Ik denk dat Frank uiteindelijk een eind in de goede richting zit. NBB werkt met vrijwilligers en bovendien met lui die er pas kort zitten. Die lui hebben fouten gemaakt en daardoor is de hele zaak verkeerd gelopen. Kan gebeuren, hoe knullig ook. Het wordt pas echt interessant als blijkt dat (ex)Amsterdam een belangrijke rol speelt in Nieuwegein. Maar dat weet ik niet.Kaboem schreef:Schijnt dat Greene heeft aangegeven dat er niets aan de hand was... en dat daar gehoor aan is gegeven. Vreemd? Ja, heel vreemd!
Basketball
Moderator: mods
Re: Basketball
Er werken niet alleen maar vrijwiligers bij de bond, hoor! Sterker nog er zijn 17 FTE's. 17 (!).
Bertje for President!
Oh ok, dan ben ik abuis.
En Amsterdam Basketball? Is dat een machtig blok binnen de NBB? Invloed achter de schermen, baantjes e.d?
En Amsterdam Basketball? Is dat een machtig blok binnen de NBB? Invloed achter de schermen, baantjes e.d?
Kijk aan, kijk aan. Hopelijk is bij de NBB van onsportief gedrag geen sprake want dan wordt het helemaal een cynisch verhaal.Kaboem schreef:Ja.
Pieper is sponsor van de bond/Nederlands team.
Waar het mij om gaat is de vraag of Amsterdam geweten heeft van de eerste postieve test van Greene.
Volgens een aantal websites heeft Greene besloten om de club niet in te lichten en heeft hij zelf de procedure tot het verkrijgen van de contra expertise in gang gezet.
Als dat inderdaad het geval is, valt Amsterdam denk ik weinig te verwijten en zijn ze mijns insziens gewoon de terechte kampioen.
Als dat NIET het geval is en Amsterdam heeft er vanaf het eerste begin wel van geweten, heeft Amsterdam zelf weloverwogen het risico genomen door Greene niet zelfstandig te schorsen tot aan de contra expertise.
Aangezien ik nu niet echt de indruk heb dat de meeste Amerikanen in Nederland de procedures zelf erg goed weten (ik draai het maar om, ik zou in Amerika echt niet weten waar ik terecht zou kunnen voor het indienen van een verzoek tot contra expertise, zonder de hulp van iemand van de club in te schakelen), heb ik zo'n vermoeden dat Amsterdam wel degelijk op de hoogte was en dus het risico tot dit scenaria welbewust hebben genomen.
En nogmaals: ik ben van mening dat Amsterdam inderdaad gewoon terecht kampioen is geworden, zeker gezien de overmacht in de competitie en de play-offs. Echter, ze hadden Greene gewoon meteen in maart/april al moeten schorsen, hetgeen ook bij Eiffeltowers (Beasley) en Bergen op Zoom (Griffin) gebeurd is. En gezien de belangen die er aan dit kampioenschap hangen (inschrijving voor de Europese toernooien) snap ik de houding van Eiffeltowers inzake het protest wel degelijk (al zou dat normaal ook niet mijn manier zijn om kampioen te worden).
Volgens een aantal websites heeft Greene besloten om de club niet in te lichten en heeft hij zelf de procedure tot het verkrijgen van de contra expertise in gang gezet.
Als dat inderdaad het geval is, valt Amsterdam denk ik weinig te verwijten en zijn ze mijns insziens gewoon de terechte kampioen.
Als dat NIET het geval is en Amsterdam heeft er vanaf het eerste begin wel van geweten, heeft Amsterdam zelf weloverwogen het risico genomen door Greene niet zelfstandig te schorsen tot aan de contra expertise.
Aangezien ik nu niet echt de indruk heb dat de meeste Amerikanen in Nederland de procedures zelf erg goed weten (ik draai het maar om, ik zou in Amerika echt niet weten waar ik terecht zou kunnen voor het indienen van een verzoek tot contra expertise, zonder de hulp van iemand van de club in te schakelen), heb ik zo'n vermoeden dat Amsterdam wel degelijk op de hoogte was en dus het risico tot dit scenaria welbewust hebben genomen.
En nogmaals: ik ben van mening dat Amsterdam inderdaad gewoon terecht kampioen is geworden, zeker gezien de overmacht in de competitie en de play-offs. Echter, ze hadden Greene gewoon meteen in maart/april al moeten schorsen, hetgeen ook bij Eiffeltowers (Beasley) en Bergen op Zoom (Griffin) gebeurd is. En gezien de belangen die er aan dit kampioenschap hangen (inschrijving voor de Europese toernooien) snap ik de houding van Eiffeltowers inzake het protest wel degelijk (al zou dat normaal ook niet mijn manier zijn om kampioen te worden).
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Die hele procedure mag vanuit NBB weleens flink onder de loupe worden genomen. Er ligt nu wel erg veel verantwoordelijkheid bij speler en club terwijl de bond natuurlijk gewoon de hele zaak in de hand moet hebben.Frank schreef:Waar het mij om gaat is de vraag of Amsterdam geweten heeft van de eerste postieve test van Greene.
Hmm, dat ben ik toch niet helemaal met je eens.
Greene heeft (als hij inderdaad niets gezegd heeft tegen de club) Amsterdam in de problemen gebracht. Wat kan de bond daar aan doen?
Het enige wat de bond zou kunnen doen, is het via de reglementen verplicht opleggen van een voorlopige schorsing als de speler voor het eerst positief bevonden is. Maar of dat van de overkoepelende organisatie mag?
Greene heeft (als hij inderdaad niets gezegd heeft tegen de club) Amsterdam in de problemen gebracht. Wat kan de bond daar aan doen?
Het enige wat de bond zou kunnen doen, is het via de reglementen verplicht opleggen van een voorlopige schorsing als de speler voor het eerst positief bevonden is. Maar of dat van de overkoepelende organisatie mag?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Die verwarring over de 'vrijwilligers' bij de bond komt waarschijnlijk bij mij vandaan.
Wat ik aan heb proberen te geven is, dat het bondsbestuur een tijd geleden is afgetreden en dat er daarna mensen van de rayons 'vrijwillig' het interim bestuur hebben gevormd.
Ik bedoelde niet dat de bond alleen maar met vrijwilligers werkt.

