MLB
Moderator: mods
Re: MLB
De seconde dat ie de homerun sloeg, kon de merchandise-machine aangeslingerd worden. Zijn ze natuurlijk al maanden mee bezig, kon rustig voorbereid worden. En zal Jeter een flinke hoop extra opleveren.
De fan die de bal ving heeft 'm meteen ingeleverd bij de organisatie ("Mr. Jeter deserved it, I'm not going to take it away from him."). In ruil krijgt hij voor de rest van het seizoen (t/m potentiële World Series) vier topseats in het stadion. En natuurlijk een stapel van die merchandising + een handshake van DJ3K, zoals we hem vanaf nu moeten gaan noemen.
Er werd gisteravond bijna vol ongeloof over gesproken, ook door commentatoren van andere wedstrijden, dat die fan - die ook nog zijn '15 minutes' kreeg in de commentatorbox van YES - de bal niet heeft gehouden om voor goud geld te verkopen.
Ik heb geen idee wat ik zou hebben gedaan. Wat die fan deed vind ik wel heel goed en zou in eerst instantie ook mijn idee zijn, maar ja, als hij volgend jaar moeite heeft om zijn huur te betalen, zal hij vast nog wel eens terugdenken aan dat ronde bolletje dat hij voor even in bezit had. Eigenijk zou die fan gewoon 1 procent van al die merchandise-inkomsten moeten krijgen. :)
Hoeveel baseball memorabilia waard kunnen zijn, blijkt uit de prijzen die werden betaald voor 'milestones' van A-Rod en Barry Bonds. De 500ste homerun-bal van A-Rod werd online geveild voor $103,579. De 756ste homerun-bal van Barry Bonds (het home run record) bracht $752.467 op. De koper, een modeontwerper, heeft vervolgens aan het publiek gevraagd wat hij er mee moest doen: put an asterisk on the ball; leave it alone; or shoot it to the moon. Het werd 'the asteriks' en de bal ligt nu in de HOF.
De fan die de bal ving heeft 'm meteen ingeleverd bij de organisatie ("Mr. Jeter deserved it, I'm not going to take it away from him."). In ruil krijgt hij voor de rest van het seizoen (t/m potentiële World Series) vier topseats in het stadion. En natuurlijk een stapel van die merchandising + een handshake van DJ3K, zoals we hem vanaf nu moeten gaan noemen.
Er werd gisteravond bijna vol ongeloof over gesproken, ook door commentatoren van andere wedstrijden, dat die fan - die ook nog zijn '15 minutes' kreeg in de commentatorbox van YES - de bal niet heeft gehouden om voor goud geld te verkopen.
Ik heb geen idee wat ik zou hebben gedaan. Wat die fan deed vind ik wel heel goed en zou in eerst instantie ook mijn idee zijn, maar ja, als hij volgend jaar moeite heeft om zijn huur te betalen, zal hij vast nog wel eens terugdenken aan dat ronde bolletje dat hij voor even in bezit had. Eigenijk zou die fan gewoon 1 procent van al die merchandise-inkomsten moeten krijgen. :)
Hoeveel baseball memorabilia waard kunnen zijn, blijkt uit de prijzen die werden betaald voor 'milestones' van A-Rod en Barry Bonds. De 500ste homerun-bal van A-Rod werd online geveild voor $103,579. De 756ste homerun-bal van Barry Bonds (het home run record) bracht $752.467 op. De koper, een modeontwerper, heeft vervolgens aan het publiek gevraagd wat hij er mee moest doen: put an asterisk on the ball; leave it alone; or shoot it to the moon. Het werd 'the asteriks' en de bal ligt nu in de HOF.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- InnerHarbour
Een sweep gekregen van Texas (3 wedstrijden) en een sweep gekregen van de Red Sox (4 wedstrijden). Oh en 7 en 1 en 9 over de laatste tien wedstrijden. Totaal zijn de O’s 36 en 52 en volledig ingestort, Van de nieuwelingen voldoet Hardy eigenlijk alleen, Reynolds maakt net zoveel fouten als hij HR slaat (20). Lee en Vlad zuigen als een zeekoe. Gelukkig hoef ik drie dagen niet op dat zooitje te letten.
Einde rant.
Einde rant.
YNWA
- InnerHarbour
Zo, K-Rod naar de Brewers voor cash en twee PNL? Jullie zijn de kosten aan het terugdringen, moet er anders weer geleend worden?
BTW, zo maar een blik op jullie payroll, 18 mil de komende 3 jaar voor Bay, met die numbers? Is degene die daar verantwoordelijk is nog steeds de baas? Succes dan.
BTW, zo maar een blik op jullie payroll, 18 mil de komende 3 jaar voor Bay, met die numbers? Is degene die daar verantwoordelijk is nog steeds de baas? Succes dan.
YNWA
Nope is allemaal Minaya, die grote contracten.InnerHarbour schreef:Zo, K-Rod naar de Brewers voor cash en twee PNL? Jullie zijn de kosten aan het terugdringen, moet er anders weer geleend worden?
K-Rod weg. Weet niet wat ik er van moet vinden. Het is een goeie closer, maar ook niet altijd. Probleem is dat we nu geen 'zekerheid' meer hebben op die plek. Parnell zal de job wel krijgen. Goeie salary dump, dat wel. En als dat betekent dat we in de markt kunnen zijn voor Reyes deze winter, is dat prima. Het is ook nog niet duidelijk wie de twee spelers zijn die we er voor in de plaats gaan krijgen. Misschien een aantal prospects uit recente drafts.
Ondertussen gaat het circus rond Beltran ook beginnen geloof ik. Red Sox en Giants zouden in de markt zijn.
Beltran is op dit moment top, maar heeft natuurlijk nog steeds serieuze knie-issues. Is de vraag of die oneindig fit blijft.
Voorlopig hoop ik vooral dat niet ook Reyes ineens weg is straks.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- InnerHarbour
Ik zou Beltran gelijk verpatsen voor jong talent als ik de kans kreeg, eind van het seizoen FA en op de DL of onderweg er naar toe. Heeft op 1 misschien 2 jaar die 20 mil per jaar waargemaakt.
Inderdaad geld voor Reyes vrijmaken en kijken of je hem voor 3 jaar kan vastleggen. Ophouden met die veel te lange contracten.
Inderdaad geld voor Reyes vrijmaken en kijken of je hem voor 3 jaar kan vastleggen. Ophouden met die veel te lange contracten.
YNWA
Reyes gaat vrijwel op zeker ergens een 6 jaar contract krijgen, in de regio van 100-120 milj. De vraag gaat worden of de Mets daarin mee moeten gaan. Zes jaar is lang, maar Reyes is ook nog niet zo heel oud, 28. Zijn spel is echter gebaseerd op snelheid en beweeglijkheid en die hamstrings van hem zijn de afgelopen jaren iets teveel in beeld. Wie gaat er dus zo gek zijn om die 6 jaar te bieden? Of wordt het iets van 6 jaar met een boel incentives? Of vijf jaar met serieuze opties? We gaan het deze winter zien (hopelijk deze winter, want dan is ie niet mid-season al weg
). Maar de kans dat je Reyes voor maar 3 jaar zult kunnen vastleggen acht ik ongeveer nul.

- InnerHarbour
Dan moet je hem traden voor 31 juli. Je geeft precies aan waarom 6 jaar veel te lang is maar ik ben het met je eens dat er vast wel een gek opstaat die hem wel die 6 jaar geeft. Er zijn natuurlijk voorbeelden te vinden (Teixeira, Konerko) van spelers die lange contracten wel waarmaken maar over het algemeen zijn die contracten gewoon 2 jaar en soms 3 jaar te lang.
Ben benieuwd of er volgend jaar nog baseball is het ‘contract’ loopt af.
Selig heeft wel plannen om de indeling te veranderen.
Ben benieuwd of er volgend jaar nog baseball is het ‘contract’ loopt af.
Selig heeft wel plannen om de indeling te veranderen.
YNWA
Jullie zitten effe zonder closer IH.
- InnerHarbour
Nee hoor, 'we' hebben Koji Uehara nog. Heeft het vorig jaar prima gedaan als closer, tenminste als hij niet op de DL was. Nee daar maak ik me geen zorgen over. 

YNWA
Aardig portret Bert Blyleven.
Op zaterdag 23 juli wordt hij opgenomen in de Hall of Fame. Als eerste in Nederland geboren honkballer (al verhuisde hij als peuter al naar de VS).
