F1 en andere autosporten
Moderator: mods
- Monkey Tonk
Re: F1
Verstappen heeft door zijn manier van rijden, attractief voor het publiek, al heel wat macht in het F1-wereldje. De nieuwe Amerikaanse eigenaar, Liberty, lijkt zijn waarde goed te begrijpen. De regels zijn al aangepast aan de rijstijl van Verstappen, en nu komen daar straks de vaste stewards overheen, al heeft Charlie Whiting daar zijn bedenkingen bij. Hij wilde die bedenkingen verder niet toelichten, maar het lijkt duidelijk dat een groep vaste stewards kwetsbaarder zou kunnen zijn voor omkoping.
Hoe is de weersverwachting voor het circuit vandaag?
Hoe is de weersverwachting voor het circuit vandaag?
Lijkt droog te blijven vandaag, dus het zal normaal gesproken een race worden voor de 4e plaats. Misschien nog een leuk gevecht met Hamilton, die van achteren moet komen. De Ferrari's en Mercedessen waren echt wel een stuk sneller bij de kwalificatie.
-
- AT Toto winner 15/16
Wordt niks vandaag met de Bullen. Het hele weekend loopt het al niet lekker en met die klote Renault motoren moet je elke keer maar weer afwachten of de finish gehaald wordt.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Die hebben altijd wel een paar tienden meer in de kwalificatie door de motorafstelling. Maar ik denk inderdaad dat ze wel wat sneller zijn. Een goede start is zeer belangrijk.Ferry schreef:Lijkt droog te blijven vandaag, dus het zal normaal gesproken een race worden voor de 4e plaats. Misschien nog een leuk gevecht met Hamilton, die van achteren moet komen. De Ferrari's en Mercedessen waren echt wel een stuk sneller bij de kwalificatie.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- Monkey Tonk
Jammer dat ze geen sproeiers op de baan kunnen zetten, zoals bij voetbal om het gras sneller te maken. Natte races zijn zoveel leuker.
Da's waar, misschien gebeurt er bij de start nog wat. En hopelijk blijven de Renault motoren heel deze GP.raymon schreef:Die hebben altijd wel een paar tienden meer in de kwalificatie door de motorafstelling. Maar ik denk inderdaad dat ze wel wat sneller zijn. Een goede start is zeer belangrijk.

Met wat gele vlaggen, een goede pitstopstrategie en wat mazzel is er misschien nog wat mogelijk.
Ik lees dat Lauda erg kritisch is op het beleid van Liberty. Lauda wil alles kortgezegd bij het oude laten.Monkey Tonk schreef:Verstappen heeft door zijn manier van rijden, attractief voor het publiek, al heel wat macht in het F1-wereldje. De nieuwe Amerikaanse eigenaar, Liberty, lijkt zijn waarde goed te begrijpen. De regels zijn al aangepast aan de rijstijl van Verstappen, en nu komen daar straks de vaste stewards overheen, al heeft Charlie Whiting daar zijn bedenkingen bij. Hij wilde die bedenkingen verder niet toelichten, maar het lijkt duidelijk dat een groep vaste stewards kwetsbaarder zou kunnen zijn voor omkoping.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
-
- AT Toto winner 15/16
Denk dat de kans groot is dat Max de finish niet gaat halen, gisteren zei die nog dat de motor een raar geluid maakte en met name de laatste weken is het huilen met de pet op met die Renault motoren.
-
- AT Toto winner 15/16
Saaie race vanuit het oogpunt van Max, er gebeurt niet zoveel en hij verliest beetje bij beetje terrein. Vind hem ook niet zo gemotiveerd overkomen afgaande op zijn commentaar voor en tijdens de wedstrijd.
-
- AT Toto winner 15/16
Ricciardo rijdt wel goed.
-
- AT Toto winner 10/11
Heb niet alles gezien dit weekend, maar is duidelijk hoe dit komt? De afgelopen GP's leek Red Bull het gat toch vrijwel te hebben gedicht. Dit is weer net als aan het begin van het seizoen...zeux schreef:En de RedBulls kunnen totaal niet meekomen met de Ferrari's en Mercedessen.
-
- AT Toto winner 15/16
Blijf het raar vinden dat Max zijn contract zo snel verlengd heeft terwijl in 2019 de deur naar Mercedes voor hem openstond, gok dat nu Ocon daar naartoe gaat. Dit zeg ik niet omdat het vandaag slecht ging, ook toen het de afgelopen weken goed ging was ik die mening toegedaan. Met die Renault rommel kun je nooit wereldkampioen worden, ik verwacht dat Mercedes alleen nog maar sterker wordt omdat die nog kunnen verbeteren met hun chassis.
