Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Mwa, Cofidis, Geox en Euskatel schat ik niet veel hoger in...
Gesink wint vandaag voor de tweede keer op rij de Giro dell'Emillia.
1. Robert Gesink (Nederland/Rabobank)
2. Daniel Martin (Ierland/Garmin-Transitions)
3. Michele Scarponi (Italië/Androni Giocattoli)
4. Alexandr Kolobnev (Rusland/Team Katusha)
5. Vincenzo Nibali (Italië/Liquigas-Doimo)
6. Domenico Pozzovivo (Italië/Colnago-CSF Inox)
7. Jerome Coppel (Frankrijk/Saur Sojasun)
8. Xavier Tondo (Spanje/Cervelo Test Team
9. Riccardo Riccò (Italië/Vacansoleil)
10. Patrik Sinkewitz (Duitsland/ISD)
Straffe prestatie want dat is echt een lastige koers en er staan voldoende sterke mannen aan de start. De vorm lijkt dus goed te zijn voor Lombardije.
1. Robert Gesink (Nederland/Rabobank)
2. Daniel Martin (Ierland/Garmin-Transitions)
3. Michele Scarponi (Italië/Androni Giocattoli)
4. Alexandr Kolobnev (Rusland/Team Katusha)
5. Vincenzo Nibali (Italië/Liquigas-Doimo)
6. Domenico Pozzovivo (Italië/Colnago-CSF Inox)
7. Jerome Coppel (Frankrijk/Saur Sojasun)
8. Xavier Tondo (Spanje/Cervelo Test Team
9. Riccardo Riccò (Italië/Vacansoleil)
10. Patrik Sinkewitz (Duitsland/ISD)
Straffe prestatie want dat is echt een lastige koers en er staan voldoende sterke mannen aan de start. De vorm lijkt dus goed te zijn voor Lombardije.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Freire wint Parijs - Tours, een goed weekend voor de Rabobank dus.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Was knappe sprint ook, van Oscar, zat eerst nog ingesloten.
Heb nog geen beelden van Gesink's overwinning gezien. Was ie explosief op de laatste klim? Of reed hij langzaam maar zeker weg bij de rest?
Heb nog geen beelden van Gesink's overwinning gezien. Was ie explosief op de laatste klim? Of reed hij langzaam maar zeker weg bij de rest?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Zonde, maar rot voor Gesink en zijn vader natuurlijk:
Gesink laat Lombardije schieten na val vader
MAASTRICHT - Wielrenner Robert Gesink gaat om privéredenen zaterdag niet van start in de Ronde van Lombardije. Gesinks vader is gisteren opgenomen in het ziekenhuis van Maastricht na een val in de Bart Brentjes Challenge, een mountainbike-toertocht.
Gesink keerde nadat hij het nieuws hoorde direct vanuit Italië terug naar Nederland. Hij maakte daarop bekend niet mee te zullen doen in de ProTour-koers.
Gesink gold na zijn overwinning in de GP Emilia als één van de favorieten voor de zege in de najaarsklassieker. De ploegleiding van de Rabobank maakt later deze week bekend welke renners er wel aan de start zullen verschijnen in Italië.
Balen voor 'm. Hij liet het WK schieten om Lombardije te kunnen winnen. Volgend jaar beter.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Ik heb hier toch mijn vraagtekens bij. Weet natuurlijk niet hoe ernstig het is, maar een beetje professioneel kan toch wel over een week een koers rijden.
Daarom verwacht ik dat het wat ernstiger is.
-
- AT Toto winner 15/16
Valt Gesink zelf een keer niet, is het z'n vader die erbij gaat liggen.. het zit wel in de familie zullen we maar zeggen. 

Heb via via gehoord dat het zeer ernstig is. Zijn vader schijnt in levensgevaar te zijn.
Dan is het uiteraard een ander verhaal en heb ik niks gezegd.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Goed gereden door Mollema. Er stond geen maat op Gilbert, al is het jammer dat Nibali valt en Scarponi zich verschakelt.
Ik heb zaterdag echt genoten van de beelden. Wat een heerlijke klassieker onder loodzware omstandigheden. Eindelijk weer eens echte man tegen man gevechten. Niks ploegmaten die het wel eventjes oplossen en wachten tot de laatste kilometers. Prachtige overwinning van Gilbert. En ook een schouderklopje voor Mollema die de honeurs van Gesink goed heeft waargenomen. Gewoon lekker in de aanval gaan en kijken wat er gebeurd. Hij heeft er nu niet mee gewonnen maar van dit soort acties kan hij alleen maar leren en sterker worden.
In 2008 heb ik de toerversie van de Ronde van Lombardije zelf gereden onder redelijk vergelijkbare omstandigheden. Ietsjes warmer maar net zo nat. Zelden ben ik zo blij geweest dat ik bij de finish was. Mooie flashbacks tijdens het tv kijken onder het genot van een hapje en een drankje.
