Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do mar 18, 2010 11:19 am

Cavendish is uberhaupt niet in vorm. Daarbij is hij afgelopen week nog vrij hard van zijn fiets gestuiterd.

De aanpassing in het parcours is de finishplaats. Je hebt nu minder tijd om het peloton te organiseren en je sprinter voorin te krijgen na de afdaling. Er is nog even sprake van geweest om de Cipressa te vervangen door een wat meer lastige heuvel maar dat is niet gebeurd. Niet heel ingrijpend dus maar het is absoluut een nadeel voor de sprintersploegen. Voor de aanvallers is het wel van belang dat er eerder in de koers al wat meer gebeurd. Die Poggio stelt namelijk echt helemaal niks voor. Daar rij je mannen als Bennati, Freire en ik denk ook Boonen niet zomaar weg als ze nog relatief fris zijn. Maar ik gok dus ook op een aanvaller. Pozzato lijkt mij op het moment de beste vorm te hebben van die mannen. Al weet ik niet hoe Gilbert er voor staat.

Ik ben overigens wel benieuwd naar het koersverloop. Gaat de koers al vroeg open, wellicht al bij Le Manie, of ruiken de andere sprintersploegen nu juist bloed en houden ze alles strak bij elkaar.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mar 18, 2010 11:24 am

Gilbert is pet tot op heden. Boonen vond ik zeer indrukwekkend tot nu toe.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 18, 2010 11:32 am

Boonen is heel sterk inderdaad. Hij is een paar kilo lichter maar, veel belangrijker, hij oogt echt bijzonder gretig. Het lijkt er op dat hij zichzelf weer helemaal op de rit heeft. En dat is toch wel heel knap als je kijkt naar de druk die op hem ligt in België.

Het gaat voor de concurrentie straks een hele klus worden om hem van een nieuwe dubbel Vlaanderen/Roubaix af te houden. Boonen heeft Milaan San Remo nog niet op zijn erelijst dus hij zal zaterdag ook bijzonder gretig zijn.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do mar 18, 2010 12:10 pm

Ik hoorde gisteren iets over het nieuwe dieet van Boonen: een revolutie in de wielerwereld!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 18, 2010 2:55 pm

Macrobiotisch eten inderdaad. De belgische kranten stonden er al vol van.

Ik moet ook zeggen dat ik 'm nog niet eerder zo scherp heb zien staan. Daarom is hij toch ook wel één van de grote kanshebbers voor zaterdag. Een paar kilo minder scheelt nogal als je moet klimmen. Het zou me niet verbazen als hij op de Poggio nu gewoon voorin kan blijven zitten.
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » do mar 18, 2010 4:38 pm

Wat is er eigenlijk revolutionair aan macrobiotisch eten?
Dat bestaat al tijden...of hadden ze dat nog niet door in de wielerwereld?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 18, 2010 9:27 pm

Het bestaat misschien al wel veel langer maar het was voor zover ik weet niet direct een gebruikelijke keuze in de wielersport. Boonen is er bij gekomen via een triatleet die erg goede resultaten heeft behaald met dit voedingspatroon. Ik zie er ook niet direct een wondermiddel in of zo. Er zijn vast meer methodes om dit effect te bereiken. Maar kennelijk werkt het voor Boonen prima. 4 tot 5 kilo verliezen is voor een renner echt fors. Het helpt je zeker om beter bergop te rijden. Als hij nu zijn kracht heeft behouden zal hij toch een pak sterker zijn in vergelijking met vorig jaar.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mar 20, 2010 5:00 pm

Freire pakt zijn derde Milaan San Remo. Wat een sprint had Oscarito in huis zeg. En hij had weer geen ploegmaat nodig. Wat een klasbak die jongen.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » za mar 20, 2010 5:09 pm

Absoluut. Hele gave koers gezien.

Die Modolo moest van te ver komen, maar die had me toch ook een sprint in de benen, zeg.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mar 20, 2010 5:14 pm

Prachtige koers. Ik heb genoten. De mannen zijn er echt ingevlogen waardoor het een echte afvalrace is geworden.

Wat een machtige jump ook van Pozzato. Zoals hij Nibali, toch ook bepaald geen prutser, daar achter liet. Ik dacht even dat hij weg was maar het was helaas toch te ver. Pipo gaan we echter terugzien in Vlaanderen en Roubaix. Hij heeft dit jaar ook een sterkere ploeg tot zijn beschikking.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » za mar 20, 2010 5:17 pm

Het was ook een echte mannenrace wat dat betreft. Garzelli voerde ook een straf tempo door op de Poggio. De enige die echt power tekort kwam was Gilbert. Hij probeerde het nog wel op de laatste meters van de Poggio, maar toen zag je al dat Pozzato heel erg sterk was. Freire was weer oud vertrouwd. Geen trap teveel en op het einde soeverein.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mar 20, 2010 10:13 pm

En Boonen niet op de foto he.. wat een overmacht.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mar 20, 2010 10:26 pm

Echt een Freire overwinning. Hij zat werkelijk de hele dag voorin maar heeft in 300 kilometer hooguit 50 meter op kop gereden. Het waren alleen wel de laatste meters. Uitstekend verstopt in het peloton en geen trap te veel hoeven doen.

