Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Basketball

Bericht door Marillion » vr mei 15, 2015 9:01 am

Cavs uiteindelijk ook relatief eenvoudig door. Chicago liet het in de 5e en 6e wedstrijd echt een beetje afweten hoor. Hele periodes zonder score. En zelfs met een aantal starters van Cleveland geblesseerd op de bank kwamen ze geen punt dichterbij.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 16, 2015 11:18 am

Golden State door in het westen. Wat een leuke ploeg hebben die zeg. Snel spel, goede schutters maar ook een stevige center. Zou leuk zijn als zij voor de titel kunnen gaan.

Cruciaal was het moment tegen het einde van het 3e kwart. Memphis heeft de bal en het hele stadion denkt aan een overtreding van Golden State. De scheidsrechter geeft 'm niet en Curry schiet in de slotseconde vanaf eigen helft een driepunter raak. Hier de beelden daarvan.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 17, 2015 4:03 pm

Vanavond de all desicive game tussen Houston en de Clippers. Houston is licht favoriet, alleen al vanwege het thuisvoordeel. Daarna is de line up voor de conference finales bekend. Cavas tegen de Hawks en GSW tegen de winnaar van voornoemde wedstrijd. Zou Houston winnen, dan heb je gelijk de 4 teams die als eerste en tweede eindigden in hun conference, dus een weinig verrassende line-up.

Voor mij is Golden State de favoriet voor de eindzege. Stephen Curry schiet vrijwel álles raak.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mei 18, 2015 5:27 pm

En Houston maakt de favorietenrol waar. Best knap, ze stonden in de best of 7 met 3-1 achter..

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma mei 18, 2015 10:05 pm

Wie zijn tegenwoordig de dragende spelers bij de Rockets? Na Hakeem ' the Dream' Olajawun ben ik de Rockets uit het oog verloren.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mei 18, 2015 10:57 pm

Nu weer wat meer tijd om dit (ook) te volgen. Vroeger uren doorgebracht op een veldje met wat vriendjes. Hadden we allerhande shirtjes en deden we 'ze' na. Heb ze zelfs nu nog in de kast liggen. Grant Hill (Pistons #33), Charles Barkley (Rockets #4) en Glen Rice (Hornets #41). Ajax en NBA was het toen. Periode van '94 tot '97 ofzo. Waarom begin ik hierover? Nou, ik zag dat Kerr nu bij GSW zat als coach en Kidd bij de Bucks. Grote namen uit die periode haha. :blush.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 19, 2015 7:08 am

beelzebub schreef:Wie zijn tegenwoordig de dragende spelers bij de Rockets? Na Hakeem ' the Dream' Olajawun ben ik de Rockets uit het oog verloren.
James Harden en Dwight Howard.

Sterke ploeg met de juiste playoff mentaliteit. Anders kom je niet terug van een 1-3 achterstand.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 24, 2015 9:38 am

Nou, de conference finals gaan niet spannend worden. We gaan vooralsnog in één rechte lijn naar een finale tussen Cleveland en Golden State.

Laten we daar dan maar zo snel mogelijk aan beginnen. Ik denk dat die confrontatie wel eens spannend kan gaan worden.
Nil volentibus arduum

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 24, 2015 9:57 am

Curry is momenteel écht niet te stoppen. Hij gaat het verschil maken, denk ik.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 24, 2015 10:05 am

Inderdaad, hij speelt op een niveau dat het er makkelijk uit ziet. Prachtig om te zien.

Als ik nu geld moet inzetten zou ik ook Golden State spelen. Maar ik ben wel benieuwd of Lebron James een extra factor kan zijn. Bij zo'n finale speelt de druk toch een nog grotere rol. En hij heeft daar natuurlijk veel ervaring mee.
Nil volentibus arduum

Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mei 28, 2015 11:11 am

Golden State vs. Cleveland it is. Curry leek geen nadelige gevolgen aan zijn valpartij in de vorige wedstrijd met Atlanta te hebben overgehouden en speelde weer prima. 4-1 tegen de Rockets.
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog? op do mei 28, 2015 11:15 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mei 28, 2015 11:12 am

Golden State vs. Cleveland it is. Curry leek geen nadelige gevolgen aan zijn valpartij in de vorige wedstrijd met Atlanta te hebben overgehouden en speelde weer prima. 4-1 tegen de Rockets.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 28, 2015 4:49 pm

Ik verwacht wel een leuke confrontatie. In ieder geval een stuk spannender dan de conference finals, dat kan bijna niet anders.

