Golf
Moderator: mods
Re: Golf
Ik mag die Joost wel. Zag een keer een interview met hem waarin hij zich identificeert met een hardwerkende voetballer die het niet van z'n talent moet hebben. Mooi toch. Als je je dat realiseert op redelijk jonge leeftijd dan kun je nog veel bereiken.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
- InnerHarbour
Blijkbaar is Steven Gerrard geweigerd als lid op Hillside Golf Club vanwege zijn gedrag buiten het veld.
Voorgedragen door Kenny Dalglish en Alan Hansen aldus de Sun. Zal hem nog niet vaak overkomen zijn.
Zou er overigens best weleens willen spelen in de zomer op die Hillside Golf Club, wat een prachtige course maar 130 pond greefee begin ik niet aan.
Voorgedragen door Kenny Dalglish en Alan Hansen aldus de Sun. Zal hem nog niet vaak overkomen zijn.

Zou er overigens best weleens willen spelen in de zomer op die Hillside Golf Club, wat een prachtige course maar 130 pond greefee begin ik niet aan.
YNWA
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- InnerHarbour
Pffff, ik wist dat er een ruim verschil zit tussen de Europeese en de Azie tour maar dar het zo groot was.
nog niet eens mee.
Dit jaar eind september weer de Ryder cup, wordt deze keer gespeeld in Minnesota.
EURASIA CUP
En dan deden de Europeese toppers zoals Mcllroy, Rose, Stenson, Garcia en LuitenEurope win 18½ - 5½ after a fine singles performance

Dit jaar eind september weer de Ryder cup, wordt deze keer gespeeld in Minnesota.

EURASIA CUP
YNWA
- InnerHarbour
Donderdag het eerste grote toernooi op de Europese tour het Abu Dhabi HSBC Golf Championship. Ook een groot munten toernooi zodat de hele Europese top aanwezig is maar ook jongens die hoog op de wereldranlijst staan en normaal de Amerikaanse PGA tour spelen zoals McIlroy, Stenson, Kaymer, Spieth en Fowler.
Joost kan zijn borst natmaken, ik ben benieuwd.
Joost kan zijn borst natmaken, ik ben benieuwd.

YNWA
- InnerHarbour
Welke wisselvalligheid?Sandro_Calááábro schreef:Hopelijk krijgt hij dit jaar de wisselvalligheid een beetje uit z'n prestaties.
YNWA
Gewoon, het kan constanter. Een beetje schreef ik. Ik weet dat het inherent aan het golfen is en dat de ene dag/ hole/slag de andere niet is. Er zijn maar weinig golfers die onder alle omstandigheden goed presteren. Juist daarom ben je spekkoper als het jou wel lukt.
Maak ik uit jouw vraag op dat jij niet vindt dat het een beetje minder wisselvallig mag zijn?
Maak ik uit jouw vraag op dat jij niet vindt dat het een beetje minder wisselvallig mag zijn?
- InnerHarbour
Nou Joost heeft vorig jaar constant slecht gepresteerd, op het Schotse open na, er was juist niets wisselvalligs aan. Verder ben ik het niet met je eens dat wisselvalligheid inherent aan golf is, je loopt niet elke dag 8 slagen onder de baan maar elke dag eronder lopen is heel normaal voor de top 100 waar Luiten nog altijd toebehoord. Natuurlijk is het afhankelijk van de baan waarop je speelt en vooral bij linksbanen het weer. Maar ook op moeilijke banen met slecht weer en dat houdt 4 dagen aan mag je verwachten dat een top-100 golfer vergelijkbare scores neerzet.
Joost deed dat vorig jaar ook regelmatig, helaas waren dat vaak + rondes.
Dus nee ik vond het niet wisselvallig maar gewoon constant....... slecht.
Ik verwacht dit jaar veel meer van hem, de Amerikaanse PGA tour lag hem (nog)niet echt, teveel en te vaak van mamma's keukentafel weg, dit jaar loopt hij de Europeese en mag hij tenzij hij gelijk in het begin waanzinnig gaat scoren, niet aan de Masters, het US open, het Open en het PGA meedoen. Alle kans dus om plaatsen te stijgen en je mag van een verloren seizoen spreken als hij voor de Ryder cup niet terug in de top 50 is.
Joost deed dat vorig jaar ook regelmatig, helaas waren dat vaak + rondes.