Wat ik aan heb proberen te geven is, dat het bondsbestuur een tijd geleden is afgetreden en dat er daarna mensen van de rayons 'vrijwillig' het interim bestuur hebben gevormd.
Ik bedoelde niet dat de bond alleen maar met vrijwilligers werkt.
Wait and see. Beerput!Frank schreef: Greene heeft (als hij inderdaad niets gezegd heeft tegen de club) Amsterdam in de problemen gebracht. Wat kan de bond daar aan doen?
Bertje for President!
Je maakt me wel nieuwsgierig, Kaboem.
Het lijkt mij eenvoudig. Als de bond nou eens bij iedere positieve test en contra expertise een persconferentie geeft en daarbij ook een evt schorsing publiek maakt dan ben je er toch al?Frank schreef:Hmm, dat ben ik toch niet helemaal met je eens.
Als ik het goed begrepen heb, is het aan de speler zelf of hij al dan niet de club (en ik neem aan dus ook aan de rest van de 'wereld') op de hoogte stelt van de positieve test en niet aan de bond.
Heeft met privacy regels te maken, geloof ik...
Heeft met privacy regels te maken, geloof ik...
Ik vind dat waanzin. Dit is professionele sport! Gaat dat bij Voetbal, Wielrennen en andere sporten ook op die manier?Als ik het goed begrepen heb, is het aan de speler zelf of hij al dan niet de club (en ik neem aan dus ook aan de rest van de 'wereld') op de hoogte stelt van de positieve test en niet aan de bond.
Een muntje kan trouwens raar rollen in dopingland...
Misschien heeft onze vriend Greene de cannabis sporen ook wel opgedaan via intiem contact met een Amsterdamse of Bossche (beerput!) meid. Cannabis is immers oa in urine terug te vinden en waar gehakt worden daar vallen spaanders.AC Milan-speler Marco Borriello die onlangs positief testte bij een dopingcontrole na een wedstrijd tegen AS Roma, heeft een wel heel opmerkelijk excuus gegeven. Volgens de Italiaanse voetballer had hij voor de wedstrijd een vrouw gebeft die een vaginale crème gebruikt had.
Die crème zou de verboden stoffen hebben bevat die Borriello middels de orale seks ongewild naar binnen had gekregen.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/72577

