Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo mei 23, 2010 9:31 pm

Geweldige ervaring om mee te maken vandaag. En wat een spektakel weer. Het hele deelnemersveld uit elkaar geslagen. Dat is weer eens wat anders dan de beklimmingen in de tour waar de favorieten met een rekenmachine in de hand een col oprijden. Het lijkt te gaan tussen Evans en Basso. Beide hebben een prachtige etappe gepakt. Ben benieuwd naar de tijdrit op Kronplatz.

Nog even een leuk sfeerplaatje van vanmiddag. Het was best druk boven...

Afbeelding
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mei 23, 2010 9:56 pm

Mooie foto, nu zie je pas hoe stijl het is en wat een volk, op tv leek het al net een voetbalstadion.

rocky

Bericht door rocky » ma mei 24, 2010 8:25 pm

Vandaag een rustdag, maar wat een fantastische koers tot nu toe, zelden of nog nooit zo een spectaculaire ronde gezien en er komt nog meer. Kijken op mijn werk naar Gazetta TV, commentaar erbij is toch leuker en ik spreek een beetje Italiaans. Maar wat hebben we een ritten gezien, elke dag mooi, nog geen saai moment beleefd. Dat is ook in de Giro wel eens anders geweest. Dan was het vaak rustig tot aan de finale en dan onhoudbaar hard naar de finish waar de grote sprintkanonnen het mochten afmaken. Dit jaar is geweldig, dat komt door de keuze van de ritten maar ook omdat er geen leider van het peloton is. Ik heb er een liefde bij, fietsen is toch hoger dan voetbal. Zoals ik en een goede vriend dat altijd vroeger op school zeiden. Veel plezier nog Marillon daar in de bergen!

Rooie

Bericht door Rooie » ma mei 24, 2010 8:30 pm

Hebben ze bij de Giro nog wel oortjes of is het hier ook verboden?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mei 25, 2010 4:10 pm

Non lo so.

Wat een koers, zeg. Die dekselse oude vos van een Garzelli pakt hier gewoon de etappe. Evans pakt iets terug op Basso, maar het blijft onverminderd spannend.

Arroyo en Porte zijn nu wel zoekgefietst.

Mwah, Arroyo doet het gewoon goed. 2.27 nog op Basso.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mei 25, 2010 4:39 pm

Gaat Basso Arroyo nog terugzien? De Giro duurt nog maar een paar dagen.

peter

Bericht door peter » di mei 25, 2010 4:40 pm

Morgen een mooie etappe om tijd te pakken, al moet dat dan een beetje gelukkig uitpakken Vrijdag en zaterdag aankomst bergop en dan is Arroyo er aan voor de moeite.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 25, 2010 8:27 pm

Wat een gave dag weer vandaag. Vanmorgen vroeg met de skilift omhoog en de hele dag lekker rondgelopen en op een paar mooie plekjes even lekker blijven zitten. Vanwege de logistieke organisatie hadden ze het deelnemersveld in drie stukken gehakt. De eerst ging daarom al om 10.20uur van start. De laatste rond 16:30uur. Hele dag vermaak dus.

Gaat erg spannend worden voor wat betreft het klassement. Basso en Evans erg dicht bij elkaar met nog een aantal lastige bergen én een tijdrit. Bovendien is Arroyo ook behoorlijk taai. Ik denk dat hij net te kort gaat komen maar hij komt toch een heel eind.

Morgen misschien nog even bij de start rondkijken in Brunico en daarna ga ik zelf Kronplatz doen. Maandag al geprobeerd maar toen was het onverharde deel niet toegankelijk in verband met opbouwwerkzaamheden en verkenning van het parcours.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » di mei 25, 2010 8:44 pm

Die laatste kilometer was echt killing he? Op tv zag je het niet echt goed, maar dat leek me niet te doen haha.

Heel gaaf om daar bij te zijn, hoor. Ben benieuwd hoe je de Kronplatz ervaart. Dat stukje van 24% lijkt me een mooie uitdaging. Ik verwacht je binnen een uur boven. ;)

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mei 26, 2010 9:37 pm

Nou, ik heb het overleefd. Vooral dat laatste stuk met die 24% viel echt niet mee. Je moet haast wel gaan staan maar dan krijg je problemen met je achterwiel dat doorslipt vanwege het grind. Als je gaat zitten voel je echter je voorwiel weer omhoog komen en moet je dat weer corrigeren. Dat stuk is echt overleven terwijl alle meters rood uitslaan. Maar wel stoer als je boven komt en 'm kunt bijschrijven.