Ik neem aan dat er hier in NL ook wel over geschreven gaat worden. Smeets was er graag bij geweest denk ik, ware het niet dat de ceremonie in het slotweekend van de Tour is. Ben benieuwd of hij er nog iets over gaat zeggen in zijn avondprogramma.
Op zaterdag 23 juli wordt hij opgenomen in de Hall of Fame. Als eerste in Nederland geboren honkballer (al verhuisde hij als peuter al naar de VS).
Ik neem aan dat er hier in NL ook wel over geschreven gaat worden. Smeets was er graag bij geweest denk ik, ware het niet dat de ceremonie in het slotweekend van de Tour is. Ben benieuwd of hij er nog iets over gaat zeggen in zijn avondprogramma.
Jullie hebben dit misschien niet zo mee gekregen maar vriend en sinker baller Pineiro startte gisteren voor ons in Oakland. Echt nog nooit eerder gezien en zeker niet meegemaakt van een Angel; met 1 uit in de eerste inning al met 8-0 achter(A's met averages van rond de .230 ook nog)! Dan is het dus helemaal O.V.E.R. Naadje ook want daardoor deze serie verloren en met de serie tegen de '11 & 0' Rangers voor de deur kun je dat net niet hebben. Angels zijn met een zwiep weer helemaal terug in de race. Gaat de serie naar Texas dan hangt het seizoen nog maar aan een draadje want dan sta je er 5 of 7 achter en Texas staat ze gewoon lekker te raken.
Vanavond waarschijnlijk José terug en vrijdag Wright. En hopelijk is de flu uit het lijf van Beltran. Wordt tijd, want de line-up is nu echt prut.
Bay mag van mij overigens in de uitverkoop, als je het al anderhalf seizoen niet weet te brengen, houdt het wel op. Helaas zal het wel Beltran worden die getrade wordt voor het einde van de maand.
Bay mag van mij overigens in de uitverkoop, als je het al anderhalf seizoen niet weet te brengen, houdt het wel op. Helaas zal het wel Beltran worden die getrade wordt voor het einde van de maand.
- InnerHarbour
No worries Dubbel, dit weekend liggen er drie wedstrijden voor jullie voor het oprapen.Dubbel schreef:Jullie hebben dit misschien niet zo mee gekregen maar vriend en sinker baller Pineiro startte gisteren voor ons in Oakland. Echt nog nooit eerder gezien en zeker niet meegemaakt van een Angel; met 1 uit in de eerste inning al met 8-0 achter(A's met averages van rond de .230 ook nog)! Dan is het dus helemaal O.V.E.R. Naadje ook want daardoor deze serie verloren en met de serie tegen de '11 & 0' Rangers voor de deur kun je dat net niet hebben. Angels zijn met een zwiep weer helemaal terug in de race. Gaat de serie naar Texas dan hangt het seizoen nog maar aan een draadje want dan sta je er 5 of 7 achter en Texas staat ze gewoon lekker te raken.
YNWA
De Wild Card races beginnen zich inmiddels een beetje af te tekenen. Al is van 'races' voorlopig geen sprake, omdat zowel in de NL als in de AL één ploeg ver bovenaan staat.
Daarachter zitten in elke league echter vier/vijf clubs die relatief dicht bij elkaar in de buurt staan (en in de NL zitten zelfs de gelamenteerde Mets daar nog bij...). Als de 'leider' dus verzwakt wordt het ineens spannend. Probleem is alleen dat ik zowel de Yanks (of Boston, want het is close tussen die twee) niet zie verslappen. En hetzelfde geldt voor Atlanta.
Het kán dus nog spannend worden, maar ik verwacht dat niet.
Daarachter zitten in elke league echter vier/vijf clubs die relatief dicht bij elkaar in de buurt staan (en in de NL zitten zelfs de gelamenteerde Mets daar nog bij...). Als de 'leider' dus verzwakt wordt het ineens spannend. Probleem is alleen dat ik zowel de Yanks (of Boston, want het is close tussen die twee) niet zie verslappen. En hetzelfde geldt voor Atlanta.
Het kán dus nog spannend worden, maar ik verwacht dat niet.
