Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » do mei 20, 2010 4:27 pm

Scherrer schreef:Die man heeft de afgelopen jaren waarschijnlijk meer gelogen dan adem gehaald, dus enig voorbehoud is wel op de plaats. Op z'n zachtst gezegd. :smallgrin.gif:
Voorbehoud is sowieso op zijn plaats in dit soort gevallen. Eén verklaring is geen verklaring. Het gaat er niet om wat wij geloven, maar om wat er bewezen kan worden.

Vraag is of een verklaring van een absolute insider genoeg is om een onderzoek in te stellen. Dat lijkt mij dus eerlijk gezegd wel.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do mei 20, 2010 4:30 pm

joey schreef:
Scherrer schreef:
joey schreef:Landis is inderdaad niet de meest betrouwbare bron, maar dat wil niet zeggen dat hij nu liegt.
Heerlijke dooddoener. Maar je hebt volledig gelijk, hij kán zeker de waarheid spreken. Z'n 'trackrecord' van de laatste vier jaar suggereert alleen wel dat je gek zou zijn om er vanuit te gaan dat hij de waarheid spreekt. Die man heeft de afgelopen jaren waarschijnlijk meer gelogen dan adem gehaald, dus enig voorbehoud is wel op de plaats. Op z'n zachtst gezegd. :smallgrin.gif:

Natuurlijk, al moet ik zeggen dat het feit dat hij eerst beweerde GEEN doping te hebben gebruikt (met alle lulverhalen die daarbij horen) mij niet bijster veel zegt. Bijna alle betrapte topsporters ontkennen in het begin en sommigen blijven tot het bittere einde ontkennen, zelfs als ze onder de doping hebben gezeten. Nestbevuilers zijn nu eenmaal niet erg populair.
Ik probeer één voorbeeld te bedenken van een topsporter die (bijna) meteen heeft toegegeven doping te hebben genomen maar ik kan niemand bedenken. Jij wel? Het is bijna een vast patroon: eerst steenhard ontkennen en dan later, als er niets meer te fietsen valt alsnog met een GROTE ONTHULLING komen.
Bernhard Kohl?

Thomas Dekker was ook vrij snel.

Landis heeft vier jaar lang hemel en aarde bewogen om zijn 'onschuld' te bewijzen. Meerdere rechtszaken, huilende moeders op TV, complottheoriën, hacken van computers en ga zo maar door. Dat gaat wel wat verder dan de gebruikelijke ontkenningen. Die man zit vol frustratie en wrok. En dat soort lui moet je met een lading zout nemen bji nieuwe 'onthullingen'.

Als hij geen 'hard' bewijs kan overleggen heeft 'ie overigens een groot probleem, want Armstrong gaat dit natuurlijk nooit accepteren. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 20, 2010 4:39 pm

Je hoeft maar Kohl of Dekker + ontkent dopinggebruik in te typen, en ja hoor....

http://www.sitiodeciclismo.net/txtzfiche.php?berid=1500

http://www.depers.nl/sport/319177/Dekke ... bruik.html

Eerst ontkennen is standaard. Dat kun je wielrenners amper aanrekenen, het hoort erbij.
Het stinkt aan alle kanten!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do mei 20, 2010 5:36 pm

Nieuwe 'doping' in wielrennen: motortje in fiets

BRUSSEL - Volgens de Italiaanse krant l'Avvenirre zou een onzichtbaar motortje verborgen kunnen worden in het frame van racefietsen. De technische commissie van de UCI vermoedt zelfs dat het al gebeurt.

De UCI reageerde meteen op het bericht in l'Avvenirre. "Het gerucht gaat de ronde, maar er zijn geen aanwijzingen dat dit al zou gebruikt zijn in het peloton", aldus woordvoerder Enrico Carpani. "Onze commissie die het materiaal opvolgt, houdt een oogje in het zeil. Tot nu toe werd niets onwettigs vastgesteld."

Die technische commissie van de UCI is iets minder categoriek: "Er is inderdaad een vermoeden dat renners en ploegen gebruik maken van gemotoriseerd materiaal", geeft Jean Wauthier, hoofd van de commissie, toe. "Tijdens de Tour van vorig jaar werden we daarop attent gemaakt. We hebben ondertussen ontdekt dat het een renner tussen de 60 en 100 watt voordeel kan opleveren. Onze technici ontwikkelen momenteel een scanner die verborgen motoren in frames moet detecteren. Bij de grote wedstrijden zullen binnenkort alle fietsen gecontroleerd worden."

Mountainbikes
Een groot geheim is die 'mechanische doping' nochtans niet. Die motortjes zijn al een tijdje gewoon in de handel verkrijgbaar. Al is de verkoop voorlopig toegespitst op mountainbikes. Het geeft recreatieve mountainbikers tijdens het klimmen een duwtje in de rug. "Het motortje wordt in de staande buis van het kader geschoven", vertelt een fietsenhandelaar in de Belgische krant Het Laatste Nieuws. "Van daaruit geeft het via een tandwiel aandrijving met de trapas, waardoor je minder hard op de pedalen moet duwen. Het is absoluut niet moeilijk te monteren. Het enige nadeel is dat het ongeveer 1,9 kilo weegt. Anderzijds, tegenwoordig weegt een carbonfiets nog amper 6,8 kilo. Tel daar een kleine 2 kilo bij en de fiets is nog aanvaardbaar licht."

Het motortje verraadt zichzelf ook amper. "Het betreft een electromotortje. De ketting maakt al meer lawaai."
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do mei 20, 2010 5:40 pm

Jöhnk schreef: Vraag is of een verklaring van een absolute insider genoeg is om een onderzoek in te stellen. Dat lijkt mij dus eerlijk gezegd wel.
Dat sowieso, geen twijfel over mogelijk: Landis beschuldigt de grootste Tour-rjider uit de geschiedenis van dopegebruik en de voorzitter van de UCI van ernstige corruptie. Zwaardere beschuldigingen zie je niet gauw. Dit zal Landis met feiten moeten staven, anders heeft hij een enorm probleem. Of denken jullie dat Armstrong en Verbruggen (of de UCI) dit zomaar laten gebeuren? Haha, no way.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 21, 2010 9:05 am

Tenzij ze iets te verbergen hebben.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mei 21, 2010 9:34 am

Bruyneel: Geen stappen tegen 'zielige' Landis

Johan Bruyneel. FOTO ANP
AMSTERDAM - Johan Bruyneel zal geen stappen ondernemen tegen Floyd Landis, de Amerikaanse wielrenner die donderdag jarenlang dopegebruik bekende. Landis beweert dat de Belgische ploegleider hem heeft aangezet tot het gebruik van verboden middelen.

,,Het is jammer dat iemand zo maar deze dingen kan roepen, maar er is niet veel aan te doen. We zullen ook geen stappen ondernemen. Floyd Landis is gewoon een zielig verhaal'', schrijft Bruyneel vrijdag in zijn column in De Telegraaf.

Landis stelt in een mail aan de voorzitter van USA Cycling dat Bruyneel hem in 2002 het gebruik van bloeddoping en groeihormonen aanraadde. Bruyneel was toen ploegleider van Landis bij US Postal. ,,Ik heb blijkbaar speciale talenten, waar ik zelf geen weet van heb. Wat hij schrijft over mij is complete prietpraat. Nooit heb ik iets in de richting van doping gezocht of gedaan.''

Bruyneel krijgt bijval van Hein Verbruggen, naar wie Landis ook uithaalt in zijn e-mails met bekentenissen. De voormalige voorzitter van de internationale wielrenunie zou tegen betaling een positieve dopingtest van Lance Armstrong geheim hebben gehouden. De zevenvoudig tourwinnaar zou in 2001 betrapt zijn op het gebruik van epo.

,,We hebben hier te maken met een beroepsleugenaar'', reageert Verbruggen vrijdag in De Telegraaf. ,,Hij heeft eerst jarenlang dopegebruik ontkend. Dit is typisch een geval van dat je een dief genoemd wordt en dat je het tegendeel moet bewijzen zonder dat dat kan. Armstrong is nooit betrapt op epo en ook nooit bij mij op kantoor geweest.'' (ANP/DHE)
ad

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 21, 2010 9:51 am

Armstrong reageerde ook al zo. Toch apart. :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » vr mei 21, 2010 8:08 pm

Tis jammer dat zo'n mooie sport zo naar de klote is ..
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mei 21, 2010 8:13 pm

Ik weet bijna zeker dat men nu minder gebruikt dan 20-30 jaar terug, hoor.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mei 21, 2010 10:37 pm

De laatste week van de Giro schijnt loodzwaar te zijn, vanaf wanneer wordt het interessant qua bergritten en moet ik er klaar voor gaan zitten?

peter

Bericht door peter » za mei 22, 2010 9:24 am

BZ morgen MOET je er bij zijn. Dat wordt groot spektakel.

Dinsdag is geweldig. Vrijdag en zaterdag worden geweldig en dan zondag de afsluitende tijdrit.

Beloki

Bericht door Beloki » za mei 22, 2010 9:48 am

'Landis chanteerde Armstrong'

BIG BEAR LAKE - De wielerploeg RadioShack van Lance Armstrong en ploegleider Johan Bruyneel heeft toch de tegenaanval ingezet tegen Floyd Landis. Het team publiceerde vrijdag een aantal e-mails op de website waaruit blijkt dat Landis de zevenvoudig tourwinnaar Armstrong en Bruyneel al twee jaar chanteerde.

''Landis dreigde er al jaren mee met valse beschuldigingen naar buiten te komen. Hij trachtte wanhopig een plaatsje in het peloton te veroveren. Pas toen duidelijk werd dat we echt niet op zijn eisen zouden ingaan, heeft hij de daad bij het woord gevoegd'', aldus een verklaring van RadioShack.

Frustratie

Volgens het team handelt Landis uit frustratie. ''Landis vindt dat als hij geen deel van het profwielrennen kan uitmaken, het voor iedereen verziekt moet worden. Zijn beschuldigingen zijn loos. Het zijn de verzinsels van iemand die zelf toegeeft dat hij de voorbije vier jaar niet anders deed dan liegen.''

