F1 en andere autosporten
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: F1
Van het weekend gaat het eindelijk weer beginnen. Hoe de Red Bull staat ten opzichte van de concurrentie is nog even afwachten maar ik ben wel van mening dat als Max daadwerkelijk zo'n mega groot talent is dat hij dit jaar wel boven zijn teamgenoot Ricciardo moet eindigen. De nieuwigheidjes zijn er nu wel een beetje af, twee jaar ervaring in de F1, nu bevestigen graag.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Mee eens, allebei dezelfde nieuwe wagen, evenveel uren in getest. Maar ik denk dat de verschillen wel heel klein zal zijn tussen beide rijders.brigade zuid schreef:Van het weekend gaat het eindelijk weer beginnen. Hoe de Red Bull staat ten opzichte van de concurrentie is nog even afwachten maar ik ben wel van mening dat als Max daadwerkelijk zo'n mega groot talent is dat hij dit jaar wel boven zijn teamgenoot Ricciardo moet eindigen. De nieuwigheidjes zijn er nu wel een beetje af, twee jaar ervaring in de F1, nu bevestigen graag.
Het lijkt er wel op dat Red Bull niet zo ver is als Ferrari en Mercedes dus ik verwacht dat ze in eerste instantie niet om de eerste plaatsen gaan meestrijden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Wat leuker gaat worden dit jaar zijn de starts. Van wat ik gehoord had was het voorgaande jaren zo dat de koppeling in zijn eerste versnelling altijd goed aangreep, net zoals een diesel. Dit jaar zijn de instellingen voor alle auto's veranderd. Dus als je te snel loslaat slaat je motor af, net zoals bij je rijlessen. 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Doordat ze breder zijn geworden, schijnt het wel moeilijker inhalen worden.
Jezelf 'breed maken' is makkelijker geworden.
Daarnaast zal er meer G krachten op driver komen.
ben benieuwd
Jezelf 'breed maken' is makkelijker geworden.
Daarnaast zal er meer G krachten op driver komen.
ben benieuwd
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Ramona schreef:Wie zet de wekker vrijdag om 2.00 uur?
Kijk jij ook naar de vrije trainingen? De kwalificatie en race zijn 'gelukkig' pas om 7u in de ochten op resp. zaterdag en zondag. Omdat de klok een uur vooruit gaat is dat wel een uurtje minder slaap.

Vrijdag zeker niet.Ramona schreef:Wie zet de wekker vrijdag om 2.00 uur?
In de nacht van aterdag op zondag kijk ik wel wat ik doe. Ik ben niet zo iemand die wanneer hij wakker wordt meteen op zijn telefoon allemaal nieuws apps gaat bekijken. Ik moet zondagochtend eerst zelf even sporten, maar de kans is groot dat ik via Ziggo Interactieve televisie heel rustig de volledige race terug kan kijken zonder enig idee te hebben in welke volgorde ze gefinisht zijn.
-
- AT Toto winner 15/16
Valt me toch tegen. Red Bull moet wel een keer die stap gaan maken anders zal Max weg moeten daar als ie die mogelijkheid krijgt.Raymon schreef: Het lijkt er wel op dat Red Bull niet zo ver is als Ferrari en Mercedes
Valt toch mee. Red Bull werd vier keer achter elkaar wereldkampioen bij zowel de courreurs als de constructeurs in de jaren dat Ajax ook kampioen werd. Ze staan nu drie jaar droog, net zoals Ajax lijkt het. De kentering komt eraan. Eerst bij de Bullies, dan bij ons. 

Vindt Maxie zelf ook:brigade zuid schreef:Van het weekend gaat het eindelijk weer beginnen. Hoe de Red Bull staat ten opzichte van de concurrentie is nog even afwachten maar ik ben wel van mening dat als Max daadwerkelijk zo'n mega groot talent is dat hij dit jaar wel boven zijn teamgenoot Ricciardo moet eindigen. De nieuwigheidjes zijn er nu wel een beetje af, twee jaar ervaring in de F1, nu bevestigen graag.
Verstappen vindt dat er geen excuses meer zijn in derde seizoen
Max Verstappen wil aan de vooravond van zijn derde Formule 1-seizoen niet meer spreken van een leerjaar. De 19-jarige Nederlander begint naar eigen zeggen "meer ervaren" aan zijn eerste volledige jaar in dienst van Red Bull Racing.
