F1 en andere autosporten
Moderator: mods
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Re: F1
Als Rosberg zoveel sneller was dan had hij er gewoon langs moeten gaan, maar dat durfde die schijterd niet.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Rosberg was niet zoveel sneller, Hamilton was nog altijd sneller en 'managede' het tempo gewoon. Op het moment dat Rosberg dichterbij kwam ging hij ook sneller rijden op de plaatsen waar inhalen mogelijk was. Daarna voet weer van het gas. Hamilton is de snellere van de twee, geen twijfel over mogelijk, dat was weer zichtbaar vandaag.
- Monkey Tonk
Prima race van Hamilton. De race altijd onder controle en het Rosberg moeilijk maken. Stuk interessanter eind van het seizoen dan als hij gewoon wegrijdt. Jammer dat Vettel niks durft, anders het Rosberg het nog even echt benauwd gekregen. Verstappen deze keer van 22 naar 4. Kan slechter. De one-stop was dus de beste bandenstrategie, al kwamen ze daar bij toeval achter. Daar had je de race mee kunnen winnen, zeker met een vertragende Hamilton.
Hamilton had dan wellicht ook minder vertraagd. Ik weet zo nog niet of het dan de winnende strategie was geweest.Monkey Tonk schreef:Prima race van Hamilton. De race altijd onder controle en het Rosberg moeilijk maken. Stuk interessanter eind van het seizoen dan als hij gewoon wegrijdt. Jammer dat Vettel niks durft, anders het Rosberg het nog even echt benauwd gekregen. Verstappen deze keer van 22 naar 4. Kan slechter. De one-stop was dus de beste bandenstrategie, al kwamen ze daar bij toeval achter. Daar had je de race mee kunnen winnen, zeker met een vertragende Hamilton.
-
Jij hebt ook in de voetballerij wel je voorkeuren voor vader-zoon dynastieën he...?LucaS schreef:Ik gunde het Rosberg wel. Zeker ook omdat vroeger zijn vader een van mijn favorieten was.

- InnerHarbour
Verstappen 5de geworden lees ik en eigenlijk maar een half seizoen in een snelle auto, keurig gedaan hoor, een heel seizoen en derde was niet vreemd geweest. 

YNWA
-
- AT Toto winner 15/16
Een half seizoen? Hij heeft maar 4 wedstrijden in de Torro Rosso gereden, de rest in de Red Bull.
Hehe. Ik heb op het moment meer met vader-dochter!Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Jij hebt ook in de voetballerij wel je voorkeuren voor vader-zoon dynastieën he...?LucaS schreef:Ik gunde het Rosberg wel. Zeker ook omdat vroeger zijn vader een van mijn favorieten was.
I think I lost my fucking headache
Denk trouwens dat het rijden van Hamilton nog een staartje gaat krijgen binnen Mercedes. Ze noemden zijn gedrag tijdens de race na afloop 'anarchy' en niet passend binnen een team....
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- InnerHarbour
Joh weet ik veel uit hoeveel races het seizoen bestaat, voor mijn gevoel was het halverwege, als het minder was ook goed. Feit voor mij blijft dat er eindelijk eens een Nederlander met een grote muil is die weet wat hij wil en het naar de mogelijkheden ook waarmaakt. Verrassend en verfrissend. Betekend dit dat in de F1 ga volgen, nee ik vind het nog steeds dodelijk saai en het is mij een raadsel hoe iemand elke week daar naar kan kijken.brigade zuid schreef:Een half seizoen? Hij heeft maar 4 wedstrijden in de Torro Rosso gereden, de rest in de Red Bull.

YNWA
Ricciardo reed wel erg langs de lijn toen Vettel kwam, had best wat 'breder' mogen rijden.
Vettel totaal geen hinder van Ricciardo gehad. Als hij Vettel minimaal 1 ronde weet op te houden, wordt Max (wellicht) 3de
Ricciardo had niks meer om voor te racen en dat zag je wel een beetje aan zijn race af.
Vettel totaal geen hinder van Ricciardo gehad. Als hij Vettel minimaal 1 ronde weet op te houden, wordt Max (wellicht) 3de
Ricciardo had niks meer om voor te racen en dat zag je wel een beetje aan zijn race af.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Die Rosberg noemt Verstappen "Crazy Max" (http://www.dumpert.nl/mediabase/6954305 ... r_max.html) en schijt nu al in zijn broek. Dan is 2016 toch nog een nuttig jaar geweest; De gevestigde orde angst inboezemen.
Denk dat het bij deze ene titel voor Rosberg zal blijven. Volgend jaar weer Hamilton of een van de andere teams weet verrassend op te staan... Als de titel niet naar Hamilton (Mercedes) gaat zet ik op volgorde van waarschijnlijkheid in op Red Bull, Ferrari, McLaren of Renault.
Denk dat het bij deze ene titel voor Rosberg zal blijven. Volgend jaar weer Hamilton of een van de andere teams weet verrassend op te staan... Als de titel niet naar Hamilton (Mercedes) gaat zet ik op volgorde van waarschijnlijkheid in op Red Bull, Ferrari, McLaren of Renault.

- Monkey Tonk
haha. Rosberg is erg eerlijk, een aardige gast. Maar zo angstig kun je eigenlijk niet zijn als wereldkampioen. Hij had Hamilton best aan kunnen vallen. Zeker met DRS voordeel. Dus hij wilde Vettel niet doorlaten, omdat Max daarachter zat... Lachen.beelzebub schreef:Die Rosberg noemt Verstappen "Crazy Max" (http://www.dumpert.nl/mediabase/6954305 ... r_max.html) en schijt nu al in zijn broek. Dan is 2016 toch nog een nuttig jaar geweest; De gevestigde orde angst inboezemen.
Ja, het ventje heeft indruk gemaakt dit jaar. Leuk interview.
Overigens valt het verschil in beleving tussen coureur en publiek (in mijn geval dan toch) ook op. Rosberg heeft het over een giga spannende ontknoping maar ik zag toch vooral vier auto's achter elkaar rijden zonder dat er veel gebeurde. De inhaalactie van Rosberg op Verstappen eerder was leuk om te zien. Maar in de laatste rondes is er geen enkele inhaalpoging meer geweest. Het zal vast heel spannend zijn als je in die auto zit maar het komt niet over.
Overigens valt het verschil in beleving tussen coureur en publiek (in mijn geval dan toch) ook op. Rosberg heeft het over een giga spannende ontknoping maar ik zag toch vooral vier auto's achter elkaar rijden zonder dat er veel gebeurde. De inhaalactie van Rosberg op Verstappen eerder was leuk om te zien. Maar in de laatste rondes is er geen enkele inhaalpoging meer geweest. Het zal vast heel spannend zijn als je in die auto zit maar het komt niet over.
Nil volentibus arduum
- Monkey Tonk
Nee? Op mij wel. Inlevingsvermogen zeker? ;) Ik zat wel aardig te kafferen op Vettel dat hij er niet langs ging in die laatste ronden. Dan was het echt spannend geworden. Legt hij later uit dat hij er niet langs kon omdat Hamilton er vlak voor zat en hij daar dan wel eens op in had kunnen rijden. Pffff....Marillion schreef:Ja, het ventje heeft indruk gemaakt dit jaar. Leuk interview.
Ok, dit is een beetje ver gezocht... Maar stel dat Vettel voorbij Rosberg was gegaan en later Verstappen ook o.i.d. dan was Hamilton wereldkampioen geweest en hadden Vettel en Hamilton vier wereldkampioenschappen achter hun naam staan. Nu is het 4-3 gebleven voor Vettel. Plus dat Rosberg ook een Duitser is en de Duitse publieke opinie kan je beter niet tegen je hebben. Of draaf ik een beetje door? 

- Monkey Tonk
Ik denk dat Vettel er wel langs had kunnen gaan, maar Verstappen niet. Verstappen had geen banden meer, anders komt Vettel daar ook niet langs. Het had de druk op Rosberg wel verder opgevoerd, die daar, zo blijkt uit het interview, niet zo goed mee omgaat.
Het grappige is dat Rosberg veel beter kan. Tijdens het seizoen, inclusief deze race, herinner ik me twee keer dat hem werd verteld dat hij moest inhalen. En meteen gebeurde dat! Meteen was hij wel agressief. Hij maakt alleen die beslissingen zelf niet. Het moet hem verteld worden.
In ieder geval een leuk seizoen. Nu afwachten wat er achter de schermen uitgedokterd wordt voor 2017. Zou mooi zijn als Max de stijgende lijn, via een goede auto, door kon zetten, want dan hebben we over een jaar een wereldkampioen.
Het grappige is dat Rosberg veel beter kan. Tijdens het seizoen, inclusief deze race, herinner ik me twee keer dat hem werd verteld dat hij moest inhalen. En meteen gebeurde dat! Meteen was hij wel agressief. Hij maakt alleen die beslissingen zelf niet. Het moet hem verteld worden.
In ieder geval een leuk seizoen. Nu afwachten wat er achter de schermen uitgedokterd wordt voor 2017. Zou mooi zijn als Max de stijgende lijn, via een goede auto, door kon zetten, want dan hebben we over een jaar een wereldkampioen.
Leuk interview tussen Martin Brundle en Max
terugblik op Brazilie met beelden
https://www.youtube.com/watch?v=Tq8JVd9uZIM
terugblik op Brazilie met beelden
https://www.youtube.com/watch?v=Tq8JVd9uZIM
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
- Monkey Tonk
History in the making...
Abu Dhabi (AFP) - A teenager who passed his driving test little more than a year ago, Max Verstappen is the extravagantly-talented ‘outsider’ set to create an upset in the final outcome of this year’s Formula One world championship this weekend.
If the 19-year-old Red Bull racer can win Sunday’s keenly-anticipated Abu Dhabi Grand Prix or split Mercedes duo Nico Rosberg and Lewis Hamilton, who are duelling for the title, he may well be cast in the role of ‘king maker’ in F1’s chronicle.
German Nico Rosberg, who has won nine races this year, needs only to finish on the podium to clinch his maiden championship even if Lewis Hamilton claims his 10th win of the season. If not, and Hamilton wins, defending champion will claim his fourth.
"I think Max might become one of my best friends,” this weekend, joked 31-year-old Briton Hamilton. Rosberg, also 31, managed a wry grin.
He knows that if Hamilton is leading the race, it may be quite a battle to keep the young Dutchman and his Red Bull team-mate Australian Daniel Ricciardo behind him.
"I am only interested in winning and nothing else,” said Verstappen. “It is up to the championship contenders to run their own races. I want to beat them and win and whatever happens, the champion will be the one who deserves it in the end.”
Verstappen, the son of a former F1 racer, has proved already that he has the ability to win races, break records and embarrass former champions and senior team-mates without breaking sweat.
In May this year he became the youngest winner of a Grand Prix when he triumphed at the Circuit de Catalunya in Spain at the age of 18 years and 228 days, one of only two races not won by a Mercedes driver — the other went to Verstappen’s Red Bull team-mate Ricciardo in Malaysia.
That achievement meant he displaced four-time champion Sebastian Vettel, who has many times since clashed with the young Dutchman and frequently lost his temper.
If his Spanish win was a victory gifted by a collision between the two dominant Mercedes cars, he has long since shown he needs no special favours to succeed and impress.
In a series of spectacular drives, he has mixed aggression with precision and provocative blocking moves with outstanding skill to establish himself as a champion-in-waiting just six months after switching from perennial midfielders Toro Rosso to former champions Red Bull.
His win in Spain was delivered with astonishing aplomb on his debut with his new team and came after only 23 outings in an F1 car.
Many observers believe that a similar performance or, if needed, a repeat of his stunning wet weather rush to the podium in Brazil could carry him into a position to influence the destination of this year’s drivers’ title.
His performance in Sao Paulo where he recovered from 16th to finish third in torrential rain was praised as one of the greatest wet-weather drives in the history of the sport.
On Friday, he was less spectacular as he struggled slightly with tyre degrading and engine power problems to take fourth place at the end of two free practice sessions.
He was also blocked on one of his best laps, an inconvenience that he said cost him at least two-tenths of a second and left him half a second off Hamilton’s fastest pace.
"I think it will be tight here,” said Verstappen. “Ferrari is looking quite strong here this weekend, but I am sure we can be stronger."
Verstappen is trying not only to claim a podium finish, or win.
He is also keen to claim fourth place in the drivers’ championship in which, before the race, he is just five points behind Vettel – the man with whom he has had a series of run-ins and rows.
The most notable came in Mexico last month when Vettel erupted into a wild rant littered with swear words after Verstappen had moved to defend his position in the final laps when the Ferrari driver was attempting to pass him.
In the end, both men were demoted from third place after the race and Ricciardo in the second Red Bull was promoted to finish behind the two Mercedes men.
That astonishing episode confirmed Verstappen’s arrival as a true threat to the senior school drivers and ended his ‘honeymoon’ as a boy with high potential.
On Sunday, with his father Jos cheering him on, the easy-going teenage superstar has every chance of delivering a storyline that will top all that.
- Monkey Tonk
Rosberg is geen echte racer, zo blijkt uit zijn eigen relaas:
Indeed, we heard Nico's engineer tell him that it was "critical" that he pass Verstappen.
"That was not a nice thing to hear," Nico joked after the race. "Really? Critical to pass Verstappen? Honesty, that was bad, that was really bad. That was a horrible feeling!"
Given Verstappen's reputation for making life difficult, and the fact that they'd already had moments together on track in Montreal, Germany and Mexico, not to mention Max's bold outside pass in the wet in Brazil, Nico could be forgiven for being a bit wary.
But to his credit he got his head down and made a bold pass, and Max gave him just enough space.
"The feelings that I had in the battle and right after when I realised that I'd passed him, I've never had that in a racecar ever in my life," said Rosberg. "And I don't ever want to have them again, I don't think..."