Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo sep 25, 2005 5:18 pm

Het WK blijft toch altijd een kwestie van geduld hebben; als je maar iets te vroeg aanvalt of op kop komt, ben je gezien. Wel goed gereden, overigens, door Moerenhout en Boogerd, het was de enige kans die ze hadden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 25, 2005 5:48 pm

Op zich wel goed gereden alleen als je met zn tweeën in een kopgroep van 6 zit dan moet je op 300 meter van de finish niet met zn allen af gaan wachten en het peleton terug laten komen, ik had verwacht dat 1 van de 2 Nederlanders nog een laatste jump zou maken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 26, 2005 8:04 am

Ze hebben het geprobeerd op 1 kilometer van de finish toen Moerenhout een gat liet vallen voor Boogerd. Helaas kwam Boogerd toen niet weg. Volgens mij zaten ze er allemaal behoorlijk doorheen. Die laatste poging was ook bepaald niet overtuigend.

Dat niemand daarna nog een poging heeft ondernomen komt denk ik ook puur doordat ze daar geen kracht meer voor hadden. Er zit nu eenmaal een verschil tussen willen en kunnen.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za okt 01, 2005 5:11 pm

Jammer... Ik had hem wel getipt voor de overwinning.
664 Teletekst za 01 okt
***IELRENNEN***************************
**** Boogerd niet van start in Zürich

**Michael Boogerd zal zondag niet van
start gaan in de ProTour-wedstrijd Züri
Metzgete.De Rabobank-renner kampt met
een rugblessure,die hij overhield aan
het WK op de weg in Madrid.

Karsten Kroon vervangt Boogerd in de
Rabobank-ploeg,die verder bestaat uit
Marc Wauters,Thomas Dekker,Theo Eltink,
Bram de Groot,Joost Posthuma,Pieter
Weening en Grischa Niermann.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di nov 08, 2005 5:55 pm

Roberto Heras heeft de laatste Vuelta waarschijnlijk niet helemaal op eigen kracht gewonnen:

Code: Selecteer alles

Heras geschorst na positieve test

Roberto Heras is geschorst vanwege 
een positieve epo-test tijdens de Ronde
van Spanje,zo meldt de ploegleiding van
Liberty Seguros. 

De Spaanse wielerploeg heeft van de UCI
bericht gekregen dat viervoudig Vuelta-
winnaar Heras dit jaar na de twintigste
etappe (een individuele tijdrit) bij de
controle positief was op epo. 

Liberty Seguros wilde in afwachting van
de contra-expertise nog niet reageren, 
maar werd daartoe gedwongen nadat het 
nieuws naar de media was gelekt.Als de 
B-staal ook positief is,wacht Heras hem
een schorsing en volgt er ontslag.Heras
won de Ronde van Spanje in 2000,2003, 
2004 en 2005.

Bron: NOS Teletekst
Als de B-staal ook positief is neem ik aan dat de overwinning alsnog bij Menchov terechtkomt. Leuk voor hem en de Rabobank ploeg maar dit is natuurlijk geen leuke manier om je eerste ronde te winnen.

Baseman

Bericht door Baseman » wo nov 09, 2005 9:07 am

Het zou triest zijn als de B-staal bevestigd dat Heras Epo zou hebben gebruikt...zowel voor de wielersport als voor Menchov en de Rabo ploeg.
Heras positief op Epo
Door LÉON DE KORT

ROTTERDAM - Op de lange lijst van dopingzondaars in de wielersport, die vooral de laatste seizoenen is uitgebreid met grote namen, staat sinds gisteren ook Roberto Heras.

In september nog bejubeld als de eerste coureur die erin slaagde de Ronde van Spanje voor de vierde keer te winnen, maar nu nagewezen als de zoveelste renner die zijn prestatieniveau heeft opgekrikt met het bloeddopingmiddel Epo.

Heras leverde een, zo werd gistermiddag bekend, positieve plas af na de individuele tijdrit op de voorlaatste dag van de Vuelta. De leiding van zijn ploeg Liberty Seguros schorste de 31-jarige Spanjaard daarop tot nader order. Op 21 november heeft de contra-expertise plaats. Blijkt er bij die analyse van de urine opnieuw dat er Epo is gebruikt, dan volgt ontslag.

