Hmmm, misschien toch niet. Gewoon verdedigen en op een bocht af.zeux schreef:Max met een rare remactie?
F1 en andere autosporten
Moderator: mods
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Re: F1
Weet niet welke Engelse jij naar luistert maar bij mij geven ze toch duidelijk de schuld aan Ricciardo
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Ik ga er van uit dat WP in Australië luistert. :-)raymon schreef:Weet niet welke Engelse jij naar luistert maar bij mij geven ze toch duidelijk de schuld aan Ricciardo
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
En ze hebben een shitload aan data, dus ze kunnen beoordelen of Max veel vroeger remde dan anders, bewoog onder het remmen of gewoon 'fair' reed.Iniesta schreef:Denk niet dat ie bij de eerste beweging al remde, maar lastig te beoordelen zonder data
Maar goed Max heeft de reputatie tegen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Monkey Tonk
Geen probleem met de crash. De RB punten zeggen me niks. Leuk dat ze scherp tegen elkaar konden racen, anders is dit weer een optocht. Danny Ric te gretig, dacht ik. De schade in de onderlinge verhouding zal wel meevallen, want ze reden niet om een podium. Het ziet er stom uit, voor de ogen van de wereld, maar dit is wel echt racen.
Van nusport.nl geplukt:
Het is voor Red Bull natuurlijk een hele slechte zaak. Zo raakt de concurrentie uit zicht. Maar ik heb net de beelden gezien en dit is volgens mij wel precies wat de F1 zo vaak mist. Actie!
Ze krijgen dus allebei een reprimande."Verstappen maakte twee relatief kleine beweigingen, maar Ricciardo gaf toe dat zijn laatste passeeractie te laat werd ingezet", luidt het oordeel van de wedstrijdleiding. De reprimande heeft voor nu geen verdere gevolgen. Als een coureur drie keer in één seizoen een reprimande ontvangt, krijgt hij een gridstraf van tien plaatsen.
"Hoewel het voor de stewards duidelijk was dat het incident ontstond door de manoeuvres van auto 33 (Verstappen, red.), had ook auto 3 (Ricciardo, red.) een aandeel in het incident", meldt de FIA. "Beide coureurs hebben spijt betuigd over hun bijdrage aan het incident tijdens het gesprek met de stewards."
Het is voor Red Bull natuurlijk een hele slechte zaak. Zo raakt de concurrentie uit zicht. Maar ik heb net de beelden gezien en dit is volgens mij wel precies wat de F1 zo vaak mist. Actie!
Nil volentibus arduum
- raymon
- Contacteer:
Het gevecht tot dan toe was wel geweldig hoor. Daar was iedereen het wel over eens.
- raymon
- Contacteer:
Dat kun je wel zeggen ja, het einde was wel heel erg dramatisch.
Wel bizar hoe lang het duurde voordat RB de banden op temperatuur had.
Wel bizar hoe lang het duurde voordat RB de banden op temperatuur had.
Dit was geen saaie race.Marillion schreef:Dat bedoel ik, prachtig om te zien. Of was er los van dat duel tussen Verstappen en Ricciardo sowieso meer te beleven vandaag?
Maar puur door verstappen en ricciardo, hoewel deels onbedoeld.
Eerst een flink aantal zeer scherpe duels tussen die twee, vervolgens de actie na de safety car door de crash van die twee. Zonder hun gevecht was het een doodsaaie race.
Eerst een flink aantal zeer scherpe duels tussen die twee, vervolgens de actie na de safety car door de crash van die twee. Zonder hun gevecht was het een doodsaaie race.
- Monkey Tonk
Beste commentaar online:
Fans: "Wow, that Red Bull crash has got to be the most embarrassing crash of the race!"
Grosjean: "Hold my baguette"
Zou Max ook al deze 'schuld' hebben gekregen als hij niet zijn 'reputatie' had gehad?
Ze waren al bijna bij de bocht, Ricciardo zat er een paar meter achter toen Max aan het terugschakelen was (hij is toch geen vroege remmer volgens mij), dus hoe had Ricciardo hier nog naast kunnen komen, anders dan dwars door Max heen (wat hij deed).
Max bewoog, maar ook weer niet zoveel dat hij twee keer een wagenbrede ruimte liet waar Ricciardo zonder problemen in had kunnen rijden. Bij ZiggoSport lieten ze ook zien dat Max onder het terugschakelen - de remactie - het stuur recht hield.
Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat je in een gevecht om de vierde plaats naar rechts moet sturen onder het motto 'gaat u er maar langs'. Dat gebeurt alleen bij een blauwe vlag (of teamorders).
Max wordt nu volgens mij op de slachtbank gelegd om een technicality die niet wezenlijk van invloed was op het moment zelf. Als je zò van achteren (nog geen klein beetje er naast) bij iemand naar binnen rijdt, heb je te agressief aangereden. Lijkt mij.
Ze waren al bijna bij de bocht, Ricciardo zat er een paar meter achter toen Max aan het terugschakelen was (hij is toch geen vroege remmer volgens mij), dus hoe had Ricciardo hier nog naast kunnen komen, anders dan dwars door Max heen (wat hij deed).
Max bewoog, maar ook weer niet zoveel dat hij twee keer een wagenbrede ruimte liet waar Ricciardo zonder problemen in had kunnen rijden. Bij ZiggoSport lieten ze ook zien dat Max onder het terugschakelen - de remactie - het stuur recht hield.
Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat je in een gevecht om de vierde plaats naar rechts moet sturen onder het motto 'gaat u er maar langs'. Dat gebeurt alleen bij een blauwe vlag (of teamorders).
Max wordt nu volgens mij op de slachtbank gelegd om een technicality die niet wezenlijk van invloed was op het moment zelf. Als je zò van achteren (nog geen klein beetje er naast) bij iemand naar binnen rijdt, heb je te agressief aangereden. Lijkt mij.
- InnerHarbour
Op de BBC hebben ze hun conclusie:zeux schreef:Zou Max ook al deze 'schuld' hebben gekregen als hij niet zijn 'reputatie' had gehad?
En zo is het ook natuurlijk. Kijk, in een gevecht met Mercedes of Ferrari accepteer je ingecalculeerde risico's. In een gevecht met je team mate is het verstandig om die risico's zover mogelijk te vermijden omdat je voor joker staat als je elkaar uit de wedstrijd rijdt. (nog even afgezien van de punten die je laat liggen, de financiele schade en de kans op strafplaatsen als er onderdelen van de motor vervangen moeten worden)To avoid a recurrence, both will have to row back on their standard approach to racing with each other - Verstappen on his tactic of changing line under braking, which all other drivers feel is beyond the pale, Ricciardo on those uncompromising late lunges that secured the win in China.
Gisteren was het echt een ego kwestie; Ricciardo wil heel graag laten zien dat hij niet minder is dan Max, en andersom wil Max laten zien dat hij de betere racer is. Jammer dat het zo eindigde, want de gevechten die ze eerder in de race lieten zien waren schitterend om naar te kijken.
Ook wel met IH eens dat het tijd wordt dat Max weer eens positief in het nieuws komt.
Heb het idee dat ricciardo meer een ongeleid projectiel is met inhalen dan max. Zijn winnende actie vorige week had ook makkelijk verkeerd kunnen aflopen.
Vond max gisteren Mn fout eerder in de race toen die wiel tegen wiel kwam. Dat was veel te agressief richting een team maat.
Ook
Volgens mij had je elkaar gisteren als teamgenoten enorm kunnen helpen door om de beurten de drs op het rechte stuk te gebruiken en dan niet gaan vechten om de positie voor de bocht. Scheelde volgens mij wel een seconde op een rondje.
Vond max gisteren Mn fout eerder in de race toen die wiel tegen wiel kwam. Dat was veel te agressief richting een team maat.
Ook
Volgens mij had je elkaar gisteren als teamgenoten enorm kunnen helpen door om de beurten de drs op het rechte stuk te gebruiken en dan niet gaan vechten om de positie voor de bocht. Scheelde volgens mij wel een seconde op een rondje.
Het gaat om fracties van seconden om de beslissing te nemen om in te halen of niet. Max en Ricciardo zijn er allebei goed in; ze lijken later te kunnen remmen dan hun tegenstanders als ze dat gaatje zien. Maar jah, als ze dat tegen elkaar proberen dan komt er geen winnaar :-).
Ricciardo heeft al een poosje geen ongevallen gehad, terwijl het bij Max de laatste tijd nou niet echt lekker loopt. Het zou voor hem goed zijn als hij nou een paar races op rij uitrijdt. Maar dat hoeft nou ook weer niet te betekenen dat hij als een oud wijf rondjes rijdt natuurlijk. (voordat dat argument op tafel komt ;-)
Ricciardo heeft al een poosje geen ongevallen gehad, terwijl het bij Max de laatste tijd nou niet echt lekker loopt. Het zou voor hem goed zijn als hij nou een paar races op rij uitrijdt. Maar dat hoeft nou ook weer niet te betekenen dat hij als een oud wijf rondjes rijdt natuurlijk. (voordat dat argument op tafel komt ;-)
- Monkey Tonk
Zo scherp racen op een stratencircuit zie je bijna nooit, want er is geen uitweg bij een misverstandje. Als dit op een gewoon circuit gebeurt dan moet Ricciardo even van de baan en is hij daarna weer terug. Beiden coureurs vergaten in het heetst van de strijd blijkbaar even dat ze op straat reden. Dat Ricciardo zo hard op de binnenkant gokt, terwijl er geen uitweg is, komt voor zijn rekening. Ik denk dat Max vooral verbaasd was over de snelheid die Ricciardo op dat moment nog had. Laat remmen, prima, maar volgens mij was die auto niet meer te houden. Als Max dat wel had geweten had hij hem wel doorgelaten (en waren Ricciardo's remmen waarschijnlijk meteen daarna geblokkeerd). Wat later verloor Vettel bij een inhaalmaneuvre de controle over de auto in dezelfde bocht; ook de bocht waar hij vorig jaar Hamilton expres hard aantikte terwijl ze achter een safety car reden. Dit begint wel een van de leukste GP's op de kalender te worden. Meer van dit soort races!
- Monkey Tonk
Goede analyse van Palmer: https://www.bbc.com/sport/formula1/43955451
- raymon
- Contacteer:
Dit is niet helemaal waar. Ricciardo was sneller door de DRS. Toen Ricciardo voorbij Verstappen was, was het opeens Max die de snelste rondetijd had.His overtaking move on Ricciardo into Turn Two at the safety-car restart on lap six laid down a marker. The problem was he then did not have Ricciardo's pace, and held him up for the next 35 laps.