Vandaag een mooie prestatie van Steven Kruiswijk. Die jongen zou eerst niet eens naar de Giro gaan maar hij laat zich uitstekend zien. Erg leuk en ook gewoon heel knap. Kruiswijk is immers nog maar een eerstejaars prof. Morgen waarschijnlijk niet veel spannends en dan gaat het vanaf vrijdag weer helemaal los voor de finale. Eerst Mortirolo, dan de Gavia en zondag nog een tijdrit. Wat een slotweek en wat een ronde. Echt bizar.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » do mei 27, 2010 8:44 pm

Vandaag een tussenetappe. Meest opmerkelijk vond ik nog dat zelfs nu Graeme Brown geen enkele schijn van kans had.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 27, 2010 8:55 pm

Ik snap er al een tijdje niet zoveel van dat ze die jongen vasthouden. Hij wint echt nooit wat. Sterker nog, hij komt niet eens in de buurt. Bovendien heeft hij in het peloton ook nog eens een behoorlijk slechte naam. Brown staat bekend als een kamikaze piloot.

Op de baan was hij echt goed maar hij heeft de stap naar de weg nooit kunnen maken. Ik snap dat je als ploeg meerdere sprinters wilt hebben. Je kunt immers niet overal Freire opstellen. Maar dit heeft echt geen zin.

Morgen Mortirolo, Zaterdag Gavia (met wellicht slecht weer) en zondag de tijdrit in Verona. Er komt een geweldig slot van de Giro aan! Helaas maak ik dat niet meer live mee want morgenochtend vertrek ik weer naar huis. 's Avonds wel de etappe naar Aprica meteen even bekijken want dat wil ik niet missen. Liquigas zal weer vol voor de aanval moeten kiezen als ze Arroyo nog uit het roze willen rijden. En Evans zit natuurlijk op het vinkentouw met de tijdrit nog achter de hand.
Nil volentibus arduum

Khraa

Bericht door Khraa » vr mei 28, 2010 3:15 pm

Grmbl, ik zou naar huis moeten gaan.

Maar de etappe is weer erg mooi! Nog maar even blijven plakken op de site van de GdS.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mei 28, 2010 4:07 pm

Wat is die Basso een pussy zeg.. die gaat als een madame die berg af. Ik hoop ook dat Arroyo in het roze blijft want anders halen die maffioso de Cavia er morgen uit.. die plannen er zijn er maar er is nog niks beslist, ze wachten natuurlijk gewoon af of Basso vandaag in het roze komt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mei 28, 2010 4:08 pm

Oeps, Arroyo blijkt een meesterdaler. 35 seconde het verschil nog maar.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr mei 28, 2010 4:15 pm

Mmh, het is vooral Basso die er in de eerste plaats niks van bakt terwijl hij als enige zelfs een ploeggenoot bij hem heeft.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mei 28, 2010 4:22 pm

Het verschil wordt weer groter.. morgen geen Cavia dus.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr mei 28, 2010 4:23 pm

Cavia? :confused.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

peter

Bericht door peter » vr mei 28, 2010 7:09 pm

Gavia.

IK heb er niets van gezien, helaas. Mijn eerste etappe die ik gemist heb. :blush.gif:

Basso heeft orde op zaken gesteld, zoals verwacht. Prachtig hoe die jongen zich in de Giro heeft gekoerst. Vooraf waren er wat twijfels, maar mijn hemel wat maakt hij het waar.

Op basis van de uitslag weer alle lof voor Mollema en Kruijswijk.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 28, 2010 8:25 pm

Ivan Basso is, als er tenminste geen hele gekke dingen meer gebeuren, de terechte winnaar van deze Giro. Ik had 'm niet meer als topfavoriet op mijn lijstje staan omdat het vorig jaar allemaal wat vlak was wat hij liet zien. Maar bergop is hij onbetwist de sterkste renner uit deze ronde. Ik heb echt van 'm genoten.