Lil Wayne - Kobe Bryant (is The Best) : http://www.youtube.com/watch?v=ayctDKr7 ... re=related
Hopelijk morgen weer een mooie partij LA - Orlando. Ben heel benieuwd wat Van Gundy heeft kunnen wijzigen in de afgelopen drie dagen en hoe Jackson anticipeert op die wijzigingen.
Hier nog wat kenners aan het woord : http://www.youtube.com/watch?v=ScarY-xzDRU&NR=1
Hopelijk morgen weer een mooie partij LA - Orlando. Ben heel benieuwd wat Van Gundy heeft kunnen wijzigen in de afgelopen drie dagen en hoe Jackson anticipeert op die wijzigingen.
Hier nog wat kenners aan het woord : http://www.youtube.com/watch?v=ScarY-xzDRU&NR=1
Ik kan je nieuwsgierigheid helaas nog niet beantwoorden, Frank. Sorry!Frank schreef:Je maakt me wel nieuwsgierig, Kaboem.
Bertje for President!
Wil je me dan niet zo nieuwsgierig maken, Kaboem.... 

Dat is een beetje lastig als je er niet bij zegt (of niet bij kunt zeggen) waar die beerput opengaat.
Is dat bij de bond, is dat bij Amsterdam of zit het nog ergens anders?
Met andere woorden, je duwt wel maar in welke richting?
Is dat bij de bond, is dat bij Amsterdam of zit het nog ergens anders?
Met andere woorden, je duwt wel maar in welke richting?

Ik kan er niet al te veel over zeggen op dit moment. Dat zou alleen maar onverstandig zijn.
Er zal snel duidelijkheid komen.
Er zal snel duidelijkheid komen.
Bertje for President!
Ik zit maar wat te stangen. 
Als je niks mag zeggen, kun je beter ook geen toespeling maken. Kom je ook niet in de problemen, als mensen wel door beginnen te vragen.

Als je niks mag zeggen, kun je beter ook geen toespeling maken. Kom je ook niet in de problemen, als mensen wel door beginnen te vragen.
Is waar, maar ik kan heel goed op het juiste moment op mijn tong bijten!
Bertje for President!
Zitten jullie ook naar Lakers te kijken?
Wat een martelgang... nog 2 minuutjes, kleine voorsprong maar het zal me niks verbazen als de Magic het gaat winnen. Zucht. Was ik maar gewoon voetbalsupporter geworden, net als mijn ve''e neef.
Wat een martelgang... nog 2 minuutjes, kleine voorsprong maar het zal me niks verbazen als de Magic het gaat winnen. Zucht. Was ik maar gewoon voetbalsupporter geworden, net als mijn ve''e neef.

- Daily Blind
2-0 Lakers.. Nu een uitzege boeken en het kan bijna niet meer misgaan!
2-0 inderdaad. Kat in 't bakkie, toch? Kan me niet voorstellen dat Orlando dit nog terugpakt. Ze zijn best goed maar om nu 4 uit 5 te gaan pakken is imo teveel gevraagd. Natuurlijk heeft Miami onlangs iets dergelijks wel gedaan maar de odds blijven marginaal. Ik vind het ook raar dat ze met Nelson spelen. Is er een half jaar uit geweest en die moet dan in de Finals weer op niveau zien te komen. Maar ja, als het goed uitpakt dan is het natuurlijk briljant.
Omdat het zo mooi is: Kanye West - Kobe Bryant (Amazing) en nog eens Amazing
EDIT:
Nog een kwart te spelen. Magic ruim voor. Ik vind ze ook leuk spelen. Met een hoop inzet. Arbitrage zit ze ook bepaald niet tegen. Wel een terechte zege. Het gaat immers niet om onterechte calls maar om wat je daarna doet. Donderdag weer vervolgd.
Omdat het zo mooi is: Kanye West - Kobe Bryant (Amazing) en nog eens Amazing
EDIT:
Nog een kwart te spelen. Magic ruim voor. Ik vind ze ook leuk spelen. Met een hoop inzet. Arbitrage zit ze ook bepaald niet tegen. Wel een terechte zege. Het gaat immers niet om onterechte calls maar om wat je daarna doet. Donderdag weer vervolgd.