Radioshack zegt dat Lance Armstrong het Landis persoonlijk duidelijk heeft gemaakt dat hij nooit geld zou geven of andere gunsten zou verlenen om te voorkomen dat er valse geruchten verspreid zouden worden.

''Meest recentelijk gebeurde dat toen Landis hoopte met ons team aan de Ronde van Californië te kunnen deelnemen, nadat was gebleken dat dat met zijn team niet mogelijk was. Het publiek moet de verklaringen van Landis maar nemen voor wat ze waard zijn: helemaal niets.''
© ANP
nu.nl

De mails: http://www.livestrong.com/teamradioshac ... legations/
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

999

Bericht door 999 » za mei 22, 2010 12:41 pm

Schitterend.Wielrenners zijn nooit bezig om van de doping af te komen, wel van hoe ze niet betrapt kunnen worden .. Een groot nep-boeltje ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » za mei 22, 2010 3:40 pm

Waarom spant Armstrong geen rechtszaak aan tegen die (zogenaamde?) leugenaar? :confused.gif:

Scherrer, wat jij schreef leek logisch, maar zo gaat het dus niet. Blijkbaar laten zowel Verbruggen als Armstrong het lopen.

Beloki

Bericht door Beloki » za mei 22, 2010 3:44 pm

joey schreef:
Scherrer, wat jij schreef leek logisch, maar zo gaat het dus niet. Blijkbaar laten zowel Verbruggen als Armstrong het lopen.
Waarom leek dat logisch? Niemand maakt zich druk om een leugenaar. Die man heeft 4 jaar lang niets anders gedaan dan gelogen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za mei 22, 2010 4:16 pm

Prachtige etappe vandaag!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » za mei 22, 2010 5:49 pm

joey schreef:Waarom spant Armstrong geen rechtszaak aan tegen die (zogenaamde?) leugenaar? :confused.gif:

Zullen we even rustig afwachten? De bom is pas net gebarsten, dus jij en ik weten helemaal nog niet of er wel of geen rechtszaken gaan komen. De UCI zal dit hoe dan ook moeten gaan onderzoeken en als zij concluderen dat er geen aanleiding is om Landis te geloven, krijgt hij vanzelf nog wel wat aanklachten aan z'n broek.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mei 22, 2010 5:52 pm

Oké, we wachten af, Scherrer. Maar mij valt wel op dat ze niet dreigen met juridische stappen.
Beloki schreef:
joey schreef:
Waarom leek dat logisch? Niemand maakt zich druk om een leugenaar. Die man heeft 4 jaar lang niets anders gedaan dan gelogen.
Als het op doping aankomt, liegt (bijna) iedereen in de wielrennerij.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 22, 2010 7:29 pm

Mooi stukje daalwerk van Nibali op de Monte Grappa vandaag. Dat was echt vakwerk hoor. De opvolger van Il Falco, Paolo Savoldelli.

Morgen dus Monte Zoncolan. Ik ben er vandaag zelf tegenop gereden en dat was echt geen pretje. Echt niet normaal zo steil en er komt gewoon geen eind aan. Ook in de bochten, waar je anders nog wel eens wat kunt recupereren, loopt het gewoon behoorlijk omhoog. Ergens rond driekwart van de klim zit er een stuk in van 1 kilometer tegen gemiddeld 19 a 20 procent. Pfff....

Ik vraag me wel af wat er aan verschil gemaakt kan worden. Ok, als je niet goed bent kun je er echt heel veel tijd verliezen. Maar tijd winnen op een ander is denk ik moeilijker. Ga maar eens een extra inspanning leveren terwijl je al in het rood aan het rijden bent. Da's haast niet te doen. Ik sta in ieder geval ergens op het laatste stuk van de beklimming. Sfeer proeven, mooie plaatjes schieten en kijken hoe zwaar de mannen het hebben. Wat dat betreft zijn de laatste renners vaak nog leuker dan de eerste.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mei 23, 2010 12:11 pm

Peter schreef:BZ morgen MOET je er bij zijn. Dat wordt groot spektakel.
Present.

peter

Bericht door peter » zo mei 23, 2010 12:18 pm

brigade zuid schreef:
Peter schreef:BZ morgen MOET je er bij zijn. Dat wordt groot spektakel.
Present.
Mooi zo. Helaas pas om 1430 de uitzending, maar je gaat spektakel zien haha.

Ik verwacht de Liquigas boys en Scarponi. Niemand anders.

peter

Bericht door peter » zo mei 23, 2010 4:35 pm

Heerlijk om te zien dit. Eens zien of Basso Evans weet te breken.

peter

Bericht door peter » zo mei 23, 2010 4:42 pm

Cadel breekt. :headbang.gif:

Die gozer heeft een veel te zware versnelling. Basso vliegt.

peter

Bericht door peter » zo mei 23, 2010 5:08 pm

Prachtkoers gezien. Basso is vanaf nu de kopman van Liguigas en voor mij gelijk ook de te kloppen man voor deze Giro.

Plaats reactie