Rugby

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Rugby

Bericht door InnerHarbour » za feb 04, 2017 9:55 am

Het Six Nations begint vandaag, sport voor echte mannen, links en fans van American Footbal kunnen wat anders gaan doen. :hypocrite.gif:

Six Nations 2017: Pundits pick winner and key players
YNWA

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za feb 04, 2017 10:21 am

'Echte mannen' die een beetje lopen te duwen en te trekken tegenover echte mannen die op volle snelheid met full impact tegen de grond worden gewekt.

Overigens ben ik uitgenodigd door een zakenrelatie om op Twickenham Engeland tegen (ik meen) Italy te kijken eind van de maand. Eerste rugby wedstrijd ooit. Ben benieuwd!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za feb 04, 2017 11:12 am

Ah, goeie tip. :biggthumpup.gif:

Ik was de start van het toernooi uit het oog verloren. Maar vanmiddag dus op tijd inschakelen voor Schotland - Ierland.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za feb 04, 2017 2:09 pm

Jep ik ga er ook weer voor klaar zitten!
Zit bovendien tijdens Engeland vs Wales in Londen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo feb 05, 2017 8:35 am

Engeland en het Schotland van Ferry hebben hun eerste wedstrijd gewonnen, vooral het laatste is opmerkelijk aangezien Ierland als de favoriet geldt.
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo feb 05, 2017 9:10 pm

Ja, mooie prestatie van Schotland. In de tweede helft hadden ze het wel heel lastig. Toch knap om de overwinning uit het vuur te slepen.

Ze lijken de laatste jaren toch steeds dichterbij te komen. Zou leuk zijn als ze dit een vervolg kunnen geven in de rest van het toernooi. Winnen van Engeland bijvoorbeeld. Dan is heel Schotland een week dronken. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 06, 2017 9:43 am

InnerHarbour schreef:Engeland en het Schotland van Ferry hebben hun eerste wedstrijd gewonnen, vooral het laatste is opmerkelijk aangezien Ierland als de favoriet geldt.
Frankrijk was erg goed tegen Engeland. De Engelsen hadden als altijd de 16e man weer mee. Elke 50-50 gaat naar de Engelsen, zeker op Twickenham.

Maar - eerlijk is eerlijk - de Engelsen hebben een sterk team. Set pieces scrum en line-out zijn als altijd top verzorgd. Ze spelen gedisciplineerd, domineren een pot en kunnen de rust opbrengen om een tegenstander murw te beuken. Dan vallen die paar gaatjes altijd. Maar het is erg op controle gericht en niet op open spel. De Fransen speelden met flair, jammer dat ze hun voorsprong van 4 punten niet konden vergroten.

Maar eigenlijk is er zonder de southern hemispheres niet heel veel aan. 6 nations redt het niet bij de tri nations (NZ, OZ, Z-A). Het zou goed zijn om de nummer 6 te laten degraderen. Geef Georgie eens een kans, of Roemenie.

Ik zie wekelijks hoe het niveau in NL stijgt. De sport zit qua aantallen en niveau enorm in de lift. In 2027 of 2031 is meedoen aan het WK naar mijn inschatting mogelijk. NL barst in de jeugd van het talent. Alleen heb je geen kader met topcoaches, zoals in de traditionele rugby-landen. Jongens van 16 van hier moeten eigenlijk naar NZ, Z-A, Frankrijk, Britain om door te groeien. Maar dat ouders dat voor gaan liggen is begrijpelijk.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 06, 2017 11:42 am

wimpey schreef: Maar eigenlijk is er zonder de southern hemispheres niet heel veel aan. 6 nations redt het niet bij de tri nations (NZ, OZ, Z-A). Het zou goed zijn om de nummer 6 te laten degraderen. Geef Georgie eens een kans, of Roemenie.
Het zou inderdaad wel eens positief kunnen werken voor het niveau van andere ploegen als ze ook mee kunnen doen.

Maar wat het huidige Six Nations toernooi betreft. Het is regelmatig toch gewoon spannend? Ok, Nieuw Zeeland en Australië zijn misschien sterker maar de strijd tussen met name Engeland, Frankrijk, Ierland en Wales heeft de afgelopen jaren toch wel de nodige spanning gebracht. In ieder geval in die zin dat het voor mij als neutrale kijker een erg leuk toernooi is om te volgen.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 06, 2017 12:04 pm

Ik kijk meer uit naar de tour van de British Lions in NZ dit jaar... Al is het zonder meer enorm knap wat Eddie Jones met Engeland heeft gedaan na het WK. Iedere pot gewonnen, waaronder 3 of 4 tegen Australie.

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 07, 2017 8:29 am

Joost van der Westhuizen (45) overleden na slopende ziekte Motor Neurone Disease. RIP. All time greastest scrum half.

elliquido

Bericht door elliquido » wo feb 08, 2017 2:07 am

Raymon schreef:'Echte mannen' die een beetje lopen te duwen en te trekken tegenover echte mannen die op volle snelheid met full impact tegen de grond worden gewekt.

