Basketball
Moderator: mods
Re: Basketball
En het is alweer 2-2. De Lakers hebben het verrassend lastig met de Rockets, maar gaan uiteindelijk denk ik toch vrij een eenvoudig kampioen worden. Na de Rockets zullen de Nuggets ook niet in de weg staan voor een finale plaats. In het Oosten zullen de Cavs de finale gaan halen, zowel Celtics (zonder KG) en Magic zijn niet goed genoeg. In de finale zal de beste basketballer van dit moment (LeBron James!) vast een stuk of 2 monsterwedstrijden hebben waardoor ze iets van spanning brengen. Uiteindelijk zijn de Lakers echter te goed en te compleet.
Waar kan ik tekenen? Ik zie het helemaal niet zo rooskleurig. Vind de Lakers juist erg kwetsbaar. Verdedigend meestal zwak. Als het voorin even niet loopt dan kunnen ze dat doorgaans niet compenseren door stops te maken. En de Lakers verloren gisteren niet alleen, ze zijn echt he-le-maal gek gemaakt. Einde 3e kwart stond Houston iets van 30 punten voor. Bynum en Fisher zijn momenteel geen schim van zichzelf. En morgen is Odom er niet bij. Veel zal af hangen van het niveau dat lui als Brown, Farmar en Bynum kunnen halen. Over Fish maak ik me dan weer geen zorgen, die staat er wel als het moet. Een echte krijger.
Dan de tegenstanders; het Yao-loze Houston speelt met een kleine, snelle, aggresieve ploeg die goed kan verdedigen en veel van afstand scoort. De Nuggets net zo. Dat zijn nou net het type ploegen waar Lakers al het hele seizoen moeite mee hebben. Ik zie onze goud paarse helden waarschijnlijk nog wel langs Houston komen (hopelijk hebben die gisteren te veel gegeven... "live by the 3, die by the 3") maar met Denver (o.a. Melo, Billups, Nene, Andersen vanaf de bank, JR Smith ook nog) volgt dan een ploeg die weer veel verder is dan de Rockets. Vooral de komst van Billups is goud voor hen. Schat ik hooguit op 50/50, zelfs rekening houdend met het thuisvoordeel. En een evt NBA finale is heus voor Cleveland, tenzij het heel raar loopt. Maar de Cavs krijgen het eerst nog wel lastig met Boston of Orlando.
Ik gok op Cavs in 7 games over Lakers. Hopen doe ik natuurlijk op een scenario waarbij Lakers de Celtics verslaan.
Dan de tegenstanders; het Yao-loze Houston speelt met een kleine, snelle, aggresieve ploeg die goed kan verdedigen en veel van afstand scoort. De Nuggets net zo. Dat zijn nou net het type ploegen waar Lakers al het hele seizoen moeite mee hebben. Ik zie onze goud paarse helden waarschijnlijk nog wel langs Houston komen (hopelijk hebben die gisteren te veel gegeven... "live by the 3, die by the 3") maar met Denver (o.a. Melo, Billups, Nene, Andersen vanaf de bank, JR Smith ook nog) volgt dan een ploeg die weer veel verder is dan de Rockets. Vooral de komst van Billups is goud voor hen. Schat ik hooguit op 50/50, zelfs rekening houdend met het thuisvoordeel. En een evt NBA finale is heus voor Cleveland, tenzij het heel raar loopt. Maar de Cavs krijgen het eerst nog wel lastig met Boston of Orlando.
Ik gok op Cavs in 7 games over Lakers. Hopen doe ik natuurlijk op een scenario waarbij Lakers de Celtics verslaan.
- Monkey Tonk
Ik heb Cavs en Nuggets in de finale. Denver had vanavond met de Birdman op het parket 'gewoon' Dallas met 4-0 geveegd. Lakers in deze vorm hebben niks in de finale te zoeken. Ze komen waarschijnlijk sterk terug na dat verlies in Houston, maar tegen Denver gaan ze onderuit. Chauncey is te goed. De meest onderschatte speler in de NBA.
