Basketball
Moderator: mods
Re: Basketball
Waar zijn de basketbal volgers in hemelsnaam gebleven? We mogen momenteel wel spreken van een legendarisch free agency periode gezien de spelers die vrij kwamen.
James, Wade en Bosh hebben inmiddels al onderdak gevonden bij de Miami Heat. Aanvullend met defensief sterke spelers als Haslem en Chalmers zijn ze wat mij betreft nu al de torenhoge favoriet voor het winnen van de NBA. Al blijft het natuurlijk altijd afwachten hoe ze als team zullen renderen.
Daarnaast zijn ze ook nog eens op zoek naar een point guard die meer het spel kan dirigeren, Fisher heeft ze echter afgewezen. Als ze nog zo'n iemand kunnen aantrekken kan dit weleens het begin zijn van een nieuwe dynasty in het basketbal.
James, Wade en Bosh hebben inmiddels al onderdak gevonden bij de Miami Heat. Aanvullend met defensief sterke spelers als Haslem en Chalmers zijn ze wat mij betreft nu al de torenhoge favoriet voor het winnen van de NBA. Al blijft het natuurlijk altijd afwachten hoe ze als team zullen renderen.
Daarnaast zijn ze ook nog eens op zoek naar een point guard die meer het spel kan dirigeren, Fisher heeft ze echter afgewezen. Als ze nog zo'n iemand kunnen aantrekken kan dit weleens het begin zijn van een nieuwe dynasty in het basketbal.
VolkskrantShaquille O'Neal naar Boston Celtics
BOSTON - Basketbalvedette Shaquille O'Neal speelt komend seizoen in de Amerikaanse profcompetitie NBA voor Boston Celtics. De 38-jarige center, die in zijn lange carrière al vier keer de NBA-titel veroverde, komt over van Cleveland Cavaliers.
'Het komt niet iedere dag voor dat je een speler van het kaliber Shaquille aan je team kunt toevoegen', zei een trotse voorzitter Danny Ainge van Boston woensdag (plaatselijke tijd). 'Zijn ervaring spreekt voor zich en we geloven dat hij geweldig goed in ons team past.'
O'Neal won drie kampioenschappen met Los Angeles Lakers en een met Miami Heat. 'Ik kan niet wachten om te beginnen bij Boston en op jacht te gaan naar de titel', zei 'Shaq'. De Celtics werden in 2008 voor het laatst kampioen. Afgelopen seizoen verloren ze de NBA-finale van Los Angeles Lakers.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Tja, ik begrijp niet zo goed met wat de Celtics met Shaq willen. Ze hebben genoeg spelers die als center kunnen spelen of forwards die ook als center uit de voeten kunnen al is Perkins er nu wel een tijdje uit. Beter hadden ze een talentvolle speler binnengehaald en het overige salaris op zij gezet op de salary cap om door het jaar nog wat mooie trades te maken.
Half jaartje verder. Begrijp je het inmiddels wat beter? Celtics willen gewoon zoveel mogelijk grote, sterke, lelijke lui op de vloer hebben zodat ze dat vervelende fysieke spel van ze kunnen spelen.Oscarito schreef:Tja, ik begrijp niet zo goed met wat de Celtics met Shaq willen. Ze hebben genoeg spelers die als center kunnen spelen of forwards die ook als center uit de voeten kunnen al is Perkins er nu wel een tijdje uit. Beter hadden ze een talentvolle speler binnengehaald en het overige salaris op zij gezet op de salary cap om door het jaar nog wat mooie trades te maken.
En? Nog beelden gezien, Rishi?
Nou, Rishi? Mocht je het hebben gemist vandaag. Lakers W in Boston! 

Ik kijk iedere dag de beelden! Ik heb een NBA-app. Geniaal! Kost je eenmalig een tientje en je ziet alles...
IK GELOOF!!!!!!
Voor de wat oudere basketballvolgers is er een zeer interessante documentaire gemaakt door ESPN over de vriendschap tussen Drazen Petrovic en Vlade Divac: Once Brothers. Mooie beelden uit een de goede, oude tijd. De documentaire is via youtube te zien: deel 1, deel 2, deel 3, deel 4, deel 5 en deel 6.