Die gasten zijn niet flauw met blessures he? Je ziet er regelmatig één duidelijk niet topfit toch gewoon doorspelen als de situatie daar om vraagt.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jun 04, 2015 7:53 pm

Vanavond de eerste wedstrijd tussen Golden State en Cleveland. Of moet je zeggen tussen Curry en James. De tijd is nogal ongunstig dus ik pak 'm morgen wel mee via NBA Game Time of hoe die portal van ze ook heet.
Nil volentibus arduum

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do jun 04, 2015 7:56 pm

Ik ga m ook niet live kijken nee.. D'r zijn grenzen!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jun 05, 2015 9:59 am

GSW wint de eerste na OT; zag in de samenvatting dat zowel Curry als James hun gamewinners in de laatste seconden misten!

beelzebub

Bericht door beelzebub » za jun 06, 2015 11:28 am

Het is klaar met de Cavs. Irving heeft z'n knie gebroken en ligt er een paar maanden uit. Ik vrees de clean sweep voor ze nu.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jun 06, 2015 6:57 pm

Ik denk dat ze het wel kunnen opvangen. Irving is een sterke speler maar hij liep vrijwel de hele playoffs al met blessures op het veld. Hij was bijvoorbeeld tegen Chicago verre van fit en dat wisten ze toch uiteindelijk ook vrij makkelijk binnen te halen.

Daarom heb ik goede hoop op een spannend vervolg. Dit was toch ook pas in verlenging. Golden State is wel de favoriet, zeker als Curry weer wat meer punten gaat maken. Ten opzichte van James bleef hij puur in punten achter.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma jun 08, 2015 7:09 am

Ik heb er inderdaad niet zo veel kijk op. :ajaxsmiley.gif:

Weer close en GS in eigen huis verslagen. 1-1

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jun 10, 2015 10:23 pm

De Cavaliers nu op voorsprong. Ze hadden ook vrijwel de gehele wedstrijd het betere van het spel. Al kwam Golden State na een achterstand van 20 punten nog terug tot 1 punt achterstand.

Maar het is vooral de intensiteit van Cleveland en het leiderschap van James dat ze de voorsprong brengt. Waar Golden State af en toe twijfelt vecht Cleveland voor werkelijk iedere bal alsof het de laatste is. Zo'n Dellavedova is overal als eerste bij. Curry is als het er op aankomt voor Golden State nog niet de leider die James wel is bij de Cavaliers.

Meer punten voor James, meer rebounds, meer blocks. Hij gaat overal voorop in de strijd terwijl Curry te lang op zoek was naar ritme. Op deze manier gaat Cleveland de titel pakken.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 12, 2015 11:07 am

En het staat weer 2-2. Knappe en relatief eenvoudige overwinning voor Golden State deze keer. Cleveland schoot goed uit de startblokken maar daarna was het eigenlijk de hele wedstrijd Golden State dat de controle had. Lebron James werd redelijk goed in toom gehouden en de driepunters vielen beter voor de Warriors. Waar ze de vorige wedstrijd echt werden afgebluft op agressie en felheid was daar nu geen sprake van.

Begint de relatief kleine groep fitte spelers bij Cleveland haar tol te eisen? Zondagavond wedstrijd nummer 5. Erg leuke finale tot nu toe. Ik heb wel zin in een ontknoping in een 7e wedstrijd.
Nil volentibus arduum

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jun 12, 2015 11:16 am

Dat zou wel gaaf zijn ja.. Cleveland is wel heel afhankelijk van James; als hij onschadelijk wordt gemaakt is er inderdaad te weinig back-up om het roer over te nemen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 12, 2015 11:19 am

Het viel me in deze wedstrijd op dat Golden State het vooral als team goed heeft opgepakt. Stephen Curry gooit er natuurlijk met enige regelmaat een belangrijke bal in. Maar hij is lang niet zo dominant als James bij de tegenstander. In de derde wedstrijd liep hij zelfs lange tijd een beetje met zijn ziel onder zijn arm. Zo zag het er in ieder geval wel uit.
Nil volentibus arduum

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jun 12, 2015 1:18 pm

Waarbij hij zich in die derde wedstrijd dan wel weer herpakte in een spectaculair vierde kwart met 17 punten..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jun 14, 2015 8:42 pm

Ja, dat was inderdaad een opvallende opleving. Maar echt zijn stempel drukken is nog niet gelukt.

Vanavond een nieuwe kans voor hem want het is tijd voor de 5e wedstrijd. Ik pak 'm morgenavond pas mee. Dus even voorzichtig zijn met het lezen van sportgerelateerde websites. Het is toch spannender als je de uitslag nog niet weet. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie