Golf
Moderator: mods
- InnerHarbour
- InnerHarbour
Re: Golf
KLM open is een toernooi op de Europeesen tour, Luiten wilde een kaart voor de Amerikaanse PGA tour en heeft daar hopeloos in gefaald. Zozeer zelfs dat hij van plaats 29 teruggezakt is naar 65. Hiermee valt hij buiten de top 50 en mag daarmee volgend jaar niet meedoen aan de 4 majors, ook de invitaties voor andere tournooien op de PGA tour vallen daarmee weg.
Joost ziet zelf de bui ook hangen want volgens zijn kalender zou het pas op 1 oktober aan het Alfred Dunhill Links Championship meedoen maar nu lees ik dat hij er tussendoor ook het Porsche Europees open in Duitsland op 24 september meepakt. Waarom hij vandaag niet naar Milaan vliegt om daar vanaf donderdag aan het Italiaanse Open mee te doen is mij een raadsel maar ik vermoed dat hij weer zo uitgeput is van één toernooitje dat hij liever tussen Bleiswijk en Rotterdam rijdt om voorzichtig een balletje te slaan en daardoor 's-middags vroeg bij mammie aan de keukentafel kan aanschuiven.
Mocht het hem nog lukken om 15 plaatsen te stijgen ben ik benieuwd of hij iets aan zijn aanpak gaat veranderen of dat hij zo een beetje halfslachtig blijft aanmodderen.
Joost ziet zelf de bui ook hangen want volgens zijn kalender zou het pas op 1 oktober aan het Alfred Dunhill Links Championship meedoen maar nu lees ik dat hij er tussendoor ook het Porsche Europees open in Duitsland op 24 september meepakt. Waarom hij vandaag niet naar Milaan vliegt om daar vanaf donderdag aan het Italiaanse Open mee te doen is mij een raadsel maar ik vermoed dat hij weer zo uitgeput is van één toernooitje dat hij liever tussen Bleiswijk en Rotterdam rijdt om voorzichtig een balletje te slaan en daardoor 's-middags vroeg bij mammie aan de keukentafel kan aanschuiven.
Mocht het hem nog lukken om 15 plaatsen te stijgen ben ik benieuwd of hij iets aan zijn aanpak gaat veranderen of dat hij zo een beetje halfslachtig blijft aanmodderen.
YNWA
Iemand van jullie ervaring met de baan van Golfclub Almeerderhout? Misschien moet ik gaan golfen... Ik hoef er niemand te kennen om lid te worden geloof ik. Ik ben over een paar jaar 40 jaar, rij rond in een stationwagon, het is in mijn woonplaats....
Wat doet een goede tas en setje golfclubs, plus kleding en schoenen? Ben je los van het lidmaatschap en lessen tussen EUR 1000 en EUR 2000 kwijt aan goede gear?

Wat doet een goede tas en setje golfclubs, plus kleding en schoenen? Ben je los van het lidmaatschap en lessen tussen EUR 1000 en EUR 2000 kwijt aan goede gear?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- InnerHarbour
Een keer gespeeld, niks mis mee, hooguit een wat jonge baan maar zeker als je begint prima!beelzebub schreef:Iemand van jullie ervaring met de baan van Golfclub Almeerderhout? Misschien moet ik gaan golfen... Ik hoef er niemand te kennen om lid te worden geloof ik. Ik ben over een paar jaar 40 jaar, rij rond in een stationwagon, het is in mijn woonplaats....![]()
Zelf speel ik met Ping ijzers (G 20) en Cleveland 'hout'. Op het moment is Ping bij de G30. Een set van die ijzers kost rond de 900 euro bij Golfplaza al dan niet aangemeten. Zou eerst les nemen, ik was bij de eerste goed weggeslagen bal 'verkocht' maar ik ken er ook die na 20 lessen nog steeds zoiets hebben: "leuk maar voor af en toe".
Als je tot de laatste groep behoord en daar kom je snel genoeg achter zou ik een setje Wilson tweedehands van marktplaats afhalen voor 200 euro en de nieuwe Pings links, nee niet de course,

YNWA
- InnerHarbour
Bedankt voor de feedback so far IH. Zonder gepaste kleding kom ik de baan niet eens op. Mss een keer een intro/kennismakingsdag regelen.. Enige wat ik met mijn werk heb gedaan bij Burggolf indertijd was afslaan en putten.
- InnerHarbour
Je vraagt maar hoor, geen probleem.
Nee hoor flauw hebben we allemaal gehad, afslaan waarmee, een driver of een 7tje?
En veel airshots?beelzebub schreef: Enige wat ik met mijn werk heb gedaan bij Burggolf indertijd was afslaan

Nee hoor flauw hebben we allemaal gehad, afslaan waarmee, een driver of een 7tje?
YNWA
Hehe als in de bal missen? Genoeg.
Ik vond de onnatuurlijke grip wat lastig. En ik ben niet zo van door de knietjes, bukken, vooroverhangen enzo. Zeker niet als er een instructeur aan me zit of mijn houding loopt te checken. Toch maar tennissen wellicht..
En geen technische vragen stellen over welk type 'stok'. Ik ben een golfleek haha.
Ik vond de onnatuurlijke grip wat lastig. En ik ben niet zo van door de knietjes, bukken, vooroverhangen enzo. Zeker niet als er een instructeur aan me zit of mijn houding loopt te checken. Toch maar tennissen wellicht..

