Pagina 196 van 340

Re: F1

Geplaatst: zo mei 12, 2019 5:30 pm
door Iniesta
Dubbel schreef:
InnerHarbour schreef:Dit soort berichten zie ik wel vaker voorbij komen maar als ik op maandag de krant opensla zie ik dat Mercedes gewonnen heeft. :smallgrin.gif:
Ha ha, inderdaad en Verstappen meestal DNF
Misschien moet je de kranten van deze tijd eens openslaan

Re: F1

Geplaatst: zo mei 12, 2019 7:37 pm
door Monkey Tonk
Wat is spannender? F1 of curling?

Re: F1

Geplaatst: zo mei 12, 2019 9:02 pm
door Sandro
Monkey Tonk schreef:Wat is spannender? F1 of curling?
Voor jou f1 blijkbaar, want ik zie je nooit in het curling topic posten en hier behoorlijk vaak.

Re: F1

Geplaatst: zo mei 12, 2019 11:37 pm
door WP_Legend
Dat curling topic leeft niet echt...

Re: F1

Geplaatst: di mei 14, 2019 10:34 am
door Duke
Het is dus officieel, volgend jaar keert de Formule 1 terug naar Zandvoort. Ik ben geen expert, maar is dat geen klein circuit waar inhalen heel lastig is? Enige voordeel is dat de weersomstandigheden in Nederland heel erg kunnen wisselen, dat kan dus een interessante dynamiek geven.

Overigens moet er nog wel even een dingetje met de bereikbaarheid opgelost worden. En moet er op het circuit zelf nog het één en ander gebeuren, begrijp ik.

Re: F1

Geplaatst: di mei 14, 2019 10:46 am
door zeux
Duke schreef:Het is dus officieel, volgend jaar keert de Formule 1 terug naar Zandvoort. Ik ben geen expert, maar is dat geen klein circuit waar inhalen heel lastig is? Enige voordeel is dat de weersomstandigheden in Nederland heel erg kunnen wisselen, dat kan dus een interessante dynamiek geven.

Overigens moet er nog wel even een dingetje met de bereikbaarheid opgelost worden. En moet er op het circuit zelf nog het één en ander gebeuren, begrijp ik.

Uit nostalgische overwegingen is het prachtig. Het speelt perfect in op de media(marketing)-hype rond Max. Maar het is natuurlijk waanzin, tenzij ze een 'corridor' gaan maken van één van de toegangswegen, waar je in het weekend niet af kunt slaan of op kunt rijden. Sowieso die rotonde er uit halen.

En dan is er inderdaad de issue van het krappe circuit... Kwalificatie wordt king. Of bandenstrategie. Of hopen op regen. Maar met racen zal het niet heel veel te maken hebben.

Contract voor drie jaar? Daarna gaat ie vanzelf weer van de agenda af, lijkt mij.
De Formule 1 keert in 2020 definitief terug in Nederland. Het Formula One Management (FOM) heeft dinsdag op een persconferentie bevestigd dat Zandvoort volgend jaar mei een Grand Prix mag organiseren.

Het circuit van Zandvoort en de FOM zijn een contract voor drie jaar overeengekomen en de race gaat officieel de Heineken Dutch Grand Prix heten. Het is nog niet bekend op welke dag in mei de race op de kalender komt te staan.

"Voor ons waren er drie redenen om terug te keren in Nederland", vertelde FOM-voorzitter Chase Carey op de persconferentie in Zandvoort. "De Grand Prix van Zandvoort kent een mooie historie, de passie in Nederland is mede door Max Verstappen geweldig en we wilden een nieuwe race in Europa voor deze generatie."

"Nederland is bovendien een geweldig land. We willen op locaties komen die de verbeelding van de wereld samenvatten en een gevarieerd programma aanbieden aan fans van alle leeftijden. Het Grand Prix-weekend moet voor iedereen een mooie herinnering worden."

Niet alle Formule 1-coureurs kijken uit naar een race in Zandvoort - Sebastian Vettel baalt omdat inhalen in de kustplaats erg lastig is - maar Jan Lammers verwacht juist het nodige spektakel. De sportief directeur van de Dutch Grand Prix spreekt van "een circuit voor autocoureurs met ballen".

F1 in Zandvoort: Voor- en nadelen van 'Nederlands Monaco' F1 mogelijk in Zandvoort: Voor- en nadelen van 'Nederlands Monaco'
Niki Lauda laatste winnaar in Nederlandse Grand Prix
Het is voor het eerst in 35 jaar dat er een Formule 1-race in Nederland zal worden gehouden. De laatste keer was in 1985, toen drievoudig wereldkampioen Niki Lauda zegevierde op het circuit van Zandvoort.