- InnerHarbour
Nou Dubbel hebben jullie er nog eentje laten liggen ook, niet goed. De Orioles gaan deze week weer “on the road” waar we 14 en 30 zijn. Drie tegen Toronto waar we al een hele tijd geen serie meer gewonnen hebben en daarna 4 wedstrijden tegen de MFY. Ik durf niet eens meer op te zoeken hoe lang we in NYC niet meer gewonnen hebben. Ik zeg 1 en 6 voor deze week
YNWA
Ach ja, de Angels zijn gewoon niet zo goed en dan kun je, meer nog dan anders, van iedereen verliezen. Ik vond de Orioles aanvallend wat licht en het zat de bull pen niet mee maar de teams waren verder aardig aan elkaar gewaagd. Angels moeten door Texas of door NY heen. Tenzij een van die twee instort zie ik dat niet 1-2-3 gebeuren.
Vergeet ik trouwens bijna melding te maken van de eerste HR van Mike Trout! 3-run jetser gisteren waardoor ze de O's uit zicht speelden. Verder slaat ie weliswaar nog onder de Mendoza line ('Mike Drought') maar je kunt wel zien dat ie meer talent heeft dan wat er zoal uit AAA Salt Lake City komt. Solide CF. Hij heeft ook snelheid op de honken wat goed bij Angel ball past. Hij bat nu nog onderin de order maar zeker bij een club als de Angels ,die geen goeie lead off man heeft, zal hij een mooie toekomst hebben. Vraag is of Scosia hem erbij houdt. Probleem is wie stuur je wel terug als iedereen fit is? Ik kan me sowieso niet voorstellen dat ie terug naar AA Arkansas gaat, daar is hij wel te goed voor, maar wellicht een tijdje naar SLC.
Vergeet ik trouwens bijna melding te maken van de eerste HR van Mike Trout! 3-run jetser gisteren waardoor ze de O's uit zicht speelden. Verder slaat ie weliswaar nog onder de Mendoza line ('Mike Drought') maar je kunt wel zien dat ie meer talent heeft dan wat er zoal uit AAA Salt Lake City komt. Solide CF. Hij heeft ook snelheid op de honken wat goed bij Angel ball past. Hij bat nu nog onderin de order maar zeker bij een club als de Angels ,die geen goeie lead off man heeft, zal hij een mooie toekomst hebben. Vraag is of Scosia hem erbij houdt. Probleem is wie stuur je wel terug als iedereen fit is? Ik kan me sowieso niet voorstellen dat ie terug naar AA Arkansas gaat, daar is hij wel te goed voor, maar wellicht een tijdje naar SLC.
No hitter! Erv in Cleveland voor eventjes uit de schaduw van Jered and Dan... Het mooie is dat Erv nooit eerder ook maar een overwinning had geboekt tegen die lui.

PITCHER(S) OPP. DATE SCORE
Bo Belinsky Orioles May 5, 1962 2-0
Clyde Wright A's July 3, 1970 4-0
Nolan Ryan Royals May 15, 1973 3-0
Nolan Ryan Tigers July 15, 1973 6-0
Nolan Ryan Twins Sept. 28, 1974 4-0
Nolan Ryan Orioles June 1, 1975 1-0
Mike Witt Rangers Sept. 30, 1984 1-0*
M. Langston/Witt Mariners Apr. 11, 1990 1-0
Ervin Santana Indians July 27, 2011 3-1
* Perfect game

PITCHER(S) OPP. DATE SCORE
Bo Belinsky Orioles May 5, 1962 2-0
Clyde Wright A's July 3, 1970 4-0
Nolan Ryan Royals May 15, 1973 3-0
Nolan Ryan Tigers July 15, 1973 6-0
Nolan Ryan Twins Sept. 28, 1974 4-0
Nolan Ryan Orioles June 1, 1975 1-0
Mike Witt Rangers Sept. 30, 1984 1-0*
M. Langston/Witt Mariners Apr. 11, 1990 1-0
Ervin Santana Indians July 27, 2011 3-1
* Perfect game
Beltran naar Giants. Zat er aan te komen. Prima beslissing ook, want FA aan het einde van het jaar en liever de kaarten op Reyes dan op Beltran.
Gisteren werd hij niet gemist, maar zoiets laat zich later meer voelen.
Hitting is sowieso niet hét probleem dit jaar, wel pitching.
Mets krijgen Zack Wheeler:
Het is wel gek, Beltran weg. Heeft toch ruim zes jaar voor de Mets gespeeld, dus een vertrouwde kracht in het outfield. Als hij niet op de DL zat met zijn brakke knieën...
