Rugby
Moderator: mods
Re: Rugby
Mooie kans voor Liverpool om de renaissance gestalte te geven en meteen Mourinho dieper in het moeras te drukken. Geniet er van!
Ik denk dat ik ook die Aussies-Kiwi wedstrijd op ga zetten.
Ik denk dat ik ook die Aussies-Kiwi wedstrijd op ga zetten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Je moet vooral letten op beide derde rijen: nummers 6, 7 en 8. Die van de Ozzies is dermate sterk dat ze een goede kans hebben tegen de overall duidelijk creatievere Kiwi's.zeux schreef: Ik denk dat ik ook die Aussies-Kiwi wedstrijd op ga zetten.
Normaliter wint NZ, maar die willen nogal eens choken. De Ozzies zullen veel met hun scrum willen doen, de clashes zoeken met m.n. Pocock (meest complete rugby speler ter wereld) en Hooper. De kiwi's zullen het juist in de breedte willen zoeken, geinitieerd door de runs en kicks van Carter en met de power van Nonu.
Zwakke plekken: amper. Prop Moody van de kiwi's is een zoveelste keus die er staat vanwege vele blessures. De 2e centre van de Ozzies heeft tot dusver weinig indruk gemaakt... Óf NZ wint ruim of het wordt een close encounter, waarbij de bank en de algehele reserves na zo'n slopend toernooi het verschil maken. Maar ik denk dat NZ gaat winnen.
Thanks voor de tips. Is zeker leuker om het spel te volgen als je wat meer achtergrondinfo hebt. Ik zie het veel te weinig om de finesses van dit soort tactieken te kunnen zien.wimpey schreef:Je moet vooral letten op beide derde rijen: nummers 6, 7 en 8. Die van de Ozzies is dermate sterk dat ze een goede kans hebben tegen de overall duidelijk creatievere Kiwi's.zeux schreef: Ik denk dat ik ook die Aussies-Kiwi wedstrijd op ga zetten.
Normaliter wint NZ, maar die willen nogal eens choken. De Ozzies zullen veel met hun scrum willen doen, de clashes zoeken met m.n. Pocock (meest complete rugby speler ter wereld) en Hooper. De kiwi's zullen het juist in de breedte willen zoeken, geinitieerd door de runs en kicks van Carter en met de power van Nonu.
Zwakke plekken: amper. Prop Moody van de kiwi's is een zoveelste keus die er staat vanwege vele blessures. De 2e centre van de Ozzies heeft tot dusver weinig indruk gemaakt... Óf NZ wint ruim of het wordt een close encounter, waarbij de bank en de algehele reserves na zo'n slopend toernooi het verschil maken. Maar ik denk dat NZ gaat winnen.
Alleen kom ik er net achter dat ik om 17 uur naar een opening moet. Grrrrrrrrr.

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Nieuw Zeeland halfweg aan de leiding met 16-3 en ook echt de bovenliggende partij. Wat een fraaie try van Milner Skudder vlak voor de rust. Mooi teamspel hoor.
Het verschil is natuurlijk nog prima overbrugbaar maar als Australië ambities heeft zal het wel uit een ander vaatje moeten komen.
Het verschil is natuurlijk nog prima overbrugbaar maar als Australië ambities heeft zal het wel uit een ander vaatje moeten komen.
Nil volentibus arduum
Ik heb het gevoel dat de referee is omgekocht, die man is een regelrechte schande.
Hij ziet forward passes over het hoofd bij de 2e en 3e penalty van NZ. Bij de try ziet hij een accidental offside over het hoofd. De tackle op Carter was n-e-v-e-r late.
Ik heb het gevoel dat ik naar Barcelona in het zwart zit te kijken in de CL: iedere 50/50 krijgen ze van de ref mee. Die man verkloot eigenhandig deze finale.
Hij ziet forward passes over het hoofd bij de 2e en 3e penalty van NZ. Bij de try ziet hij een accidental offside over het hoofd. De tackle op Carter was n-e-v-e-r late.
Ik heb het gevoel dat ik naar Barcelona in het zwart zit te kijken in de CL: iedere 50/50 krijgen ze van de ref mee. Die man verkloot eigenhandig deze finale.
21-17! Gaan we toch gewoon een hele spannende finale krijgen!
EDIT
En aanval weer afgeslagen. 34-17. Mooi hoe Australië zich nog een keer wist op te richten maar over de hele wedstrijd gezien was Nieuw Zeeland echt wel de betere ploeg. Terechte wereldkampioen.
EDIT
En aanval weer afgeslagen. 34-17. Mooi hoe Australië zich nog een keer wist op te richten maar over de hele wedstrijd gezien was Nieuw Zeeland echt wel de betere ploeg. Terechte wereldkampioen.

