Schaatsen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

elliquido

Re: Schaatsen

Bericht door elliquido » do dec 31, 2009 3:35 pm

**Erben Wennemars kan de Winterspelen
in Vancouver uit zijn hoofd zetten.De
KNSB wil de tiende plek in de selectie
(de aanwijsplek) invullen met een 5 km-
rijder die op de ploegenachtervolging
inzetbaar is.Ronald Mulder kan daardoor
de Spelen ook vrijwel zeker vergeten.

Voor de olympische herenselectie zijn
nog twee plaatsen open.Carl Verheijen,
Koen Verweij,Bob de Vries,Wouter Olde
Heuvel en Jan Blokhuijsen strijden op
het OKT2 om één ticket en de KNSB wijst
een rijder voor de achtervolging aan.

Het is echter nog onduidelijk of dit
ook volgens de ISU-regels kan.Als dat
niet het geval is,komt Mulder (500 m)
toch weer in beeld.

.. Bij de heren zijn Sven Kramer,Bob de
Jong,Stefan Groothuis,Simon Kuipers,Jan
Bos,Mark Tuitert,Jan Smeekens en Arjen
van der Kieft zeker van de Spelen.

Bij de dames hebben zes dames beslag op
een olympisch ticket gelegd:Ireen Wüst,
Margot Boer,Elma de Vries,Laurine van
Riessen,Diane Valkenburg en Annette
Gerritsen.De KNSB heeft één van de twee
aanwijsplekken aan Renate Groenewold
toegekend,maar die wil eerst weer in
vorm komen voor ze die accepteert.

Op het OKT2 is nog een ticket op de 500
en 1.000 m te verdienen.Onder anderen
Thijsje Oenema,Natasja Bruintjes en
Marianne Timmer (mits op tijd hersteld
van haar blessure) nemen daar aan deel

1. Sven Kramer: 1.500 5.000 10.000

2. Stef.Groothuis: 1.000 1.500

3. Bob de Jong: 5.000 10.000

4. Simon Kuipers: 1.000 1.500

5. Mark Tuitert: 1.000 1.500

6. Arjen vd.Kieft: 10.000

7. Winnaar OKT2: 5.000

8. Jan Smeekens: 500

9. Jan Bos: 1.000

10. Aanwijsplek KNSB

1. Margot Boer: 500 1.000 1.500

2. Annet.Gerritsen: 500 1.000 1.500

3. Laur.van Riessen: 500 1.000 1.500

4. Ireen Wüst: 1.500 3.000

5. Winnaar OKT2: 1.000

6. Elma de Vries: 5.000

7. Dian.Valkenburg: 3.000

8. Winnaar OKT2: 500

9. Aanwijsplek KNSB

10. Aanwijsplek KNSB
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do dec 31, 2009 3:58 pm

Dat vind ik dan maar gek, want wie kan er naast vdKieft, Verheijen (ervanuitgaande dat hij zich plaatst op OKT2), Bob de Jong en Kramer dan nog meer mee? Dan krijg je dus een aanwijsplek voor Verweij, Bob de Vries of Wouter Olde Heuvel. Alsof zij het verschil maken, zeg.
Neem dan een Mulder mee die op zijn afstand voor de prijzen mee kan doen. Die ploegenachtervolging win je met Verheijen, Kramer, Tuitert en eventueel vdKieft of Bob de Jong (die zich daar niet voor zal lenen) ook wel.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 03, 2010 3:07 pm

Misschien interessant om even te bekijken:

Andere tijden sport

Tot ieders verrassing won schaatster Yvonne van Gennip in 1988 driemaal goud op de Olympische Spelen van Calgary. Andere Tijden Sport ging op zoek naar de verklaring voor deze topprestatie.

Vanavond om 22:55uur op Nederland 1.

Bron: TVgids.nl

En nog wat extra info:

Voor de derde keer komt het geschiedenisprogramma Andere Tijden in samenwerking met Studio Sport met een aantal speciale sportuitzendingen, Andere Tijden Sport. Ditmaal vier uitzendingen aandacht voor de Winterspelen. Aanstaande zondag op Nederland 1, 22.55 uur, de eerste aflevering: Yvonne van Gennip, 1988. Sportweek belt met maker/regisseur Dirk Jan Roeleven.

Dirk Jan, waarom moeten we kijken?
“Voor de eerste keer wordt het raadsel opgelost hoe het in godsnaam mogelijk was dat Yvonne van Gennip in 1988 die Oost-Duitse vrouwen kon verslaan en drie gouden medailles wist te winnen. Ik heb de Louis van Gaal-vraag gesteld: waren die Oost-Duitse meiden nu zo slecht of was Yvonne nu zo goed? En het antwoord verklap ik niet.”