Volgens Heras - de nummer één in de Vuelta van 2000, 2003, 2004 en de aflevering van dit jaar - is de positieve uitslag te wijten aan een fout van het laboratorium dat de urinestalen van de Vuelta heeft onderzocht. ,,Ik wil niets zeggen over hoe het een en ander kan zijn gebeurd, maar zeker is dat mijn advocaten en ik erbij zullen zijn wanneer de B-test wordt uitgevoerd. Ik hoop dat dit niet meer dan een nare droom is’ ’, liet Heras weten.

Indien het resultaat van de eerste analyse wordt bevestigd, raakt de voormalige knecht van Lance Armstrong zijn eindzege in de Vuelta kwijt. Dat realiseerde Denis Menchov zich gistermorgen ook direct, toen hij in Orel (Rus) door Spaanse vrienden werd ingelicht. De kopman van Rabobank, tweede in de rangschikking, belde onmiddellijk met teamchef Erik Breukink.

,,Hij wilde verifiëren of het klopte. Tja, wat kun je ermee, als het straks inderdaad zo is. Moet je er dan blij mee zijn? Ik denk dat er niemand binnen ons team nu nog zal juichen. Als Vuelta-winnaar behoor je direct na de koers op het podium in Madrid te staan. Dit is, als je tenminste van de wielersport houdt, opnieuw een heel vervelend verhaal’’, oordeelde Breukink.

Zijn collega Adri van Houwelingen, in september de teambegeleider van Rabo, zegt zich ‘niet prettig’ te voelen bij de hele affaire. ,,Een eventuele zege voor Menchov verandert niet veel aan ons gevoel. De Vuelta is verreden. Wij hebben ervan genoten, wij hebben het als een hoogtepunt ervaren en kijken uit naar de editie van volgend jaar’ ’ , vertelde de Zaltbommelaar.

,,Ik begrijp het alleen niet als Heras die de gehele derde week van de Ronde dagelijks is gecontroleerd, uitgerekend na de tijdrit positief is bevonden. Die race begon hij met meer dan vier minuten voorsprong. Dan moet je toch heel stom zijn dat product te gebruiken. Ik zet daarom ook vraagtekens bij de betrouwbaarheid van de Epo-test.’’

Van Houwelingen vindt wel, dat als er in de drie grote Ronden wordt gecontroleerd dat vooral op Epo moet gebeuren. ,,Al zeg ik erbij dat ik niet precies weet hoe het kostenplaatje van zo’n onderzoek eruit ziet’’, aldus de assistent-ploegleider. ,,Dat is veel te kostbaar’’, reageerde Lon Schattenberg gistermiddag. ,,In de grote ronden wordt pakweg de helft van alle stalen gecontroleerd op Epo.’’

Het hoofd van de medische commissie van de internationale wielrenunie (UCI) wil verder niet ingaan op de kwestie-Heras, maar benadrukt wel dat er aan de betrouwbaarheid van de Epo-test niet hoeft worden getwijfeld. ,,Mits die correct wordt toegepast.’’

De Vlaamse Sportarts Chris Goossens gelooft eerder dat de geraffineerde manier van Epo-consumptie - die sinds een mand of vijf populair is in het peloton - het vinden van sporen veel lastiger maakt. Door uitvoerig te experimenteren weten veel renners exact hoeveel Epo er nodig is voor een bepaalde wedstrijd. Goossens vermoedt dat veel ploegen het zich (financieel) kunnen veroorloven van tevoren te testen. Van de injectie ‘op maat’ is na de koers niets meer te traceren.

Bij Heras dus wel, al dient de contra-expertise definitief uitsluitsel te geven.

www.ad.nl

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 10, 2006 7:21 pm

Over Thomas Dekker en dottore Cecchini
-Bert Wagendorp-

Het grootste Nederlandse wielertalent, Thomas Dekker, heeft een van de beroemdste wielertrainers ter wereld in de arm genomen: Luigi Cecchini. Dat viel te lezen in de laatste Wieler Revue.

Hieruit kunnen we afleiden dat Thomas de zaken nu serieus gaat aanpakken. Want Cecchini is niet zomaar iemand. Hij is ook de trainer van Jan Ullrich en in het verleden voer Bjarne Riis blind op hem. Cecchini kwam enige tijd geleden negatief in het nieuws, toen zijn pupil Tyler Hamilton werd betrapt op doping.

De beroemde sportarts Francesco Conconi van de universiteit van Ferrara had in de jaren zeventig in elk geval twee getalenteerde leerlingen: Michele Ferrari en Luigi Cecchini. Het zijn de twee namen die de laatste jaren achter bijvoorbeeld elke overwinnaar in de Tour de France hebben gestaan.

Ferrari was de man achter Armstrong, Pantani en Indurain. Cecchini begeleidde dus Riis en Ullrich. Daarmee is Greg Lemond, voor zover ik weet althans, de laatste die Tourwinnaar die níet op bezoek ging bij een van de twee wonderdokters. Naast de Tourrenners train(d)en ook renners als Bartoli, Petacchi, Tafi, Cipollini, Casagrande en Bugno train(d)en op schema’s Cecchini.

In tegenstelling tot zijn voormalige studiegenoot Ferrari mijdt Cecchini (61) de publiciteit. Hij geeft nooit interviews, dus zullen we ook niet weten hoe hij van Thomas Dekker de derde Nederlandse Tourwinnaar gaat maken –als Pieter Weening hem tenminste niet voor is.

De keuze van Dekker zorgt er in elk geval voor dat Thomas regelmatig naar Lucca mag, de woonplaats van Cecchini en de mooiste stad (vind ik) van Italië.
Volkskrant

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » za jan 21, 2006 5:10 pm

Jöhnk, Peter, e.a., wanneer is het WK Veldrijden in Zeddam eigenlijk? Maakt Groenendaal nog een kans dit jaar of is Wellens nog steeds te sterk?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jan 21, 2006 5:20 pm

Allereerst even melden dat ik het veldrijden niet zo volg.

Wie de favorieten zijn? Hangt deels van het weer af. Groenendaal bijvoorbeeld is gebaat bij een modderig en dus traag parcours.

jabu

Bericht door jabu » za jan 21, 2006 6:01 pm

Jöhnk schreef:Allereerst even melden dat ik het veldrijden niet zo volg.
Wat zeg je? Je volgt het veldrijden niet zo? Wist je niet dat wielrennen, in al zijn facetten (dus weg/baan/veld) als package deal met het oer-Hollandse schaatsen komt! :whip: ;)

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do feb 16, 2006 9:36 pm

Het is Erwin Vervecken geworden!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 21, 2006 9:58 pm

Een aardig stukje over Thomas Dekker, het grote talent van de Rabobank ploeg:

Toptrainer Luigi Checcini: „Thomas Dekker kan in de toekomst de tour winnen"

In het hart van Toscane tussen Pisa en Lucca steekt de Monte Serra fier bov en het landschap uit. De 918 meter hoge berg is een van de beruchtste beklimmingen van de Italiaanse wielersport. Vooral omdat toptrainer Luigi Checcini hier met talrijke kampioenen zijn beproevingen doet. Op het bijna zeven kilometer lange traject mocht ook Thomas Dekker zich met de allergrootsten uit de afgelopen twintig jaar meten. Checcini was onder de indruk en noemde Dekkers tijd „super.â€

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di feb 21, 2006 10:15 pm

Mooi verhaal idd, maar gaat dit alles om buiten de Raboploeg, is dit puur een prive trainer naast het begeleidingsteam van de Rabo's?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 21, 2006 10:19 pm

Voor zover ik weet heeft de Rabobank hiermee ingestemd. Zoals in dit stuk te lezen is blijft de medische begeleiding wel bij de Rabobank liggen. Dat zullen ze kost wat kost in eigen hand willen houden. Er zijn natuurlijk toch een paar, door Checcini begeleide renners, de fout in gegaan en in de wielersport ben je natuurlijk al snel verdacht.

Ik vind het in ieder geval een goede ontwikkeling dat hij er zo voor gaat. Dat is de enige manier als je kans wilt maken op het winnen van de grote rondes. Dat red je niet door af en toe hard tegen de Cauberg op te fietsen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di feb 21, 2006 10:21 pm

Ja er zit een goede lichting aan te komen, Thomas Dekker voorop, maar er zijn er meer die er aankomen.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mar 01, 2006 5:14 pm

R.I.P... :sad:
666 Teletekst wo 01 mrt
***IELRENNEN***************************
**** Arno Wallaard (26) overleden

**Arno Wallaard (26) is dinsdagavond
overleden.De renner werd onwel toen hij
samen met enkele ploeggenoten na een
training met de auto onderweg was naar
zijn woonplaats Noordeloos.Pogingen om
hem te reanimeren waren vergeefs.