Kijk toch eens hoe gek Kobe eigenlijk is. Ik ken geen teamspeler met een betere mentaliteit.

Kobe puts in practice time right after loss
Posted Mar 11 2011 1:07AM
MIAMI (AP) -- Kobe Bryant stood on the Miami Heat's court, his shirt completely soaked. Sweat dripped onto the floor with his every step. He bent over at the waist, hands on his knees, breathing heavily.
Mind you, this wasn't during a Los Angeles Lakers game.
This was long afterward.
"It's my job," Bryant said.
Here's how Bryant responded to the Lakers' 94-88 loss at Miami on Thursday night: He worked out until Friday morning.
He was back on the floor at 10:47 p.m., not taking his last shot until just past midnight. He took hundreds of shots - 3-pointers, post-ups, wing jumpers, corner jumpers, free throws, you name it, he took it - in a display that even had bleary eyed arena security workers pulling out cell phones to get photos and video.
At times, three ballboys were part of the act, which at one point drew more than 100 people courtside to watch. Security pleaded with people to leave, and hardly anyone listened.
"You've got to work at it," Bryant said. "This is what you're supposed to do. I mean, if you're not comfortable with something and you feel like you can tweak some things, you've got to work on them. It doesn't matter when you work on them. You've just got to get it done. You've got to work it out."
Afterward, he was calm, engaging, funny.
During the session, not so much.
He slapped basketballs in anger more than once after missing shots. He swore under his breath after misfiring. He even yelled at himself angrily after making a few shots.
An hour into the workout, he started making hard cuts before receiving passes from attendant Parron Outing - more on him later - who has worked with the Heat at times over the past 19 seasons.
"Stand right here," Bryant instructed, pointing to a corner of the lane. "Then hand it back to me."
So Outing did that. Again, and again, and again.
Outing had no idea how long the workout would last. All he knew was that when he walked off at 12:14 a.m., he was past his bedtime.
"He told me, 'Go get two balls,' and we came back out here," Outing said. "Total dedication."
Even he was sweating when it was over. But he'll have a great story when he goes back to his real job.
Outing started working for the Heat when he was 12. He now only spends time with the team during leaves from his duties as a Staff Sergeant with the U.S. Air Force. He was one of the people who came up with the idea for the Heat to hold training camp at Hurlburt Field, an Air Force installation in Florida's Panhandle, last September.
Soon, he'll be serving his country again. On Thursday, he served at the pleasure of Kobe Bryant.
"I worked out with him earlier today, about 3:45 p.m.," Outing said. "We did some of the same routine, some of the same pick-and-pops and spot-up shooting. After the game, he said, 'I want to shoot again."'
There was a large contingent of Lakers fans at the game, and a few people even cheered Bryant's display afterward. The arena wasn't totally without fans when his impromptu postgame show started - see, the postgame hangout of choice at AmericanAirlines Arena is called the Dewar's Clubhouse, which stays open for about an hour after Heat games.
As it was emptying, a woman shrieked, "I love you Kobe."
Bryant didn't even seem to notice, nor did he look when a man yelled, "Go home."
Last call didn't mean last shot for Bryant. Not even close. By the time his teammates were likely having dinner on South Beach -- Heat reserve Dexter Pittman said on Twitter that he was at a swanky steakhouse around the same time as Bryant's workout began -- the five-time NBA champion was doing work.
"Just tweaking things," Bryant said.
And it wasn't just because of the loss, either. Bryant wasn't pleased with the way the Lakers finished, nor the way he finished. He made his first four shots Thursday, then shot 4 for 17 the rest of the way, 2 for 11 in the second half.
"Couple shots, I didn't feel comfortable with," Bryant said. "So I had to get back in rhythm."
So to recap, Bryant took a pregame shower.
Then a postgame shower.
And then he needed a post-postgame shower.
