Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Dit verlies van Gesink was wel een beetje ingecalculeerd. Natuurlijk hoop je dat 'ie kan aanklampen maar voor zo'n finish mist hij gewoon explosiviteit. Ik vond het overigens wel sterk dat Van den Broeck er bij zat. Die jongen is goed!
Evans gun ik de rit van harte. Hij krijgt altijd een hoop commentaar over zich heen maar de laatste jaren heeft hij zich echt regelmatig goed laten zien. Deze finish maakt hij ook gewoon heel sterk af. Van kop af de sprint aangaan en volhouden.
Evans gun ik de rit van harte. Hij krijgt altijd een hoop commentaar over zich heen maar de laatste jaren heeft hij zich echt regelmatig goed laten zien. Deze finish maakt hij ook gewoon heel sterk af. Van kop af de sprint aangaan en volhouden.
Nil volentibus arduum
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Moet haast wel. Ik denk niet dat 'ie zich nog een keer laat verrassen. En wat betreft de snelheid zit het wel goed. Kijk maar wat hij nog terughaalde in de sprint die Farrar won. Als er geen gekke dingen gebeuren in de slotkilometer dan staan de anderen niet op de foto.
Aan de andere kant. Vandaag had ook iedereen Gilbert opgeschreven.
Aan de andere kant. Vandaag had ook iedereen Gilbert opgeschreven.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
En Gesink ligt weer op de grond.. 

-
- AT Toto winner 15/16
En nu wacht het peleton niet.. 

Gesink valt toch wel verdomde veel.
- InnerHarbour
In plaats van discussies over een stukje onverhard zoals in de Giro zouden ploegen en organisaties eens werk moeten maken van de gang van zaken in de eerste week van een grote ronde. Want of het nu Tour, Giro of Vuelta is. Het is iedere keer weer raak. Een groot peloton, vol met renners die nog fris en vol ambitie zijn, passeert net te smalle wegen en allerlei onhandige obstakels terwijl publiek en media er bovenop zitten. Er is een heel circus aan auto's en motoren op de weg te vinden om het publiek zo goed mogelijk van dienst te zijn maar de renners komen er toch wat mager vanaf.
Nil volentibus arduum
Gesink valt altijd als het erom spant. Die gast kan niet onder druk in een peleton rijden lijkt het.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Ik vind een dag als vandaag wel een gevalletje overmacht. De combi van een fris peloton, relatief eenvoudig parcours, smalle wegen en drukte rondom het peloton staat garant voor valpartijen. Op het moment van de val zat Gesink op zich keurig voorin. Maar als iemand voor je dan gaat kun je gewoon geen kant meer op. Van wat ik er van heb gezien kon hij hier niet veel aan doen. Je kan moeilijk de hele dag op kop gaan rijden.
Hopelijk overleeft hij tot en met het weekend. Dan is het parcours wat selectiever en is de ergste chaos wel voorbij. De schade lijkt mee te vallen al kost een valpartij en het herstel daarvan altijd extra energie. Overigens liep Garate bij diezelfde val een breuk in z'n arm op maar die gaat het morgen wel weer proberen.
Mooie beelden trouwens bij de finish van de zwaar gehavende Boonen die samen met Engels over de streep kwam. Het wederzijds bedanken was kleinschallig maar wel oprecht.
Hopelijk overleeft hij tot en met het weekend. Dan is het parcours wat selectiever en is de ergste chaos wel voorbij. De schade lijkt mee te vallen al kost een valpartij en het herstel daarvan altijd extra energie. Overigens liep Garate bij diezelfde val een breuk in z'n arm op maar die gaat het morgen wel weer proberen.
Mooie beelden trouwens bij de finish van de zwaar gehavende Boonen die samen met Engels over de streep kwam. Het wederzijds bedanken was kleinschallig maar wel oprecht.
Nil volentibus arduum
- Jinne
- Site Admin
Wanneer is hij dan nog meer gevallen?beelzebub schreef:Gesink valt altijd als het erom spant. Die gast kan niet onder druk in een peleton rijden lijkt het.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Zaterdag, vorig jaar en twee jaar geleden (gebroken pols).
-
- AT Toto winner 15/16
En in de Vuelta toen ie kansrijk in het klassement stond. Nee als je zoveel valt op belangrijke momenten is het geen pech meer wat mij betreft.
- Jinne
- Site Admin
Gister was toch geen belangrijk moment? Hij heeft er immers niks mee verloren.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Robert Gesink is onze Andy Murray. We willen er dolgraag een wereldtopper in zien, maar het is allemaal net te zwaarlijvig, lomp, grof en te weinig finesse en explosiviteit om echt de belangrijke prijzen te kunnen winnen.
Ik denk dat je daar wel een punt hebt. Gesink heeft door zijn lengte het nadeel van een hoog zwaartepunt, waardoor hij sneller valt, en bovendien harder valt. Dat maakt hem kwetsbaar in het peloton.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Hoogerland heeft de bolletjestrui om morgen. :)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Zesde in de Tour. Ik vind dat niet slecht hoor...Feest schreef:Robert Gesink is onze Andy Murray. We willen er dolgraag een wereldtopper in zien, maar het is allemaal net te zwaarlijvig, lomp, grof en te weinig finesse en explosiviteit om echt de belangrijke prijzen te kunnen winnen.
Murray drie keer Grand Slam finale. Ben je dan al geen wereldtopper meer???
Volgens mij ziet niemand Gesink meteen als winnaar, maar top 5 of podium zit er best in. En dat is óók wereldtop. Dat heeft hij ook gewoon al bewezen. Die 'zwaarlijvige'.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
LEZEN?