Bron: DBSVNEiffelTowers in finale
DEN BOSCH - De FEB Eredivisie krijgt dezelfde finale als in 2008. EiffelTowers was dinsdagavond de sterkste in de vijfde wedstrijd van de halve finales tegen Hanzevast Capitals: 84-69. Na een gelijkopgaand eerste kwart viel - zo zou later blijken - het beslissende gat in het begin van het tweede kwart. Steenvoorde vanaf de lijn en drie driepunters (twee van Akerboom en eentje van Oliver) zorgden voor een gat van tien punten: 27-17. Twee keer pakte Hanzevast aan het einde van een kwart vijf punten terug, maar het gat bleef rond die tien punten: 45-34 bij rust en 60-52 na dertig minuten. Na een driepunter van McCrommon werd het nog even echt spannend (69-66), maar het scenario leek heel veel op dat van zaterdag in Martiniplaza. Ook nu kwam EiffelTowers terug en deelde de voor de Groningse ploeg fatale tik uit: 77-67. Daarmee lag de handdoek van Hanzevast in de ring.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
- aveslacker
De Lakers zijn gewoon niet erg goed. Kobe is natuurlijk wel uitstekend, en Pau is ok, maar de rest van de ploeg is eigenlijk middelmaatig. Ze hebben reuze problemen met snel tegenstanders. Battier en Artest verdedigen Kobe zo goed als het kan, en de rest van de ploeg is gewoon niet goed genoeg om Kobe to helpen. De Lakers zijn eigenlijk nooijt zo goed geweest als de media denkt.Dubbel schreef:Waar kan ik tekenen? Ik zie het helemaal niet zo rooskleurig. Vind de Lakers juist erg kwetsbaar. Verdedigend meestal zwak. Als het voorin even niet loopt dan kunnen ze dat doorgaans niet compenseren door stops te maken. En de Lakers verloren gisteren niet alleen, ze zijn echt he-le-maal gek gemaakt. Einde 3e kwart stond Houston iets van 30 punten voor. Bynum en Fisher zijn momenteel geen schim van zichzelf. En morgen is Odom er niet bij. Veel zal af hangen van het niveau dat lui als Brown, Farmar en Bynum kunnen halen. Over Fish maak ik me dan weer geen zorgen, die staat er wel als het moet. Een echte krijger.
Zelfs als ze Houston verslaan (en dat is volgens mij heelemaal niet zeker) zullen ze enorm problemen hebben met Denver, en Cleveland is gewoon te mooielijk van en matchup.
Het zal me heelemal niet verassen als LA vanavond verliest.
AFC Ajax
Landskampioen 2013-2014
Landskampioen 2013-2014
Ze hebben vanavond dus gewonnen en staan op 3-2 voor tegen Houston. Ook de Celtics staan op 3-2 tegen Orlando. Denver staat nog met 3-1 voor tegen Dallas en Cleveland heeft zich natuurlijk al geplaatst ten koste van Atlanta.
- aveslacker
Ouch.aveslacker schreef:De Lakers zijn gewoon niet erg goed. Kobe is natuurlijk wel uitstekend, en Pau is ok, maar de rest van de ploeg is eigenlijk middelmaatig. Ze hebben reuze problemen met snel tegenstanders. Battier en Artest verdedigen Kobe zo goed als het kan, en de rest van de ploeg is gewoon niet goed genoeg om Kobe to helpen. De Lakers zijn eigenlijk nooijt zo goed geweest als de media denkt.Dubbel schreef:Waar kan ik tekenen? Ik zie het helemaal niet zo rooskleurig. Vind de Lakers juist erg kwetsbaar. Verdedigend meestal zwak. Als het voorin even niet loopt dan kunnen ze dat doorgaans niet compenseren door stops te maken. En de Lakers verloren gisteren niet alleen, ze zijn echt he-le-maal gek gemaakt. Einde 3e kwart stond Houston iets van 30 punten voor. Bynum en Fisher zijn momenteel geen schim van zichzelf. En morgen is Odom er niet bij. Veel zal af hangen van het niveau dat lui als Brown, Farmar en Bynum kunnen halen. Over Fish maak ik me dan weer geen zorgen, die staat er wel als het moet. Een echte krijger.
Zelfs als ze Houston verslaan (en dat is volgens mij heelemaal niet zeker) zullen ze enorm problemen hebben met Denver, en Cleveland is gewoon te mooielijk van en matchup.
Het zal me heelemal niet verassen als LA vanavond verliest.
AFC Ajax
Landskampioen 2013-2014
Landskampioen 2013-2014
LA 40 punten voor na 3 periodes?aveslacker schreef:Ouch.

Het is dit jaar ook bepaald niet zo dat Kobe geen support krijgt. Fisher, Ariza, Gasol, Walton en Odom zouden overal starten. Bynum, als ie fit is, heeft een toegevoegde waarde. Brown en Farmar doen het heel behoorlijk. Vujacic en Powell dragen op een goede dag ook flink bij. Gaat het echt goed dan komt DJ Mbenga erin en dan gaat iedereen uit z'n dak.
Ik moet het nog zien hoor, dat de Nuggets die series met de Lakers gaan winnen. Het zal zeker spannend worden. Benieuwd hoe coach Phil het probleem Billups oplost. Hij kan kiezen voor Fish, Brown of Farmar op de punt. Ik zou ze alle drie om beurten spelen en de meeste tijd gunnen aan Brown.
Boston is trouwens ook weer helemaal terug. Voor de Cavs geen goed nieuws lijkt me.
Boston toont idd karakter, maar zal m.i. zonder KG en met maar 8 man zeker tekort komen tegen de Cavs.
Denver heeft zich overigens ook al geplaatst.
Denver vs Lakers/Houston (3-2)
Cavs vs Celtics/Orlando (3-2)
Denver heeft zich overigens ook al geplaatst.
Denver vs Lakers/Houston (3-2)
Cavs vs Celtics/Orlando (3-2)
Dat zou je zeggen, ja. Aan de andere kant zullen de Cavs niet veel geleerd hebben in hun series met de Hawks en de Sixers. Terwijl de Celtics, als ze langs Orlando raken, met een enorm momentum de volgende ronde in gaan. En Celtics hebben dit jaar wat lui erbij. Hele kluif nog, ook zonder Garnett. We zullen zien, het wordt imo een mooie kans voor Lebron om z'n huidige status te bewijzen. Gaat dat goed dan mag ie hopelijk gaan uitzoeken waarom ze tot nu toe 0-2 zijn versus LA.Jabu schreef:Boston toont idd karakter, maar zal m.i. zonder KG en met maar 8 man zeker tekort komen tegen de Cavs.
Vanavond de eerste finalewedstrijd tussen Amsterdam en Den Bosch. Onderstaand een voorbeschouwing van DBSVN:
Finale belooft groots gevecht
Een gevecht op het scherpst van de snede, strijd voor ieder balbezit, verdedigingen die de boventoon voeren, lelijk maar dodelijk basketball, spelers die er helemaal doorheen komen te zitten en de echte honger naar de titel die de strijd gaat beslissen. Het zijn de verwachtingen voor de finale tussen EclipseJet-MyGuide en EiffelTowers die donderdagavond begint. Voor de neutrale toeschouwers zal het niet mooi worden om naar te kijken, maar spannend des te meer. Amsterdam was dit seizoen de torenhoge favoriet en Den Bosch de gedoodverfde uitdager. Zover is het nu gekomen, maar door omstandigheden zijn de verschillen minimaal geworden.
door Leon Kersten
Het affiche van de finale is er één die door iedereen werd verwacht. Gedurende het seizoen en in de play-offs voldeed EclipseJet-MyGuide volkomen aan de verwachting. Een ruime voorsprong in de eindklassering en met vijf overwinningen op rij had de ploeg de kortste route naar de finale. De weg van EiffelTowers is een stuk hobbeliger geweest. Door de coachwissel halverwege het seizoen veranderde de filosofie en daarmee ook de prestaties. In de halve finale van de play-offs moest de ploeg tot het gaatje om voorbij Hanzevast te komen.
De twee finalisten zijn de ploegen met de hoogste begroting van Nederland. Beide rond de 2,5 miljoen euro. Eiffel net eronder, Eclipse net erboven. Daar zit gelijk een knelpunt. Want Amsterdam zit in de financiële problemen. De spelers en begeleiding hebben daardoor de afgelopen maanden veel minder tot bijna niets ontvangen. Een kampioenschap zou de reddingsboei moeten zijn. Qua financiën is er in Den Bosch niets aan de hand door de betrouwbare sponsor. Hoewel Eclipse qua resultaten een sterke reeks achter de rug heeft, is het toch de vraag wat er in de hoofden van de spelers gaat gebeuren als het tegen gaat zitten.
De problemen met Tamien Trent kunnen hier ook niet los van worden gezien. Na een knallende ruzie met Shivek (waar doe ik het nog voor?) is hij vertrokken. Het Parool meldde eerder al dat ook Harrison om dezelfde reden ontploft is en dat Gipson het soms ook niet meer weet. Toch lijkt het onwaarschijnlijk dat de financiële situatie bij de nog aanwezige Amsterdammers een doorslaggevende rol zal spelen. Het kampioenschap staat tenslotte op het spel en dan gaat het om eerzucht. Wat wel nog van betekenis kan zijn is de dopingaffaire die in de lucht hangt en wellicht nog een schorsing voor dit seizoen gaat opleveren.
