Basketball
Moderator: mods
Re: Basketball
Eindstand 7e wedstrijd: 83 - 71.
Het zou me niets verbazen als het volgende scenario eruit rolt a.s. woensdag.
De TGC doet niets met het beroep van Amsterdam (dat beroep slaat ook nergens op mijns insziens, maar goed), neemt wel het beroep van Eiffeltowers in behandeling, maar komt tot de conclusie dat TNT Post de schuldige aan deze hele misere is en dat Amsterdam er niets aan kon doen. Amsterdam wordt dus gewoon tot kampioen uitgeroepen en Greene zien we volgend jaar niet meer terug (als Amsterdam verstandig is althans, die vent is het hele probleem in deze situatie).
Al met al is dat een scenario waar ik wel vrede mee kan hebben, Amsterdam is natuurlijk gewoon terecht kampioen. Eiffeltowers is veel te wisselvallig en gezien het aantal kwarten waarin ze in deze finale serie zijn weggespeeld verdienen ze ook geen kampioenschap.
Ik ben overigens wel benieuwd wat er volgens jaar van Amsterdam over is. Als je de geruchten mag geloven, niet veel...
Het zou me niets verbazen als het volgende scenario eruit rolt a.s. woensdag.
De TGC doet niets met het beroep van Amsterdam (dat beroep slaat ook nergens op mijns insziens, maar goed), neemt wel het beroep van Eiffeltowers in behandeling, maar komt tot de conclusie dat TNT Post de schuldige aan deze hele misere is en dat Amsterdam er niets aan kon doen. Amsterdam wordt dus gewoon tot kampioen uitgeroepen en Greene zien we volgend jaar niet meer terug (als Amsterdam verstandig is althans, die vent is het hele probleem in deze situatie).
Al met al is dat een scenario waar ik wel vrede mee kan hebben, Amsterdam is natuurlijk gewoon terecht kampioen. Eiffeltowers is veel te wisselvallig en gezien het aantal kwarten waarin ze in deze finale serie zijn weggespeeld verdienen ze ook geen kampioenschap.
Ik ben overigens wel benieuwd wat er volgens jaar van Amsterdam over is. Als je de geruchten mag geloven, niet veel...
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
EclipseJet/MG Amsterdam o'e, o'e!
Ik ben er niet zo gerust op. Het ligt er helemaal aan wanneer die brief is aangeboden door de Post. Als ik het goed begrijp dan was bij A'dam Basketball niemand thuis toen de postbode met het ding langs kwam. Dan laat een postbode altijd in de brievenbus een berichtje achter dat er een aangetekende brief uit Nieuwegein voor ze is en dat ze die kunnen afhalen op het postkantoor. De vraag zal straks zijn wanneer Amsterdam dat berichtje heeft ontvangen en of de tijd tussen het ontvangen ervan en de start van Game 3 zo lang was dat Amsterdam daar kennis van had moeten nemen. Dus, hoelang zullen we ze geven? Een professionele basketball club. Weliswaar druk in de weer met de play-offs. Hooguit anderhalve dag?Frank schreef:De TGC doet niets met het beroep van Amsterdam (dat beroep slaat ook nergens op mijns insziens, maar goed), neemt wel het beroep van Eiffeltowers in behandeling, maar komt tot de conclusie dat TNT Post de schuldige aan deze hele misere is en dat Amsterdam er niets aan kon doen. Amsterdam wordt dus gewoon tot kampioen uitgeroepen en Greene zien we volgend jaar niet meer terug (als Amsterdam verstandig is althans, die vent is het hele probleem in deze situatie)
Het zal er ook vanaf hangen of de bond (cq de TGC) genoeg "ballen" heeft om Amsterdam die wedstrijd af te pakken.
Gezien de slag- en besluitvaardigheid van de afgelopen jaren bij diezelfde bond, vraag ik me dat af.
Gezien de slag- en besluitvaardigheid van de afgelopen jaren bij diezelfde bond, vraag ik me dat af.

Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Ziehier het staaltje psychologische oorlogsvoering dat (niet voor het eerst overigens) Amsterdam uit de kast meent te moeten halen omdat er normaal geen ene kip in de zaal zit en degene die er zitten geen enkele support geven. Vooral dat gezeik met die Ajax supporters zou de bond keihard moeten verbieden. Als ze zelf naar de sporthal zouden komen ala, maar georganiseerd?Belachelijke beveiliging en hooligans in SHZ
AMSTERDAM, 31 mei – Op de website van EclipseJet Amsterdam had het duidelijk gestaan en ook de aanplakbiljetten bij de kassa in Sporthallen Zuid waren helder. Het was verboden om gastoeters, confetti, vuurwerk, blikjes en flesjes frisdrank en bier, evenals andere zaken waarmee eventueel gegooid zou kunnen worden, de zaal mee in te nemen. Alleen ratels waren een gedoogartikel.
Niet onbegrijpelijk. Tenslotte was er bij wedstrijd vijf een (vol) blikje bier op het parket terecht gekomen. Zoiets moet je controleren, dus worden er sluizen gevormd met mensen van de bewakingsdienst. Tot zover geen probleem. Het vervelende van veel medewerkers van beveiligingsbedrijven is echter dat ze hun taken té nauwgezet uitvoeren.
Hoe hard kun je – als je dat al zou willen – iemand raken met een kauwgummetje, een druivensuikertje of een broodje kaas? ALLES moest worden ingeleverd, weggegooid of worden teruggebracht naar de auto.
De trommels van EiffelTowers, die OVERAL worden geaccepteerd, moesten onder de tafel van de beveiligers worden gezet en konden na de wedstrijd worden opgehaald. De dames en heren voerden hun taak uit tot in het belachelijke. Soms was het zelfs schandalig. De leukste fan van de ploeg uit Den Bosch – u kent hem wel, de man met de narrenkap – moest zijn flesje water en zijn druivensuiker inleveren, terwijl hij dat als diabetespatiënt niet voor zijn lol meeneemt.
Het valt misschien moeilijk te bewijzen, maar er leek sprake van een koude oorlog tegen de fans van EiffelTowers, waarbij de neutrale liefhebbers dezelfde behandeling kregen. Die koude oorlog begon al met het beperkt uitgeven van kaarten voor de fans uit Den Bosch. Amsterdam hield zich overigens qua aantal keurig aan ooit gemaakte afspraken. Maar ja, heeft iemand ooit een volle Sporthallen Zuid meegemaakt? Waarom geen extra kaarten voor het vak aan de korte zijde onder het scorebord?
Dat werd duidelijk kort voor de wedstrijd begon. Opeens waren ze er weer: de ‘leden’ van Mokum Pride, de een jaar of twee geleden geforceerde groep ‘sfeermakers’. Hooligans, gerekruteerd naar het schijnt uit Vak 401 van de Amsterdam Arena, zeg maar de ‘junior F-side’. Ooit moest een wedstrijd bijna worden gestaakt, omdat door deze groep een prullenbak in de fik werd gestoken en een rookbom tot ontploffing werd gebracht. Sfeermakers?
Gelukkig zagen ze bij Amsterdam hun misrekening in. Mokum Pride verdween geruisloos. Maar zondag waren ze er opeens weer. Gratis binnengehaald door de leiding van EclipseJet met de simpele opdracht: herrie maken. Nou, vooruit. Maar ja, dat gebeurde ondermeer met een trommel. Zij wel? Ja, zij wel! En onder het ‘genot’ van een sloot bier uit blikjes. Zij wel? Ja, zij wel!
Naar mate de wedstrijd vorderde en duidelijk werd dat EclipseJet ging winnen werd het zelfs wat bedreigend. Op de vraag aan een ‘beVEILIGer’ of wellicht bij het einde de apparatuur van journalisten en fotografen een beetje beveiligd kon worden, was het antwoord: ‘We zijn maar met een paar man’. Eerlijker was geweest: ‘Wij zijn bang voor die gasten.’