Tussen 1952 en 1985 werd er jaarlijks - met uitzondering van vier jaar - een Formule 1-race georganiseerd in de kustplaats. Na 1985 kreeg de organisatie het budget niet meer rond en raakte Nederland zijn Grand Prix in de koningsklasse van de autosport kwijt.

Met de bevestiging van het FOM komt er een einde aan een maandenlange lobby van Zandvoort om de Formule 1 terug naar Nederland te halen. De roep om een Nederlandse Grand Prix nam de laatste jaren sterk toe door de populariteit van Verstappen, die bezig is aan zijn vijfde achtereenvolgende seizoen in de Formule 1.

Ook Assen hoopte kans te maken op het organiseren van een Grand Prix, maar de voorkeur van de bazen in de Formule 1 ging vanwege de historie naar Zandvoort uit. Er werd ook enige tijd gespeculeerd over een stratenrace in Amsterdam of Rotterdam, maar die plannen werden nooit concreet.


Gemeente Zandvoort steekt 4 miljoen in project
Hoewel de beleidsbepalers in de Formule 1 zich regelmatig positief uitlieten over een Grand Prix in Nederland, was een terugkeer van de race in Zandvoort vanwege het financiële aspect geen vanzelfsprekendheid. De Nederlandse regering liet begin dit jaar weten niet te willen investeren in een Formule 1-race.

De gemeente Zandvoort koos er wel unaniem voor om 4 miljoen euro in het project te steken. Dat was een belangrijke stap in het proces, want overheidssteun is een van de voorwaarden die het FOM aan Zandvoort en andere circuits die een race willen organiseren stelt.

Het geld is vooral bedoeld om de infrastructuur van en rond het circuit te verbeteren. Het budget moet gecreëerd worden door onder meer de toeristenbelasting met 50 cent per overnachting te verhogen. Het circuit werkt voor de Grand Prix met een begroting van 30 tot 40 miljoen euro.

De Grand Prix van Zandvoort, die mogelijk in de plaats van de Grand Prix van Spanje komt, is niet de enige nieuwe race op de kalender voor 2020. Eerder werd al bekend dat het debuterende Vietnam een race mag organiseren in de straten van hoofdstad Hanoi. Nu.nl
Met Vietnam er bij twee 'Playstation-circuits'?

Re: F1

Geplaatst: di mei 14, 2019 11:47 am
door brigade zuid
Duke schreef:Het is dus officieel, volgend jaar keert de Formule 1 terug naar Zandvoort. Ik ben geen expert, maar is dat geen klein circuit waar inhalen heel lastig is?
Schijnt idd een optocht te worden ja.

Lijkt me wel leuk om volgend jaar een dagje mee te pakken, misschien de donderdag of de vrijdag ofzo. Wedstrijd zelf zie ik toch liever voor tv.

Re: F1

Geplaatst: di mei 14, 2019 11:59 am
door InnerHarbour
Wordt de eerste GP waar de toeschouwers op de fiets moeten komen. :biggrin.gif:

Re: F1

Geplaatst: di mei 14, 2019 6:22 pm
door Iniesta
Volgens mij kun je met treinverkeer vrij veel doen.
Je kunt opstapplekken creeeren bij Haarlem Spaarnwoude, halfweg, Sloterdijk en wie weet zelfs bij Amsterdam arena.
Belangrijkste wordt om een dagprogramma te creeeren waarbij mensen wat verspreider gaan aankomen en vertrekken.

Re: F1

Geplaatst: di mei 21, 2019 5:15 am
door Ramona
R.I.P., Niki Lauda! :'(

Re: F1

Geplaatst: di mei 21, 2019 7:04 am
door InnerHarbour
Man heeft 40 jaar op geleende tijd geleefd. R.I.P.

Re: F1

Geplaatst: di mei 21, 2019 10:07 am
door Jinne
Hij heeft inderdaad gelukkig nog vele jaartjes extra mogen leven na zijn ongeluk. Frappant wel dat net nu de GP weer op het programma komt waar hij voor het laatst won hij er nu zelf niet meer is. Van het podium van destijds leeft alleen Prost nog.

Re: F1

Geplaatst: do mei 23, 2019 9:57 am
door Ramona
Eerste vrije training Grand Prix van Monaco begint nu...

Re: F1

Geplaatst: do mei 23, 2019 1:13 pm
door Ajax Rules
Wanneer kan Max naar Mercedes?

Re: F1

Geplaatst: za mei 25, 2019 3:16 pm
door Ramona
Waar een wil is... hoewel ik hem het liefst in een mooie rode Ferrari zou zien, moet Max voor het beste gaan en dat is Mercedes. Ik ga voor komend seizoen. Wat zal dat een strijd zijn! :headbang.gif:

En wat genieten weer vandaag. :00001741.gif:
Max P3 en Hamilton met een super pole; WAT een sportman! :worshippy.gif:


Hoezo is de F1 niet spannend? :confused.gif:

Re: F1

Geplaatst: za mei 25, 2019 3:28 pm
door Wie kent Cees de Wolf nog?
Eh.. omdat de rijkste teams hier écht vrijwel altijd winnen? Eerste 5 races: 5 x Mercedes en met Mercedes op 1 en 2 bij start op een circuit waar inhalen vrijwel onmogelijk is, vermoedelijk 6 uit 6. Wat je spannend noemt, Moontje...

Re: F1

Geplaatst: za mei 25, 2019 3:31 pm
door Ramona
F1 is voor mij meer dan enkel racen. Alles wat erbij komt. Van bandenmanagement, hoe je op de milimeter en soms minder bochten aansnijdt, strategie, emotie, zoals Hamilton om Niki, guts en en en... dat is voor mij formule 1.

Re: F1

Geplaatst: za mei 25, 2019 3:42 pm
door WP_Legend
Branden management snap ik niet, mijn banden gaan 40,000km mee, dan kunnen ze toch wel banden maken die makkelijk 2 uur meegaan?

Re: F1

Geplaatst: za mei 25, 2019 3:51 pm
door Sandro
Ehhh ja, maar die zijn minder snel.

Re: F1

Geplaatst: za mei 25, 2019 4:15 pm
door Ramona
Nu F2 met Nick de Vries; 2e race, de hoofdrace heeft hij vanmorgen gewonnen.


Hoezo verslaafd. :blush.gif: :smallgrin.gif:

Re: F1

Geplaatst: zo mei 26, 2019 2:19 am
door WP_Legend
Sandro schreef:Ehhh ja, maar die zijn minder snel.
Alsof ze geen snelle banden kunnen maken die 2 uur meegaan. Ik geloof daar geen kloot van.

Re: F1

Geplaatst: zo mei 26, 2019 7:04 am
door Sandro
WP_Legend schreef:
Sandro schreef:Ehhh ja, maar die zijn minder snel.
Alsof ze geen snelle banden kunnen maken die 2 uur meegaan. Ik geloof daar geen kloot van.
Tja, wat is snel?

Is het trouwens niet zo dat het verplicht is om tijdens de race op minimaal twee verschillende soorten banden te rijden? Dus altijd minimaal één pitstop?

Re: F1

Geplaatst: zo mei 26, 2019 7:18 am
door WP_Legend
Ja dat is het meer, vroeger was een pitstop noodzakelijk om bij te tanken, tegenwoordig is het vooral een kunstmatig gedoe en heeft het geen enkele functie.

Re: F1

Geplaatst: zo mei 26, 2019 7:26 am
door WP_Legend
nu ik er ook meer over lees blijkt Pirelli dus express banden te ontwikkelen die sneller slechter worden:
Tyre degradation -- which determines how long a tyre will be used and defines its window of peak performance -- is "considered desirable both for its impact on race strategies and to ensure tyres are not run to a point of excessive wear". The tender outlines the expected levels of degradation and differences in performance between the three compounds on offer each weekend.

The medium compound tyre will need to be 1.0s faster than the hard and the soft 1.2s faster than the medium. Meanwhile, the performance of the soft should degrade by two seconds by 10 percent of the race, the medium should degrade by two seconds at 18 percent race distance and the hard should degrade by two seconds at 22 percent race distance. The FIA hopes that will allow for a mix of one-stop, two-stop and three-stop strategies at races, with a ones-top impossible if drivers are using the softest compound tyre.

The regulations also state: "It is expected that aggressive driving or close following will incur higher tyre degradation per lap than gentle driving or driving in free air. Once a period of aggressive driving or close following ceases, the tyre should rapidly recover the lower level of degradation per lap associated with the more benign conditions."

Re: F1

Geplaatst: zo mei 26, 2019 8:06 am
door Sandro
WP_Legend schreef:Ja dat is het meer, vroeger was een pitstop noodzakelijk om bij te tanken, tegenwoordig is het vooral een kunstmatig gedoe en heeft het geen enkele functie.
Hmmm, het is wel een aspect waarmee je andere teams te slim af kan zijn door de juiste strategie te kiezen. Max schijnt goed in bandenmanagement te zijn?