En geen technische vragen stellen over welk type 'stok'. Ik ben een golfleek haha.
- InnerHarbour
Wil je ooit legaal in Nederland de baan opkomen zal toch lessen moeten nemen. Eerst je baanpermissie en dan je theorie en praktijk voor je GVB.
Met een Pro is het soms wat zoeken, ik heb er twee gehad voordat ik bij de juiste terecht kwam. De eerste kwam niet veel verder dan aan de clubs trekken en roepen ontspannen en van de tweede moest ik hem maar nadoen. Ja dankje de koekoek, als ik dat zou kunnen had ik geen lessen nodig. Beide zaten al lang in het vak en gingen niet anders meer lesgeven, ik was snel weg en kwam bij een relatieve jonge pro terecht die zeer methodisch te werk ging en mijn swing in stappen opbouwde. Bij hem ben ik gebleven.
Zoek maar een jonge gozer die nog niet zo lang pro is, die heeft de nieuwste methodiek er nog fris inzitten en is nog enthousiast om met beginners te werken. Gasten die er al 30 jaar meebezig zijn geven beginners vaak les op de automatische piloot, ze vinden het leuk om je van handicap 18 naar single handicap te brengen als dat er inzit maar beginners doen ze vaak alleen maar voor de munten. Dit is tenminste mijn ervaring en wat ik zo om mij heen hoor.
Met een Pro is het soms wat zoeken, ik heb er twee gehad voordat ik bij de juiste terecht kwam. De eerste kwam niet veel verder dan aan de clubs trekken en roepen ontspannen en van de tweede moest ik hem maar nadoen. Ja dankje de koekoek, als ik dat zou kunnen had ik geen lessen nodig. Beide zaten al lang in het vak en gingen niet anders meer lesgeven, ik was snel weg en kwam bij een relatieve jonge pro terecht die zeer methodisch te werk ging en mijn swing in stappen opbouwde. Bij hem ben ik gebleven.
Zoek maar een jonge gozer die nog niet zo lang pro is, die heeft de nieuwste methodiek er nog fris inzitten en is nog enthousiast om met beginners te werken. Gasten die er al 30 jaar meebezig zijn geven beginners vaak les op de automatische piloot, ze vinden het leuk om je van handicap 18 naar single handicap te brengen als dat er inzit maar beginners doen ze vaak alleen maar voor de munten. Dit is tenminste mijn ervaring en wat ik zo om mij heen hoor.
YNWA
- InnerHarbour
Zo na een break van 3 weken begint vandaag het nieuwe PGA seizoen op de Amerikaanse tour met het Frys.com Open in Napa Ca. Mocht het golfen niet lukken kan je nog altijd aan de wijn.
De meeste toppers hebben dit weekend de Presidents cup gespeeld in Korea en nemen wat rust, de Europese toppers zoals McIlroy en Rose die daar vanzelfsprekend niet meededen komen wel aan de start.
U vraagt naar onze lokale topper Joost Luiten? Die speelt nog 4 toernooien op de Europese toer in China, Turkije en Dubai tot de derde week van november. Ik verwacht daarna een maand of 2 rust na al die geweldige resultaten van het afgelopen jaar al kan het natuurlijk wel zo zijn dat die rust nog wat langer duurt als zijn vriendinnetje geen vrij krijgt van de baas net zoals vorig jaar.
Zijn schema voor na januari is nog niet bekend maar ik vermoed weinig Amerikaanse tour en veel Europese, hij heeft zover ik weet geen kaart voor de PGA tour weten te bemachtigen en is gezakt naar plaats 68 dus ook geen majors. Maar, echt goede resultaten op de laatste 4 toernooien kan nog wat veranderen maar dan praat ik niet over plaatsen rond de 35st of lager plaats zoals de afgelopen weken. Nee dat moeten top 5 plaatsen worden.
De meeste toppers hebben dit weekend de Presidents cup gespeeld in Korea en nemen wat rust, de Europese toppers zoals McIlroy en Rose die daar vanzelfsprekend niet meededen komen wel aan de start.
U vraagt naar onze lokale topper Joost Luiten? Die speelt nog 4 toernooien op de Europese toer in China, Turkije en Dubai tot de derde week van november. Ik verwacht daarna een maand of 2 rust na al die geweldige resultaten van het afgelopen jaar al kan het natuurlijk wel zo zijn dat die rust nog wat langer duurt als zijn vriendinnetje geen vrij krijgt van de baas net zoals vorig jaar.

