F1 en andere autosporten
Moderator: mods
- Monkey Tonk
Re: F1
Ze noemden allemaal de wind als factor die het erg moeilijk maakte. Vooral met hele harde zijwind is het moeilijk om te compenseren. De natuurlijke tendens is om bij zo'n windvlaag het stuur wat krampachtiger vast te houden, om op de wind te kunnen reageren, maar je moet precies het tegenovergestelde doen en het stuur heel relaxed vasthouden, zodat je veel subtieler, met hele kleine reacties vanuit de vingertoppen, op de wind in kunt spelen. Als je het stuur met spanning vasthoudt ben je te laat in de tegenreactie op de wind, en is die reactie ook te groot.
Max noemde drie fouten. De laatste was om toch nog iets te forceren, omdat de ronde toch al niet goed was, en die laatste fout maakt hij waarschijnlijk niet als hij wel meedeed om de eerste rijen.
Max noemde drie fouten. De laatste was om toch nog iets te forceren, omdat de ronde toch al niet goed was, en die laatste fout maakt hij waarschijnlijk niet als hij wel meedeed om de eerste rijen.
-
- AT Toto winner 15/16
Hopelijk is het niet weer na de eerste ronde voorbij, er zal vast wel het nodige voor hem gebeuren bij die eerste bocht.
Hij start niet naast Vettel, dus zijn kansen gaan een procent of 60 omhoog dat hij clean door de eerste bochten komt.brigade zuid schreef:Hopelijk is het niet weer na de eerste ronde voorbij, er zal vast wel het nodige voor hem gebeuren bij die eerste bocht.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Al op de 7de plaats na 9 ronden. Goed gedaan. In Austin is vrij vaak een safety car geweest geloof ik, dus mocht dat gebeuren, dan zit hij nu in ieder geval in de buurt van de kop.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
- AT Toto winner 15/16
Een safety car zou nu wel lekker zijn.
-
- AT Toto winner 15/16
Yes Ricciardo eraf, lekker.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Is nu alweer 9 dus dat gaat hard.zeux schreef:Hopelijk komt die safety car, want 11 seconden pakken op Raikkonen lijkt me te pittig.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Ja, hij gaat als een speer. En Bottas zit er niet ver voor. Dus wie weet, zit podium er toch nog in. Nog 30 ronden. En kijken of hij op deze banden de race uit kan rijden.raymon schreef:Is nu alweer 9 dus dat gaat hard.zeux schreef:Hopelijk komt die safety car, want 11 seconden pakken op Raikkonen lijkt me te pittig.
- raymon
- Contacteer:
Ze rijden nu allemaal op de soft en Verstappen kan over het algemeen heel goed op zn banden letten dus ik heb er wel vertrouwen in. Afhankelijk hoe makkelijk hij langs Raikkonen kan.zeux schreef:Ja, hij gaat als een speer. En Bottas zit er niet ver voor. Dus wie weet, zit podium er toch nog in. Nog 30 ronden. En kijken of hij op deze banden de race uit kan rijden.raymon schreef:Is nu alweer 9 dus dat gaat hard.zeux schreef:Hopelijk komt die safety car, want 11 seconden pakken op Raikkonen lijkt me te pittig.
- Monkey Tonk
Hij zou zomaar kunnen winnen ...
- raymon
- Contacteer:
Welnee, Hamilton staat te ver voor. Of Hamilton moet een technisch probleem krijgen.Monkey Tonk schreef:Hij zou zomaar kunnen winnen ...
-
- AT Toto winner 15/16
Nee ik ook niet hoor.. waardeloos dit.zeux schreef:Huh?
Deze snap ik niet...
-
- AT Toto winner 15/16
Hmm.. frustrerend dit hoor, wedstrijd waarschijnlijk net te kort voor Max om nog wat te doen bij Bottas en Raikkonen.
Vettel loopt hard in op Bottas. Die gaat er nog wel voor.
Verstappen lijkt zich wat passiever op te stellen. Spaart zo zijn banden?
Verstappen lijkt zich wat passiever op te stellen. Spaart zo zijn banden?