F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Re: F1

Bericht door Ramona » vr mar 29, 2019 11:57 am

1e Vrije training in Bahrein staat op het punt te beginnen... :headbang.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za mar 30, 2019 6:33 pm

P5 Verstappen. Ferrari front row. Leclerc eerste pole.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mar 30, 2019 6:53 pm

Die gast is kennelijk snel. Straks Vettel weer voor laten gaan? :hypocrite.gif:
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » za mar 30, 2019 7:43 pm

Marillion schreef:Die gast is kennelijk snel. Straks Vettel weer voor laten gaan? :hypocrite.gif:
Het is een nice pay-back van Leclerc. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 31, 2019 6:39 am

Als Leclerc de toekomst van Ferrari is dan zal Mercedes wel op Verstappen in gaan zetten. Benieuwd hoe lang het duurt met de harmonie bij RB als die auto niet sneller wordt.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo mar 31, 2019 10:13 am

Haas gaat ook lekker met de Ferrari motor.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mano

Bericht door Mano » zo mar 31, 2019 11:10 am

de race-pace van red bull is beter dan kwalificatie-pace. (zegt men)
Dat + meer inhaalmogelijkheden, kan dit een mooie race worden.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 31, 2019 11:52 am

Het wordt misschien rotweer. Wind en regen. Wordt het toch nog leuk?

De Dominee

Bericht door De Dominee » zo mar 31, 2019 12:23 pm

Monkey Tonk schreef:Als Leclerc de toekomst van Ferrari is dan zal Mercedes wel op Verstappen in gaan zetten. Benieuwd hoe lang het duurt met de harmonie bij RB als die auto niet sneller wordt.
Hoop het. Dat geklopt in die tweederangs auto moet maar eens voorbij zijn voor Max.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mano

Bericht door Mano » zo mar 31, 2019 2:41 pm

erg benieuwd naar deze race. Race-pace was goed vrijdag maar van plek 5 naar 1 is misschien wat te veel gevraagd.
Het nieuwe banden reglement is eigenlijk in nadeel want je kan eigenlijk geen alternatieve strategie hanteren.

benieuwd of Vettel de Clerq laat wegrijden of haantjesgedrag gaat vertonen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano

Bericht door Mano » zo mar 31, 2019 7:40 pm

Max kwam er niet aan te pas. Zelfs het middenveld leek de red bull te kunnen aanvallen.

Op het eind werden hem weer punten door z’n neus geboord door Renault :smallgrin.gif:
Hij had Le Clerq ingehaald als die safety car er niet bij kwam.

RB zal echt aan het chassis moeten gaan werken. Ze kwamen tekort

elliquido

Bericht door elliquido » zo mar 31, 2019 7:42 pm

Wat was er met Renault aan d hand.. Wow
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mano

Bericht door Mano » zo mar 31, 2019 8:32 pm

Olaf mol zei: wellicht benzine. En het feit dat ze allebei in 10sec van elkaar eruit vliegen is dat niet eens zo gekke gedachte.

Denk niet dat Renault dat ooit zou bekennen :hypocrite.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo mar 31, 2019 9:00 pm

Maar die Ferrari’s zijn dus zo snel omdat ze ‘m continu op vol vermogen laten draaien, continu de party modus zeg maar. Daar kan zo’n motor dus niet zo goed tegen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 01, 2019 7:46 am

Ik heb het eigenlijk een beetje gehad met RB. Ricciardo dacht er ook jaren dat hij wereldkampioen zou worden. Verleden jaar was de vraag vooraf aan het seizoen waar ze zouden staan. Teleurstellend derde was al snel duidelijk. Dit jaar hetzalfde verhaal. Tot dusver blijkt uit niets dat ze het gat gaan dichten.

elliquido

Bericht door elliquido » ma apr 01, 2019 9:11 am

Gezien de prestaties van Renault nu moeten ze blij zijn met de overstap, echter het blijkt lastig een nieuwe motor in te passen. Qua power en topsnelheid ziet het er beter uit, nu nog de balans en grip. Ook qua betrouwbaarheid ziet het er goed uit, ook al waren daar vooraf veel twijfels over.

En max start met 27 punten. Hoogste ooit.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 01, 2019 10:18 am

Er zijn wel wat pluspuntjes, maar ik denk dat de meeste mensen Hamilton tegen Verstappen willen zien voor de wereldtitel.

F1 is veel te saai en kan veel beter. Als je een echt jaarlang spektakel wilt, kun je volgens mij beter de opzet veranderen. Mijn voorkeur zou zijn dat de coureurs zelf hun auto voor het volgende jaar kunnen kiezen op basis van de eindklassering. De wereldkampioen krijgt eerste keus, de runnerup krijgt tweede keus, etc. Dan rijdt Verstappen bijvoorbeeld dit jaar in een Ferrari, en kan hij als hij tweede wordt kiezen voor een Mercedes in het jaar erop. Op die manier rijdt iedereen in elke race echt ergens voor en komen de besten vanzelf bovendrijven. Wie zit er nou te wachten op een Bottas in een Merc? Nu rijdt Ricciardo weer voor spek en bonen mee, terwijl hij een van de beteren is.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 01, 2019 11:19 am