In 2008 heb ik de toerversie van de Ronde van Lombardije zelf gereden onder redelijk vergelijkbare omstandigheden. Ietsjes warmer maar net zo nat. Zelden ben ik zo blij geweest dat ik bij de finish was. Mooie flashbacks tijdens het tv kijken onder het genot van een hapje en een drankje.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 10/11
Marillion, heeft de Ronde van Lombardije elk jaar (ongeveer) hetzelfde parcours of wisselt het heel erg per jaar? Ik kon me namelijk niet herinneren dat die wedstrijd voor het grootst gedeelte rond het Como-meer werd gereden en heb er toch al een aantal keer naar gekeken. Ik weet dat er dit jaar een extra berg in is gegooid (de voorlaatste), maar is de rest van het parcours ook helemaa verplaatst?
Het parcours is regelmatig anders. Niet dat ze ineens een hele andere kant uitgaan want de start en finish zijn, op een paar uitzonderingen na, wel hetzelfde. Er is in de jaren 90 een tijdje gefinished in Bergamo en de start is recent ook wel eens in Mendrisio geweest. Nu zijn ze dus kwa start en finish terug bij de oorsprong maar het parcours daar tussenin wijzigt regelmatig.
De ronde heeft, op Madonna del Ghisallo na, minder 'vaste plekken' dan bijvoorbeeld Vlaanderen of Luik-Bastenaken-Luik. In het verleden heeft bijvoorbeeld de Muro di Sormano onderdeel van het parcours uitgemaakt. Vroeger (grofweg in de tijd van Coppi) moesten renners daar regelmatig te voet wegens te steil en te zware verzetten. Nu gingen ze van een andere kant omhoog en dan is het ineens een mooie lopende klim. En zo zitten er nog veel meer wijzigingen in. Ik heb het routekaartje niet bekeken maar ik had dit jaar ook de indruk dat ze wat meer rondom het Como meer zaten.
Overigens, als je er ooit in de buurt bent moet je beslist Madonna del Ghisallo eens bezoeken. Dat kan ik iedereen met een sporthart aanraden. Hoef je niet eens wielerfanaat voor te zijn. Op de top staat een vrij toegankelijke kapel met allerlei indrukwekkende wielerattributen. Een standbeeld van Coppi en Bartali, een originele fiets van beide. Talloze wielershirts van bekende renners uit het verleden maar bijvoorbeeld ook de fiets waarmee Fabio Casartelli zo ongelukkig om het leven is gekomen. Die is zo van het asfalt gepakt en daar neergezet. Kippenvel. Er is daarnaast ook nog een wielermuseum maar alleen die kapel is al meer dan de moeite waard.
De ronde heeft, op Madonna del Ghisallo na, minder 'vaste plekken' dan bijvoorbeeld Vlaanderen of Luik-Bastenaken-Luik. In het verleden heeft bijvoorbeeld de Muro di Sormano onderdeel van het parcours uitgemaakt. Vroeger (grofweg in de tijd van Coppi) moesten renners daar regelmatig te voet wegens te steil en te zware verzetten. Nu gingen ze van een andere kant omhoog en dan is het ineens een mooie lopende klim. En zo zitten er nog veel meer wijzigingen in. Ik heb het routekaartje niet bekeken maar ik had dit jaar ook de indruk dat ze wat meer rondom het Como meer zaten.
Overigens, als je er ooit in de buurt bent moet je beslist Madonna del Ghisallo eens bezoeken. Dat kan ik iedereen met een sporthart aanraden. Hoef je niet eens wielerfanaat voor te zijn. Op de top staat een vrij toegankelijke kapel met allerlei indrukwekkende wielerattributen. Een standbeeld van Coppi en Bartali, een originele fiets van beide. Talloze wielershirts van bekende renners uit het verleden maar bijvoorbeeld ook de fiets waarmee Fabio Casartelli zo ongelukkig om het leven is gekomen. Die is zo van het asfalt gepakt en daar neergezet. Kippenvel. Er is daarnaast ook nog een wielermuseum maar alleen die kapel is al meer dan de moeite waard.
Nil volentibus arduum
- peter
Ik vond die Colma di Sormano een mooie toevoeging in ieder geval.
De start was dit keer in Milaan terwijl dit vorig jaar nog in Varese was, trouwens.
De start was dit keer in Milaan terwijl dit vorig jaar nog in Varese was, trouwens.
Prachtige toevoeging wat mij betreft. Een klim als deze levert vaak ook een mooiere strijd op in vergelijking met één of andere muur danwel geitenpad. Als je te zware beklimmingen opneemt loop je het risico dat iedereen gaat wachten.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 10/11
Vandaag is het schema voor de Tour van volgend jaar bekend gemaakt. Zes bergritten met 4 keer aankomst bovenop een berg van de buitencategorie. Zwaartepunt van de Tour ligt echt op het einde: de laatste drie dagen voor de Champs Elysees zijn de aankomst op de Galibier (rit 18), aankomst op de Alpe d'Huez (rit 19) en de enige tijdit van de Tour (rit 20).