De meeste verslaggevers en fotografen kozen er daarom maar voor een veilig heenkomen te zoeken ter bescherming van zichzelf en de kostbare apparatuur. Dat was geen slechte keus, want bij het eindsignaal werden rokende en stinkende fakkels ontstoken. Wat? Vuurwerk? Zij wel? Ja, zij wel! Het is te hopen dat de FEB of de NBB een forse boete uitdeelt voor dit ‘fangedrag’ en de club tevens vraagt, waarom er zo belachelijk werd gecontroleerd onder echte fans en gewone basketballliefhebbers.
Die boete komt dan bovenop de schade aan de basketballvloer en de normale vloer van Sporthallen Zuid, want de nog gloeiende, maar uitgebrande fakkels werd gewoon op het parket gegooid met brandplekken als gevolg. Volgens een techniekmedewerker van SHZ een schadepost van zo maar een paar duizend euro.
En dan gebeurt het ook nog dat een paar van deze hooligans, die natuurlijk lak hadden aan het verzoek achter de boarding te blijven, een spelersshirt als trofee bemachtigen. Die hadden natuurlijk ten deel moeten vallen aan de echte fans in het midden van de lange zijde. De diehards, die er veertig wedstrijden lang waren. Soms maar met enkele tientallen, maar zo trouw als honden.
Als Amsterdam niet uitkijkt, is dat straks gewoon weer zo. Zit die tent eindelijk vol, is de behandeling van goedwillende fans zó beneden peil, dat je je een volgende keer op zo’n mooie pinksterdag wel twee keer nadenkt om naar een dergelijke wedstrijd te gaan.
Het zou de clubleiding van Amsterdam sieren als ze - openlijk op de website - nederig haar excuses aanbiedt en belooft om nimmer meer zo'n communistische visitatie te laten uitvoeren en/of een dergelijk groep binnen te halen in de hal.
Door Jan van der Nat
Om aan te geven hoe erg(erlijk) het allemaal was, hieronder een reactie van een bezoeker, overgenomen van de site 'Coachbox':
Ongelooflijk wat er vandaag in de Sporthallen Zuid gebeurde. Ben er, 7 uur na de wedstrijd, nog onderste boven van. Wat geschiedde? Vanuit Rotterdam tesamen met mijn zoontje, 10 jaar oud, naar Amsterdam getogen. Mijn zoon zit sinds een jaartje op basketbal en ik wilde hem verrassen op een 'echte basketballpartij'.
Aangekomen in de kantine wat gedronken en gegeten, tot zover niets aan de hand!. Nog even een rolletje Rolo (toffeetjes) gekocht voor onder de wedstrijd. Verrvolgens naar boven gelopen en even in de rij gestaan voor de beveiliging. een circa 70 (!!!) jarige dame moest haar handtas openen. Tot mijn verbijstering vond een 20 jarige beveiligingsbeamte het nodig om een boterham die in haar handtas zat uit de tas te halen. Toen de dame fatsoenlijk vroeg wat hier de reden van was kreeg zij toegesnauwd dat dit de opdracht was van het bestuur. Toen mijn zoontje aan de beurt was werd hem gevraagd wat hij in zijn hand had. Toen hij zijn rol snoepjes liet zien werd werd de rol uit zijn handen gepakt en in de conatainer geworpen. Op een nette wijze heb ik de dame in kwestie gevraagd of men altijd zo met de gasteen omging in Amsterdam. Een collega beveiligingsbeamte hoorde dit kennelijk. Hij kwam mijn kant op en gaf aan dat als ik problemen zou maken ik de zaal niet in zou komen. Daar ik door had dat reclameren geen enkele zin had zijn we samen maar doorgelopen.
Aangekomen in de zaal zijn we achter de basket gaan zitten. Al vrij snel kwam ik erachter dat er steeds meer Ajax-supporters bij ons kwamen zitten. Enkele waren zo te zien al onder invloed van alcohol. De bierblikjes waren niet aan te slepen in het vak. Daar ik bemerkte dat de sfeer niet echt optimaal was ben ik naar een beveiliger gelopen een heb gevraagd of mijn zoontje en ik niet ergens anders konden gaan zitten. Ondanks dat er nog genoeg plaats was in andere vakken kregen we te horen dat dit niet mogelijk was omdat al de lege plaatsen gereserveerd waren. (en dit een paar minuten voor aanvang van de wedstrijd.) Ik was opdat moment het liefste naar huis gereden!