De filosofieën van Amsterdam en Den Bosch zijn tegenwoordig hetzelfde. Hard verdedigen en rebounden staat voorop. Arik Shivek heeft wat dat betreft wel een voorsprong van anderhalf seizoen op Don Beck die pas in januari in Den Bosch arriveerde. Toch maakte dat in de bekerfinale niet uit want in een spannende verdedigende wedstrijd zegevierde Eiffel even verrassend als nipt (70-64).
Amsterdam heeft gewoon een uitstekend seizoen achter de rug met maar vijf nederlagen in de competitie. Het is een teken van stabiliteit. Bovendien heeft de ploeg in Europa uitstekend gepresteerd zelfs toen twee maanden geleden intern bekend werd dat het geld nagenoeg op was. Daarnaast heeft Eclipse veel ervaring opgedaan, dat bleek al in de spannende slotfases van de play-offduels tegen Leiden en Bergen op Zoom. Het is gewoon moeilijk winnen van Amsterdam.
Toevallig of niet is er in Nederland maar één ploeg die twee keer won van de titelverdediger en dat is EiffelTowers. Eén keer thuis in de competitie (toen nog onder Randy Wiel) en in de bekerfinale. EclipseJet won de drie andere competitieduels, waaronder twee in de eerste drie weken van Beck.
Een blik op de resultaten en het spel van Den Bosch dit seizoen leert dat de ploeg niet stabiel is, al is het de laatste weken wel stukken verbeterd. Tegen Groningen bleek de verdediging in orde, maar bovenal toonde de ploeg met de rug tegen de muur karakter en mentaliteit. Dat laatste is zeer belangrijk tegen de bewezen karakterploeg van Amsterdam.
EEN VERGELIJKING
Wat opvalt aan de statistieken van beide teams dit seizoen is dat er niet veel verschillen zijn.
EclipseJet-MyGuide heeft als gemiddeld score over een heel seizoen 84,2 - 73,0. EiffelTowers scoort gemiddeld 84,8 - 75,6.
Amsterdam is inside sterk en dat komt terug in het percentage tweepunters (59,8%). Den Bosch doet daar niet veel voor onder (53,3%). Belangrijk voor de Bossche formatie is het driepuntsschot. Tegen Groningen viel dat zeker de eerste vier duels totaal niet, maar over het seizoen genomen schiet de ploeg redelijk scherp (41,0%), bij Amsterdam is dat wat minder (36,9%). Qua totaal schotpercentage is Eclipse het beste van Nederland (51,9%) en Eiffel de nummer drie (48,9%), opmerkelijk is dat Aris hier nog tussen staat.
Vrije worpen kunnen, in de verwachte spannende wedstrijden, de doorslag gaan geven en daar weet Eiffel alles van na 12 gemiste pogingen in een verloren play-offwedstrijd tegen Groningen. Op dit facet doen de ploegen gemiddeld ook niet veel voor elkaar onder, al schiet Eiffel iets beter en iets vaker (75,9%, 22,2 pogingen per wedstrijd) dan Eclipse (72,5%, 20,6 pogingen per wedstrijd).
Op papier is Eiffel de beter reboundende ploeg van de twee, maar ook daar zit weinig verschil (38,7 / 37,3), dat geldt zowel voor de aanvallende als de verdedigende rebounds. Op andere facetten als assists (Eiffel 16,6 / Eclipse 15,9), steals (Eclipse 12,8 / Eiffel 12,4), geblokte schoten (Eiffel 2,3 / Eclipse 1,9) en balverlies (Eclipse 14,3 / Eiffel 13,8) is er ook al weinig verschil.
FINALISTEN IN DE PLAY-OFFS
Hoe je het wendt of keert, EclipseJet-MyGuide heeft een makkelijkere route gehad dan EiffelTowers. De Amsterdammers zijn na vijf duels nog ongeslagen. Den Bosch heeft in zeven duels al twee keer verloren, waaronder één thuiswedstrijd. De ploeg heeft wel karakter getoond in de serie tegen Groningen door een 2-1 achterstand in de serie om te buigen in een 3-2 overwinning.
In deze fase van het seizoen heeft Amsterdam er verdedigend een schepje bovenop gedaan, wat in vijf duels wel ten koste is gegaan van het scorend vermogen. De gemiddelde score is nu 72,4 - 66,8. Bij Den Bosch is het eigenlijk niet anders, maar wel wat minder extreem 76,1 - 71,6.