Dat trucje van de grootste bergrit pas helemaal op het einde plaatsen om de spanning te behouden is ze kennelijk wel bevallen na de Mont Ventoux (rit 19 in 2009) en de Tourmalet (rit 19 in 2010). Ik ben er niet zo'n fan van, omdat het toch de koers in de eerdere bergritten plat legt. Al met al ben ik wel enthousiast over 4 aankomsten op buitencategorie, een ploegentijdrit en slechts één relatief korte tijdrit. Prima parcours voor Gesink, ook.
Dat trucje van de grootste bergrit pas helemaal op het einde plaatsen om de spanning te behouden is ze kennelijk wel bevallen na de Mont Ventoux (rit 19 in 2009) en de Tourmalet (rit 19 in 2010). Ik ben er niet zo'n fan van, omdat het toch de koers in de eerdere bergritten plat legt. Al met al ben ik wel enthousiast over 4 aankomsten op buitencategorie, een ploegentijdrit en slechts één relatief korte tijdrit. Prima parcours voor Gesink, ook.
- peter
Il Delfino di Bibione zal terugkeren.Italiaans antidopingtribunaal spreekt Pellizotti vrij
Uitgegeven: 21 oktober 2010 15:10
Laatst gewijzigd: 21 oktober 2010 15:12
AMSTERDAM - Franco Pellizotti is door het antidopingtribunaal (TNA) van Italië vrijgesproken van dopinggebruik.
© ANPDe 32-jarige Italiaan werd vlak voor de start van de Giro d’Italia in mei door de wielerunie UCI voorlopig geschorst wegens schommelingen in de bloedwaarden van zijn biologisch paspoort.
Volgens het TNA is echter niet onomstotelijk bewezen dat Pellizotti zich schuldig heeft gemaakt aan het gebruik van prestatiebevorderende middelen. Het is onbekend of de UCI beroep aantekent tegen de uitspraak van het TNA.
De renner van Liquigas finishte in 2009 als tweede in de Giro (na de positieve dopingtest van Danilo Di Luca) en veroverde enkele maanden later de bolletjestrui in de Tour de France
nu

Wel effe z'n hele seizoen naar de haaien. Is eerder ook al met Ballan gebeurd. Daar zou ik als renner toch knap chagrijnig van worden.
Dat tourschema ziet er zo op het eerste gezicht goed uit. Wel jammer dat er geen kasseien meer in zitten. Hier moet Gesink een goed klassement kunnen rijden. Een veel beter parcours gaat 'ie niet snel meer krijgen. De Giro gaat dit jaar overigens in ieder geval over de Finestre en wederom Monte Zoncolan.
Dat tourschema ziet er zo op het eerste gezicht goed uit. Wel jammer dat er geen kasseien meer in zitten. Hier moet Gesink een goed klassement kunnen rijden. Een veel beter parcours gaat 'ie niet snel meer krijgen. De Giro gaat dit jaar overigens in ieder geval over de Finestre en wederom Monte Zoncolan.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 10/11
In plaats van kasseien hebben ze dit jaar wel deze klassieke glibberloterij er weer in gestopt. Kan ook weer lachen worden. Etappe 1, als ik me niet vergis.
Daar rijden ze deze keer aan het begin van de etappe geneutraliseerd overheen. Dat zal deze keer dus geen slachtoffers opleveren.
Ze hadden er wat mij betreft absolouut weer een echte kasseienrit in moeten stoppen. In een ronde van drie weken moeten alle onderdelen van de sport aan bod komen. Net zoals de Giro weer een etappe over de strade bianche bevat en ook nog de deels onverharde klim van de Finestre. Maar goed, het parcours ziet er verder wel heel behoorlijk uit. Wat dat betreft ben ik wel positief verrast.
Ze hadden er wat mij betreft absolouut weer een echte kasseienrit in moeten stoppen. In een ronde van drie weken moeten alle onderdelen van de sport aan bod komen. Net zoals de Giro weer een etappe over de strade bianche bevat en ook nog de deels onverharde klim van de Finestre. Maar goed, het parcours ziet er verder wel heel behoorlijk uit. Wat dat betreft ben ik wel positief verrast.
Nil volentibus arduum
ad.nlVader Gesink overleden aan verwondingen zware val
MAASTRICHT - De vader van wielrenner Robert Gesink is vanmorgen overleden aan de verwondingen die hij opliep door een zware val op de mountainbike.
Dat meldt de wielerploeg van Rabobank op zijn website. De vader van Gesink kwam op 10 oktober ten val tijdens de Bart Brentjens Challenge, een toertocht voor mountainbikers in Zuid-Limburg. Hij belandde zwaargewond in het ziekenhuis.
Daags ervoor had Gesink de Ronde van Emilia gewonnen en de Raborenner zou in Italië blijven voor de Ronde van Lombardije, de laatste klassieker van het seizoen. Gesink keerde echter onmiddellijk terug naar Nederland om zijn vader bij te staan. (ANP)
Het was dus erg genoeg....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
- peter
Jeetje. Daar schrik je dan toch nog eventjes van. Heftig, zeg.
Schokkend inderdaad.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali