Rugby

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

ferry

Re: Rugby

Bericht door ferry » do nov 10, 2016 8:23 pm

Dat heb ik hier in Edinburgh gehad toen Schotland van Australie verloor in de world cup. Na het laatste fluitsignaal bleven we vrij snel alleen met de Aussies over :biggrin.gif:. Prima gasten trouwens, heb er nog een hele gezellige avond mee gehad. :biggthumpup.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za nov 12, 2016 4:20 pm

Schotland speelt voorlopig prima. Met een 17-10 voorsprong de rust in tegen Australië. De liefhebber kan nog inschakelen voor de 2e helft op BBC1.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 12, 2016 5:43 pm

Mooie pot met veel fouten. Typisch dat die Schotten tegen een man minder de pot uit handen geven.

ferry

Bericht door ferry » za nov 12, 2016 10:05 pm

Mooie pot, prima sfeertje, bier was goed... kortom prima middag!!

Vooral de eerste helft was goed van de Schotten. Toen RIchie Gray er even uit moest kon je meteen het verschil zien, helaas. Al met al toch een leuke pot. :biggthumpup.gif:

Ierland won van Nieuw Zeeland vorige week, Engaland wint van Zuid Afrika vandaag, Schotland dichtbij Australie... Leuk.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 13, 2016 10:04 am

Het leek een beetje op die recente WK confrontatie. Het zat er wel in maar toch lukt het dan niet om de zege te pakken. Ik heb wel de indruk dat Schotland de afgelopen jaren wat dichterbij is gekomen.

Wat me trouwens, al vaker, is opgevallen. Rugby is zo'n beetje de enige sport waar ik gewoon met plezier naar een vriendschappelijke wedstrijd kan kijken. Want beide teams willen gewoon echt winnen.
Nil volentibus arduum

ferry

Bericht door ferry » zo nov 13, 2016 12:55 pm

Marillion schreef:Ik heb wel de indruk dat Schotland de afgelopen jaren wat dichterbij is gekomen.
Ja, die indruk had ik ook, hoewel het wel met pieken en dalen gaat. De World Cup was hartstikke goed, daarna spelen ze gewoon slecht in de 6-nations, en nu ziet het er weer goed uit.

De coach, een Kiwi trouwens, wordt aan het eind van het seizoen vervangen door Gregor Townsend, de huidige coach van Glasgow Warriors. We zullen zien wat dat gaat betekenen.

Sandro

Bericht door Sandro » zo nov 13, 2016 3:33 pm

De arbitrage heeft specsavers als sponsor op het shirt en de broek :smile-ajax.gif: Engeland - Australië is mooi om te zien.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

zeux

Bericht door zeux » zo nov 13, 2016 3:40 pm

Ferry schreef:
Marillion schreef:Ik heb wel de indruk dat Schotland de afgelopen jaren wat dichterbij is gekomen.
Ja, die indruk had ik ook, hoewel het wel met pieken en dalen gaat. De World Cup was hartstikke goed, daarna spelen ze gewoon slecht in de 6-nations, en nu ziet het er weer goed uit.

De coach, een Kiwi trouwens, wordt aan het eind van het seizoen vervangen door Gregor Townsend, de huidige coach van Glasgow Warriors. We zullen zien wat dat gaat betekenen.
Doet die Nederlandse jongen nog mee bij Schotland?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » zo nov 13, 2016 3:45 pm

Ik heb het niet gezien maar als ik z'n twitter zo lees dan speelde Tim Visser mee.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 13, 2016 3:46 pm

Ja, klopt. Die zit er nog altijd bij.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo nov 13, 2016 4:33 pm

Dit is een ander spelletje dan wat ik normaal zie, dit is rugby league toch Ferry?
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 13, 2016 4:47 pm

Ja, de meer gebruikelijke vorm is Union. Dit is inderdaad League. Het belangrijkste verschil?

In League speel je met 13 ipv 15.
Bij Union gaat het spel na een tackle door. Bij League krijg je 6 pogingen die stoppen zodra er een tackle is. Je krijgt dan de gelegenheid om aan je volgende poging te beginnen. Er is niet zoiets als een lineout, ruck of scrum.
De puntentelling is ook anders. Bij Union krijg je 5 voor een try en 2 voor een conversie. Een drop goal is 3 punten. Bij League is de try slechts vier punten waard en een drop goal 1.

