Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

zeux

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za jul 16, 2011 4:34 pm

Marillion schreef:De favorieten lijken niet beter te kunnen. Want ze hebben het echt wel geprobeerd op de slotklim.Ik ben heel benieuwd wat de Alpen gaan brengen. Als dit beeld doortrekt is Voeckler gewoon alles behalve kansloos.
Ik begreep ook al niet dat ze hem zoveel voorsprong gaven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jul 16, 2011 4:37 pm

Voeckler zakt er nog wel doorheen.

Je mist nu toch wel de tot op het bot gedrogeerde renners als Pantani, Armstrong en Rasmussen die gewoon aan de voet wegdemarreren en alles op een hoopje rijden. Het is in dat kader redelijk onvergeeflijk van Vacansoleil dat ze Ricco er ten onrechte uit hebben gegooid.

Oscarito

Bericht door Oscarito » za jul 16, 2011 4:38 pm

Zeux schreef:
Marillion schreef:De favorieten lijken niet beter te kunnen. Want ze hebben het echt wel geprobeerd op de slotklim.Ik ben heel benieuwd wat de Alpen gaan brengen. Als dit beeld doortrekt is Voeckler gewoon alles behalve kansloos.
Ach kom nou, dit zag helemaal niemand aankomen. Het hele verloop niet, Vanendert die wint, Voeckler maar ook Peraud en Rolland die kunnen volgen en de favorieten die lafjes 50 meter aanzetten en dan stil blijven zitten.

Edit: Ruijgh staat nu 21e in het klassement, doet ie aardig. Gesink 41e. En Cavendish heeft wonderbaarlijk de tijdslimiet gehaald.
Laatst gewijzigd door Oscarito op za jul 16, 2011 4:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

zeux

Bericht door zeux » za jul 16, 2011 4:46 pm

Oscarito schreef:
Zeux schreef:
Ach kom nou, dit zag helemaal niemand aankomen. Het hele verloop niet, Vanendert die wint, Voeckler maar ook Peraud en Rolland die kunnen volgen en de favorieten die lafjes 50 meter aanzetten en dan stil blijven zitten.
Misschien onderschat je Voeckler totaal. Natuurlijk kan het misgaan in de Alpen, maar tot nu toe toont hij weinig zwakte. En vergeet niet hoe motiverend zo'n gele trui werkt. En je ziet dat er geen echte leider in de Tour is. Voeckler ging zonder moeite mee, terwijl met name Andy Schleck het echt probeerde. Voeckler pareerde buitengewoon makkelijk. In 2004 heeft hij ook lang in het Geel gereden, dus dat hij het kan heeft hij al bewezen.

De Schlecks en Contador hebben de reputatie, maar tot nu toe laten ze het gewoon niet zien. Maken ze niks klaar. Reputatie is niet alles.

Maar, de Alpen gaan het leren. Galiber en Alpe d'Huez, daarna weten we pas meer.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za jul 16, 2011 4:49 pm

Zijn ze nou nog niet in Parijs.......... Alsof het voetbalseizoen nooit begint.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » za jul 16, 2011 4:51 pm

Zeux schreef:Wat dacht je van Contador, Evens, etc? Als Voeckler hier minuten pakt, kan hij zomaar een concurrent gaan worden. Voeckler staat op 1.29 van Hushovd.
Dit schreef ik 10 juli, toen ze de koers even minuten lang lieten lopen na die zware valpartij van o.a. Vino.
Ze namen Voeckler toen niet serieus. Ik denk nu wel.

Oscarito

Bericht door Oscarito » za jul 16, 2011 4:56 pm

Zeux schreef: Misschien onderschat je Voeckler totaal. Natuurlijk kan het misgaan in de Alpen, maar tot nu toe toont hij weinig zwakte. En vergeet niet hoe motiverend zo'n gele trui werkt. En je ziet dat er geen echte leider in de Tour is. Voeckler ging zonder moeite mee, terwijl met name Andy Schleck het echt probeerde. Voeckler pareerde buitengewoon makkelijk. In 2004 heeft hij ook lang in het Geel gereden, dus dat hij het kan heeft hij al bewezen.

De Schlecks en Contador hebben de reputatie, maar tot nu toe laten ze het gewoon niet zien. Maken ze niks klaar. Reputatie is niet alles.

Maar, de Alpen gaan het leren. Galiber en Alpe d'Huez, daarna weten we pas meer.
Ieder logisch redenerend mens en wielerkenner had dit niet voorspeld.

Geel geeft inderdaad extra krachten maar Voeckler kon hiervoor echt niet klimmen in het hooggebergte. Voeckler werd zelfs op 2 minuten in bergritten in de Dauphine en Paris-Nice gezet. Ik daag je uit om een top-10 klassering van Voeckler te vinden op een aankomst bergop waar hij niet mee was met een ontsnapping. Die ga je niet vinden want dit heeft hij nog nooit laten zien.

zeux

Bericht door zeux » za jul 16, 2011 5:00 pm

Oscarito schreef:
Ieder logisch redenerend mens en wielerkenner had dit niet voorspeld.

Geel geeft inderdaad extra krachten maar Voeckler kon hiervoor echt niet klimmen in het hooggebergte. Voeckler werd zelfs op 2 minuten in bergritten in de Dauphine en Paris-Nice gezet. Ik daag je uit om een top-10 klassering van Voeckler te vinden op een aankomst bergop waar hij niet mee was met een ontsnapping. Die ga je niet vinden want dit heeft hij nog nooit laten zien.
De Tour is de Tour. Andere krachten, andere wetten.
Andy Schleck probeerde van alles, Voeckler gaf geen krimp. Geen theorie, maar gewoon wat er gebeurde.

Oscarito

Bericht door Oscarito » za jul 16, 2011 5:04 pm

De Tour is de Tour. :biggrin.gif:
Voeckler rijdt altijd en overal aan 100% En dit heeft Voeckler nog nooit laten zien! Zelfs in de Tour niet.

Aan de ene kant zegt het iets over de zwakke favorieten, aan de andere kant begin ik een gevalletje Kohl te vermoeden.

zeux

Bericht door zeux » za jul 16, 2011 5:09 pm

Ah, doping als laatste redmiddel om je eigen verwachtingen te repareren.

De tijd zal het leren.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za jul 16, 2011 6:18 pm

Voeckler (blij dat ik hem in m'n pool heb) heeft een prima steun in Rolland.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » za jul 16, 2011 7:19 pm

Damn.

Afbeelding

Oscarito

Bericht door Oscarito » za jul 16, 2011 8:12 pm

Zeux schreef:Ah, doping als laatste redmiddel om je eigen verwachtingen te repareren.

De tijd zal het leren.
Natuurlijk had jij verwacht dat Voeckler met de toppers mee kon in het hooggebergte, laat me niet lachen.
Voeckler is een van de weinige renners die ik echt apprecieer omdat hij altijd vol koers itt 95% van het peloton maar doping lijkt mij een heel legitiem vraagstuk voor zijn huidige prestaties.

Voeckler heeft nog nooit(!) top-10 gereden in een bergrit met aankomst bovenop zonder voorop te hebben gezeten in een ontsnapping. In heel zijn carrière niet, zelfs niet bij de beloften en hij is inmiddels 32 jaar. Doping is dan inderdaad het laatste redmiddel. :excited.gif:

Dat hij dit nu ineens wel doet lijkt heel veel op het geval Kohl, dat was ook altijd een aardige klimmer in het midden gebergte tot dat het moment in de Tour 2008 waar hij ineens vleugeltjes kreeg in de bergen. We weten allemaal hoe dat gekomen is.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jul 16, 2011 8:16 pm

De quote du jour is van Andy Schleck:

"We hebben het een paar keer geprobeerd, maar de beklimming was toch niet selectief genoeg"

Niet selectief genoeg? Dan ben ik benieuwd waar hij op zit te wachten want veel zwaarder gaat het niet meer worden. Misschien eens proberen om na een aanval niet binnen 10 seconden achterom te kijken en gewoon eens door te trekken?

Voeckler heeft minimaal tot donderdag het geel. Dan heb je de etappe met de Agnello, Izoard en Galibier. Dan zal er toch iets moeten gebeuren want alleen Alp d'Huez is niet genoeg om hem te breken.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jul 16, 2011 8:20 pm

Jöhnk schreef:Je mist nu toch wel de tot op het bot gedrogeerde renners als Pantani, Armstrong en Rasmussen die gewoon aan de voet wegdemarreren en alles op een hoopje rijden. Het is in dat kader redelijk onvergeeflijk van Vacansoleil dat ze Ricco er ten onrechte uit hebben gegooid.
Tja, de tijd van het 'epo sjezen' is voorbij. Wat dat betreft is er ook wel sprake van een dubbele moraal bij het tour publiek. Renners die doping hebben gepakt volledig affakkelen maar aan de andere kant wel verwachten dat er vanuit de start spektakel is en dat er onmogelijke dingen gebeuren.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za jul 16, 2011 10:00 pm

Ik vind Kohl wel van een ander kaliber dan Voeckler, al ben ik met je eens dat Voeckler opvallend presteert. We hebben natuurlijk wel vaker gezien dat een Fransman in de gele trui meer kan dan iemand anders. En het zou ook kunnen dat hij juist door de doping niet opviel in de afgelopen jaren. Het wordt hem bovendien ook niet echt moeilijk gemaakt, iedereen rekent er waarschijnlijk op dat ie de trui toch wel kwijt gaat raken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » za jul 16, 2011 11:49 pm

Een soort van ienieminie-kleine geneugte... op het wegdek vallende wielrenners :smallgrin.gif: Ziet er altijd prachtig uit!

