F1 en andere autosporten
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: F1
Feit blijft dat Ferrari en Mercedes hun motor wat meer power kunnen geven in de kwalificatie en Red Bull niet. Red Bull is morgen denk ik de beste auto in de wedstrijd.Marillion schreef: Trouwens toch wel knap dat Vettel die pole op het laatste moment toch nog pakt. Dat ventje mag misschien af en toe een zeikerd zijn maar hij kan ook echt wel een beetje autorijden hoor.
Nu is de weg vrij om hem in de wedstrijd te pakken. :-) Onder het motto: we straffen hem niet àltijd, kijk maar naar de kwalificatie...Marillion schreef:Gelukkig maar, anders waren we weer een week onder de pannen met al het gezeur daaromheen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Haha, dat zou nog kunnen inderdaad.
Laat ze morgen eerst maar eens goed door de eerste bocht komen. Ik neem aan dat ze er allebei weer vol voor gaan. Ligt Hamilton straks na 500 meter weer aan de leiding. Als de trend dat Red Bull tijdens de race beter is dan in de kwalificatie zich doorzet zou winst er in moeten zitten.
Wat dat betreft hebben ze zich wel echt weten te herpakken gedurende het seizoen. Ik vraag me af of Renault daar nu ook een substantieel aandeel in heeft. Moet haast wel zou je zeggen. De volgende vraag is dan of het misschien niet verstandig is om na volgend jaar toch alsnog verder te gaan met die motoren.
Laat ze morgen eerst maar eens goed door de eerste bocht komen. Ik neem aan dat ze er allebei weer vol voor gaan. Ligt Hamilton straks na 500 meter weer aan de leiding. Als de trend dat Red Bull tijdens de race beter is dan in de kwalificatie zich doorzet zou winst er in moeten zitten.
Wat dat betreft hebben ze zich wel echt weten te herpakken gedurende het seizoen. Ik vraag me af of Renault daar nu ook een substantieel aandeel in heeft. Moet haast wel zou je zeggen. De volgende vraag is dan of het misschien niet verstandig is om na volgend jaar toch alsnog verder te gaan met die motoren.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Beide Torro Rosso's hadden vandaag alweer problemen met hun Renault motor, Hulkenberg en Ricciardo vorige week.. kan zo maar zijn dat Max vandaag of morgen weer het haasje is hoor.
- Monkey Tonk
Als er niemand anders in de buurt is wel.Marillion schreef: Trouwens toch wel knap dat Vettel die pole op het laatste moment toch nog pakt. Dat ventje mag misschien af en toe een zeikerd zijn maar hij kan ook echt wel een beetje autorijden hoor.
Opvallend dat Hamilton direct na de kwalificatie zei dat hij de race wel denk te kunnen winnen, maar dat Max er dan niet aan het begin vandoor moet gaan.
Blijkbaar verwacht hij dat hij een tijdje achter Vettel vast blijft zitten.
Blijkbaar verwacht hij dat hij een tijdje achter Vettel vast blijft zitten.
- Monkey Tonk
De baan is glad. Danny Ric is meteen nergens te bekennen. De start wordt heftig, want Vettel gaat ook alles op alles zetten. Als de auto zo doorontwikkeld kan Max volgend jaar al wereldkampioen worden.
Naast 50 pole positions heeft Vettel 4 wereldtitels en 46 GP overwinningen achter zijn naam staan. Het zal ongetwijfeld hebben geholpen dat hij daarbij een goede auto had want dat is in de F1 vrijwel een noodzaak. Maar met dergelijke cijfers doe je echt wel iets goed, ook tijdens een wedstrijd.Monkey Tonk schreef:Als er niemand anders in de buurt is wel.Marillion schreef: Trouwens toch wel knap dat Vettel die pole op het laatste moment toch nog pakt. Dat ventje mag misschien af en toe een zeikerd zijn maar hij kan ook echt wel een beetje autorijden hoor.
Nil volentibus arduum
Ja, ik denk ik pak de cijfers er nog maar een keer bij want in Nederland doen we soms alsof Verstappen de enige is die een beetje kan sturen.