Wat bovenal opvalt is dat de coaches van deze twee ploegen, met de hoogste begroting en bij aanvang van het seizoen met de diepste banken, in de play-offs nog maar serieus gebruik (kunnen) maken van zes hooguit zeven spelers. Thomas en Trent staan Shivek niet meer ter beschikking. Beck maakt geen gebruik meer van (de geblesseerde) Jackson en Aarts, wel heeft hij Beasley terug. Wat dat oplevert is een groot vraagteken, feit is wel dat het een extra lichaam is tegen MVP van het seizoen Peter van Paassen.
SPELERS
Het startende vijftal van Eclipse oogt erg sterk (zorgt gemiddeld voor 62% van de Amsterdamse scores), maar feitelijk zijn er nu nog maar acht man over inclusief de weinig spelende Krabbendam. Zo waren in het laatste duel tegen Giants vijf spelers goed voor 65 van de 67 Amsterdamse punten.
Bij Eiffel is het startende vijftal ook sterk (gemiddeld 65,4% van de scores). In de laatste beslissende wedstrijd tegen Groningen was de basisvijf goed voor 66 van de 84 punten (78,6%). In theorie heeft Den Bosch met een fitte Jackson en met Aarts en Beasley wel wat meer bruikbare spelers op de bank.
Shivek heeft met Van Paassen de beste center/speler van Nederland die met Wyatt een sterke combinatie vormt. De Randamie en soms Krabbendam van de bank en soms Wessels completeren het frontcourt. Beck heeft geen speler met de kracht, het inzicht en de aanvallende power van Van Paassen, maar Beck heeft wel meer diepte op deze posities. Abney is de Bossche starter die dagelijks beter lijkt te worden en het eerst te maken krijgt met Van Paassen. Abney doet dat in combinatie met de eigengereide Richardson. Van de bank komen dan Giles, Beasley (die hier speciaal voor teruggehaald is) en eventueel nog Aarts.
Op de forwardpositie kan het duel tussen Wessels en Akerboom cruciaal worden. Kan Wessels de Bossche forward onder controle houden, zoals vaker dit en afgelopen seizoen, dan wordt het lastig winnen voor Eiffel. Probleem voor Shivek is wel dat er vaak veel fouten nodig zijn om Akerboom in aanvallende zin te stoppen. De kans is groot dat Harrison het merendeel van het werk zal moeten opknappen tegen de 25-jarige Bosschenaar die met zijn werklust bijna onmisbaar is geworden. Voor de nu aan zijn knie geblesseerde en wisselvallige Jackson zou hier voor Den Bosch ook nog een rol weggelegd kunnen zijn.
Feit is dat Amsterdam met Gipson en Harrison twee hele sterke guards heeft die in staat zijn en bewezen hebben een wedstrijd te kunnen overnemen en beslissen. Na het vertrek van Trent komt achter hen slechts nog Greene van de bank die ook al tot veel in staat is. Daarmee ligt er voor de wisselvallige ex-NBA’er een belangrijke rol in het verschiet. Interessant wordt het om te zien hoe hij daarmee omgaat.
Den Bosch start met Oliver en Downey die iets minder explosief zijn dan hun tegenstanders, al is Downey wel in staat om eigenhandig wedstrijden te beslissen. Vanaf de bank komt Steenvoorde die lijkt te floreren in de vechtwedstrijden die de play-offs toch zijn. Hij was in de laatste wedstrijd tegen Groningen zelfs in aanvallende zin belangrijk en dat kan Eiffel heel goed gebruiken in de strijd tegen EclipseJet. Feit blijft wel dat de twee startende Amsterdamse guards groter zijn dan hun Bossche collega’s. Dat was een jaar geleden ook al een groot voordeel toen Gipson in de slotfase van de beslissende zevende wedstrijd gewoon over Oliver heen schoot.
HISTORISCHE FEITEN
In de geschiedenis van de playoffs zijn er sinds het seizoen 1977-1978 147 finalewedstrijden gespeeld. 68% van de wedstrijden werd gewonnen door de thuisploeg. De gemiddelde uitslag was 80,7 - 75,8. De best-off-seven serie tussen EclipseJet-MyGuide en EiffelTowers wordt de 32e finaleserie.
Vorig seizoen stonden deze ploegen ook tegenover elkaar in de finale van de play-offs. Amsterdam won de serie toen met 4-3, nadat Eiffel met 3-2 had voorgestaan.
Voor titelverdediger Amsterdam, 6-voudig kampioen van Nederland, is het de achtste keer dat de ploeg in de finale staat. Van de voorgaande zeven finaleseries won de ploeg er zes, alleen in het seizoen ’96-’97 werd de finale verloren. Tegenstander toen was Den Bosch, dat wel thuisvoordeel had in de beslissende zevende wedstrijd.
In totaal heeft de Amsterdamse formatie 41 finaleduels gespeeld (25-16). Thuis trad de ploeg 20 maal aan (17-3) en buitenshuis was Amsterdam 21 keer te zien in de finale (8-13).
Den Bosch, 14-voudig kampioen van Nederland, speelt voor de 23e keer in de finale. De ploeg heeft 99 finaleduels achter de rug (57-42). In eigen hal werd er 51 keer gespeeld (37-14), Den Bosch trad 48 keer buitenshuis op (20-28).
Thuisvoordeel in de finale blijkt van essentieel belang. In de voorgaande 31 finaleseries won namelijk 24 keer de ploeg die thuis speelde de eerste wedstrijd. Overigens is de allereerste wedstrijd van de finalereeks überhaupt van grote importantie. Want in 31 jaar werd in 26 gevallen (84%) de ploeg kampioen die de eerste wedstrijd won.
Amsterdam en Den Bosch speelden in het verleden zeven play-offseries tegen elkaar, waarvan twee finales. Den Bosch won de eerste vier reeksen, onder andere een best-off-sevenserie in het seizoen '96-'97 wat het kampioenschap betekende. De laatste drie series zijn gewonnen door Amsterdam inclusief de kampioensreeks van een jaar geleden.
BOTTOM LINE
EclipseJet-MyGuide is de kampioen en EiffelTowers moet maar aantonen dat het vier keer van de ploeg kan winnen, bovendien heeft Amsterdam thuisvoordeel. Op veel fronten is er weinig verschil tussen beide teams, waardoor details en schoten in ‘money-time’ het verschil gaan maken. Een belangrijke rol ligt er zeker ook voor de scheidsrechters die een zeer intense, zeer verdedigende en daarmee on-Nederlandse reeks te wachten staat.
Amsterdam heeft een sterk seizoen achter de rug en bouwt nog voort op de kampioenenmakers van een jaar geleden. Het is een karakterploeg die uitstekend verdedigt en nauwelijks gekke dingen doet. Er zijn wel weinig spelers over die ook nog worden geteisterd door problemen buiten het veld.
Den Bosch is door de zware tegenstand duidelijk in de play-offs gegroeid en heeft zich ook ontpopt als een ploeg met mentaliteit. Wel zijn er nog steeds spelers die denken problemen zelf op te kunnen lossen. Om wedstrijden te winnen is het voor Eiffel heel belangrijk dat het driepuntsschot valt, al geldt dat ook voor Eclipsejet. Eiffel heeft een voordeel qua mannen met lengte onder het bord.
Grote vraag is wat het speelschema voor gevolgen heeft. Amsterdam heeft een week rust gehad, maar dat is in deze fase niet echt noodzakelijk. Rust roest. Toch kan die extra rust in wedstrijd één, maar zeker ook in duels volgende week achteraf een voordeel blijken. Aan de andere kant zit Den Bosch na vijf wedstrijden in tien dagen in een ‘flow’ die van dinsdag zo doorgetrokken kan worden naar donderdag. Een stuntje in de eerste wedstrijd zou alles op z’n kop zetten, gezien ook de geschiedenis.
- aveslacker
De Lakers moeten eerst nog de serie van de Rockets winnen!Dubbel schreef:LA 40 punten voor na 3 periodes?aveslacker schreef:Ouch.![]()
Het is dit jaar ook bepaald niet zo dat Kobe geen support krijgt. Fisher, Ariza, Gasol, Walton en Odom zouden overal starten. Bynum, als ie fit is, heeft een toegevoegde waarde. Brown en Farmar doen het heel behoorlijk. Vujacic en Powell dragen op een goede dag ook flink bij. Gaat het echt goed dan komt DJ Mbenga erin en dan gaat iedereen uit z'n dak.
Ik moet het nog zien hoor, dat de Nuggets die series met de Lakers gaan winnen. Het zal zeker spannend worden. Benieuwd hoe coach Phil het probleem Billups oplost. Hij kan kiezen voor Fish, Brown of Farmar op de punt. Ik zou ze alle drie om beurten spelen en de meeste tijd gunnen aan Brown.