"It'd be tough sleeping like this," Bryant said.
http://www.nba.com/2011/news/03/11/kobe ... ef:nbahpt2
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Gisteren Bucks tegen Knicks nog even gekeken, maar dat was niet best. Knicks kwamen tot 9 punten in het eerste kwartiertje. Wat een drama. Uiteindelijk nog 100-95 geworden, maar het was een kansloze nederlaag. Het heeft even tijd nodig, zo lijkt het.
Met Melo ga je nooit tot goed basketball komen.
- peter
Die Billups lijkt me doodongelukkig, trouwens.
Ik vond het in ieder geval tenenkrommend om aan te zien. Stoudamire was de enige die er nog wat van wist te maken.
Ik vond het in ieder geval tenenkrommend om aan te zien. Stoudamire was de enige die er nog wat van wist te maken.
- Monkey Tonk
Klopt. Billups wilde helemaal niet in NY spelen. Voor hem was Denver het laatste station. Zijn familie zit daar nog, en het was een huiselijk drama voor hem om afscheid van zijn jonge dochters te moeten nemen. Dit is een voormalige NBA finals MVP, dus wel even een gebrek aan respect om hem zo laat in zijn carriere nog zoiets op te dringen.
Het is niet Melo's fout dat NY niet meer draait. Ze ruilden bijna hun hele team om hem te krijgen. Coach D'Antoni was daar tegen, maar dan kom je weer bij die eigenaar uit. Die man begrijpt er echt niks van. Intussen speelt Denver prima basketbal sinds de megatransfer.
Verder is NY zo goed als zeker van een plek in de playoffs. Een voorsprong van 7 wedstrijden op de belagers om de 8ste plek in de East. Dan is het in de NBA tegenwoordig 'normaal' om het wel te geloven. De playoff race in de West is wat dat betreft veel interessanter.
Het is niet Melo's fout dat NY niet meer draait. Ze ruilden bijna hun hele team om hem te krijgen. Coach D'Antoni was daar tegen, maar dan kom je weer bij die eigenaar uit. Die man begrijpt er echt niks van. Intussen speelt Denver prima basketbal sinds de megatransfer.
Verder is NY zo goed als zeker van een plek in de playoffs. Een voorsprong van 7 wedstrijden op de belagers om de 8ste plek in de East. Dan is het in de NBA tegenwoordig 'normaal' om het wel te geloven. De playoff race in de West is wat dat betreft veel interessanter.
Binnen een half uur de NCAA- finale Butler vs. Uconn 

Alweer een Jabu sighting! Verder te druk voor AT dezer dagen?Jabu schreef:Binnen een half uur de NCAA- finale Butler vs. Uconn
Zag dat Uconn won. Butler zat het niet mee "as Butler University had the worst title game shooting performance in the 73-year history of the national tournament (19%).
Inderdaad wat minder tijd recentelijk.
Het was een dramatisch slechte finale. Niveau was belabberd en het was ook nog eens niet spannend.
Straks dan maar bij de Euroleague en de NBA-playoffs wat spanning en niveau. Ik tip overigens wederom jouw Lakers. Boven de Spurs en Dallas in het westen en Celtics, Heat, Bulls en Magic in het oosten. Ik denk dat met name de Spurs met het thuisvoordeel het de Lakers lastig kunnen maken. De kampioen komt m.i. uit het westen.
Het was een dramatisch slechte finale. Niveau was belabberd en het was ook nog eens niet spannend.
Straks dan maar bij de Euroleague en de NBA-playoffs wat spanning en niveau. Ik tip overigens wederom jouw Lakers. Boven de Spurs en Dallas in het westen en Celtics, Heat, Bulls en Magic in het oosten. Ik denk dat met name de Spurs met het thuisvoordeel het de Lakers lastig kunnen maken. De kampioen komt m.i. uit het westen.
Basketball
BBCBBC schreef:Kobe Bryant fined over gay slur
US basketball player Kobe Bryant has been fined $100,000 (£61,000) for using a homophobic slur during an NBA game on Tuesday.
The Los Angeles Lakers star's outburst was caught on camera as he reacted to being judged to have committed a foul.
Bryant is shown apparently mouthing the word "...faggot" after failing to get the referee's attention.
