Golf
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: Golf
Die tweede was goedbeschouwd niet zo heel goed, minste tegenstand en het slechtste resultaat vergeleken met de eerste en derde. Een vergelijkbaar resultaat had hem 5 plaatsen doen stijgen ipv 1 doen zakken maar inderdaad
het wordt niet makkelijk, eigenlijk moet hij gewoon een toernooi winnen.
Een realistischer doel is een top 50 plaats op 23 mei, dan mag hij aan het US open in juni, het Open in juli en aan het PGA open in augustus meedoen.
het wordt niet makkelijk, eigenlijk moet hij gewoon een toernooi winnen.

Een realistischer doel is een top 50 plaats op 23 mei, dan mag hij aan het US open in juni, het Open in juli en aan het PGA open in augustus meedoen.
YNWA
Ja gewoon ff doenInnerHarbour schreef:Die tweede was goedbeschouwd niet zo heel goed, minste tegenstand en het slechtste resultaat vergeleken met de eerste en derde. Een vergelijkbaar resultaat had hem 5 plaatsen doen stijgen ipv 1 doen zakken maar inderdaad het wordt niet makkelijk, eigenlijk moet hij gewoon een toernooi winnen.![]()

Die eerste twee toernooien lijken mij vergelijkbaar aan die toernooien in de woestijn qua prijzenpot. Dat toernooi in India lijkt me een kleiner toernooi. Laat hem 1 van die eerste twee maar winnen dan. Het liefst de eerste en dan de vorm meenemen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
- InnerHarbour
Joost leek op weg naar een solide ronde met nog 5 holes te spelen op -2, helaas 3 Bogeys op rij zorgde voor een +1 ronde. Kijken of hij zich de komende dagen kan herstellen.
YNWA
-
Kortom: net Liverpool of de Kakkies, die gozer.
- InnerHarbour
On the turn staat Luiten nog steeds op +1, 2 bogeys en 2 birdies. De "projected cut" ligt op -1............
YNWA
En nu staat hij op par. Gaat spannend worden.
Update: Hij heeft een sterke serie achter de rug. Na hole 14 staat hij op -2. Lijkt er nu sterk op dat hij de cut in ieder geval haalt.
Update: Hij heeft een sterke serie achter de rug. Na hole 14 staat hij op -2. Lijkt er nu sterk op dat hij de cut in ieder geval haalt.
- InnerHarbour
Zo na de turn heeft hij even gas gegeven, 5 birdies helaas één bogey op de laatste hole brengt hem op -3. Morgen en overmorgen doorgaan met die birdies en de bogeys achterwege laten en hij komt een heel eind. 

YNWA
- InnerHarbour
McIlroy's antwoord als de reporter aan hem vraagt: voor de average gofer, hoe is het......
YNWA
- InnerHarbour
Ter vergelijk, ik ben een 18 handicapper wat heel behoorlijk is voor iemand van mijn leeftijd en pas 4 jaar speelt.
Op een mooie zonnige dag midden in de zomer als de fairways wat harder zijn en ik heb een windje mee haal ik heel, heel, heel af en toe de 200 meter, normaal is dat tussen de 170 en 180 meter en deze gozer slaat dus gemiddeld zo'n 100 meter verder, vervelende man.
Op een mooie zonnige dag midden in de zomer als de fairways wat harder zijn en ik heb een windje mee haal ik heel, heel, heel af en toe de 200 meter, normaal is dat tussen de 170 en 180 meter en deze gozer slaat dus gemiddeld zo'n 100 meter verder, vervelende man.

YNWA
De enige ervaring die ik heb met golfen is van vroeger toen ik zo tussen 10 en 15 jaar oud was. Toen ging ik met wat jongens in de buurt heel regelmatig ballen uit de sloot halen/jatten (in een rubber bootje of gewoon staand in de blubber). En dan verkopen natuurlijk. Op een goede dag had je zo 100 balletjes. Leuk zakcentje. Menig golfer had interesse want wat zijn die dingen duur als ze nieuw zijn.
In het begin werd het nog een beetje door de vingers gezien door de vereniging, maar dat veranderde op een gegeven moment. Politie ging de boel ook in de gaten houden...anyway, mooie tijd!
Ik ging er laatst toevallig eten. Was bang dat ik op de zwarte lijst zou staan. Maar ze herkenden me waarschijnlijk niet meer
In het begin werd het nog een beetje door de vingers gezien door de vereniging, maar dat veranderde op een gegeven moment. Politie ging de boel ook in de gaten houden...anyway, mooie tijd!
Ik ging er laatst toevallig eten. Was bang dat ik op de zwarte lijst zou staan. Maar ze herkenden me waarschijnlijk niet meer

- InnerHarbour
Ah 10 jaar, een hele tijd geleden maar toen had je moeten beginnen. Had je nu niet op een suf kantoor gezeten maar misschien liep je in Maleisië op de baan in de zon, je munten te verdienen.
BTW, welke baan was dat, ik speel regelmatig bij jouw woonplaats in de buurt, de andere kant van de Rijn, op het "Rijk van Nijmegen" prachtige baan in een heuvelachtige omgeving.

BTW, welke baan was dat, ik speel regelmatig bij jouw woonplaats in de buurt, de andere kant van de Rijn, op het "Rijk van Nijmegen" prachtige baan in een heuvelachtige omgeving.
YNWA
Je hebt het nu over mij, maar uit je woorden meen ik te proeven dat jij juist je roeping gemist hebt
Nee, ik ben geen echte Ernemmer. Ben opgegroeid in Purmerend. Die baan is dan ook de BurgGolf Purmerend; die lag bij mij om de hoek. Weleens gespeeld? In het hotel dat erbij hoort, verbleef Ajax ook weleens (weet niet of dat nu nog steeds zo is). Of de tegenstander bij een Europese wedstrijd. Toen ik die leeftijd had, was Ajax heer en meester in Europa.
Heb ook nog in Nijmegen gewoond, dus ik ken die baan wel waar jij het over hebt.

Nee, ik ben geen echte Ernemmer. Ben opgegroeid in Purmerend. Die baan is dan ook de BurgGolf Purmerend; die lag bij mij om de hoek. Weleens gespeeld? In het hotel dat erbij hoort, verbleef Ajax ook weleens (weet niet of dat nu nog steeds zo is). Of de tegenstander bij een Europese wedstrijd. Toen ik die leeftijd had, was Ajax heer en meester in Europa.
Heb ook nog in Nijmegen gewoond, dus ik ken die baan wel waar jij het over hebt.
Laatst gewijzigd door Sandro op vr feb 19, 2016 6:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- InnerHarbour
In die tijd ging in de paarden in, verkeerde keuze
Burggolf Purmerend wel eens gespeeld paar keer zelfs leuke baan maar die van het rijk zijn mooier, misschien kan je er les nemen.
BTW, toen ik 10 was speelde Ajax de mistwedstrijd tegen wie, ja mijn liefde voor Liverpool is geen toeval.
Al was ik toen nog voor Holland Sport. Je keek in die tijd al het voetbal wat er op TV was, zeker live, Ajax, Feyenoord, Nederlands elftal het maakte niet uit kijken deed je, tegenwoordig moet je wat selectiever zijn zoveel wedstrijden.

Burggolf Purmerend wel eens gespeeld paar keer zelfs leuke baan maar die van het rijk zijn mooier, misschien kan je er les nemen.
BTW, toen ik 10 was speelde Ajax de mistwedstrijd tegen wie, ja mijn liefde voor Liverpool is geen toeval.