Union is wat mij betreft veel leuker. En de krachtsverhoudingen zijn ook interessanter want bij League is de top wel heel smal. Maar goed, het voldoet prima om op zondagmiddag met een glaasje whisky naar te kijken. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

ferry

Bericht door ferry » zo nov 13, 2016 4:53 pm

Op het moment is "the 4 nations" aan de gang, dat is rugby League.

De wedstrijden gisteren (Schotland-Australie, Engeland - Zuid Afrika, Ierland - Canada) waren Rugby Union.

En Tim Visser doet nog altijd mee, maar hij speelt niet meer voor een Schotse club. Hij speelt in Londen tegenwoordig, bij Harlequins.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 13, 2016 4:53 pm

De commentator na een rake klap:
"Well, in table tennis this would have been a red card." :smallgrin.gif:

Ik zie niet zo vaak League maar heb de indruk dat het allemaal iets minder hoffelijk is.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo nov 13, 2016 5:11 pm

Ah dank heren, het is er gister niet van gekomen om te kijken vandaar dat het mij vandaag pas opviel. Ben ook meer een Union fan.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » zo nov 13, 2016 5:17 pm

Ferry schreef:Op het moment is "the 4 nations" aan de gang, dat is rugby League.

De wedstrijden gisteren (Schotland-Australie, Engeland - Zuid Afrika, Ierland - Canada) waren Rugby Union.

En Tim Visser doet nog altijd mee, maar hij speelt niet meer voor een Schotse club. Hij speelt in Londen tegenwoordig, bij Harlequins.
Harlequins behoren tot de topteams van Engeland toch?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » zo nov 13, 2016 5:19 pm

Marillion schreef:De commentator na een rake klap:
"Well, in table tennis this would have been a red card." :smallgrin.gif:

Ik zie niet zo vaak League maar heb de indruk dat het allemaal iets minder hoffelijk is.
En er ook niet eens een kaart voor krijgen. Het is wat minder hoffelijk, maar nog altijd een stuk eerlijker dan de veelvoorkomende matennaaierij in het voetbal.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 13, 2016 5:34 pm

Ik heb in ieder geval niemand naar de grond zien gaan alsof hij levensgevaarlijk gewond was geraakt.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo nov 13, 2016 5:57 pm

Maar er werd ook niemand geraakt door een dwarrelend leeg plastic flesje. :hypocrite.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 19, 2016 10:24 pm

Kiwi's nemen revanche voor Chicago. Ze tackelden die Ieren compleet kapot en hun aanvallen waren spaarzaam maar messcherp. Mooie ploeg.

ferry

Bericht door ferry » za nov 19, 2016 11:48 pm

Wat een geweldige wedstrijd was het weer. De Kiwi's wilden inderdaad wel wat recht zetten. Ze lieten trouwens zien dat ze verdedigend ook verschrikkelijk sterk zijn zeg. Vooral in de eerste helft was Ierland een paar keer dichtbij een try, maar wisten ze de score toch te voorkomen. Daarnaast speelden ze echt op het randje. Prachtig. Petje af voor de Ieren ook hoor, wat een strijd. Topsport. :biggthumpup.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za nov 19, 2016 11:52 pm

Zijn dat allemaal oefenwedstrijdjes wat die gasten spelen of ging dit wel ergens om?

columbus

Bericht door columbus » zo nov 20, 2016 7:42 am

brigade zuid schreef:Zijn dat allemaal oefenwedstrijdjes wat die gasten spelen of ging dit wel ergens om?
Ik dacht dat het testwedstrijden waren die er nu gespeeld worden, m.i. Oefenwedstrijden. Al zie je dat er niet van af! Afbeelding

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo nov 20, 2016 10:26 am

De rugby test wedstrijden hebben wel meer status dan bij het voetbal. Ze spelen onderling dan ook alleen tussen de grote landen.

zeux

Bericht door zeux » zo nov 20, 2016 10:44 am

Net als bij cricket. Een Test is daar ook een belangrijke wedstrijd.

Plaats reactie