Monkey Tonk schreef:....Nu rijdt Ricciardo weer voor spek en bonen mee, terwijl hij een van de beteren is.
Ricciardo heeft inmiddels hele andere zorgen.
Nil volentibus arduum

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma apr 01, 2019 11:25 am

Ik denk dat het met RB wel goed gaat komen. Er zijn nog wat accenten die beter moeten, afstellen van de auto gaat nog niet zo makkelijk en die banden werkten blijkbaar niet goed mee dit weekend. Kan gebeuren. Nog vierder geworden, jammer dat Verstappen net niet op het podium terecht kwam, maar staat gewoon 3de in de rangschikking waarbij het gat met Mercedes natuurlijk nog lang niet problematisch is.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma apr 01, 2019 2:12 pm

Mano schreef:Olaf mol zei: wellicht benzine. En het feit dat ze allebei in 10sec van elkaar eruit vliegen is dat niet eens zo gekke gedachte.

Ik zou niet teveel afgaan op wat Mol allemaal uitkraamt tijdens zo'n uitzending.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Iniesta

Bericht door Iniesta » ma apr 01, 2019 7:20 pm

Duke schreef:
Mano schreef:Olaf mol zei: wellicht benzine. En het feit dat ze allebei in 10sec van elkaar eruit vliegen is dat niet eens zo gekke gedachte.

Ik zou niet teveel afgaan op wat Mol allemaal uitkraamt tijdens zo'n uitzending.
Flauwekul inderdaad, die van hulkenberg leek op opgeblazen motor.
Was weer pijnlijk te zien hoe lang het duurde voordat ie door had dat verstappen normaal gesproken leclerc ook nog zou inhalen

Iniesta

Bericht door Iniesta » ma apr 01, 2019 7:23 pm

Monkey Tonk schreef:Er zijn wel wat pluspuntjes, maar ik denk dat de meeste mensen Hamilton tegen Verstappen willen zien voor de wereldtitel.

F1 is veel te saai en kan veel beter. Als je een echt jaarlang spektakel wilt, kun je volgens mij beter de opzet veranderen. Mijn voorkeur zou zijn dat de coureurs zelf hun auto voor het volgende jaar kunnen kiezen op basis van de eindklassering. De wereldkampioen krijgt eerste keus, de runnerup krijgt tweede keus, etc. Dan rijdt Verstappen bijvoorbeeld dit jaar in een Ferrari, en kan hij als hij tweede wordt kiezen voor een Mercedes in het jaar erop. Op die manier rijdt iedereen in elke race echt ergens voor en komen de besten vanzelf bovendrijven. Wie zit er nou te wachten op een Bottas in een Merc? Nu rijdt Ricciardo weer voor spek en bonen mee, terwijl hij een van de beteren is.
Volgens mij vergroot dit systeem de verschillen omdat de beste coureur zo in de snelste auto komt en totaal onverslaanbaar wordt. Hamilton had dan als eerste mogen kiezen, en waarschijnlijk weer bij Mercedes gezeten. Verstappen als vijfde kunnen kiezen en een..... red bul gekozen

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di apr 02, 2019 2:13 pm

Verstappen was vorig jaar vierde (net 2 puntjes tekort voor derde), dus had dan een Ferrari kunnen kiezen, Bottas was vijfde. In een Ferrari had Verstappen dan dit jaar de strijd met Hamilton aan kunnen gaan.

Je wilt toch de beste coureurs in de snelste autos? Dat ze daar dan een tijdje blijven is best. Beter de besten dan zoals het nu is. Er zijn een paar uitblinkers, maar daarachter zit veel middelmaat. Nu zijn ze weer aan het proberen om de Schumacher-naam terug te brengen. Totaal geforceerd. Zie dit onderwerp van vorig jaar.

https://www.planetf1.com/news/a-schumi- ... sore-eyes/

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di apr 02, 2019 6:09 pm

Monkey Tonk schreef:Ik heb het eigenlijk een beetje gehad met RB. Ricciardo dacht er ook jaren dat hij wereldkampioen zou worden. Verleden jaar was de vraag vooraf aan het seizoen waar ze zouden staan. Teleurstellend derde was al snel duidelijk. Dit jaar hetzalfde verhaal. Tot dusver blijkt uit niets dat ze het gat gaan dichten.
Hoe reëel is het dat een middenmoot motor binnen een jaar het gat met de top weet te dichten als de top ook nog eens met (neem ik aan) meer budget ook de auto/motor blijft doorontwikkelen?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Iniesta

Bericht door Iniesta » di apr 02, 2019 8:40 pm

Er komt natuurlijk op een gegeven moment een plafond qua ontwikkelingsmogelijkheden. Daar zullen Ferrari en Mercedes dichter tegen aan zitten, waardoor de progressie ook vertraagd tov de teams eronder.
Red bull heeft daarbij vorig jaar wel bewezen met een duidelijk mindere motor al zeer competitief te kunnen zijn.
Ze waren in Bahrein ook met een zeer slechte balans alsnog dichtbij een podium. Normaal gesproken mag je van red bull wel verwachten dit soort balansproblemen wel te kunnen oplossen, dan zouden ze alsnog zeer competitief kunnen zijn.

Plaats reactie