Ik verwacht dit jaar veel meer van hem, de Amerikaanse PGA tour lag hem (nog)niet echt, teveel en te vaak van mamma's keukentafel weg, dit jaar loopt hij de Europeese en mag hij tenzij hij gelijk in het begin waanzinnig gaat scoren, niet aan de Masters, het US open, het Open en het PGA meedoen. Alle kans dus om plaatsen te stijgen en je mag van een verloren seizoen spreken als hij voor de Ryder cup niet terug in de top 50 is.
YNWA
Vorig jaar was het weinig ja. Op de Scottish Open vierde worden en een week later de cut niet halen bij The Open...dat is wisselvallig. Zou hij ooit de top 30 halen?
- InnerHarbour
Vorig jaar om deze tijd stond hij 28, dus ja. Persoonlijk denk ik dat hij een top 25 speler over langere tijd kan zijn gezien zijn talent maar dan zal die moeten leren om de PGA tour te spelen die echt anders is dan de Europese, veel meer druk, meer geld dus meer spanning, veder is de Europese meer een familie tour, de Amerikaanse is harder afstandelijker, je bent meer op jezelf aangewezen en ik heb van Joost de indruk dat hem dat niet zo ligt.
Maar goed eerst eens terugkomen in de top 50 zodat hij weer een kans krijgt om een kaart te bemachtigen voor de Amerikaanse PGA tour.
Maar goed eerst eens terugkomen in de top 50 zodat hij weer een kans krijgt om een kaart te bemachtigen voor de Amerikaanse PGA tour.
YNWA
- InnerHarbour
Daar kan je best weleens gelijk in hebben, hij is net 30 jaar geworden en de toppers worden steeds jonger. Hij is nu nog sterk en heeft ervaring, aansluiten of afhaken dit jaar.
De kanonnen zijn vanmorgen begonnen zoals je van ze mag verwachten. Stenson en McIlroy en Spieth in de top 5, Kaymer er daar vlak achter, alleen Fowler had een mindere morgen met een ronde van -1.
Joost ligt op par na 3 holes.
De kanonnen zijn vanmorgen begonnen zoals je van ze mag verwachten. Stenson en McIlroy en Spieth in de top 5, Kaymer er daar vlak achter, alleen Fowler had een mindere morgen met een ronde van -1.
Joost ligt op par na 3 holes.
YNWA
- InnerHarbour
- InnerHarbour
Niets mis met Luiten zijn eerste ronde -3, top 17 in een ijzersterk veld, mooie basis om verder te gaan deze week.
YNWA
- InnerHarbour
Ja, ja het is de Amerikaanse amateurkampioen dus hij kan wel wat. Van wat ik ervan begrepen heb wordt hij pro na deze drie woestijntoernooien.
YNWA
- InnerHarbour
Hij lijkt goed te beginnen dit jaar. Wat was zijn 'bug' dan vorig jaar? Gebrek aan focus? Motivatie? Discipline?InnerHarbour schreef:Joost op -6 on the turn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- InnerHarbour
Voortreffelijk ronde van Joost, -4, waardoor hij op -7 en op dit moment op de derde plaats staat. Nu speelde hij vanmorgen de de kanonnen deden dat gister zodat zij nu pas net de baan ingegaan zijn en Luiten echt nog wel wat plaatsjes gaat zakken maar dit zijn de rondes die hem terugbrengen in de top 50.
Als hij daar op 27 maar instaat mag hij meedoen aan de Masters.
YNWA
D'r zijn nu vier spelers in de baan die enigszins bij hem in de buurt staan toch? Dus een top 10 plaats na de tweede ronde zit er nog alleszins in. Met -4 heeft hij ook een van de beste rondes van de dag gelopen, tot nu toe.InnerHarbour schreef:Voortreffelijk ronde van Joost, -4, waardoor hij op -7 en op dit moment op de derde plaats staat. Nu speelde hij vanmorgen de de kanonnen deden dat gister zodat zij nu pas net de baan ingegaan zijn en Luiten echt nog wel wat plaatsjes gaat zakken maar dit zijn de rondes die hem terugbrengen in de top 50.