Boston is trouwens ook weer helemaal terug. Voor de Cavs geen goed nieuws lijkt me.
Pau is vrij goed, maar Fisher is te oud, Walton te langzaam (en te wit) en de rest zijn vrij middelmaatig. De media maakt er uit dat ze beter zijn dan ze eigenlijk zijn. Maar ja, Jackson doet altijd best met een of twee superstars en een stel spelers die een bepaalde role spelen. Dat is LA.
Zelfs als LA Houston en Denver verslaat vind ik ze een heel mooielijken tijd hebben met Cleveland.
AFC Ajax
Landskampioen 2013-2014
Landskampioen 2013-2014
Tussenstand in de eerste finale wedstrijd tussen Amsterdam en Den Bosch
Na 30 minuten: 80 - 33.....
Niet te geloven. Zullen we maar meteen de beker aan Amsterdam geven?

Na 30 minuten: 80 - 33.....
Niet te geloven. Zullen we maar meteen de beker aan Amsterdam geven?

Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
- aveslacker
[quote="aveslacker
De Lakers moeten eerst nog de serie van de Rockets winnen!
[/quote]
Als de Lakers van de Rockers niet kunnen winnen terwijl ze zonder Yao en T-Mac spelen dan hebben echt geen kans. Ze zijn gewoon niet goed genoeg.
De Lakers moeten eerst nog de serie van de Rockets winnen!
[/quote]
Als de Lakers van de Rockers niet kunnen winnen terwijl ze zonder Yao en T-Mac spelen dan hebben echt geen kans. Ze zijn gewoon niet goed genoeg.
AFC Ajax
Landskampioen 2013-2014
Landskampioen 2013-2014
Er zijn er hier meer die zo denken ja. Ik denk daar anders over. Vind de Rockets zonder Yao beter dan met. Zeker kwa match up met de Lakers. En T-Mac heeft ze nog nooit verder dan de 1e ronde gekregen. Hopelijk (sorry aveslacker) is het verhaal Houston na morgenmiddag over en gaan de Lakers a la Celtics '08, dus met zeven-gamers, op weg naar de hoofdprijs. En mocht Houston morgen winnen dan petje af, plus felicitaties, en dan hopen we gewoon dat John Lackey morgen een mooi seizoens debuut heeft in Arlington.aveslacker schreef:Als de Lakers van de Rockers niet kunnen winnen terwijl ze zonder Yao en T-Mac spelen dan hebben echt geen kans. Ze zijn gewoon niet goed genoeg.
- aveslacker
Ik juig wel met je mee tegen de Rangers!Dubbel schreef:Er zijn er hier meer die zo denken ja. Ik denk daar anders over. Vind de Rockets zonder Yao beter dan met. Zeker kwa match up met de Lakers. En T-Mac heeft ze nog nooit verder dan de 1e ronde gekregen. Hopelijk (sorry aveslacker) is het verhaal Houston na morgenmiddag over en gaan de Lakers a la Celtics '08, dus met zeven-gamers, op weg naar de hoofdprijs. En mocht Houston morgen winnen dan petje af, plus felicitaties, en dan hopen we gewoon dat John Lackey morgen een mooi seizoens debuut heeft in Arlington.aveslacker schreef:Als de Lakers van de Rockers niet kunnen winnen terwijl ze zonder Yao en T-Mac spelen dan hebben echt geen kans. Ze zijn gewoon niet goed genoeg.

AFC Ajax
Landskampioen 2013-2014
Landskampioen 2013-2014
Tjonge jonge jonge, Lackey ejected na 2 pitches.... niet echt een goed voorteken.aveslacker schreef:Ik juig wel met je mee tegen de Rangers!
- aveslacker
Ja wel, geluk er mee tegen de Nuggets. Zal wel een mooielijk serie zijn. Ik zal wel verassed zijn als de Lakers alles winnen want ik vond ze niet zo indrukwekkend. Vooral als ze tegen de Cavs in de finale spelen want ze hebben dan natuurlijk geen home court.Dubbel schreef:Tjonge jonge jonge, Lackey ejected na 2 pitches.... niet echt een goed voorteken.aveslacker schreef:Ik juig wel met je mee tegen de Rangers!
Maar ja, gefeliciteered met de overwinning. De Lakers hebben veel te hard gewerkt om de Rockets te verslaan volgens mij.