Ben wel benieuwd naar de eerste bocht. Die ga ik vanavond wel even kijken.
Ben wel benieuwd naar de eerste bocht. Die ga ik vanavond wel even kijken.
Nil volentibus arduum
Vettel zal niet alle risico s nemen in de eerste bocht, dan is ie sowieso uitgeschakeld voor titel.
Racesnelheid is erg lastig in te schatten, omdat ze allemaal moeite hadden met de warmte van de banden. Dat zal na 4 rondjes wel opgelost te zijn
Racesnelheid is erg lastig in te schatten, omdat ze allemaal moeite hadden met de warmte van de banden. Dat zal na 4 rondjes wel opgelost te zijn
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Vettel heeft niets te verliezen, weet heus wel dat Hamilton wel 5de eindigt minimaal. Nee, die zal liever Verstappen in de weg zitten en desnoods hem als excuus gebruiken voor een uitval.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- Monkey Tonk
Overwinningen vanaf pole waarbij hij de rest van het veld niet meer zag. Danny Ric liet bij RBR zien dat hij beter was dan Vettel, en die was toen snel weg naar Ferrari, waar hij geen concurrentie wil van de tweede rijder.Marillion schreef:Naast 50 pole positions heeft Vettel 4 wereldtitels en 46 GP overwinningen achter zijn naam staan. Het zal ongetwijfeld hebben geholpen dat hij daarbij een goede auto had want dat is in de F1 vrijwel een noodzaak. Maar met dergelijke cijfers doe je echt wel iets goed, ook tijdens een wedstrijd.Monkey Tonk schreef:Als er niemand anders in de buurt is wel.Marillion schreef: Trouwens toch wel knap dat Vettel die pole op het laatste moment toch nog pakt. Dat ventje mag misschien af en toe een zeikerd zijn maar hij kan ook echt wel een beetje autorijden hoor.
- Monkey Tonk
Dit is de start van verleden jaar. https://www.youtube.com/watch?v=W8sD6qSA-lk
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Daar waar Rosberg en Hamilton een straf hadden moeten krijgen voor afsnijden (die Max later wel kreeg).
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Waar is de Nederlander die al de wedstrijden terugkijkt en de bestrafte acties van Verstappen naast de onbestrafte acties van de rest legt?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Monkey Tonk
Die Verstappen is goud waard voor F1. Zo'n ventje van 17 dat net komt kijken en de gevestigde veteranen even laat zien hoe het veel scherper kan. A la Johan. Dan proberen ze hem in te tomen, via straf, maar als hem gevraagd werd of hij zijn stijl daardoor zou veranderen was het steevast 'nee hoor'. haha. Inmiddels passen ze de regels aan Max aan, want het racen is er veel aantrekkelijker door geworden. Het publiek staat vaak op de banken. En dan ook dat leuke historische feitje. Een maand voordat Johan het loodje zou leggen, ontmoeten de twee elkaar op het circuit van Barcelona. Niemand weet dan nog dat Max versneld van Torro Rosso naar Red Bull zal doorschuiven, en kort na die ontmoeting, op dat circuit, zijn eerste GP zal winnen. In Barcelona werd het estaffetestokje overgeheveld. NL had een nieuwe Cruijff. Allebei opgegroeid in een ideale omgeving; bij het Ajax stadion of in een F1-huis. Het volgen van zo'n verhaal, als al duidelijk is dat de geschiedenis zich gaat herhalen, maakt het nog een stukje leuker. De vraag is niet of maar hoe. Net als bij Cruijff is zijn invloed op het team al snel groot. De nieuwe auto moet sneller geleverd worden, en ze zijn nu in Mexico al bezig met vernieuwingen voor volgend seizoen. Een zwakke seizoenstart zit er niet meer in voor 2018.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo okt 29, 2017 4:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Monkey Tonk
lolraymon schreef:Hopelijk wordt Max wél wereldkampioen ;)
Ajax!
-
- AT Toto winner 15/16
Er zijn zometeen twee zekerheidjes. In de eerste bocht gaat er van alles en nog wat gebeuren en Max krijgt de schuld.