YNWA
Ik weet nog dat ik vrij van school kreeg toen Ajax tegen Gremio voor de wereldbeker speelde. Wat een tijd....Mijn geheugen vertelt me dat het een baggerwedstrijd was. Het enige wat ik nog voor me zie is Danny Blind die klaar staat om de beslissende penaly te nemen.InnerHarbour schreef:In die tijd ging in de paarden in, verkeerde keuze![]()
BTW, toen ik 10 was speelde Ajax de mistwedstrijd tegen wie, ja mijn liefde voor Liverpool is geen toeval.Al was ik toen nog voor Holland Sport. Je keek in die tijd al het voetbal wat er op TV was, zeker live, Ajax, Feyenoord, Nederlands elftal het maakte niet uit kijken deed je, tegenwoordig moet je wat selectiever zijn zoveel wedstrijden.
Ik heb in mijn jeugd altijd gesport. Heel veel verschillende sporten gedaan, maar uiteindelijk vond ik tennis het leukst. Heb nu kinderen die bijna de leeftijd bereikt hebben dat ze kunnen gaan sporten. Ik kijk ernaar uit om lekker met ze te gaan tennissen. Golfen? Wie weet later, als mijn knieën ook kapot zijn

-
Cees de Wolffffffff!!!!!!InnerHarbour schreef:In die tijd ging in de paarden in, verkeerde keuze![]()
BTW, toen ik 10 was speelde Ajax de mistwedstrijd tegen wie, ja mijn liefde voor Liverpool is geen toeval.Al was ik toen nog voor Holland Sport. Je keek in die tijd al het voetbal wat er op TV was, zeker live, Ajax, Feyenoord, Nederlands elftal het maakte niet uit kijken deed je, tegenwoordig moet je wat selectiever zijn zoveel wedstrijden.
- InnerHarbour
Te veel Bogeys, voldoende Birdies maar ook teveel Bogeys, net niet scherp genoeg, ronde van -1 zelfde plaats blijven staan.
YNWA
- InnerHarbour
Yep, his 3Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Cees de Wolffffffff!!!!!!

YNWA
-
- AT Toto winner 15/16
Waarom heeft Joost altijd zoveel bogeys?
Nou ja, "altijd zoveel". Juist dit seizoen valt het reuze mee.
Vandaag lag het met name aan het putten, wat juist gisteren aan het einde van de dag zo lekker liep. Hij had hij een aantal 3 puts.
Maar eigenlijk is dit een zelfde soort vraag als de vraag waarom bijvoorbeeld Heerenveen zoveel tegendoelpunten heeft. Hij is geen wereldtopper, dus heeft hij meer bogeys dan de wereldtoppers....
Vandaag lag het met name aan het putten, wat juist gisteren aan het einde van de dag zo lekker liep. Hij had hij een aantal 3 puts.
Maar eigenlijk is dit een zelfde soort vraag als de vraag waarom bijvoorbeeld Heerenveen zoveel tegendoelpunten heeft. Hij is geen wereldtopper, dus heeft hij meer bogeys dan de wereldtoppers....
- InnerHarbour
Goede vraag, Joost slaat minder ver. Kijk op een par 4 halen ze allemaal de green in 2 slagen maar het verschil zit hem vaak in met welke club je de tweede bal mag gaan slaan, heb je daar een 7 ijzer of een 9 ijzer of zelfs een PW voor nodig. Hoe langer het ijzer hoe minder controle dat je hebt over de rol.brigade zuid schreef:Waarom heeft Joost altijd zoveel bogeys?
Joost slaat minder ver moet dan een 7 ijzer nemen, minder controle en heeft als gevolg daardoor ook vaker een langere put en dus ook meer kans op missen. Als hij vertrouwen heeft en in vorm is zie je dat hij die puts vaker maakt dan nu. Maar goed dit is voor dat soort spelers juist een korte baan en dat is in zijn voordeel. Er is dus wat anders aan de hand, misschien de overgang van koud naar warm weer wat ervoor zorgt dat het net wat minder is.
De komende twee weken speelt hij niet, volgende week is Perth in Australie en dat vindt hij denk ik te ver weg en de week daarop is het eerste grote toernooi het WGC-Cadillac Championship maar daar mag hij niet aan meedoen. Ik hoop dat hij verstandig is die tweede week al afreist naar Thailand zodat hij daar in de warmte kan trainen ipv in de tochtige schuurtje in Rotterdam.

YNWA