Wallaard kwam uit voor Skil-Shimano en
zou dit seizoen zijn profdebuut maken.
Hij veroverde in 2001 de Nederlandse
titel bij de beloften.In dat jaar won
hij ook Rundum Köln en boekte hij onder
meer ritzeges in Olympia's Tour en de
Thüringen Rundfahrt.

Vorig jaar zegevierde hij in de Ronde
van Overijssel en won hij de Grand Prix
Beckerich in Luxemburg.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

J.C.

Bericht door J.C. » wo mar 08, 2006 6:12 pm

Iemand vandaag in AD Sportwereld het gruwelijke verhaal van de broers Otxoa gelezen?

:cry:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mar 08, 2006 6:18 pm

Het verhaal is mij bekend. 2 jaar geleden een keer een documentaire over gezien nadat Javier goud en zilver won bij de Paralympics. Erg roerend verhaal.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 10, 2006 5:11 pm

De Rabobank begint warm te draaien, Oscar Freire pakt een etappe in de Tirreno en neemt de leiding in het klassement over van Bettini. Die laatste kwam ten val en moest de strijd staken.

Ondertussen behaalde Joost Posthuma een prima 2e plek in een lastige etappe in Parijs-Nice waar ook Erik Dekker voorin zat.

Met Milaan-San Remo op de agenda is het goed om te zien dat Freire in vorm komt. Die wedstrijd is hem op het lijf geschreven en hoewel hij zware concurrentie zal krijgen van met name Petacchi en Boonen geef ik hem wel een kansje op de overwinning in één van de saaiste klassiekers van het jaar. Een podiumplaats moet in ieder geval tot de mogelijkheden behoren.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo mar 12, 2006 1:17 pm

De Rabobank-ploeg begint idd. warm te draaien na een inspiratieloos openingsweekend.

E. Dekker en Posthuma rijden degelijk in Frankrijk, Boom leidt in Portugal, en in de Tirreno staan T. Dekker (tiende), Boogerd (negende) en Freire (eerste) in de top-10. Volgende week begint het echte werk. Ben benieuwd.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mar 12, 2006 1:20 pm

1 van de mooiste klassiekers, imo. Ik denk dat Boonen het trouwens op zijn gemak gaat winnen. Al zou het ook wel weer eens leuk zijn als er weer eens groepje aankomt.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo mar 12, 2006 4:49 pm

Update:

Landis heeft Parijs-Nice gewonnen. Beste Nederlander was E. Dekker met een zevende plaats. De laatste etappe was een prooi voor M. Zberg.

T. Dekker heeft de leiding in de Tirreno-Adriatico overgenomen van ploegmaat Freire. Hij werd derde in een tijdrit, gewonnen door Cancellara.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mar 12, 2006 5:13 pm

Zou leuk zijn als T. Dekker de Tirreno wint, Posthuma heeft ook goed gereden in Parijs-Nice, Eltink heeft ook al goed gereden. Zou mooi zijn als de jonge garde dit jaar laat zien weer een grote stap vooruit te kunnen maken.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo mar 12, 2006 6:53 pm

Peter schreef:1 van de mooiste klassiekers, imo. Ik denk dat Boonen het trouwens op zijn gemak gaat winnen. Al zou het ook wel weer eens leuk zijn als er weer eens groepje aankomt.
Doordat dat laatste niet meer gebeurt vind ik er eerlijk gezegd niks meer aan. Sprinters van tegenwoordig kunnen ook makkelijk mee, dus gaat het alleen maar om de laatste meters.

Het echte werk gaat pas beginnen in Vlaanderen, al hoop ik voor dit seizoen niet weer op een Boonenshow.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mar 14, 2006 5:00 pm

Thomas Dekker eindwinnaar Tirreno

Thomas Dekker is winnaar geworden van
de Tirreno Adriatico.Daarmee is hij na
Joop Zoetemelk (1985) en Erik Dekker
(2002) de derde Nederlandse winnaar van
de Italiaanse rittenkoers.Dekker (21)
is de eerste Nederlander én de jongste
renner die een ProTour-koers wint.

De koppositie van de Raborenner kwam in