Ik merkte dat de sfeer in het vak in de richting van de Den Bosch-supporters steeds grimmiger werd en besloot dat we kostte wat kostte in de rust zouden verhuizen naar een ander vak. Nadat het 1e kwart voorrbij was wilde mijn zoontje wat te drinken gaan halen. Beiden hadden we er geen erg in dat hij op zijn kledingstuk het Feijenoord-embleeem had zitten. Toen een van de “”supporters”" van Amsterdam dit door had vond hij het nodig om achter in de kraag van zijn trainingsjack een blikje bier leeg te gieten. Daar mijn zoontje op dat moment ongeveer 50 meter van me was verwijderd (hij was immers op weg om een glaasje fris te halen…) ben ik direct opgestaan en naar de knul gerend die hier debet aan was. Ik heb de knul een duw gegeven en gevraagd waar dit goed voor was!. Binnen de korte keren kwamen er eeen aantal 'supporters' naar me toe. Een van hen riep me toe met de vraag ofdat ie 'me moest killen'. Mijn zoontje stond van schrik te huilen en schreeuwde dat hij naar huis wilde. Samen zijn we naar boven gelopen. Een dame van de beveiliging heb ik mijn verhaaltje verteld. Zij gaf aan dat het ook niet verstandig was geweest van mijn zoontje om een trainingsjack van Feyenoord aan te trekken. Alsof we wisten dat we tussen de harde kern van Ajax-supporters in kwamen te zitten!! Beneden bij de kaartjes-verkoop heb ik nogmaals mijn verhaal verteld aan de heer die hier achter de balie zat. Deze vertelde me dat de sporthal ook niet gelukkig was met de gang van zaken die door Meijer van Amsterdam zo bepaald zouden zijn.
Ik feliciteeer de spelers en coach van Amsterdam met hun kampioenschap. Maar voor het bestuur van deze club heb ik geen goed woord over. Het is te gek voor woorden dat een basketbalbond dit accepteert!. en voor de heer Meijer: 'reken er op dat ik u in Rotterdam netjes om een reactie kom vragen'. Je bent het niet waard dat ik je een draai om je oren geeef!
-
Die paupers van 410 gaan zich steeds meer voelen. Gevaarlijke ontwikkeling.
Whitey on the moon.
Ik vind het veel erger dat EclipseJet het blijkbaar nodig vind om dit soort eikels (zoals gezegd niet voor het eerst) georganiseerd naar Sporthallen Zuid te halen. Gewoon te belachelijk voor woorden, laat die eikels gewoon in de Arena zitten....
Wat een paupersport, dat basketball. 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 15/16
Is toch mooi man zo'n zuid-europees sfeertje.
Niet als ze de boel gaan terroriseren. Dat doen ze maar mooi in de Arena, niet bij andere sporten.... 

brigade zuid schreef:Is toch mooi man zo'n zuid-europees sfeertje.
Vaak weten de sfeermakers in Zuid Europa wel wat second dribble is, of backcourt, of een pick and roll!
Bertje for President!
- Daily Blind
Kaboem schreef:Nog geen haar op de piemeltjes, maar oh zó stoer!
Dat scheer je toch ook gewoon netjes weg

Ik begin al iets te ruiken!Kaboem schreef:Er gaat nog wel een beerput open de komende weken!
In Amsterdam en Den Bosch reageren ze overigens anders op dit nieuws:Bestuur NBB klaagt EclipseJet aan
NIEUWEGEIN - De Tucht- en Geschillencommissie (TGC) van de NBB heeft EclipseJet MG Amsterdam een brief overhandigd, waarin een klachtzaak wordt uiteengezet van het bestuur van de Nederlandse Basketball Bond tegen de vereniging EclipseJet MG Amsterdam over het onrechtmatig meespelen van Orien Greene in de wedstrijden drie en vier van de finale van de play-offs.
Aan Orien Greene was in de periode van deze twee wedstrijden een voorlopige schorsing opgelegd door de TGC, hangende de behandeling van zijn dopingzaak. De vereniging EclipseJet MG Amsterdam heeft zeven dagen de tijd gekregen te reageren op de inhoud van het schrijven.
