Die bescherming is er niet voor het hoofd maar voor je oren in de scrum. De tweede rij zit met hun hoofd tussen de benen van hun medespelers en je hebt binnen de kortste keren bloemkooloren zonder die bescherming, sommige hebben ook alleen een band om hun oren.Sandro_Calááábro schreef:Heb wat beelden gezien van Ierland - Wales. Voor mij ongelofelijk dat nog niet alle spelers hoofdbescherming dragen. Je ziet het wel, maar waarom niet allemaal.
Rugby
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: Rugby
YNWA
Ah ok, makes sense. Deed me denken aan het helmpje van Cech, maar zoiets is het dus niet.
Bescherming tegen bloemkooloren zou bij judo ook wel een ideetje zijn...
Bescherming tegen bloemkooloren zou bij judo ook wel een ideetje zijn...
"Hate it or love it, the underdog's on top".
ZiggoSport op het betaalkanaal en straks ook op het gratis Kanaal 14 (voor Ziggo abonnees).Ferry schreef:Engeland-Wales nu bezig. Engeland heeft het beste van het spel tot nu toe.
Kan je dat in Nederland nog zien nu het in de UK door een commerciele zender wordt uitgezonden?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Ik ga morgen naar Schotland-Frankrijk, mijn eerste 6-Nations wedstrijd. Ga wel geregeld bij Edinburgh (club) rugby kijken, maar de wedstrijden van Schotland zijn altijd uitverkocht en heeft toch een mooiere sfeer. Ik heb er zin in!
Die wedstrijd wordt op de BBC uitgezonden geloof ik trouwens.
Zelden is me op zo'n charmante wijze het verschil tussen twee speelvarianten uitgelegd. En dan speelt ook Schotland nog. Nu kan ik niet anders dan er een glaasje Ardbeg bij inschenken.
Nil volentibus arduum
Haha ok, Marillion is having fun. Was inderdaad een leuk filmpje. Schotland geen kans natuurlijk he...
Grappig ook wel om Alex Lely te horen. Is ook snooker commentator. Van beide sporten, die op het eerste gezicht niet veel overeenkomsten hebben, heeft hij verstand. Hij heeft beiden ook beoefend natuurlijk.
Grappig ook wel om Alex Lely te horen. Is ook snooker commentator. Van beide sporten, die op het eerste gezicht niet veel overeenkomsten hebben, heeft hij verstand. Hij heeft beiden ook beoefend natuurlijk.
Laat ik het zo zeggen dat ik begrijp waarom Union populairder is. Maar leuk om een keer te zien hoor. Erg afgetraind zijn ze niet. Die Maloney heeft een groter buikje dan ik, terwijl ik een kantoorbaan heb en hij toch dagelijks sportief in de weer is 

Ik zie ook veel liever Union. De bedoeling van deze variant is ongetwijfeld om meer snelheid in het spel te krijgen maar dat gaat ten koste van de veelzijdigheid.
En als het verschil tussen de nummer 1 en de nummer 9 van de wereld zo groot is heb je als sport ook wel een probleem. Vergelijk dit eens met die prachtige confrontatie tussen Australië en Schotland op het afgelopen WK.
En als het verschil tussen de nummer 1 en de nummer 9 van de wereld zo groot is heb je als sport ook wel een probleem. Vergelijk dit eens met die prachtige confrontatie tussen Australië en Schotland op het afgelopen WK.
Nil volentibus arduum
Vanmiddag NZ - Engeland. Misschien dat die wedstrijd spannender zal zijn? Alhoewel ik wel begrepen heb dat Australië en NZ een klasse apart zijn.
Het wordt een drukke dag sport kijken voor mij, want het darten komt na rugby. En ik wil ook nog de eerste helft meepikken van Vitesse-Psv en daarna natuurlijk Ajax!
Het wordt een drukke dag sport kijken voor mij, want het darten komt na rugby. En ik wil ook nog de eerste helft meepikken van Vitesse-Psv en daarna natuurlijk Ajax!
Zaterdag naar Schotland-Australie! Verschrikkelijk veel zin in. De laatste keer dat die tegenover elkaar stonden was in de kwartfinale van het WK. Die wedstrijd werd beslist in Australisch voordeel door een (controversiele) penalty in de laatste minuut.
Ik hoop dat het weer zo'n goede wedstrijd wordt, maar dat zal niet meevallen. Australie had geen kind aan Wales, afgelopen weekend: 8-32.
Iemand Ierland nog gezien tegen New Zeeland? Ierland was ongelofelijk goed en won voor het eerst van de All Blacks: 40-29. Die wedstrijd werd in Chicago gespeeld, geen idee waarom.. Volgend weekend spelen ze weer tegen elkaar, dit keer in Dublin.
Ik hoop dat het weer zo'n goede wedstrijd wordt, maar dat zal niet meevallen. Australie had geen kind aan Wales, afgelopen weekend: 8-32.
Iemand Ierland nog gezien tegen New Zeeland? Ierland was ongelofelijk goed en won voor het eerst van de All Blacks: 40-29. Die wedstrijd werd in Chicago gespeeld, geen idee waarom.. Volgend weekend spelen ze weer tegen elkaar, dit keer in Dublin.
- InnerHarbour
Zie die Yanks ook eens eens sport met een ovale bal gespeeld door echte mannen ipv die ingepakte opgeblazen mietjes.Die wedstrijd werd in Chicago gespeeld, geen idee waarom.

YNWA
InnerHarbour schreef:Zie die Yanks ook eens eens sport met een ovale bal gespeeld door echte mannen ipv die ingepakte opgeblazen mietjes.Die wedstrijd werd in Chicago gespeeld, geen idee waarom.![]()

Très gay, dat "football".
Bij de kiwi's hebben McCaw, Carter, Nonu e.c. afscheid genomen na het winnen van de World Cup. Niettemin verrassend dat Ierland van ze wint.
Gaaf! Ik heb ook nog overwogen om deze wedstrijd als aanleiding te gebruiken voor een weekendje Schotland maar het past helaas niet in de planning. Misschien als alternatief een Six Nations wedstrijd proberen. Veel plezier daar in ieder geval.Ferry schreef:Zaterdag naar Schotland-Australie! Verschrikkelijk veel zin in.....
Nil volentibus arduum
- InnerHarbour
Ik zie nergens waar Schotland wordt uitgezonden, niet op Sky of BT sports BBC misschien?Ferry schreef:Zaterdag naar Schotland-Australie! Verschrikkelijk veel zin in. De laatste keer dat die tegenover elkaar stonden was in de kwartfinale van het WK. Die wedstrijd werd beslist in Australisch voordeel door een (controversiele) penalty in de laatste minuut.
YNWA
- InnerHarbour

Zo te zien ben ik dan genoodzaakt om in de pub te gaan kijken aangezien Engeland-SA dan ook ongeveer begint.

YNWA
Heel vervelend inderdaad, maar je wordt op deze manier wel gedwongen om in de pub te kijken. :-)
Zag dat Engeland op Sky uitgezonden wordt trouwens.
Ireland - Canada later, las ik dat goed? Niet het beste excuus om in de kroeg te blijven hangen, maar wie weet... ;)
Zag dat Engeland op Sky uitgezonden wordt trouwens.
Ireland - Canada later, las ik dat goed? Niet het beste excuus om in de kroeg te blijven hangen, maar wie weet... ;)
- InnerHarbour
Eerst ook nog Wales. Ik heb in Swansea een keer Wales tegen ik meen Engeland staan te kijken in een hele grote pub, vol met Welshmen. Wales verloor in de laatste minuut, ik heb werkelijk nog nooit zo snel een pub zien leeglopen. 

YNWA