Ik zapte erlangs en heb voor het eerst in jaren een paar rondjes gekeken. Ik probeerde te ontdekken waarom je dit eventueel leuk zou kunnen vinden, maar vond helemaal niets. Dat warrige commentaar van Mol erbij maakt het er ook niet beter op.Ajax Rules schreef:Wat een verschrikkelijk saaie kutsport is het toch eigenlijk.
F1 en andere autosporten
Moderator: mods
Re: F1
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Je kan de beste rijder zijn maar met een mindere auto, rijd je voor spek en bonen. Dat is typical F1.
soms leuk maar daardoor wel irritant. Zo'n Bottas zou anders helemaal niet meedoen om de prijzen.
Ik zag later die dag Formule E, dat was best spectaculair met al die 'attack-modus' en battery life management op het eind.
soms leuk maar daardoor wel irritant. Zo'n Bottas zou anders helemaal niet meedoen om de prijzen.
Ik zag later die dag Formule E, dat was best spectaculair met al die 'attack-modus' en battery life management op het eind.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
heb je echt het slechtste weekend gekozen om een paar rondjes te kijkenSandro schreef:Ik zapte erlangs en heb voor het eerst in jaren een paar rondjes gekeken. Ik probeerde te ontdekken waarom je dit eventueel leuk zou kunnen vinden, maar vond helemaal niets. Dat warrige commentaar van Mol erbij maakt het er ook niet beter op.Ajax Rules schreef:Wat een verschrikkelijk saaie kutsport is het toch eigenlijk.

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
- Monkey Tonk
Dit seizoen ziet er tot nu toe extra saai uit. Echt helemaal geen zak aan.
Kunnen we ook ophouden met dat de beste rijder met een slechte auto geen wereldkampioen wordt? Messi wordt met Argentinië ook geen wereldkampioen. F1 moet gewoon niet als puur individuele sport worden gezien, maar een duidelijke combi auto/coureur.
-
- AT Toto winner 15/16
Snap niks van de tactiek van Red Bull in de kwalificatie. Op het lange rechte stuk heb je slipstream nodig en Max gaat naar buiten als er verder niemand op de baan is. En waarom laten ze Gasly stoppen na Q1? Als hij zich voor Q3 zou kwalificeren zou hij Max slipstream kunnen geven.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Nu kan Gasly zelf een band kiezen (neem aan medium) aangezien hij toch vanuit de pits moet starten.brigade zuid schreef:Snap niks van de tactiek van Red Bull in de kwalificatie. Op het lange rechte stuk heb je slipstream nodig en Max gaat naar buiten als er verder niemand op de baan is. En waarom laten ze Gasly stoppen na Q1? Als hij zich voor Q3 zou kwalificeren zou hij Max slipstream kunnen geven.
Risico van slipstream is dat je voorganger ook je ronde kan verzieken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Max "we hadden in een treintje moeten zitten" Verstappen snapte zelf ook niet het hoe en waarom van deze tactiek.brigade zuid schreef:Snap niks van de tactiek van Red Bull in de kwalificatie. Op het lange rechte stuk heb je slipstream nodig en Max gaat naar buiten als er verder niemand op de baan is. En waarom laten ze Gasly stoppen na Q1? Als hij zich voor Q3 zou kwalificeren zou hij Max slipstream kunnen geven.
-
- AT Toto winner 15/16
Nou geweldige auto hoor die RB. Ferrari en Mercedes zijn veel sneller. Bij RB moeten we altijd eeuwig geduld hebben, gaat u maar rustig slapen, morgen komt alles goed.
-
- AT Toto winner 15/16
So what. Ze zijn niks opgeschoten, nog steeds duidelijk het derde team en nu al een onoverbrugbare achterstand op Mercedes.
- raymon
- Contacteer:
Verstappen zou Ferrari en misschien wel Mercedes bijgehaald hebben als Gasly niet was uitgevallen. Was duidelijk sneller. Hij had de pech dat hij zo’n slechte start had daarom reed hij al 4 seconden achter Vettel na een paar rondes. Het zit echt behoorlijk dicht bij elkaar.brigade zuid schreef:So what. Ze zijn niks opgeschoten, nog steeds duidelijk het derde team en nu al een onoverbrugbare achterstand op Mercedes.
- Monkey Tonk
Verstappen was degene die spektakel bracht. Verleden tijd. Het is nu allemaal weer terug naar plichtmatig rondjes rijden en banden sparen. Ploeggenoten in top zes racen nadrukkelijk niet tegen elkaar. Vorig jaar was Baku nog leuk met Verstappen tegen Ricciardo, die het op het scherpst uitvochten. Vandaag kon men zien Ricciardo rechtdoor was gereden als Verstappen hem er langs had gelaten. Dezelfde bocht. F1 is verschrikkelijk dit jaar.
Verstappen verwacht nog wel wat ontwikkelingen, anders was ie niet zo geduldig (volwassen). Met agressievere rijstijl heeft ie meer kans op hoogte en dieptepunten
Voorgaande jaren had ie bij de start het gevecht wel aan gegaan met Perez, met groot risico om voortijdig uitgeschakeld te raken.
Het kost hem nu podium, doordat het vrij Lang duurde voordat ie Perez weer was gepasseerd. Maar zorgt wel voor beduidend meer punten dan vorig jaar om deze tijd.
Als
Voorgaande jaren had ie bij de start het gevecht wel aan gegaan met Perez, met groot risico om voortijdig uitgeschakeld te raken.
Het kost hem nu podium, doordat het vrij Lang duurde voordat ie Perez weer was gepasseerd. Maar zorgt wel voor beduidend meer punten dan vorig jaar om deze tijd.
Als
Pech? Of een structureel probleem bij Verstappen? Vind hem wel vaker matig starten.raymon schreef:Hij had de pech dat hij zo’n slechte start had daarom reed hij al 4 seconden achter Vettel na een paar rondes.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- raymon
- Contacteer:
Ik zei pech maar weet dus niet waarom hij slecht wegkwam. Hij heeft het wel vaker inderdaad.zeux schreef:Pech? Of een structureel probleem bij Verstappen? Vind hem wel vaker matig starten.raymon schreef:Hij had de pech dat hij zo’n slechte start had daarom reed hij al 4 seconden achter Vettel na een paar rondes.