Overigens ben ik uitgenodigd door een zakenrelatie om op Twickenham Engeland tegen (ik meen) Italy te kijken eind van de maand. Eerste rugby wedstrijd ooit. Ben benieuwd!
Nice, hoop niet dat je lang bent, nogal krap op de tribunes. Of je hebt business Seats wellicht.
80000 man is wel een belevenis.

Er is in de buurt een topkroeg met live muziek tijdens rugby. Ik zoek even naar de naam....
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 08, 2017 2:35 pm

Raymon schreef:'Echte mannen' die een beetje lopen te duwen en te trekken tegenover echte mannen die op volle snelheid met full impact tegen de grond worden gewekt.
Pcs. Echte mannen dragen geen poofy padding en een helm wanneer het hard dreigt te gaan worden.

ferry

Bericht door ferry » do feb 09, 2017 7:37 pm

InnerHarbour schreef:Engeland en het Schotland van Ferry hebben hun eerste wedstrijd gewonnen, vooral het laatste is opmerkelijk aangezien Ierland als de favoriet geldt.
Ik zat in het vliegtuig tijdens de wedstrijd. :-( Heb wel de super bowl gezien. In Atlanta. :biggrin.gif:

Jammer dat ik Schotland - Ierland gemist heb. Schotland speelt steeds beter sinds ze bekend gemaakt hebben om met deze coach te stoppen. :-) Ik hoop dat ze een keer ver komen in de 6 Nations. Zou mooi zijn.

zeux

Bericht door zeux » vr feb 10, 2017 1:35 am

Ferry schreef: Heb wel de super bowl gezien. In Atlanta. :biggrin.gif:
Dat zal een fijne rollercoaster zijn geweest.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

ferry

Bericht door ferry » vr feb 10, 2017 6:21 pm

Dat was het zeker, Zeux. De stemming was uitgelaten en iedereen was al aan het feesten. Sommigen gingen eerder weg, want wat kon er immers fout gaan, toch? :smallgrin.gif: Ik had het de Falcons wel gegund, maar helaas.

Ik ga zondag wel proberen Frankrijk - Schotland te zien. Internetverbinding in het hotel is niet de beste kwaliteit, maar hoop wel een streampje te kunnen vinden ergens.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 13, 2017 10:16 am

Zonde dat Schotland te kort kwam tegen Frankrijk. Ze hielden lang stand maar het was wel een terechte nederlaag. Engeland is na de winst op Wales koploper en wat mij betreft ook wel de favoriet om dit toernooi te winnen.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 13, 2017 10:22 am

Marillion schreef:Zonde dat Schotland te kort kwam tegen Frankrijk. Ze hielden lang stand maar het was wel een terechte nederlaag. Engeland is na de winst op Wales koploper en wat mij betreft ook wel de favoriet om dit toernooi te winnen.
Die f*ckin Engelsen flikten het weer in de slotfase. Een slechte line-out en een mislukte clearance kick van Wales: dat straffen die Engelsen genadeloos af. Hun 1e try was een plaatje trouwens. Iets van 26 fases. Beste ploeg ter wereld momenteel.

ferry

Bericht door ferry » za feb 25, 2017 5:04 pm

Super fysieke wedstrijd tussen Schotland en Wales! Meeslepende pot. Tim Visser scoort een try net na een prachtig snel passje van Hogg. :biggthumpup.gif:

26-13 nu voor Schotland met nog 12 minuten te gaan...

Edit: en afgelopen: 29-13 voor Schotland. Knappe overwinning.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za feb 25, 2017 6:24 pm

Mooi resultaat. Schotland is echt vooruit gegaan ten opzichte van de concurrentie. Erg jammer dat ze die wedstrijd in Frankrijk niet over de streep hebben kunnen trekken.
Nil volentibus arduum

ferry

Bericht door ferry » za feb 25, 2017 11:19 pm

Leuk dat Visser in de headline van het wedstrijdverslag genoemd wordt: https://www.theguardian.com/sport/2017/ ... tch-report

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » zo feb 26, 2017 4:49 pm

Afbeelding

Maar wel 5-10 achter.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » zo feb 26, 2017 4:49 pm

Afbeelding

Maar wel 5-10 achter.

ferry

Bericht door ferry » ma feb 27, 2017 10:57 am

Gaaf, een bezoek aan Twickenham staat ook nog op mijn lijstje.

Ik heb niks van de wedstrijd gezien, maar ik las dat Italie er een nogal ongebruikelijke tactiek op nahield, door uit de ruck te blijven? Jones was behoorlijk pissed off. :smallgrin.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma feb 27, 2017 10:59 am

door uit de ruck te blijven?
:confused.gif:
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 27, 2017 11:08 am

Tessa legt het even uit. Dit gaat over de verschillen tussen Union en League maar de ruck zit in het begin.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie