht door Chris » zo apr 02, 2006 3:36 pm

Helaas is het niet gelukt, de heer Boonen komt weer als nummer 1 de streep over na een vlucht met Leon Hoste. Vond deze editie wat gezapig, of ze al bij voorbaat al bij de overwinning van Boonen hadden neergelegd. Hoop dat ze in Roubaix aanval op aanval doen om het collectief Boonen dan te slopen, anders wordt het wel erg eentonig.

Trouwens Kroon bewijst wel dat hij een man is die mee kan doen om de prijzen als hij niet hoeft te knechten. Heeft Breukink zich toch in vergist lijkt mij, heb hem altijd al een sterke renner gevonden. Kan een hoog tempo rijden en fijne spurt.

Fletcha de beste raborenner vandaag, rest van het team niet gezien. Dekker zat ergens in een groepje op 3 minuten.
Chris a.k.a Giiser

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » zo apr 02, 2006 3:37 pm

Leif Hoste, Chris.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo apr 02, 2006 3:41 pm

Wat wil je als je zo'n team om je heen hebt.
Het was een redelijke RVV, maar niet zo speciaal als gehoopt.

Alexander

Bericht door Alexander » zo apr 02, 2006 3:42 pm

Slaapverwekkende wedstrijd, spijt dat ik alles heb gekeken. Ik ben helemaal niet zo gecharmeerd van die Kroon, hij komt altijd op het juiste moment kracht tekort.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo apr 02, 2006 3:49 pm

Ik had veel meer verwacht van Ballan. Dat Kroon uberhaupt in de finale zat, vond ik al een prestatie.

Chris

Bericht door Chris » zo apr 02, 2006 3:50 pm

Berend Stoker schreef:Leif Hoste, Chris.
Ja een typfout Berend Stoker, zat te denk dan Leon van Bon of op zijn retour is of gewoon niet goed hersteld is van zijn ziekte. Ik hoop voor hem het laaste. Kroon zit nu bij Beglië in het hokje, hij wil graag schitteren in de AGR en LBL. Die koerzen liggen hem beter.

Alexander schreef: Ik ben helemaal niet zo gecharmeerd van die Kroon, hij komt altijd op het juiste moment kracht tekort.
Weet ik niet, dit is zijn eerste jaar dat hij als vrij man mag gaan rijden. Hij hoeft nu geen kopwerk te doen voor de kopmannen bij Rabobank, maar we zullen kijken hoe hij het doet in de komende weken. Kunnen we dan een conclusie trekken.
Chris a.k.a Giiser

Baseman

Bericht door Baseman » di apr 04, 2006 9:56 am

Chris schreef:Trouwens Kroon bewijst wel dat hij een man is die mee kan doen om de prijzen als hij niet hoeft te knechten. Heeft Breukink zich toch in vergist lijkt mij, heb hem altijd al een sterke renner gevonden. Kan een hoog tempo rijden en fijne spurt.
Volgens mij heeft Rabo altijd gezegd dat Kroon ontzettend veel talent heeft, alleen dat hij dat zelf te weinig beseft en hij mist het echte killersinstinct. Maar fietsen kan hij :yes:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo apr 05, 2006 8:23 pm

Kroon is absoluut een talent. Hij hoefde ook helemaal niet weg bij de Rabobank. Dat was zijn eigen keuze omdat hij meer voor zijn eigen kansen wilde rijden. Ik snap wel dat Rabobank hem die rol nog niet wilde geven want daarvoor had men betere renners in huis.

Het is de vraag of Kroon er in gaat slagen om grote wedstrijden te winnen. Ik ben bang dat hij net niet genoeg kwaliteit heeft om het in grote finales af te kunnen maken. Dat wil uiteraard niet zeggen dat hij nooit een klassieker zou kunnen winnen maar veel meer dan een enkele zege zie ik hem niet halen. Kroon is op zijn sterkst in heuvelachtig terrein maar hij mist vooralsnog de klasse en kracht om daar ook te kunnen winnen. In de finale meestal net niet sterk genoeg om het verschil te kunnen maken. Maar goed, misschien komt het nog.

Ondertussen herstelt Boogerd in de ronde van het Baskenland goed van zijn blessure. Vandaag wederom een top tien klassering en hoewel hij nog wel last heeft van zijn voet lijkt hij in ieder geval voldoende herstelt om in de AGR en LBL voorin mee te strijden. Het is alleen wel verontrustend dat ook Rebellin zich daar weer voorin heeft gemeld. Het zal toch niet weer?

Chris

Bericht door Chris » wo apr 05, 2006 9:09 pm

Idd Boogerd is in Baskenland sterk bezig, geeft vertrouwen voor LBL en AGR.

Was Gent-Wevelgem vergeten, maar kon om half 5 net even de finale zien. En toen zag ik Hushovd een mooie sprint afleveren en Petachhi toch netjes achter hem liet die als derde eindigde en de voor mij onbekende duitser Kopp werd 2de. Iemand die hem kent? Ik heb ff gezocht maar kwam niet verder dat hij bij Telekom heeft gezeten en Giro del Capo en Rund um Koln als grootste overwinningen heeft.

Baseman schreef:
Volgens mij heeft Rabo altijd gezegd dat Kroon ontzettend veel talent heeft, alleen dat hij dat zelf te weinig beseft en hij mist het echte killersinstinct. Maar fietsen kan hij
Ik doelde er meer dat Breukink fout zat met het gegeven dat hij er niet klaar voor was, had ik misschien iets duidelijker moet zeggen.

Ik kijk uit naar zondag, Parijs-Roubaix, hoop nu dat de groep kanshebbers zich niet neerlegd bij een overwinning van Boonen. Dat men toch aanval op aanval doet en het hem echt moeilijk gaat maken. Want zoals het in Vlaanderen ging, was echt een sof. Teleurstellend was dat gewoon.
Chris a.k.a Giiser

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo apr 05, 2006 9:23 pm

sof? teleurstellend? Ik vond het prachtig om te zien, zoveel druk als er op Boonen staat en hij flikt het toch maar eventjes. Uitermate knap voor een nog redelijk jonge renner, en hij blijft er een toffe gast bij, hij loopt niet met z'n kop in de wolken.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Plaats reactie