Zit er nieuws in?
“We hebben een document weten te vinden van de Stasi, de voormalige Oost-Duitse veiligheidsdienst, waarin staat dat Karin Kania in 1984 geprepareerd is geweest. Zoals al die meiden overigens, 100 procent onder de dope. We hebben een onderzoeker opgespoord die keiharde antwoorden heeft. Ik ben geschrokken van de onwaarschijnlijke schaal waarop doping werd toegepast.”

Zaten die DDR-schaatsters ook onder de dope in 1988?
“Dat is zeker gebeurd, maar dat hebben we niet zwart op wit, omdat behalve bij dat eerder genoemde document over Kania, in alle andere documenten de namen van de atleten zijn zwart gemaakt. Je moet ook weten dat het schaatsen in het Oost-Duitse dopingsysteem maar een kleine sport was, atletiek en zwemmen waren groter. Vanaf 1972 richtte de DDR zich meer op schaatsen, omdat er zoveel medailles te winnen waren. In het ijshockey natuurlijk maar drie, in het schaatsen heb je al die afstanden en dat nog eens keer drie.”

Verder nog iets?
“Yvonne van Gennip houdt van bruin brood.”

Bron: Sportweek.nl
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » zo jan 03, 2010 3:24 pm

Als het nieuw is dat DDR sporters toendertijd doping gebruikte dan heb ik ook nieuws .. Dat is toch allemaal allang bekend ... de snoepjes zullen wel van een nieuwe soort zijn geweest en in een te lage dosis zijn ingenomen .. of men had er echt de schrik in dat men nu wel gepakt zou gaan.Van wat ik me er van herinner ging men toen over op betere dopingcontroles ..
Blij met de punten ...

Feest

Bericht door Feest » zo jan 03, 2010 3:29 pm

Of Van Gennip zat ook aan de dope...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 03, 2010 3:33 pm

Nee, je weet toch dat nederlandse sporters geen doping gebruiken? :hypocrite.gif:
Verder nog iets?
“Yvonne van Gennip houdt van bruin brood.”
Bron: Sportweek.nl
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » zo jan 03, 2010 3:41 pm

Feest schreef:Of Van Gennip zat ook aan de dope...
.. Dat zou ook nog kunnen ..
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 03, 2010 11:57 pm

Heeft iemand dit gezien? Ik kreeg medelijden met die Oostduitse vrouwen.

Die coach van Van Gennip lijkt me trouwens een stomvervelende man.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 04, 2010 12:16 am

Feest schreef:Of Van Gennip zat ook aan de dope...
Kan toch haast niet missen? Typisch zo iemand die een keer per ongeluk in de juiste pillenpot heeft gegraaid. Een eendagsvlieg (ander voorbeeld: Ellen van Langen).
Het stinkt aan alle kanten!

Khraa

Bericht door Khraa » ma jan 04, 2010 12:23 am

Ellen van Langen was geen eendagsvlieg. Die domineerde de jaren voor de OS ook al de 800 meter. Daarna was ze te vaak geblesseerd om goed te presteren.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 04, 2010 12:25 am

O ja? Heeft ze dan verder ooit iets gewonnen? Een EK, een WK? In mijn herinnering heeft haar glorietijd heel kort geduurd. Mutola zei ooit daar Van Langen 'haar' goud (dat van Mutola) gestolen had.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jan 04, 2010 12:27 am

Moet Mutola zeggen. Is dat geen omgebouwde man? :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 04, 2010 10:09 am

Haha, daar lijkt ze zeker op, maar dat is een ander verhaal. Mutola won steeds alle wedstrijden maar opeens kwam Van Langen er tussendoor fietsen, pakte goud en verdween weer van het toneel. Dat bedoelde Mutola toen.

elliquido

Bericht door elliquido » ma jan 04, 2010 11:51 am

Cleane topsporters (top 8) bestaan niet in deze wereld; zelfs carl lewis toen niet.
Wie nog gelooft in doping vrij is in mijn optiek naief en onnozel.
Ik denk er niet meer bij na als ik sport kijk. (maar misschien is dat nog wel naiever en onnozeler) Als ik eerlijke sport wil, moet ik geen sport meer kijken
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jan 04, 2010 11:55 am

joey schreef:Haha, daar lijkt ze zeker op, maar dat is een ander verhaal. Mutola won steeds alle wedstrijden maar opeens kwam Van Langen er tussendoor fietsen, pakte goud en verdween weer van het toneel. Dat bedoelde Mutola toen.
Dat soort eendagsvliegen maken de sport interessant. Doping of niet. Het zou wat zijn als de favoriet altijd wint.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 04, 2010 2:53 pm

Hoewel sommige mensen het volgens mij niet willen of kunnen geloven zijn er natuurlijk ook andere zaken dan doping die invloed hebben op de uitslag van een sportwedstrijd. Wel of niet bestand zijn tegen de druk, een verkeerde of juist een hele slimme trainingsopbouw. Het heeft allemaal invloed.