Zijn schema voor na januari is nog niet bekend maar ik vermoed weinig Amerikaanse tour en veel Europese, hij heeft zover ik weet geen kaart voor de PGA tour weten te bemachtigen en is gezakt naar plaats 68 dus ook geen majors. Maar, echt goede resultaten op de laatste 4 toernooien kan nog wat veranderen maar dan praat ik niet over plaatsen rond de 35st of lager plaats zoals de afgelopen weken. Nee dat moeten top 5 plaatsen worden.
YNWA
- InnerHarbour
- InnerHarbour
Hij heeft twee weken geleden twee weken achter elkaar gespeeld op de Europeese tour en dat was meer dan oorspronkelijk gepland was. Hij weet natuurlijk zelf ook dondersgoed dat het een heel slecht seizoen is. Begin 2015 stond hij 29 op de wereldranglijst daar waar hij gekomen was via de Europeese tour en nu 70.
Hij speelt nu 4, ja je leest het goed, VIER toernooien achter elkaar
, grote prijzen tournooien, zeker die in China en Dubai en daar kan hij het seizoen nog goedmaken door top 10 plaatsen te halen maar ja grote prijzen toernooien trekt niet alleen Joost Luiten, dat begrijp je. In Turkije komt Rory McIlroy (die op zeker startgeld krijgt) ook aan de start + de top van de Europeese tour, iets wat Joost op dit moment zeker niet is en de week erop in Shanghai hebben Stenson en Fowler net toegezegd dat ze meedoen, Spieth, McIlroy en Watson deden dat al eerder. Het gehele programma voor dat toernooi is nog niet bekend maar je kan er zeker van zijn dat er nog wel meer toppers komen opdraven en als ze toch in die buurt zitten en er komen nog twee big money toernooien achteraan, je kan de rest zelf wel invullen.
Het zal zeer lastig worden voor vriend Joost om zich terug in de top 50 -en daarmee deelname aan de majors van volgend jaar- te knokken. Op het Open Turkse van 29 oktober heeft hij eigenlijk nog het minst sterke deelnemersveld tegenover zich. Nu speel je tegen de baan en niet tegen tegenstanders dat weet ik en in theorie klopt dat natuurlijk ook maar als je op de 5de hole zelf op par staat en je ziet dat er 20 man voor je in de - gedoken zijn komt er gewoon extra druk bij of je nu tegen de baan speelt of niet.
Hij speelt nu 4, ja je leest het goed, VIER toernooien achter elkaar

Het zal zeer lastig worden voor vriend Joost om zich terug in de top 50 -en daarmee deelname aan de majors van volgend jaar- te knokken. Op het Open Turkse van 29 oktober heeft hij eigenlijk nog het minst sterke deelnemersveld tegenover zich. Nu speel je tegen de baan en niet tegen tegenstanders dat weet ik en in theorie klopt dat natuurlijk ook maar als je op de 5de hole zelf op par staat en je ziet dat er 20 man voor je in de - gedoken zijn komt er gewoon extra druk bij of je nu tegen de baan speelt of niet.
YNWA
- InnerHarbour
- InnerHarbour
Heerlijke wedges, weinig bounce on the green!
Vandaag gaat vriend Joost aan zijn eindsprint beginnen om zijn seizoen te redden, vier weken lang speelt hij in Turkije, tweemaal Shanghai en als laatste Dubai.
Mijn advies, vandaag gelijk maar vlammen Luiten want de tegenstand wordt alleen maar groter vanaf volgende week.
Vandaag gaat vriend Joost aan zijn eindsprint beginnen om zijn seizoen te redden, vier weken lang speelt hij in Turkije, tweemaal Shanghai en als laatste Dubai.
Mijn advies, vandaag gelijk maar vlammen Luiten want de tegenstand wordt alleen maar groter vanaf volgende week.
YNWA
Wacht even. Ga je me vertellen dat je golfballetjes minderen stuiteren, omdat je andere clubs hebt?
Om de parallel met voetbal te trekken, met nieuwe kicksen ga ik harder schieten of met meer effect?
Om de parallel met voetbal te trekken, met nieuwe kicksen ga ik harder schieten of met meer effect?

- InnerHarbour
Jep, hoe minder bounce hoe minder de bal doorschiet in een steile approach hoe meer controle je over je golfstroke hebt. De bal blijft bijna stilliggen daar waar hij neerkomt en als je met een 60 graden wedge je clubblad 'openzet' kan je op die manier zelfs backspin creëren.beelzebub schreef:Wacht even. Ga je me vertellen dat je golfballetjes minderen stuiteren, omdat je andere clubs hebt?
Het e.e.a. heeft te maken met de bounce angle van je clubs.
YNWA
- InnerHarbour
Typisch gevalletje 'All of the above'.Yes, it is so boring. I would rather to hear my mom complaining than watching golf. I never heard Tiger Woods make a joke or say something funny. Golfers are pretty arrogant. It is not a sport, it is just a game.
So BORING! Sometimes I have to go with my dad to play golf and all you do is walk around a course and occassionally hit a ball. It would be ok if you had a golf buggy and drove it about but no one actually uses them. Playing golf is really really boring and watching it is really really really boring.
Golf is so boring. There is no point in whacking a ball and then spending bourse to look for a little white ball. Everything golf related is a waste of time and money.
Most boring sport is this! Only excitement is the claps after they hit the golf ball in the hole. Even the announcers are bored. 2 much concentration .
http://www.thetoptens.com/most-boring-s ... -59728.asp