:blush.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Baseman

Bericht door Baseman » zo jul 17, 2011 10:31 am

Marillion schreef:Leuke winnaar vandaag. Die jongen gun ik het van harte!
Zeker :biggthumpup.gif:

PS: Mijn vrouw vroeg zich af hoe ik ineens bij de naam Vanendert kwam, blijkt hij een klasgenoot van haar te zijn geweest.

zeux

Bericht door zeux » zo jul 17, 2011 10:34 am

Duke schreef:Ik vind Kohl wel van een ander kaliber dan Voeckler, al ben ik met je eens dat Voeckler opvallend presteert. We hebben natuurlijk wel vaker gezien dat een Fransman in de gele trui meer kan dan iemand anders. En het zou ook kunnen dat hij juist door de doping niet opviel in de afgelopen jaren. Het wordt hem bovendien ook niet echt moeilijk gemaakt, iedereen rekent er waarschijnlijk op dat ie de trui toch wel kwijt gaat raken.
Voeckler zal nooit tot de absolute topklimmers behoren. Maar het is wel een renner die met moraal in zijn donder maximaal kan presteren. En het Geel gééft moraal. Zeker als Fransman in Frankrijk. In de Dauphiné van dit jaar reed hij ook al van voren mee. Óók bergop. Zag in zijn stats dat hij ook al een keer Ronde van Luxemburg heeft gewonnen en een keer eerste was in het bergklassement van Parijs-Nice. Werd daarin vorig jaar ook vijfde in een bergrit. Voeckler is een prima klimmer voor in ieder geval het middengebergte. En als de topklimmers dan naar elkaar gaan loeren in het hooggebergte, heeft iemand als Voeckler met het Geel om zijn lijf geen moeite om te volgen. We gaan zien in de Alpen hoe ver hij werkelijk kan reiken. Maar dan zullen de Schlecks en Contador toch hun laffe rijden moeten laten varen.
Ik lach me een kriek als Voeckler er in Parijs met de buit vandoor gaat. :headbang.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jul 17, 2011 4:25 pm

Bij Radio Tour de France suggereerden ze dat er tijdens de alpenetappes zeer slecht weer wordt verwacht, en dat die etappes zouden kunnen worden ingekort door de organisatie.

Niet om de kansen van Voelcker te vergroten natuurlijk. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Zabski

Bericht door Zabski » zo jul 17, 2011 4:26 pm

Pfff, alweer Cavendish.... booooring

wimpey

Bericht door wimpey » zo jul 17, 2011 4:32 pm

joey schreef: Niet om de kansen van Voelcker te vergroten natuurlijk. :hypocrite.gif:
Zo heet ie niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jul 17, 2011 5:10 pm

wimpey schreef:
joey schreef: Niet om de kansen van Voelcker te vergroten natuurlijk. :hypocrite.gif:
Zo heet ie niet.

Voeckler. In elk geval een Duitse naam. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 17, 2011 9:23 pm

Dan zou het wel heel erg slecht moeten worden hoor. De belangen zijn daarvoor veel te groot. Er is veel geld betaald voor door de verschillende dorpen en steden waar de tour passeert.

Cavendish alweer nummer 4. Die jongen is van een ander niveau als het op sprinten aankomt. Gun het hem overigens wel want hij doet er ook alles voor.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo jul 17, 2011 9:44 pm

Zeux schreef:Ah, doping als laatste redmiddel om je eigen verwachtingen te repareren.

De tijd zal het leren.
Oscarito schreef:Natuurlijk had jij verwacht dat Voeckler met de toppers mee kon in het hooggebergte, laat me niet lachen.
Voeckler is een van de weinige renners die ik echt apprecieer omdat hij altijd vol koers itt 95% van het peloton maar doping lijkt mij een heel legitiem vraagstuk voor zijn huidige prestaties.

Voeckler heeft nog nooit(!) top-10 gereden in een bergrit met aankomst bovenop zonder voorop te hebben gezeten in een ontsnapping. In heel zijn carrière niet, zelfs niet bij de beloften en hij is inmiddels 32 jaar. Doping is dan inderdaad het laatste redmiddel. :excited.gif
Wat een flauwekul zeg. Als er ergens streng gecontroleerd wordt dan is het wel in Frankrijk. Voeckler is gewoon een behoorlijke renner. En ik dacht precies hetzelfde als zeux toen ze hem zoveel voorsprong gaven in die rit. Dat hij nooit top 10 rijd in bergritten zegt geen ene reet. Die gele trui geeft hem vleugels. 10 jaar geleden hield hij ook heel lang stand. Nu is hij veel ouder en ervarener. Overigens had Andy hem makkelijk kunnen lossen, maar hij zette niet door omdat frank een slechte dag had. Niet slim als je het mij vraagt.

Plaats reactie