Gisteren werd hij niet gemist, maar zoiets laat zich later meer voelen.
Hitting is sowieso niet hét probleem dit jaar, wel pitching.
Mets krijgen Zack Wheeler:
Volgens mij is overigens nog niet bekend welke twee Minors de Mets krijgen voor de trade van Krod naar de Brewers. Ben benieuwd of dat ook pitching gaat zijn.For the Mets, the crux of the deal is Wheeler, the sixth overall selection in the 2009 First-Year Player Draft. Wheeler, 21, is 7-5 with 3.99 ERA for San Francisco's Class A Advanced San Jose affiliate this season, striking out 98 batters and walking 47 in 88 innings. Known for his heavy fastball, he was 3-3 with an identical ERA in his professional debut for Class A Augusta last summer. MLB.com ranks him the Giants' No. 2 prospect and the 33rd-best prospect in baseball, higher than any Mets player on the list.
Het is wel gek, Beltran weg. Heeft toch ruim zes jaar voor de Mets gespeeld, dus een vertrouwde kracht in het outfield. Als hij niet op de DL zat met zijn brakke knieën...
- InnerHarbour
Het zal de beste deal geweest zijn maar zijn cijfers blazen mij niet omver. Volgens BA, die ik altijd wat betrouwbaarder inschat is hij de 55ste prospect. In de eerste ronde genomen door de Giants 3,3 mil.
Ik weet dat je nogal leip bent van die Reyes, is zeker een goede speler, maar hij heeft wel een career year natuurlijk, zie je wel vaker bij spelers die in hun laatste jaar van hun contract zitten. Zulke contracten hangen vaak als een molensteen om de nek van een organisatie na het derde jaar, zie Beltran.
Ik weet dat je nogal leip bent van die Reyes, is zeker een goede speler, maar hij heeft wel een career year natuurlijk, zie je wel vaker bij spelers die in hun laatste jaar van hun contract zitten. Zulke contracten hangen vaak als een molensteen om de nek van een organisatie na het derde jaar, zie Beltran.
YNWA
Mets hebben zeker geprobeerd er iets beters uit te slepen, maar hoewel Beltran een goede speler is, gaat het wel maar om twee maandjes dat hij 'bruikbaar' is. In de winter gaat ie ineens (veel) geld kosten en dan moet je maar afwachten of die knieën het gaan houden. Daar geven clubs geen top prospect voor op. Ik denk trouwens dat Beltran wel eens naar een AL-team zou kunnen gaan deze winter, als DH.InnerHarbour schreef:Het zal de beste deal geweest zijn maar zijn cijfers blazen mij niet omver. Volgens BA, die ik altijd wat betrouwbaarder inschat is hij de 55ste prospect. In de eerste ronde genomen door de Giants 3,3 mil.
Wat Reyes betreft ken ik natuurlijk ook die wedmatigheid. Toch is Reyes zo'n energieke speler dat ik niet verwacht dat ie alla Manny geen fuck meer uitvoert als hij de buit eenmaal binnen heeft. En natuurlijk verwacht ik ook niet nog een keer de cijfers die hij nu heeft. Maar ook als die cijfers ietsjes minder worden, zijn ze nog steeds meer dan ok en zal hij absoluut bijdragen aan goede performances van de Mets. Dar ben ik wel van overtuigd. Het ideaal is natuurlijk een deal voor iets van vier jaar. Maar dat is een illusie. Ik geloof dat nu wordt gedacht aan een deal van 6 jaar voor 115-120 miljoen. Ik zou die wel voor de laatste jaren vol incentives zetten, want Reyes zijn hamstrings vertrouw ik ook niet helemaal.
Overigens, als we het toch hebben over 'performen' in het jaar dat je een contract moet verdienen: Pujols gaat bepaald nog niet goed dit jaar. Zal geen MVP worden denk ik. Natuurlijk heeft hij al een fantastische reputatie, maar het is toch interessant. Wie weet ligt er gewoon al een deal klaar bij de Cardinals.
- InnerHarbour
De trade is overigens ook goed voor de Giants, als je beste powerhitter Huff heet en dat die 9 HR heeft kan je wel wat hulp gebruiken.
Pujols gaan ze ook een te groot en te lang contract geven.

Pujols gaan ze ook een te groot en te lang contract geven.
YNWA