F1 en andere autosporten
Moderator: mods
Re: F1
Aan de andere kant. Renault heeft natuurlijk wel degelijk baat bij een goede doorontwikkeling van hun motor want ze blijven sowieso in de Formule 1. De vraag welke krachtbron er na volgend seizoen in de Red Bull ligt staat nog open maar dat is wel erg ver weg. Eerst maar eens kijken wat er komend jaar mogelijk is. Dan zit Verstappen sowieso nog in een Red Bull auto.
Nil volentibus arduum
Uiteraard. Ik denk dat ze volgend jaar zeer competatief kunnen zijn.
Bedoel meer dat het daarna onzeker wordt omdat Honda(?) aan Red Bull gaat leveren. Die hebben op dit moment een motor die gelijk is aan een gemiddelde Accord ongeveer. :-) Aangezien Verstappen's contract dan ook afloopt is het de vraag of Red Bull hem voldoende perspectief kan bieden, of dat hij voor Mercedes of Ferrari gaat. Er wordt aangenomen dat Raikkonen en met name Bottas vervangen kunnen worden.
Bedoel meer dat het daarna onzeker wordt omdat Honda(?) aan Red Bull gaat leveren. Die hebben op dit moment een motor die gelijk is aan een gemiddelde Accord ongeveer. :-) Aangezien Verstappen's contract dan ook afloopt is het de vraag of Red Bull hem voldoende perspectief kan bieden, of dat hij voor Mercedes of Ferrari gaat. Er wordt aangenomen dat Raikkonen en met name Bottas vervangen kunnen worden.
-
- AT Toto winner 15/16
De druk ligt er bij Red Bull flink op om volgend jaar een auto te hebben die meedoet om het kampioenschap anders zijn ze zowel Max als Ricciardo kwijt en kunnen ze het wel vergeten want met bijvoorbeeld Sainz en Gasly ga je niet winnen.
Stel Red Bull zou volgend jaar wel competatief zijn, ben ik toch benieuwd wat Max zou gaan doen, ik zou er zelf naar neigen om toch evengoed naar Mercedes te gaan.
Stel Red Bull zou volgend jaar wel competatief zijn, ben ik toch benieuwd wat Max zou gaan doen, ik zou er zelf naar neigen om toch evengoed naar Mercedes te gaan.
- Monkey Tonk
Volgend jaar beginnen ze beter. Max heeft een grote invloed op het afstellen van de auto. Daarom kwam Ricciardo er weer niet aan te pas. Hij zou na vorige week deze week met de afstelling van Max rijden, maar die ging alweer verder met een volgende afstelling. RB zou gek zijn om niet op dat extra voordeel in te spelen. Verstappen wil de auto eerder klaar voor volgend jaar.
Het is jammer dat Merc een extra instelling heeft voor de kwalificaties, die ze verder in de race niet kunnen gebruiken. Daardoor beginnen ze wel telkens vooraan.
Het is jammer dat Merc een extra instelling heeft voor de kwalificaties, die ze verder in de race niet kunnen gebruiken. Daardoor beginnen ze wel telkens vooraan.
Lijkt me niet. Ze hebben zelf ook gewoon een team in competitie en hebben er dus gewoon ook baat bij om zich verder te ontwikkelen. Ik denk ook dat je niet zomaar ongestraft een jaar niet kunt doorontwikkelen. Dan loop je een achterstand op.elliquido schreef:maar gaat renault dik investeren in red bull, of sparen ze in het potje voor het seizoen erop?
Nil volentibus arduum
Je was me net voor Duke!
Verstappen verlengt contract bij Red Bull tot 2020
Max Verstappen heeft zijn contract bij Red Bull Racing verlengd tot 2020. Zijn oude contract liep door tot het eind van volgend jaar, met de optie tot verlenging tot 2019.
Minne Groenstege 20-10-17, 16:35 Laatste update: 16:49
5
De 20-jarige coureur rijdt sinds 2016 voor Red Bull Racing. De Oostenrijkse renstal maakte de contractverlenging bekend in Austin, waar vanavond de vrije trainingen voor de Grote Prijs van de Verenigde Staten worden verreden. Zondagavond om 21.0 uur (Nederlandse tijd) is de Grand Prix van de Verenigde Staten.
Geen Ferrari, geen Mercedes. De toekomst van Max Verstappen ligt zeker de komende drie Formule 1-seizoenen gewoon bij zijn huidige werkgever Red Bull Racing. De stal maakte vandaag bekend dat ze hun Nederlandse coureur langer hebben vastgelegd, tot en met het seizoen 2020. Het contract met de Limburger, die vorig voorjaar overstapte van Toro Rosso, liep nog tot eind volgend jaar en bevatte een optie voor 2019. Na een teleurstellende start van dit seizoen werd volop gespeculeerd over een mogelijke overstap, maar met de bevestiging van Red Bull Racing komt aan alle onduidelijkheid nu al een einde. ,,Red Bull heeft altijd in me geloofd," legt Verstappen zijn keuze uit. ,,Ze hebben me uitgenodigd voor hun talentenprogramma toen ik pas 16 jaar was. Me laten debuteren in de Formule 1 op m’n 17de. En me de mogelijkheid gegeven om te racen bij Red Bull Racing, waar ik een droomstart heb gehad."