Trouwens heb ik gister avond naar een beetje van Kobe... Doin' Work gekeken. Heel interessant - en ik ben geen fan van Kobe of van Spike Lee.
AFC Ajax
Landskampioen 2013-2014
Landskampioen 2013-2014
Lakers bijna onderuit in game 1 maar toch 1-0 voor tegen de Nuggets. Vooral een duel tussen Kobe en Melo. Die Melo (39 punten!) is trouwens lekker in vorm. Hopelijk in de volgende pot een onsje minder.
Vanavond de 1e wedstrijd in het oosten. Zit er een verassing in?
EDIT: Lebron James met 49(!) punten bijna langs de Magic. Ik denk niet dat ze bij Cleveland hadden verwacht deze te verliezen.
EDIT: Lebron James met 49(!) punten bijna langs de Magic. Ik denk niet dat ze bij Cleveland hadden verwacht deze te verliezen.
Eiffeltowers speelt vanavond de 4e wedstrijd onder protest, omdat de contra expertise van Orien Greene al bekend zou zijn en hij nog steeds mag blijven spelen....
- aveslacker
Kobe is wel uitstekend, maar LeBron is volgens mij de beste speler in basketball op dit moment. Beide wedstrijden waaren wel leuk - die Dwight Howard kan ook een beetje ballen.Dubbel schreef:Lakers bijna onderuit in game 1 maar toch 1-0 voor tegen de Nuggets. Vooral een duel tussen Kobe en Melo. Die Melo (39 punten!) is trouwens lekker in vorm. Hopelijk in de volgende pot een onsje minder.
AFC Ajax
Landskampioen 2013-2014
Landskampioen 2013-2014
Mee eens. Howard is een speler met exceptionele kwaliteiten en Kobe is de beste van zijn generatie. Maar Lebron is zo ontzettend goed dat hij MJ gaat benaderen. Moet ie wel titels gaan halen natuurlijk. Stel dat hij naar NY of Chicago gaat dan moet dat ook lukken. Die buzzer beater van hem vandaag..., ongelofelijk!aveslacker schreef:Kobe is wel uitstekend, maar LeBron is volgens mij de beste speler in basketball op dit moment. Beide wedstrijden waaren wel leuk - die Dwight Howard kan ook een beetje ballen.
Frank schreef:Eiffeltowers speelt vanavond de 4e wedstrijd onder protest, omdat de contra expertise van Orien Greene al bekend zou zijn en hij nog steeds mag blijven spelen....
Vreemd verhaal. Waarom heeft de bond die uitslag niet in handen als het al bekend is?EclipseJet wijst uiteraard het gebruik van verboden middelen volledig af (wie zonder zonden is werpe de eerste steen) maar is wel van mening dat zowel de privacy van onze leden en de belangen van EclipseJet moeten worden beschermd. De T en G zal zich wat ons betreft ook moeten buigen over de vraag wie deze informatie als het uberhaupt waar is in deze details ten onrechte naar buiten heeft gebracht. Dat kan niet uit de duim gezogen zijn.
De reglementen schrijven voor dat in geval van een overtreding als boven omschreven de club op de hoogte gesteld moet worden. Een aangetekende brief is gestuurd werd gemeld)Deze brief hebben wij niet ontvangen Wij kunnen dus ook geen commentaar hebben op de inhoud van deze brief omdat wij deze niet kennen. We zijn wel in hoge mate geschokt dat een functionaris van de NBB of van de T en G commissie de privacy van een individue op een dusdanige schandalige wijze in het geding heeft gebracht en we zullen zeker bij de NBB om opheldering vragen.
Tot wij een (aangetekende) brief ontvangen is bovenstaande informatie wat ons betreft incorrect en Greene speelgerechtigd. Als we die aangetekende brief eventueel alsnog ontvangen zullen wij onze positie opnieuw bepalen. Als deze brief niet komt is het in feite nog erger want dan heeft iemand zijn positie misbruikt om aan Eiffeltowers en de basketballsite onterechte informatie te verstrekken. Voor de tweede keer worden de play off s onrechtmatig beInvloed.
http://www.amsterdambasketball.nl/?prod ... ws_id=1157
Leuk hoe iedereen nu Jerry West zit na te praten.
Wie is Jerry West? Dan weet ik ook of ik hem na zit te praten... 

Ik heb nog nooit van iemand gehoord die in basketball geinteresseert is en die niet weet wie Jerry West is. Chapeau!