Wat me opviel bij de beelden van 1988 in relatie tot de huidige gang van zaken is de loting. Je kon dus als torenhoge favorieten tegen elkaar in de 1e rit loten. Tegenwoordig gebeurd dat volgens mij niet meer omdat men kijkt naar de stand in de world cup. Die eerste gouden medaille (3000m) was daardoor wel deels te verklaren want met name Kania ging echt volledig stuk in het laatste gedeelte van de race omdat ze zichzelf had opgeblazen.

De meest opmerkelijke medaille van de drie is wat mij betreft de 1500m omdat ze daar volgens de uitzending van gisteren zo'n 4 seconden van haar pr moest afrijden voor goud. Nu weet ik niet onder welke omstandigheden dat oude pr is gereden maar dat verschil is wel echt bizar groot.
Jöhnk schreef: Ik kreeg medelijden met die Oostduitse vrouwen.
Dat had ik inderdaad ook. Ik denk dat veel sporters uit de DDR niet eens precies wisten wat ze aan middelen toegediend kregen. Het ging in ieder geval niet om hun persoonlijke prestaties maar om het aanzien van het land.
elliquido schreef:Cleane topsporters (top 8) bestaan niet in deze wereld; zelfs carl lewis toen niet.Wie nog gelooft in doping vrij is in mijn optiek naief en onnozel.
Ik denk er niet meer bij na als ik sport kijk. (maar misschien is dat nog wel naiever en onnozeler) Als ik eerlijke sport wil, moet ik geen sport meer kijken
Ik geloof ook niet in dopingvrije sport. Simpelweg omdat de belangen te groot zijn en je met controles bovendien altijd achter de feiten aanloopt en nooit 100% kunt uitsluiten.
Maar ook bij mij bederft het niet mijn kijkplezier. Uiteraard zou ik het liever anders zien maar ik ben er van overtuigd dat dopinggebruik voorkomt in elke sport waar financieele belangen een rol spelen. En dat laatste is natuurlijk al snel het geval. Het is iets van alle tijden. Het ene middel is wat effectiever dan het andere en het is absoluut niet zo dat je met doping van de eerste de beste pannenkoek een succesvol topsporter kunt maken. Maar dopinggebruik is helaas wel onlosmakelijk verbonden aan sport.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jan 09, 2010 12:28 pm

Wat is die Herbert Dijkstra toch altijd ultra chauvinistisch zeg.. jammer dat het niet ergens anders wordt uitgezonden.

peter

Bericht door peter » za jan 09, 2010 1:21 pm

En Bokko ligt er dus alweer af. Jammer voor het tournooi, maar wie weet kan Fabris nog wat doen. Zijn 500 meter was namelijk redelijk goed.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jan 09, 2010 1:29 pm

Zou het nog spannend worden? Fabris staat nu al achter op Kramer.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 09, 2010 1:34 pm

Fabris kan denk ik op de 5000m redelijk kort eindigen en op de 1500m zal hij wat kunnen winnen. Op de 10.000m zal hij echter het nodige prijs moeten geven dus normaal gesproken gaat Kramer dit wel winnen.

Jammer dat Bøkko is gevallen want die was op weg naar een mooie tijd. Als er drie schaatsers uit verschillende landen om een titel strijden is dat wel goed voor de sport.
Nil volentibus arduum

Feest

Bericht door Feest » za jan 09, 2010 3:53 pm

Allrounden boeit niemand, alleen die suffe Nederlanders. Olympische plakken, die tellen.

peter

Bericht door peter » za jan 09, 2010 4:59 pm

Inderdaad. Vooral bij de vrouwen lijkt het nu nog heel aardig, maar wacht maar tot we op de OS op afstanden mogen rijden.

Hoop nog wel dat Fabris iets van zijn vorm etaleert, trouwens. Laat hem die 5000 meter maar winnen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jan 09, 2010 5:23 pm

Feest schreef:Allrounden boeit niemand, alleen die suffe Nederlanders. Olympische plakken, die tellen.
Die Noren gaan anders behoorlijk los.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jan 09, 2010 5:27 pm

Schaatsen boeit überhaupt niemand, behalve de Friezen, 50+ Nederland en een verdwaalde Noor. Sport van niks. De Elfstedentocht is een leuk folkloristisch evenement, maar dat gecarnaval in zo'n Ijshal mag van mij van de buis hoor.
Ajax!

Frank

Bericht door Frank » za jan 09, 2010 7:08 pm

Krijgen we dat gezeur weer? Is het geen voetbal , dan is het niet interessant...

Laat het gewoon uitgezonden worden en kijk er niet naar. Dan heb je er ook geen last van. :excited.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Plaats reactie