Na de reactie van EclipseJet MG Amsterdam zal de TGC een datum bepalen voor de behandeling van de klachtzaak.
De TGC heeft op de zitting van woensdagavond de dopingzaak tegen Orien Greene van de vereniging EclipseJet MG Amsterdam behandeld. In afwezigheid van de betrokken speler is uitspraak gedaan. Die uitspraak zal eerst aan de betrokken speler en de betrokken vereniging worden meegedeeld, alvorens deze uitspraak langs de gebruikelijke weg van Basketball Info openbaar te maken.
Van de site van EclipseJet:
En van de site van Eiffel Towers:De NBB had niets nieuws te vertellen.
Het bericht van de NBB over de zitting van Juni 3 is opvallend nietszeggend en misleidend tegelijkertijd.
Enige media en websites lijken nu te denken dat er iets gebeurd is. Het tegendeel is het geval.
De speler was wel aanwezig, nl. in de officiële vertegenwoordiging van Ruud Frese en Rob Tuin namens Orien Greene. Gemachtigd, getekend en op schrift.
De partijen hebben uitvoerig de gang van zaken rond de zaak Greene besproken. De complexheid van de materie had tot gevolg dat de TGC niet onmiddellijk een uitspraak wenste te doen.
Een foutieve informatie van de NBB door te doen alsof er niemand was.
Opvallend misleidend is het bericht van de NBB omdat er feitelijk niets nieuws te melden is of was. Hierom en mede i.v.m. de privacy afspraken kwamen alle partijen overeen niets naar de buitenwereld te communiceren.
Het was dan ook een onprettige verrassing dat binnen minuten na de meeting de NBB toch een persbericht uit stuurde.
Punten die relevant zijn in deze gang van zaken is het zgn. „inhoudelijke“ van het NBB persbericht:
1 – dat Greene een schorsing zou kunnen krijgen zal niemand verbazen – dus niets nieuws – of het proces daarvoor goed is geweest zal nog moeten blijken. De straf is nog niet bekend gemaakt. De positie m.b.t. een eventueel beroep kan derhalve nog niet worden ingenomen. Misschien wordt hij wel vrijgesproken
2 – dat tegen Amsterdam een protest is/komt vanwege wedstrijd 3 en 4 zal ook niemand verbazen – dus niets nieuws – Eiffel tekende protest aan op het wedstrijd formulier
Eiffel heeft mogelijk dat protest niet doorgezet of het protest is niet ontvankelijk verklaard dan wel afgewezen. We hebben daarover geen bericht gekregen
De NBB doet nu zelf een klacht vanwege de schorsing die niet zou zijn opgevolgd door Amsterdam.Waarom de NBB de klacht van Eiffel "overneemt"is ons niet bekend. Dat er een klacht in de lucht hing was evident en niets nieuws.
Kern punt wat over blijft is hoe de NBB denkt dat een aangetekende brief die op dinsdag om 16.54 uur verstuurd zou zijn ook daadwerkelijk correct kan worden ontvangen op dezelfde dag.
Dat en alleen dat is de officiële communicatie die volgens de NBB reglementen moet plaats vinden – en dat is dus niet gebeurd.
Belangrijk blijft ook dat tot op de dag van vandaag de bewuste brieven niet bij Greene en niet bij de club zijn aangekomen. We hebben eindelijk woensdagavond 3 juni van de voorzitter van de TGC de kopieën mogen ontvangen. Of ze daadwerkelijk verstuurd zijn kunnen we hieraan niet zien.
Amsterdam vindt dat Greene om die reden gewoon de hele serie had moeten kunnen blijven spelen, maar om de zaak niet op de spits te drijven hebben we na wedstrijd 4 Greene niet meer opgesteld.
Bondsbestuur klaagt Amsterdam aan voor meespelen Greene
Het is wat voorbarig, maar het nationale kampioenschap is gisteravond in Nieuwegein richting Den Bosch geschommeld. Het bondsbestuur klaagt EclipseJet MG Amsterdam namelijk aan voor het onrechtmatig meespelen van Orien Greene in game 3 & 4.
Het bericht van de NBB:
De Tucht- en Geschillencommissie (TGC) van de Nederlandse Basketball Bond heeft op de zitting van woensdagavond 3 juni de dopingzaak tegen Orien Greene van de vereniging EclipseJet MG Amsterdam behandeld. In afwezigheid van de betrokken speler is uitspraak gedaan. Die uitspraak zal eerst aan de betrokken speler en de betrokken vereniging worden meegedeeld, alvorens deze uitspraak langs de gebruikelijke weg van Basketball Info openbaar te maken.
De TGC heeft verder de vereniging EclipseJet MG Amsterdam een brief overhandigd waarin een klachtzaak wordt uiteengezet van het bestuur van de Nederlandse Basketball Bond tegen de vereniging EclipseJet MG Amsterdam over het onrechtmatig meespelen van Orien Greene in de wedstrijden drie en vier van de finale van de play-offs.
Aan Orien Greene was in de periode van deze twee wedstrijden een voorlopige schorsing opgelegd door de TGC, hangende de behandeling van zijn dopingzaak. De vereniging EclipseJet MG Amsterdam heeft zeven dagen de tijd gekregen te reageren op de inhoud van het schrijven.
Na de reactie van EclipseJet MG Amsterdam zal de TGC een datum bepalen voor de behandeling van de klachtzaak.
Tóch helemaal niets voor Amsterdam!? Wordt vervolgd...
Het is wat voorbarig, maar het nationale kampioenschap is gisteravond in Nieuwegein richting Den Bosch geschommeld
Wat een walgelijke club dat Den Bosch.Tóch helemaal niets voor Amsterdam!? Wordt vervolgd...

Op het moment dat je uit alle macht na afloop van de competitie nog kampioen probeert te worden terwijl je een jaar lang hebt aangetoond de mindere te zijn dan ben je de dood voor je sport.
De 4e Ronde!
Nog een paar uurtjes voor de start van de NBA finales. Hopelijk heeft de NBA haar finale series wat beter in de hand dan de NBB.
Stel je voor dat Kobe of Superman geschorst is maar gewoon door speelt.
Ongelofelijk hoeveel goedkope kaartjes (ruim onder $300) er de laatste uren ineens overal opduiken: Game 1 Tickets
Nog een paar uurtjes voor de start van de NBA finales. Hopelijk heeft de NBA haar finale series wat beter in de hand dan de NBB.
Stel je voor dat Kobe of Superman geschorst is maar gewoon door speelt.

Ongelofelijk hoeveel goedkope kaartjes (ruim onder $300) er de laatste uren ineens overal opduiken: Game 1 Tickets
Sorry hoor, maar als Greene inderdaad onrechtmatig een of twee wedstrijden in de play-offs heeft meegespeeld is Eiffeltowers gewoon terecht kampioen. Zeker omdat de eerste positieve test al in maart plaatsvond, wat betekent dat hij al tijdens de competitie zelf op nonactief had moeten staan.Dubbel schreef:Het is wat voorbarig, maar het nationale kampioenschap is gisteravond in Nieuwegein richting Den Bosch geschommeldWat een walgelijke club dat Den Bosch.Tóch helemaal niets voor Amsterdam!? Wordt vervolgd...
Op het moment dat je uit alle macht na afloop van de competitie nog kampioen probeert te worden terwijl je een jaar lang hebt aangetoond de mindere te zijn dan ben je de dood voor je sport.
Het zou ook niet mijn manier zijn om kampioen te worden, maar de reacties vanuit Amsterdam zijn juist walgelijk naar mijn mening. Eiffeltowers heeft niets verkeerds gedaan, Amsterdam cq Greene wel.
Dat zal best maar het gaat mij om de geest van sportiviteit. Ik val in herhaling dus ik zal het kort houden. De verliezers is geen enkel onrecht aangedaan want de speler in kwestie heeft geen stimulerende middelen gebruikt maar gewoon wat wiet gerookt. Zij zijn dus gewoon terecht geen kampioen en hadden imho de zaak vorige week al in moeten trekken ipv te blijven hopen op een technicaliteit.Frank schreef:Eiffeltowers heeft niets verkeerds gedaan
Je hebt wel kijk op b-ball. Hopelijk. Ook al heeft die series nooit op 3-1 gestaan.Jabu schreef:Anthony is dan ook (volgens Barkley) de makkelijkste scorer uit de league en Billups één van de beste points. Ik denk nog steeds dat de Lakers de finale zullen halen en deze ook zullen winnen, omdat zij het beste team en Kobe hebben. Ze staan inmiddels op 3-1.

Laatst brak ik een lans voor de manier waarop Kobe met z'n sport bezig is. Motivatie, wilskracht en zo.
Dit is ter illustratie wel aardig : I just want it so bad, that's all.
Dubbel schreef:Dat zal best maar het gaat mij om de geest van sportiviteit. Ik val in herhaling dus ik zal het kort houden. De verliezers is geen enkel onrecht aangedaan want de speler in kwestie heeft geen stimulerende middelen gebruikt maar gewoon wat wiet gerookt. Zij zijn dus gewoon terecht geen kampioen en hadden imho de zaak vorige week al in moeten trekken ipv te blijven hopen op een technicaliteit.Frank schreef:Eiffeltowers heeft niets verkeerds gedaan
Volgens mij gaat het om de procedurele 'fouten' voorafgaand aan de schorsing. Greene was al in maart getest. Normaliter zou hij (na een eventuele contra-expertise) al in april geschorst moeten worden. Het feit dat dat niet is gebeurd is hier de kwestie. Denk ik, hoor. Waarom is de kwestie pas aan het rollen gekomen halverwege mei?
Dubbel is m.i. iets te voorbarig met zijn oordeel!
Bertje for President!
Op zich wel een aardige. Ik denk echter dat dit in eerste instantie juist niet de kwestie is. Voor de bezwaar procedure is sec van belang of de speler geschorst is ja/nee en (als ja) of dat al dan niet op de juiste wijze kenbaar is gemaakt.Volgens mij gaat het om de procedurele 'fouten' voorafgaand aan de schorsing. Greene was al in maart getest. Normaliter zou hij (na een eventuele contra-expertise) al in april geschorst moeten worden. Het feit dat dat niet is gebeurd is hier de kwestie. Denk ik, hoor. Waarom is de kwestie pas aan het rollen gekomen halverwege mei?
Het punt dat Kaboem maakt is zeker relevant (en spectaculair) maar dan als een interne bonds aangelegenheid. Je zou zeggen dat daar koppen gaan rollen al hoewel ik van Frank begreep dat het bij de bond allemaal vrijwilligers zijn dus in hoeverre dat indruk maakt?
Dit is kwestie 1...Dubbel schreef:Op zich wel een aardige. Ik denk echter dat dit in eerste instantie juist niet de kwestie is. Voor de bezwaar procedure is sec van belang of de speler geschorst is ja/nee en (als ja) of dat al dan niet op de juiste wijze kenbaar is gemaakt.Volgens mij gaat het om de procedurele 'fouten' voorafgaand aan de schorsing. Greene was al in maart getest. Normaliter zou hij (na een eventuele contra-expertise) al in april geschorst moeten worden. Het feit dat dat niet is gebeurd is hier de kwestie. Denk ik, hoor. Waarom is de kwestie pas aan het rollen gekomen halverwege mei?
En na kwestie 1 zal kwestie 2 wel aanhangig gemaakt worden!Dubbel schreef:Het punt dat Kaboem maakt is zeker relevant (en spectaculair) maar dan als een interne bonds aangelegenheid. Je zou zeggen dat daar koppen gaan rollen al hoewel ik van Frank begreep dat het bij de bond allemaal vrijwilligers zijn dus in hoeverre dat indruk maakt?
Bertje for President!
Overigens kun (moet) je al na een eerste test geschorst worden, terwijl er een contra-expertise lopende is. Waarom is dat niet gebeurd? Schijnt dat Greene heeft aangegeven dat er niets aan de hand was en dat daar gehoor aan is gegeven. Vreemd? Ja, heel vreemd!
Bertje for President!