Deze week streek de Formule 1-wereld in Australië neer voor de eerste Grand Prix van 2017. In de nacht van donderdag op vrijdag gaat het seizoen officieel van start met de eerste vrije training op het circuit van Melbourne.
Verstappen kijkt uit naar zijn eerste echte meters in de RB13, de nieuwe bolide van Red Bull. "Daar doe je het toch voor hè. Testen is leuk, maar je bent altijd blij als het weer begint", tekent GP Update op uit de mond van de 19-jarige Nederlander.
"Het gevoel is niet heel anders dan in de voorgaande jaren", zegt Verstappen, die de laatste twee jaar begon als coureur van Red Bulls satellietteam Toro Rosso. "Ik zit bij een ander team, dat dan weer wel. Maar ik ben relaxed, misschien nog wel een beetje meer ontspannen dan in 2015 en 2016."
Ervaring
Hoewel hij nu voor het eerst als een van de gevestigde namen aan het seizoen begint, beseft de Limburger dat hij met zijn 19 jaar nog altijd tot de jonkies behoort. "Ja hoor, zeker. Tot mijn vijftigste voel ik me jong. Maar het klopt dat ik meer ervaren ben, ja. Ik zou mezelf niet bestempelen als enorm ervaren, dat is niet zo, maar meer ervaren natuurlijk wel."
"Komend seizoen kunnen we niet meer als leerjaar bestempelen", beseft de winnaar van de laatste Grand Prix van Spanje. "Er zijn geen excuses meer wat dat betreft. Maar uitgeleerd ben je natuurlijk nooit, je leert altijd bij."
Na twee seizoenen waarin hij in de luwte ervaring op kon doen, zijn dit seizoen alle ogen vanaf het begin ook op Verstappen gericht. De jongeling beseft dat hij zich na twee volledige seizoenen niet meer kan verschuilen achter zijn leeftijd en gebrek aan ervaring.
Speculeren over een wereldtitel doet hij echter nog niet. "Laten we eerst maar hopen dat de auto zo goed is. Maar als dat het geval is, als de auto het snelst is, zijn er inderdaad geen excuses mogelijk. Maar die excuses zal ik dan ook niet hebben, hoor."
Limiet
Verstappen durft echter niet te zeggen waar Red Bull precies staat met de RB13 en hecht dan ook geen waarde aan de hoge verwachtingen in Nederland. "De meeste mensen weten helemaal niet wat er in het team gebeurt en hoe de situatie met de auto is. Bovendien hebben we nog geen race gereden, dus het is gewoon even afwachten."
"Ik doe gewoon mijn best op het circuit en dan zien we wel of het goed genoeg is en waar we eindigen. Eerste, derde, vijfde... Hopelijk in ieder geval niet slechter dan zesde. Maar al moet ik om P7 vechten, dan nog zal ik de limiet opzoeken en op dezelfde manier knokken als wanneer het om de zege gaat. Het gevoel blijft hetzelfde."
De eerste vrije training op het circuit van Melbourne begint in de nacht van donderdag op vrijdag om 02.00 uur. Vier uur later volgt de tweede vrije training. Zaterdag zijn de derde vrije training en de kwalificatie. Zondag om 07.00 uur (Nederlandse tijd) begint de eerste Grand Prix van 2017.
http://www.nu.nl/formule-1/4563474/vers ... izoen.html
O jee, geen excuses meer voor Max Klaagvermogen... Ik hou m'n hart vast voor arme Opa Verstappen die na iedere mindere rit door Max en Jos weer flink door elkaar zal worden geschud. Waarbij dit jaar dus geen excuses meer gelden.
Het vervelende kereltje zelf heeft ook niet eens in de gaten dat hij met z'n roekeloze rijstijl door de FIA wordt gebruikt. Mensen willen ongelukken zien dus zetten ze de grootste idioot die ze konden vinden maar in een stoeltje. Garantie voor crashes en bijna crashes. En geen excuses meer, altijd de schuld van de ander. Ooit zal duidelijk worden dat de FIA hiervoor aan RB betaald want dit zorgt voor spektakel en daar schortte het aan.
Grote vraag is wie er het eerst zal bezwijken; of Opa VER na een aftuiging of een van Max z'n collega's na een onbezonnen manoeuvre. Hoe dan ook, excuses hoeven we niet te verwachten.
Het vervelende kereltje zelf heeft ook niet eens in de gaten dat hij met z'n roekeloze rijstijl door de FIA wordt gebruikt. Mensen willen ongelukken zien dus zetten ze de grootste idioot die ze konden vinden maar in een stoeltje. Garantie voor crashes en bijna crashes. En geen excuses meer, altijd de schuld van de ander. Ooit zal duidelijk worden dat de FIA hiervoor aan RB betaald want dit zorgt voor spektakel en daar schortte het aan.
Grote vraag is wie er het eerst zal bezwijken; of Opa VER na een aftuiging of een van Max z'n collega's na een onbezonnen manoeuvre. Hoe dan ook, excuses hoeven we niet te verwachten.
Laatst gewijzigd door Dubbel op do mar 23, 2017 8:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De hele F1 kan me echt geen ene fuck schelen. Altijd al zo geweest en daar verandert Max dan ook helemaal niks aan.
En nu zal ik geen zure reacties meer geven hier.
En nu zal ik geen zure reacties meer geven hier.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Verstappen 4e in de eerste vrije training, 6e in de tweede vrije training vandaag. In de 2e training ging ie effe van de baan af waardoor de onderkant van zijn auto beschadigd raakte waardoor hij slechts 8 rondjes kon rijden... :-(
-
- AT Toto winner 15/16
Wat heeft Red Bull in vredesnaam deze winter gedaan? Winterslaapje gehouden?
-
- AT Toto winner 15/16
Het doet toch pijn aan je ogen dat zo'n flapdrolletje als Bottas meer dan een seconde harder rijdt dan Max.
Dit is teleurstellend nieuws voor Red Bull. Een fors gat met Mercedes en Ferrari. Wel bijna een seconde voor op de rest. Zoals het er nu uitziet is RB heel duidelijk het derde team en kan Max niet meedoen om de echte prijzen. Benieuwd of Newey binnen een paar races voldoende progressie weet te boeken, anders wordt het een lang seizoen voor Red Bull...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Even doorbijten. In Barcelona de eerstvolgende grote upgrade en ook een update van de Renault motor. Vorig jaar waren ze in het begin ook het derde team.
De stand in de kwalificatie t.o.v. zijn teamgenoot is alvast 1-0 voor Verstappen.
De stand in de kwalificatie t.o.v. zijn teamgenoot is alvast 1-0 voor Verstappen.

van AD.nl
Verstappen: Ik kan niet toveren
De vijfde startplek in Melbourne is voor Max Verstappen precies wat hij vooraf gedacht had. ,,Het podium morgen? Ik denk er niet eens aan.’’
Door Arjan Schouten
Hij had het ondanks alle hoge verwachtingen zelf al wel aan zien komen, na een stroeve week in Australië. Een duidelijke bijrol achter Mercedes en Ferrari. En zo geschiedde in de kwalificatie, met een vijfde plaats, een dikke seconde achter Lewis Hamilton. Vooraf was er al de berusting en in de auto had het volgens Max Verstappen vervolgens weinig zin om dan nog op iets onverwacht moois te hopen. ,,Je bent zo goed als je auto is’’, beseft de Limburger. ,,En ik kan ook niet toveren. Het is nu wat het is. We zijn duidelijk het derde team, nu.’’
Als een opluchting wordt dat natuurlijk niet ervaren bij Red Bull Racing, maar Verstappen is de eerste om te bekennen dat het na een paar moeilijke dagen nog veel slechter uit had kunnen pakken in de kwalificatie, waarin hij zijn collega Daniel Ricciardo in de laatste sessie zelfs nog hard van de baan zag gaan. Verstappen: ,,Het is een moeilijke week geweest voor ons, de hele tijd is er wel iets aan de hand. Geen goede balans, weinig rondjes gereden, nooit in een ritme gezeten. Dat ik dan toch een sterke kwalificatie rijd, daar ben ik dan wel blij mee. Want dit was pas m’n eerste echte fijne run van rondjes hier.’’
Dat de eerste resultaten in Australië niet aansluiten bij de torenhoge verwachtingen in Nederland? Verstappen kan er weinig mee, want hij wist van tevoren al dat hij met de RB13 in de huidige staat niet aan de verwachtingen zou gaan voldoen. ,,Iedereen sprak in Nederland al over een wereldtitel en zo. Ik dacht: we gaan het eerst wel eens zien, en zo ben ik ook ingestapt. Heel neutraal. En op dag één van de testdagen in Barcelona merkte ik al dat het niet goed zat.’’
Zijn missie morgen? ,,Het podium? Daar denk ik helemaal niet aan. Vijfde is het beste wat we nu kunnen, dus als ik dat word, moet ik daar voor nu maar tevreden mee zijn, lijkt me zo..’’