Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Oscarito

Re: Wielrennen

Bericht door Oscarito » di jul 06, 2010 7:11 pm

Scherrer schreef:Je kan beginnen bij 45 kilometer te gaan. Daarvoor gebeurde er niets. Op 44 km begint dan de eerste serieuze kasseienstrook.
Thx! Ik heb morgen vrij, zal het dan wel kijken. ja ja ik heb mijn voorbereidingen genomen mocht Nederland straks winnen!

Zojuist trouwens van Jonathan Vaughters (via twitter) vernomen dat Contador lek heeft gereden in de laatste 3 km, hij zal dezelfde tijd toegewezen krijgen als het groepje voor hem. Volgens hem ging Vino daarom aanvallen in de hoop om zo tijd te pakken. Ben benieuwd of het klopt want het is nog niet aangepast op de officiële site.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 06, 2010 10:25 pm

Alexander schreef:Gesink weer gevallen! Wat een schlemiel!
Schlemiel? uberloser komt eerst.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jul 07, 2010 11:38 am

'Saxo's denken dat ze koningen zijn'
van onze speciale verslaggever

ARENBERG - Het eigenbelang van de Saxo-ploeg van Bjarne Riis en de grote mond waarmee ze zich in het peloton bewegen, beginnen irritaties op te wekken. Lars Boom zei dat hij geen medelijden met het uitvallen van Frank Schleck kon hebben. "De Saxo's denken dat ze de koningen van het peloton zijn. Op weg naar Spa moet het hele peloton op hen wachten en als vandaag de wonden zijn geheeld, kijken ze naar niemand om."

Na afloop van de heroïsche kasseienrit in de Tour de France was Saxo-renner Jens Voigt ziedend. Totaal onverantwoord vond de Duitser de middeleeuwse karrensporen waar het Tourpeloton over trok. "Blijkbaar zijn we in honderd jaar niets opgeschoten en wil de organisatie nog altijd bloed zien. Moordenaars, een ander woord kan ik niet vinden", zei Voigt furieus.

De woede van Voigt was gebaseerd op de val van zijn ploeggenoot Frank Schleck op de vierde zone van de in totaal 13,2 kilometer kasseien. Daar stuiterde de Luxemburgse kampioen van de fiets en met een gesloten sleutelbeen eindigde er zijn Tour.

Dat Fabian Cancellara op dat moment met broertje Andy Schleck vol doortrok en dat dit Saxo Bank-tweetal uiteindelijk met respectievelijk het geel en de beste uitgangspositie nog succesvol was, schoof Voigt aan de kant: "Deze winst zou ik meteen willen omruilen om Frank weer heelhuids in de Tour te krijgen. We hebben tientallen keren de organisatoren gewaarschuwd, maar ze luisteren niet omdat ze spektakel willen."
Telegraaf
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Beloki

Bericht door Beloki » wo jul 07, 2010 11:43 am

Boom heeft gelijk. Toen Schleck (met Armstrong en Contador) gevallen was MOEST iedereen van Cancellara stilhouden. Hij werd nog kwaad ook op die arme Bouet die nog wel begreep wat zijn sportieve plicht was en nog snel ff tweede wordt. De arrogantie. En dan gisteren, als Armstrong lek rijdt, vol gas doorkarren. Als het om Schleck gaat moet de koers direct worden stilgelegd, maar als Armstrong lek rijdt gaat het gas er op. Cancellarra heeft het begrip hypocrisie uitgevonden.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 07, 2010 11:53 am

Het zijn wat mij betreft de andere ploegen die verzaken. Kijk, dat Cancellara probeerde om de koers stil te leggen snap ik wel. Hij zit bij Saxobank en moet proberen om de klassementsrenners uit die ploeg zo goed mogelijk te begeleiden. Het gaat er in het wielrennen niet om dat je een aardige jongen bent. Je moet proberen om er voor jezelf het beste uit te halen. Als je dan als Rabobank of Cervelo renner wel voorin zit moet je profiteren en je niet laten intimideren. Gewoon de handen ineen slaan en proberen om tijd te pakken. Hadden ze dat gedaan dan had het klassement van Gesink en Menchov er een stuk beter uitgezien en Hushovd had wellicht al twee etappes gewonnen in plaats van één.

Dat gezeur van Voigt over de kasseien vind ik overigens flauwekul. Een ronde van drie weken moet zo compleet mogelijk zijn. Vlakke etappes, bergetappes, heuvels, kasseien, wind, regen en zon. Het hoort er allemaal bij.
Nil volentibus arduum

Feest

Bericht door Feest » wo jul 07, 2010 3:12 pm

Ik vind die Menchov toch zo'n druiloor. Al hadden ze hem 3 uur voorsprong gegeven, dan had-ie het nog niet gered tot Parijs in het geel.

Oscarito

Bericht door Oscarito » wo jul 07, 2010 3:30 pm

Servaes schreef:Hell, waar komt dit nu ineens weer vandaan? Ik heb niet eens overwogen om hem in mijn tourploeg op te nemen omdat ik dacht dat hij niet meer met de beste meekon in het tijdrijden... :excited.gif:

Daarbij kan ik wel enorm veel respect opbrengen dat ie dit nog kan op zijn 38e. Ook al reden renners als Wiggins, Vinokourov en Kloden in de regen, Wiggins reed zelfs in de stromende regen dit blijft toch wel een prestatie om U tegen te zeggen. Nu maar zien of hij straks ook tegenstand kan bieden aan Contador in de bergen.

De grootste tegenvallers van gisteren waren Hushovd en Menchov. Beide renners reden over een half droog parcours omdat ze bij de laatste starters zaten maar stelden zwaar teleur. Zelfs Gesink deed het beter dan Menchov.
Wat er daarnaast met Hushovd aan de hand is weet ik ook niet, ik twijfelde al of ik hem in mijn tourploeg moest opnemen maar zijn overwinning in het Noors kampioenschap en de etappe naar Arenberg hebben me doen besluiten om hem toch maar te kiezen. Deze tijdrit had ik hem zeker bij de eerste 25 verwacht, anders dan vorig jaar zou dit parcours hem uitstekend moeten liggen. Waren zijn abonimabele prestaties in de Ronde van Zwitserland dan een goede weerspiegeling van zijn vorm?
Mag ik mezelf even quoten wat betreft Hushovd, ja dat mag ik dus bij dezen!

Normaal zou ik zeggen dat de proloog een goede afspiegeling is van de vorm van een renner maar bij Hushovd kon ik er niet verder naast zitten. :smallgrin.gif:

Ik ga nu trouwens de etappe van gisteren kijken met aansluitend de laatste kilometers van vandaag. Vervolgens is het alweer bijna tijd voor de andere halve finale, verder schijnt het zonnetje, staat de pils koud en de hapjes al klaar om in de friteuse te worden gegooid. En oh, Nederland staat potverdorie in de finale van het WK... Life is good these days!

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » wo jul 07, 2010 7:14 pm

Misschien zat je er toch niet zo ver naast wat Hushovd betreft. Hij kwam vandaag flink snelheid tekort in de sprint. Freire en Cavendish ook, trouwens.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jul 08, 2010 9:13 am

Lekkere sfeer in de HTC-Columbiaploeg.

http://www.youtube.com/watch?v=ea84A3ik ... re=related
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 08, 2010 10:33 am

Ja, het valt niet mee daar. Vorig jaar won Cavendish zo'n beetje alles waar hij zijn zinnen op had gezet en dit jaar lukt het niet. Slechte winter gehad en eigenlijk nooit datzelfde hoge vormpeil kunnen bereiken. Andere teams pakken het nu ook veel slimmer aan. Gisteren ontregelde Hondo van Lampre bijvoorbeeld knap de HTC Columbia trein in de slotkilometer waar vorig jaar iedereen braaf achter het treintje bleef rijden.

Toch zie ik Cavendish nog wel een rit winnen hoor. Hij is misschien onuitstaanbaar als hij verliest maar hij is wel een winnaar. Die jongen geeft het nog niet op.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jul 08, 2010 10:36 am

Ik niet. Ik heb Cavendish dan ook in geen enkele tourpoule meegenomen. Die jongen zit er mentaal een beetje doorheen en wordt ook niets gegund.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 08, 2010 11:52 am

Dat is inderdaad een probleem voor hem. Doordat hij vorig jaar alles won én omdat hij een grote mond heeft maakte hij zich niet zo geliefd. Daar komt dan in de ploeg nog bij dat hij is uitgevallen tegenover Greipel. Ik denk ook dat dit zijn laatste jaar is bij HTC Columbia. Volgend jaar zal hij wel overstappen naar Sky.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » do jul 08, 2010 4:40 pm

En zo zijn alle problemen weer uit de wereld.

Dat is ook wielrennen. :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 08, 2010 4:43 pm

Mooie beelden op het podium. Zo blijkt dat eigenwijze ventje ineens ook maar een mens.

Was een behoorlijke chaos in de laatste kilometers. Jammer dat Freire op het laatst zijn positie moest prijsgeven want dit was wel een aankomst voor 'm.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » vr jul 09, 2010 4:59 pm

Voor als we nog twijfels hadden.

Freire is to-taal onzichtbaar zoals altijd. Neem aan dat Rabobank nu ook wel een keer afscheid zal nemen van 'em. Leuk dat hij Milano-San Remo wint, maar dat is gelijk de enige koers waarin hij zich liet zien. Voor de rest verschuilt hij zich verdomd goed.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 09, 2010 9:12 pm

Gaat 'ie lekker met je tourpoule Peter? :smallgrin.gif:
Ik heb het programma zo niet in m'n hoofd maar in dit tempo gaat hij nog wel op een stuk of 4 ritten uitkomen.

Freire is altijd iemand die zijn dagen uitkiest. Als hij denkt dat hij geen winstkansen meer heeft dan geeft 'ie af. Hij is nu eenmaal geen type die meerdere ritten komt winnen maar kijk niet gek op als hij er aan het einde van de tour toch ééntje te pakken heeft hoor. Als er in de 3e week bijvoorbeeld een aankomst tussenzit die licht omhoog loopt geef ik 'm goede kansen.

Verder zijn de sprints wel weer een echte chaos. Je moet echt een goede combi van stuurmanskunst en een plaat voor je kop hebben. Anders kom je er niet aan te pas.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » vr jul 09, 2010 9:23 pm

Mwah sta nog altijd 423/2600, dus zo slecht gaat het nu ook weer niet.

Het is nu even afgelopen met Cav. hoor. Denk niet dat hij er nog veel weet te pakken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 09, 2010 10:01 pm

Ik hoor overigens net dat Freire lek is gereden in de laatste kilometer. Dat heeft waarschijnlijk ook niet geholpen.

Morgen wel een aardige etappe in het Jura gebergte. Geen hele zware beklimmingen maar wel een behoorlijk aantal. Na de 1e beklimming is het eigenlijk geen meter vlak meer. Gezien de verschillen die al zijn ontstaan zou ik wat proberen als ik een klassementsrenner was die tijd heeft verloren. Al ben ik bang dat de grote mannen tot zondag gaan wachten.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 09, 2010 10:13 pm

Iemand Barredo en Rui Costa nog in actie gezien? :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jul 10, 2010 3:58 pm

Op 1 van die bergen rijdt Niermann van de Rabo als een bezetene het peleton tot op 30 meter van het groepje Voeckler en houdt daarna zn benen stil.. het gat is nu weer 3 minuten.. echt sommige dingen zal ik nooit begrijpen. Maar ach met al die lekke banden en valpartijen van Gesink is mijn interesse voor de Tour toch al bijna tot een nulpunt gedaald.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » za jul 10, 2010 4:43 pm

Zo moeilijk is het niet om dat te begrijpen, Freire moest lossen.

peter

Bericht door peter » za jul 10, 2010 4:44 pm

Leuke etappe! De grote namen zullen alleen morgen wel in actie komen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jul 10, 2010 6:50 pm

Ja, zeker leuk.

Treurig verhaal in de kantlijn: Robbie McEwen had het vandaag bijzonder zwaar. In het begin van de tour ging hij al hard onderuit en gisteren kwam daar nog de val direct na de finish bij omdat iemand 'm van zijn fiets liep. Vandaag al vroeg gelost en hij leek buiten tijd te gaan komen totdat ploegmaat Stijn Vandenberg zich liet afzakken. De trouwe knecht nam zijn ploegmakker op sleeptouw, gaf alles wat hij in zich had en zorgde ervoor dat McEwen nog in koers is. Hij heeft zichzelf echter zo opgeblazen dat hij zelf wel net te laat was en dus mag 'ie naar huis.
Nil volentibus arduum

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » za jul 10, 2010 7:13 pm

Wal-ge-lijk-e vent, die McEwen. Ook weer een lekkere manier om met je ploeggenoten om te gaan. Maarja, eens een rat...

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » za jul 10, 2010 10:02 pm

Huh? Wat is dit voor onzin?

McEwen is gevallen, heeft last van allerlei blessures en moest al heel vroeg lossen. Aangezien McEwen de kopman van de ploeg is vraagt de ploegleiding Vandenbergh om uit te zakken en hem te helpen. Dat lukt, maar Vandenbergh moet zijn inspanningen bekopen en komt buiten tijd binnen.

Vertel mij nu eens wat McEwen verkeerd doet?

Plaats reactie