Gebrek aan topsnelheid. Toen Hamilton Verstappen inhaalde was het verschil iets van 30 km/u geloof ik (wel met DRS). En ik begreep ook van Mol dat 'heuvel op' ook niet in voordeel Red Bull is. Kwa chassis en aero doet de Red Bull het goed, in pure snelheid niet en dan is Interlagos niet hun circuit met lange stukken 'recht'. Zowel Max als Ricciardo klaagden ook over de banden, leek er op dat de auto er specifieke problemen mee had. En tot slot ving ik iets op over Renault die nu voor 'betrouwbaarheid' wilde gaan ipv snelheid.Scherrer schreef:Heb niet alles gezien dit weekend, maar is duidelijk hoe dit komt? De afgelopen GP's leek Red Bull het gat toch vrijwel te hebben gedicht. Dit is weer net als aan het begin van het seizoen...zeux schreef:En de RedBulls kunnen totaal niet meekomen met de Ferrari's en Mercedessen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Monkey Tonk
Ik geloof niet dat de motorafstelling optimaal was voor het bereiken van topsnelheid. Het ging ze ook om de duurzaamheid. In de laatste race gaat het hopelijk alleen om het eerste, anders heeft het weinig zin.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Renault wilde de turbo niet volledig open draaien vanwege de betrouwbaarheid. Dan heeft het inderdaad weinig zin.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Blijkbaar richt Renault zich al hoofdzakelijk op de ontwikkeling van de nieuwe motor, en hebben ze nu ook een gebrek aan onderdelen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 15/16
Lijkt me niet dat je in een paar maanden tijd van zeer onbetrouwbaar naar heel betrouwbaar kan gaan.
- Monkey Tonk
Ik denk je een beetje tussen de regels door moet lezen bij Renault. De nieuwe motor in Mexico ging bij iedereen stuk, behalve Verstappen, maar de overwinning kwam via de publiciteit in de buurt van 'ondanks Renault'... Op zo'n manier koopt Renault niet zoveel voor zo'n overwinning, en ze zitten natuurlijk niet in F1 voor negatieve publiciteit. Tegelijkertijd heeft Verstappen al aangedrongen op het eerder beginnen van de voorbereiding op volgend seizoen. Er valt niks meer voor ze te winnen, dus als ze de motor niet op topsnelheid afstellen is dat nog wel te begrijpen. Dat er niet genoeg onderdelen zijn lijkt me meer een smoesje.
Zag een interview met Bernie dit weekend, waarbij hij doodleuk toegaf dat voor nieuwe motorspecs in het verleden bij Ferrari werd gevraagd wat hun voorkeuren waren. 'What is F1?", vroeg hij zichzelf, "it's Ferrari ..." Vandaar dat Ferrari dus meteen bovenop Liberty sprong toen de nieuwe specs voor 2021 uitkwamen. Die willen een voorkeurspositie en dat lijkt me niet zo leuk voor oa Renault.
Zag een interview met Bernie dit weekend, waarbij hij doodleuk toegaf dat voor nieuwe motorspecs in het verleden bij Ferrari werd gevraagd wat hun voorkeuren waren. 'What is F1?", vroeg hij zichzelf, "it's Ferrari ..." Vandaar dat Ferrari dus meteen bovenop Liberty sprong toen de nieuwe specs voor 2021 uitkwamen. Die willen een voorkeurspositie en dat lijkt me niet zo leuk voor oa Renault.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Zappte gisteren even langs Ziggo, maar wat is dat voor een walgelijke fapshow geworden over Verstappen? Ineens zelfs Dirk Kuyt in beeld die nog even zijn complimenten moest uitdelen.
Plaatsvervangende schaamte hoe iedereen daar al soppend in de studio zit omdat de heilige Max daar zit. Hoop dat 'ie volgende keer een lekke band heeft en z'n ANWB-abonnement verlopen is.
Plaatsvervangende schaamte hoe iedereen daar al soppend in de studio zit omdat de heilige Max daar zit. Hoop dat 'ie volgende keer een lekke band heeft en z'n ANWB-abonnement verlopen is.

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- Monkey Tonk
lolThijs schreef:Zappte gisteren even langs Ziggo, maar wat is dat voor een walgelijke fapshow geworden over Verstappen? Ineens zelfs Dirk Kuyt in beeld die nog even zijn complimenten moest uitdelen.
We moeten toch wat zonder Ajax, en Cruijff, en Nederlands voetbal?