Overigens zijn de bergetappes echt geweldig geweest. Er is gewoon ouderwets met minuten gesmeten. Niet zoals in de tour met de rekenmachine in de hand een col op rijden maar gewoon strijd van man tegen man. Het is een geweldige Giro geweest. Morgen nog de Gavia als het weer het toestaat tenminste. Ik hoop het wel want dat is nog wel een hele mooie afsluiting. En dan zondag met de tijdrit aankomen in de arena van Verona. Ja, het is een mooie Giro geweest.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » za mei 29, 2010 5:04 pm

Wat een koersdag weer! Verrassende winnaar, waarbij ik gelijk mijn grote vraagteken zet. Waarom gaan de favorieten zo laat aan? Sterker nog, waarom gaat Cadel in deze vorm zo laat aan?

Mollema en Kruijswijk waren overigens ook weer geweldig. Ongelooflijk.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mei 30, 2010 11:14 am

Cadel staat toch bepaald niet bekend als aanvaller, Peter? Die Nederlandse jongens kunnen me ook bekoren. Knap werk om in je eerste grote rond top 20 te rijden. Schatten de kenners hier ze in als potentiele rondewinnaars (als in Tour, Giro, Vuelta)? Of is het nog te vroeg dat een zinnige uitspraak over te doen?

Het lijkt mij in ieder geval leuk om weer eens een Nederlander om de ereplekken te zien strijden. Vorig jaar was Gesink er al dicht bij in de Vuelta. Dit jaar zien we in de Giro potentie voor de komende jaren. Leuk, want Breukink is al weer érg lang geleden. (Stond ie niet als laatste Nederlander op een podium van een van de grote rondes in 1990?)
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

peter

Bericht door peter » zo mei 30, 2010 12:00 pm

Ja, Breukink was uiteraard de laatste in '90. Boogerd was er in de tour een keertje dichtbij.

Evans was altijd een volger, maar sinds hij die regenboogtrui om de schouders heeft is het een ander Cadel. Niet meer de wieltjesplakker van weleer, maar ook iemand die de aanval kiest. Dat zagen we in de klassiekers, maar ook in deze Giro. Des te opmerkelijker vond ik het dat hij (en Scarponi) zo verdomd laat op die laatste col aan gingen. Tuurlijk, het tempo werd hoog gehouden door Kiserlovski, maar als ik zag met wat voor macht die Evans wegreed. Dat was indrukwekkend en hij had die etappe met twee vingers in de neus moeten winnen.

Mollema is een groot talent en kan uitgroeien tot een verdomd goede ronderenner. Een winnaar? Ach, dat is zo lastig te zeggen. Ik denk dat een Mollema in staat moet zijn om een keer het podium van een grote ronde te halen, mits alles goed verloopt. De concurrentie is alleen moordend, want in de leeftijdscategorie van Mollema zijn er ook nog gewoon jongens die wat verder zijn. Neem een Kreuziger als voorbeeld.
Over Kruijswijk kan ik heel weinig zeggen, want dat is voor een openbaring. Ik kende hem een beetje van de Tour de L'Avenir, daar waar Mollema furore maakte, maar voor de rest is het gewoon nog een neoprof. Daarom is dat verhaal eigenlijk nog mooier, al moet ik zeggen dat het Mollema verhaal natuurlijk bij voorbaat al speciaal is.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 30, 2010 1:04 pm

Die twee jongens hebben het hartstikke leuk gedaan. Petje af. Maar ik wil er nog niet te veel conclusies aan verbinden. Laat ze zich maar lekker doorontwikkelen en dan zien we wel wat er in de toekomst mogelijk is. We moeten in Nederland een beetje oppassen dat we in onze honger naar klassementsrenners de verwachtingen niet te snel laten oplopen. Er zijn in het verleden wel vaker renners geweest die een keer een goed klassement hebben neergezet in een grote ronde maar die het daarna nooit meer hebben kunnen waarmaken.

Vandaag nog even genieten van de mooie slotlocatie in Verona en dan zit het er helaas weer op. Ik weet eigenlijk nu al dat de Tour hier kwa spektakel niet bij in de buurt gaat komen want het was werkelijk een fantastisch ronde.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » zo mei 30, 2010 5:51 pm

Mooi slot in de Arena van Verona. Hele gave beelden en ook heerlijk typisch Italiaans. Basso die onthaald werd door veel tifosi en werd opgewacht door zijn beide kinderen. Heel sfeervol.

Plaats reactie