The player has apologised and said his action was out of "frustration in the heat of the game".
"What I said last night should not be taken literally," said Bryant, who also punched his chair and tossed a towel following referee Bennie Adams's call.
NBA commissioner David Stern said in a statement that Bryant's comment was "offensive and inexcusable".
"While I'm fully aware that basketball is an emotional game, such a distasteful term should never be tolerated. Accordingly, I have fined Kobe $100,000."
The Human Rights Campaign, a gay civil rights group, said Bryant's "horribly offensive and distasteful" language "perpetuates a culture of discrimination" and called for a fuller apology.
Bryant is one of the highest paid US sportsmen and one of US basketball's most celebrated stars.
$100,000 boete is geen halve maatregel. Zo bezien kwam Toivoinen nog goed weg na z'n 'fuck you' opmerking...
"Fucking faggot". Dat is ruim 7 duizend dollar per letter. Voor mij had het niet gehoeven...Jabu schreef:BBC schreef:Kobe Bryant fined over gay slur enz enz enz
Play Offs 2K11
Ik denk en hoop op een finale Lakers - OKC en eentje Chicago - Miami. Ik had Boston gezegd maar vind het eerlijk gezegd oerstom dat ze Perkins hebben laten gaan.
Wat jullie?
Ik denk en hoop op een finale Lakers - OKC en eentje Chicago - Miami. Ik had Boston gezegd maar vind het eerlijk gezegd oerstom dat ze Perkins hebben laten gaan.
Wat jullie?
- peter
Ik kijk bijna alleen de samenvattingen, maar vind het nog lastig in te schatten. Zag toevallig de Lakers tegen de Hornets, maar daar werd ik niet vrolijk van. OK, de stand is weer gelijk, maar toch.
OKC, Chicago en Miami maken een goeie indruk volgens mij.
OKC, Chicago en Miami maken een goeie indruk volgens mij.
Game 2 tegen NO was niet super maar toch nog heel behoorlijk. Vond dat Bynum en Odom hun stempel wel aardig konden zetten.
Zit nu naar Philly tegen Miami te kijken. Philly staat voor maar ondanks dat vind ik Miami indrukwekkend. Zien er echt uit als een kampioen. Lijkt me voor 90% zeker dat ze deze pot alsnog winnen.
Chicago weet ik eigenlijk niet zo. Boozer erbij gekregen, Noah en natuurlijk Rose. Beste record in de NBA ook maar toch nog een poeg in opbouw denk ik. Pakken ze straks ook Orlando dan wordt er wel serieus rekening gehouden met ze.
Zit nu naar Philly tegen Miami te kijken. Philly staat voor maar ondanks dat vind ik Miami indrukwekkend. Zien er echt uit als een kampioen. Lijkt me voor 90% zeker dat ze deze pot alsnog winnen.
Chicago weet ik eigenlijk niet zo. Boozer erbij gekregen, Noah en natuurlijk Rose. Beste record in de NBA ook maar toch nog een poeg in opbouw denk ik. Pakken ze straks ook Orlando dan wordt er wel serieus rekening gehouden met ze.
- peter
De Lakers staan gewoon weer op 2-2. Ik had verwacht dat ze het wat makkelijk met die Hornets zouden hebben.
De Knicks mogen alweer naar huis. Kansloos afgedroogd.
De Knicks mogen alweer naar huis. Kansloos afgedroogd.
Ook de Spurs staan 3-1 achter.
Je zag het eigenlijk al aankomen dat Spurs en Lakers het moeilijk gingen krijgen. Oudere selecties, terwijl er bij de subtop een hoop nieuwe talentvolle en fysiek sterke spelers bij zijn gekomen die wellicht beter tegen een maand lang play off basketball bestand zijn. Ik hoop nog op de 3peat maar heel realistisch is dat imo niet. Wellicht geeft de ervaring nog de doorslag maar dan moet je als team wel fit zijn.
Itt Jabu denk ik dan ook dat de winnaar uit de East komt.
Itt Jabu denk ik dan ook dat de winnaar uit de East komt.