Verbetering
In zijn eerste race voor het topteam won hij vorig jaar gelijk de GP van Spanje, als jongste coureur ooit. Dit jaar liep het lang minder succesvol vanwege veel pech en een haperende motor, maar onlangs zette de verbetering zich in met een tweede zege in Maleisië en een sterke tweede plaats in Japan. ,,Ze hebben zich altijd sterk voor me gemaakt en we delen dezelfde ambitie. Hun steun vanuit de fabriek en in de garage, wat er ook gebeurde op het asfalt, is altijd 100 procent geweest. En ik heb ook heel veel lol gehad. Dus ik ben heel blij om me langer te binden aan dit team. Ik kijk met plezier vooruit naar een toekomst waarin we samen van nog meer succes mogen gaan genieten.‘’
-
- AT Toto winner 15/16
Ik had nog ff gewacht als ik hem was, eerst maar eens afwachten hoe ze komende winter uitkomen en het jaar daarop is het helemaal 1 groot vraagteken, met welke motor gaan ze dan rijden? Hopelijk heeft hij dit niet in een euforische bui besloten omdat het de laatste weken toevallig even goed gaat.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Verstappen lijkt me niet het type van 'euforische buien'. Die heeft of heel veel vertrouwen in de toekomst of een clausule dat hij weg mag onder bepaalde omstandigheden. Verstappen wil winnen.brigade zuid schreef:Ik had nog ff gewacht als ik hem was, eerst maar eens afwachten hoe ze komende winter uitkomen en het jaar daarop is het helemaal 1 groot vraagteken, met welke motor gaan ze dan rijden? Hopelijk heeft hij dit niet in een euforische bui besloten omdat het de laatste weken toevallig even goed gaat.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- InnerHarbour
Ik las vanmorgen dat hij niet ergens anders heen wil als tweede rijder en aangezien Hamilton en Vettel voorlopig nergens anders heengaan is het een logische move.
YNWA
-
- AT Toto winner 15/16
Denk eerlijk gezegd dat hij naar Ferrari gaat.Duke schreef:Ik denk dat RB wel een fijn team is om voor te rijden, ben wel benieuwd wat Ricciardo nu gaat doen.
-
- AT Toto winner 15/16
Of je eerste of tweede rijder bent heb je toch zelf in de hand, als hij drie keer achter mekaar Hamilton op een hoopje rijdt is ie eerste rijder hoor.InnerHarbour schreef:Ik las vanmorgen dat hij niet ergens anders heen wil als tweede rijder en aangezien Hamilton en Vettel voorlopig nergens anders heengaan is het een logische move.
Verstappen kan weer gaan inhalen zondag...
nu.nl
nu.nl
'Verstappen krijgt gridstraf in Austin vanwege nieuwe Renault-motor'
Foto: ANP
Gepubliceerd: 19 oktober 2017 23:09
Laatste update: 19 oktober 2017 23:44
Max Verstappen krijgt komend weekend bij de Grand Prix in de Verenigde Staten naar verluidt een nieuwe motor in zijn auto. Dat betekent dat de 20-jarige Limburger een gridstraf wacht.
Verstappen wordt voor de GP van zondag in Austin tien plekken naar achteren gezet in de startopstelling, zo meldt Auto Motor und Sport donderdagavond. Voor de coureur van Red Bull Racing is het namelijk al de zesde keer dit seizoen dat er gesleuteld wordt aan zijn motor.
Begin september voor de Grand Prix van Italië kreeg Verstappen voor het laatst een gridstraf. Toen kreeg de Nederlander een nieuwe verbrandingsmotor en een nieuw hybridesysteem (MGU-H).
Deze nieuwe motor van Renault, die voor meer kracht en betrouwbaarheid moet zorgen, wordt komend weekend waarschijnlijk ook aangebracht in de auto van Toro Rosso.
Ricciardo
Daniel Ricciardo, de ploeggenoot van Verstappen bij Red Bull, hoeft niet te vrezen voor een gridstraf. De auto van de Australiër krijgt volgende week voor de Grand Prix van Mexico pas een nieuwe motor.
De race in Austin begint zondag om 21.00 uur Nederlandse tijd. Op vrijdag en zaterdag zijn eerst nog de vrije trainingen en de kwalificatie.
De motor was nog niet helemaal aan 't einde van z'n latijn, maar ze hebben er bewust voor gekozen om toch deze race de gridstraf te pakken omdat men in Mexico een goede kans op een podiumplaats ziet en Verstappen zich daar graag wil revancheren voor vorig jaar. Toen kreeg ie daar een straf en stonden de toeschouwers hard voor Ferrari te juichen nadat Vettel als 3e naar het podium mocht. Om vervolgens met een straf achteraf die 3e plek weer aan die geluksvogel van een Ricciardo te mogen inleveren. 

-
- AT Toto winner 15/16
Max met zijn nieuwe motor langzamer dan Ricciardo in de kwalificatie.
-
- AT Toto winner 15/16
Lijkt me niet want als hij nu derde of vierde was geworden had ie morgen ook een startrij meer naar voren gestaan.