Boonen is met Pozzato voor mij wel de te kloppen man voor Vlaanderen en Roubaix. Hij is echt ijzersterk hoor.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » za mar 20, 2010 10:34 pm

Heb jij al iets van Stijn Devolder gezien? Ik namelijk niet.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mar 20, 2010 10:54 pm

Nee, in het weekend van Omloop het Nieuwsblad en Kuurne Brussel Kuurne was hij niet goed. Daarna is hij uit beeld verdwenen. Maar ik verwacht wel dat hij goed zal zijn in Vlaanderen. Vorig jaar was hij ook pas heel laat goed. Ik denk dat hij alles zet op een drieluik in de Vlaamse hoogmis. Quickstep kan daar natuurlijk weer een mooi spel spelen met Boonen, Devolder en Chavanel.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 22, 2010 11:30 pm

Nieuws over Devolder: Terwijl veel renners zaterdag bezig waren in Milaan-San Remo heeft hij het volledige parcours van de Ronde van Vlaanderen verkent. Het is dus wel duidelijk waar hij zijn pijlen op heeft gericht.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mar 28, 2010 12:35 pm

Is Gent Wevelgem een klassieker of een semi-klassieker?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 29, 2010 10:02 am

Wat mij betreft zit die koers wel net onder de grote klassiekers. Het is wel degelijk een mooie koers om op je erelijst te mogen zetten en de koers heeft ook veel historie. Maar de rit staat toch wel in de schaduw van de Ronde van Vlaanderen. De organisatie probeert deze koers meer aanzien te geven door de verhuizing naar de zondag voor de vlaamse hoogmis. Voorlopig is dat maar matig gelukt want het was wel een aardige koers maar de E3 prijs had in de finale veel meer toprenners die om de prijzen wilde fietsen.

Op de kalender is er ook een verschil. De grote klassiekers hebben tegenwoordig het etiket 'historic race' terwijl Gent Wevelgem er op staat als een gewone pro tour koers.

Wel weer mooie wedstrijden gezien afgelopen weekend. Cancellara, Boonen en Flecha in een kopgroep. Dan zit je als wedstrijdorganisatie te genieten hoor. Rabobank met een sterk blok daar net achter. Cancellara lijkt weer ouderwets sterk te zijn. Daarbij kan hij gaan samenwerken met ploegmaat Matti Breschel. Die won eerder al Dwars door Vlaanderen en leek in Gent-Wevelgem ook de sterkste te zijn. Zondag gaan we spektakel zien.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma mar 29, 2010 7:30 pm

Freire gokte gisteren wel gigantisch mis trouwens, kun je dit nou een blunder noemen?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 30, 2010 9:57 am

Mwah....het pakte in ieder geval niet goed uit. :smallgrin.gif:

Blunder gaat me wat te ver maar handig was het niet. Bij wielrennen moet je nu eenmaal af en toe gokken. Je kunt niet alles zelf blijven dichtrijden want dan ben je ook kansloos. En Freire had al twee forse inspanningen gedaan om bij de kopgroep te komen. Ik denk ook dat mede door die inspanningen het beste er wel een beetje af was. Want als je echt nog fris bent dan maak je alsnog de sprong.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di mar 30, 2010 10:06 am

Skil en Vacansoleil mogen trouwens niet naar de Tour.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mar 30, 2010 10:10 am

Tja aan de ene kant logisch als je ziet welke 6 er wel zijn uitgenodigd, aan de andere kant wat moet je nog meer doen als Skil en Vancansoleil zijnde, ze laten zich zien, rijden aanvallend en Skil heeft vorig jaar zich ook laten zien in de Tour. Ik zou pleiten voor kleinere teams waardoor er meer ploegen mee kunnen doen, bovendien kan het met kleinere teams ook aantrekkelijker worden omdat je dan minder makkelijk de koers kan controleren.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 30, 2010 10:13 am

Ik las het net. Tja, jammer natuurlijk. Maar eerlijk gezegd is het geen onlogisch besluit. Beide ploegen hebben gewoon pech dat er een paar nieuwe ploegen bijgekomen zijn die geen pro tour status hebben. Kijk maar eens naar het lijstje dat de wildcards waarschijnlijk gaat krijgen: Cervélo, RadioShack, BMC, Sky, Katusha en Garmin-Transitions.

Daar zitten diverse toprenners bij. Zowel voor het klassement als voor losse etappes. De eerlijkheid gebied te zeggen dat de nederlandse ploegen het afleggen tegen dit geweld.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mar 30, 2010 7:40 pm

Rasmussen : Ik wens mensen dood

Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM - Michael Rasmussen heeft zijn verwijdering uit de Tour van 2007 nog altijd niet verteerd. De Deen haalt in de Deense media keihard uit: "Er is een aantal mensen dat ik graag zou zien lijden en sterven. Dat zou voor mij een hele opluchting zijn." Rasmussen werd als geletruidrager uit de Ronde gehaald, omdat hij gelogen zou hebben over zijn whereabouts. De klimmer reed toen voor Rabobank.

"Het kan misschien een zieke gedachte zijn", weet Rasmussen. "Maar ik zeg het luidop en het is de waarheid. Er zijn sommige mensen die ik het slechtste toewens. Al ben ik niet van plan een groep Colombiaanse gangsters in te huren.''

Rasmussen noemt zelf geen namen, maar het lijdt volgens de krant Weekendavisen geen twijfel dat hij doelt op Jesper Worre, de voorzitter van de Deense wielerbond. Worre nam zijn landgenoot geen moment in bescherming.

Khraa

Bericht door Khraa » di mar 30, 2010 7:43 pm

Ehm,

Die man is niet goed bij zijn hoofd?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Plaats reactie