Nil volentibus arduum
Zeker. Ze waren beter en fitter. Bij de Ozzies zag je teveel fouten, te veel zwakke momenten. Gesloopt tijdens dit loodzware toernooi. Die drop goal van Carter, die kon eigenlijk niet. Zó knap.Marillion schreef: En aanval weer afgeslagen. 34-17. Mooi hoe Australië zich nog een keer wist op te richten maar over de hele wedstrijd gezien was Nieuw Zeeland echt wel de betere ploeg. Terechte wereldkampioen.

NZ had de ref mee. Een keer of 10. Die Owens moeten ze meteen retiren. Hij wordt na rust bij die tackle van Smith n.b. gecorrigeerd door de TMO. Another angle, Nigel?

Heb me kapot geërgerd aan die poseur, met z'n constante gelul. Gast denkt dat die 30 man er voor hem zijn en verziekt met z'n eenzijdige wanbeleid grotendeels een wedstrijd die tot dan toe gelijk op ging.
Maar de kiwi's waren meesterlijk. Barrett, Williams op de bank: ze zijn gewoon beter en meesterlijk goed. Total rugby, fantastisch uitgevoerd. En mooi werk van RTL7 trouwens, met Jay Jay en ook Fred Teeven die mooie dingen zegt.

Het is haast niet voor te stellen dat zo'n beer van een vent zo jong de strijd heeft moeten staken. Hij liep bijna letterlijk door muren heen. Zo zie je maar weer hoe kwetsbaar je als mens uiteindelijk toch bent.
Nil volentibus arduum
Vooral als je door muren heen looptMarillion schreef:Het is haast niet voor te stellen dat zo'n beer van een vent zo jong de strijd heeft moeten staken. Hij liep bijna letterlijk door muren heen. Zo zie je maar weer hoe kwetsbaar je als mens uiteindelijk toch bent.
Gisteren naar Edinburgh - Glasgow geweest. Relaxed middagje en een leuke pot rugby.

Edinburgh speelt alle thuiswedstrijden in het Murrayfield stadion maar onderzoekt al een tijdje of het mogelijk is om een eigen stadion te gaan bouwen. Murrayfield is veel te groot met 67.000 zitplaatsen. Toch was de sfeer uitstekend gisteren met ongeveer 25000 bezoekers.
Edinburgh speelt alle thuiswedstrijden in het Murrayfield stadion maar onderzoekt al een tijdje of het mogelijk is om een eigen stadion te gaan bouwen. Murrayfield is veel te groot met 67.000 zitplaatsen. Toch was de sfeer uitstekend gisteren met ongeveer 25000 bezoekers.
- InnerHarbour
Kan je geplaatste plaatje niet niet zien Ferry. hoop dat Raymon de kerstdish verwerkt heeft en tijd kan vinden om dit probleem aan te pakken.
Nog een pint genomen @ Rosestreet?
Nog een pint genomen @ Rosestreet?

YNWA
Ik dacht dat het aan mij lag... Ik zie het plaatje ook niet, en ook niet van de avatars aan de rechterkant... :-(
Anyway, hier kan je de foto(s) zien. Hoop ik.
En nee, ik ben niet op Rosestreet geweest gisteren; dat is nogal een omweg van waar ik woon. Maar wel wat pints bij het stadion. Ook zo'n rare gewaarwording, dat je mensen gewoon met flessen bier in het stadion rond ziet lopen. :-)
Anyway, hier kan je de foto(s) zien. Hoop ik.

En nee, ik ben niet op Rosestreet geweest gisteren; dat is nogal een omweg van waar ik woon. Maar wel wat pints bij het stadion. Ook zo'n rare gewaarwording, dat je mensen gewoon met flessen bier in het stadion rond ziet lopen. :-)
- InnerHarbour
Fraaie plaat hoor! Zou er genoeg belangstelling zijn om een nieuw stadion te rechtvaardigen? Het zou niet in plaats van Murrayfield zijn neem ik aan. Dat staat er immers niet alleen voor dit soort wedstrijden.
Volgend jaar eens kijken of ik een six nations wedstrijd kan meepakken. Krijg er zin in als ik dit zo lees. Geen Tim Visser meer in Edinburgh he? Jammer.
Ik vraag me af of het probleem met deze foto hetzelfde is als met de avatars. Lijkt er in eerste instantie wel op maar het kan ook zijn dat hij bijvoorbeeld te breed is. We gaan er even naar kijken.
Volgend jaar eens kijken of ik een six nations wedstrijd kan meepakken. Krijg er zin in als ik dit zo lees. Geen Tim Visser meer in Edinburgh he? Jammer.
Ik vraag me af of het probleem met deze foto hetzelfde is als met de avatars. Lijkt er in eerste instantie wel op maar het kan ook zijn dat hij bijvoorbeeld te breed is. We gaan er even naar kijken.
Nil volentibus arduum
Thanks IH and Marillion! Wat je al niet kunt doen met een mobiele telefoon he?
Wat dat stadion betreft; ze spelen weleens in een klein stadionnetje elders in Edinburgh, en ik geloof dat ze onderzoeken of dat verbouwd kan worden als nieuwbouw niet haalbaar is. Murrayfield blijft in ieder geval bestaan voor de wedstrijden van het nationale team. En voor wedstrijden tegen Glasgow kan het ook best. Maar volgende week spelen ze tegen Treviso, een Italiaanse ploeg, dan zitten er 5- tot 10.000 mensen in dat stadion, als het meezit. Die zie je dan echt niet meer terug in die enorme bak.
Ik heb weer wat reisjes op de kalender staan voor begin volgend jaar, dus heb nog geen kaarten gekocht voor de 6-nations. Ze spelen thuis tegen Engeland en Frankrijk. Volgens mij zijn de officiele kaarten al weg trouwens. Op Viagogo staan er nog wel kaarten, voor een forse vergoeding, dat dan weer wel...
Misschien naar Twickenham of Wales, het Millenium Stadium lijkt me ook geweldig om een keer te bezoeken.
Jammer inderdaad dat Tim Visser weg is uit Edinburgh. Hij speelt nu in London, bij Harlequins. Goed team hoor, spelen heel aanvallend, wijd rugby, dus hij zit daar wel op z'n plaats denk ik. Hij komt nog wel gewoon in aanmerking voor het Schotse nationale team trouwens, dus wie weet krijgen we hem nog wel te zien in de 6-Nations.
Wat dat stadion betreft; ze spelen weleens in een klein stadionnetje elders in Edinburgh, en ik geloof dat ze onderzoeken of dat verbouwd kan worden als nieuwbouw niet haalbaar is. Murrayfield blijft in ieder geval bestaan voor de wedstrijden van het nationale team. En voor wedstrijden tegen Glasgow kan het ook best. Maar volgende week spelen ze tegen Treviso, een Italiaanse ploeg, dan zitten er 5- tot 10.000 mensen in dat stadion, als het meezit. Die zie je dan echt niet meer terug in die enorme bak.
Ik heb weer wat reisjes op de kalender staan voor begin volgend jaar, dus heb nog geen kaarten gekocht voor de 6-nations. Ze spelen thuis tegen Engeland en Frankrijk. Volgens mij zijn de officiele kaarten al weg trouwens. Op Viagogo staan er nog wel kaarten, voor een forse vergoeding, dat dan weer wel...

Jammer inderdaad dat Tim Visser weg is uit Edinburgh. Hij speelt nu in London, bij Harlequins. Goed team hoor, spelen heel aanvallend, wijd rugby, dus hij zit daar wel op z'n plaats denk ik. Hij komt nog wel gewoon in aanmerking voor het Schotse nationale team trouwens, dus wie weet krijgen we hem nog wel te zien in de 6-Nations.
Ok, misschien zien we Tim Visser dus niet in de 6-Nations; 6 tot 8 weken uitgeschakeld.Ferry schreef:Jammer inderdaad dat Tim Visser weg is uit Edinburgh. Hij speelt nu in London, bij Harlequins. Goed team hoor, spelen heel aanvallend, wijd rugby, dus hij zit daar wel op z'n plaats denk ik. Hij komt nog wel gewoon in aanmerking voor het Schotse nationale team trouwens, dus wie weet krijgen we hem nog wel te zien in de 6-Nations.
Heb wat beelden gezien van Ierland - Wales. Voor mij ongelofelijk dat nog niet alle spelers hoofdbescherming dragen. Je ziet het wel, maar waarom niet allemaal.
De beste vier landen van afgelopen WK bevinden zich buiten Europa. Dat haalt wat glans af van dit toernooi.
De beste vier landen van afgelopen WK bevinden zich buiten Europa. Dat haalt wat glans af van dit toernooi.
"Hate it or love it, the underdog's on top".