Belangrijke prijzen WINNEN!!!
Pfff.
Pfff.
Ik zie Gesink inderdaad niet zo snel een grote ronde winnen. Daarvoor mist hij explosiviteit en die heb je toch nodig om het verschil te kunnen maken. Bergop kan hij tegen mannen als Contador en Schleck daardoor heel moeilijk het verschil maken. Want rij dat soort renners maar eens uit je wiel zonder een explosieve versnelling.
Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat de Tour in Nederland zoveel meer aandacht krijgt dan de Giro en Vuelta en dat de prioriteit daardoor altijd bij de Tour zal liggen. Want in die andere rondes geef ik 'm meer kans op de eindzege. Simpelweg omdat de concurrentie daar doorgaans iets minder is. Als ik Gesink was zou ik daar gewoon eens een keer mijn hoofddoel van maken. Maak maar eens een lijstje van Nederlandse renners die deze rondes hebben gewonnen. Ben je snel klaar hoor.
Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat de Tour in Nederland zoveel meer aandacht krijgt dan de Giro en Vuelta en dat de prioriteit daardoor altijd bij de Tour zal liggen. Want in die andere rondes geef ik 'm meer kans op de eindzege. Simpelweg omdat de concurrentie daar doorgaans iets minder is. Als ik Gesink was zou ik daar gewoon eens een keer mijn hoofddoel van maken. Maak maar eens een lijstje van Nederlandse renners die deze rondes hebben gewonnen. Ben je snel klaar hoor.
Nil volentibus arduum
Alleen als je een tour wint ben je een wereldtopper? Wat een flauwekul.Feest schreef:LEZEN?
Pfff.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Vind vooral toch dat Gesink flink wat karakter in zijn donder lijkt te hebben. Paar jaar terug nog 4 dagen doorgereden met een gebroken pols, nu alweer zonder tijdverlies 2 dagen gehavend binnenkomen.
Deze val was wat meer puur bad luck dan die in de Vuelta toen. Toch kan het huidige nadeel ten opzichte van zijn concurrenten als een voordeel gaan uitpakken. In de laatste Tourweek verslechtert iedereen, maar Gesink kan zich verhoudingsgewijs een beetje opgeknapt voelen. In dergelijke situaties kom je in een soort "zone" waarin pijn lijden vrijwel niet meer bestaat.
Deze val was wat meer puur bad luck dan die in de Vuelta toen. Toch kan het huidige nadeel ten opzichte van zijn concurrenten als een voordeel gaan uitpakken. In de laatste Tourweek verslechtert iedereen, maar Gesink kan zich verhoudingsgewijs een beetje opgeknapt voelen. In dergelijke situaties kom je in een soort "zone" waarin pijn lijden vrijwel niet meer bestaat.
Zeux schreef:Alleen als je een tour wint ben je een wereldtopper? Wat een flauwekul.Feest schreef:LEZEN?
Pfff.
Beste prestaties (top-20)
Luik-Bastenaken-Luik 13e (2008)
Ronde van Lombardije 6e (2009)
Ronde van Frankrijk 6e (2010)
Ronde van Spanje 6e (2009)
WK 10e (2008)
Extra
10e in wegwedstrijd OS 2008
10e in tijdrit OS 2008
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Gesink is ook nog even niet meer dan een talentvolle renner. In de orde van Kreuziger en de ietwat oudere van den Broeck wat mij betreft. Wereldtop? Welnee.
Je laat alle overwinningen van Gesink nu expres weg Steef? Grappenmaker!
Zelf ben ik ook niet helemaal fan van Gesink in de zin dat ik hem Neerlands hoop vind. Mollema en Kruiswijk zijn minstens zo talentvol én een stuk explosiever. Als in komende Touredities de bonificatieseconden weer terugkomen kan Mollema daar wel winst pakken, Gesink vrijwel nooit dus in die zin vind ik Robert die dé man om werkelijk alles op te gooien als nieuwe Nederlandse toerwinnaar.
Gesink is wel elk jaar prima in vorm voor de Tour, maar sinds Armstrong zijn álle toppers tiptop puur voor de Tour. Gesink zie ik wel de Giro of Vuelta winnen als hij daar op focust. Hij zoekt weleens wedstrijden uit en wint die dan, zoals vorig seizoen in California en dit jaar de Ronde van Oman (onderschat evenement). Bij de Ronde van Lombardije was de kans zeer groot dat hij daar de winst zou pakken, maar toen kreeg zijn vader net dat dodelijke ongeluk... Shit happens. Kijk maar naar vandaag in Enschede!
Zelf ben ik ook niet helemaal fan van Gesink in de zin dat ik hem Neerlands hoop vind. Mollema en Kruiswijk zijn minstens zo talentvol én een stuk explosiever. Als in komende Touredities de bonificatieseconden weer terugkomen kan Mollema daar wel winst pakken, Gesink vrijwel nooit dus in die zin vind ik Robert die dé man om werkelijk alles op te gooien als nieuwe Nederlandse toerwinnaar.
Gesink is wel elk jaar prima in vorm voor de Tour, maar sinds Armstrong zijn álle toppers tiptop puur voor de Tour. Gesink zie ik wel de Giro of Vuelta winnen als hij daar op focust. Hij zoekt weleens wedstrijden uit en wint die dan, zoals vorig seizoen in California en dit jaar de Ronde van Oman (onderschat evenement). Bij de Ronde van Lombardije was de kans zeer groot dat hij daar de winst zou pakken, maar toen kreeg zijn vader net dat dodelijke ongeluk... Shit happens. Kijk maar naar vandaag in Enschede!