Rugby

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za okt 08, 2011 12:14 pm

Ik kon mezelf niet uit bed krijgen vanmorgen om 6.00 uur. Ik vind het Ierse team altijd erg goed en leuk om naar te kijken, maar ik las dat ze het tegen Wales niet konden bolwerken. Nieuw Zeeland zal morgen weinig problemen hebben met Argentinië, maar Australie- Zuid Afrika is wel een leuke pot waarschijnlijk! Blijft een geweldige sport om naar te kijken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » za okt 08, 2011 4:35 pm

De defensie van Wales zat goed in elkaar. Ierland zat er een paar keer dichtbij maar het wilde net niet lukken.
Cruijff schreef:Hartstikke mooi, zondagochtend vroeg de pub in voor Australië - Zuid Afrika. Persoonlijk ben ik niet zo dol op Fransen, maar het doet me altijd deugd om de hoge verwachtingen van de bij dit soort events altijd overdreven opportunistische Engelsen te zien sneuvelen.
Ik denk er ook over om eens een potje in de pub te gaan kijken. Misschien pak ik de finale daar wel. Suggesties voor een goede locatie toevallig?

Bij Engeland ontbrak de overtuiging. Die wedstrijd is eigenlijk nooit echt spannend geworden.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » za okt 08, 2011 6:07 pm

Wales stak defensief zeer goed in elkaar. Ierland heeft een uur lange gebeukt om de vroege achterstand ongedaan te maken, toen was de pijp leeg. Mooie pot.

Dat laatste kon van Frankrijk - Engeland niet gezegd worden. Daar speelde lange tijd maar één ploeg. Vooral hun nummer 8, outside centre en full-back waren zeer goed.

Engeland speelde ongedisciplineerd en zielloos. Vele handling errors. Ze verlore zelfs eigen scrums en line-outs. Prima, ik kijk niet graag naar het rugby van de Engelsen.

Voor Zuid-Afrika - Oz zou morgen eigenlijk iedere sportliefhebber vroeg z'n nest uit moeten. Topsport op z'n best!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Rugby

Bericht door Feest » za okt 08, 2011 7:58 pm

Zendt de BBC dit uit?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Rugby

Bericht door raymon » za okt 08, 2011 10:23 pm

Nee, morgen op itv1
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » zo okt 09, 2011 9:22 am

Wallabies door tegen erg slordige Springbokken. Ze hadden een enorm overwicht, maar maakten steeds handling errors. Vooral Schalk Burger... Ik volg de World Cup sinds 1987, dit waren de slechtste ploegen van Oz en ZAF in welke WC dan ook. Oz haalt de finale niet, bestaat niet. Ze hebben een fly-half, genaamd Cooper. Ik vraag me af waar ze die knoeier opgepikt hebben, speelt als een pussy.

Nu is het rust bij de Kiwi's tegen Argentinie. Beste 1/4 finale, met afstand. 2 kwalitatief zeer goede ploegen. Argentinie scoorde een prachtige try, Kiwi's met 4 kicks van Weepu.

NZ speelt natuurlijk het beste rugby en zal dit toernooi ook winnen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Rugby

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo okt 09, 2011 10:55 am

Ik dacht dat NZ juist in mineur was omdat hun 2 beste spelers en sterkhouders geblesseerd zijn geraakt, Wimpey? En is NZ niet een beetje het Nederland van rugby; sterk team, goed spelen, maar naar rato weinig prijzen winnen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » zo okt 09, 2011 8:50 pm

Ze missen Dan Carter, de Zidane van het rugby... En ja, het zijn chokers, vooral wanneer ze tegen Frankrijk moeten, hun Angstgegner. Hetgeen dus nog mogelijk is.

Maar zoals ze vandaag speelden en met het thuisvoordeel... Ik denk dat ze het dit keer redden. Hoop het ook, want het is de met afstand beste ploeg.

Hun fasenspel is onovertroffen. In de 1e helft zetten ze een keer of 10 achtereen een ruck of maul op, hadden minuten aaneen balbezit. Als tegenstander wordt je murw gebeukt, want ze maakten gewoon geen fout en pakten steeds meer terrein. Dús volgt op een gegeven moment een overtreding, die door Weepu middels een penalty steeds werd afgestraft.

En dan speelden ze nog tegen een prima ploeg, want Argentinie was een minuut of 50 echt een zeer goede tegenstander. Die hadden m.i. tegen Engeland of Ierland / Wales gewonnen... Dus ik denk en hoop dat NZ - Frankrijk de finale wordt. Dat zou zowel psychologisch als speltechnisch een topfinale zijn. Weepu vs Yachvili bijv. Maar dit geeft NZ m.i. dit keer niet uit handen...

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » vr okt 14, 2011 6:45 pm

Morgen om 9:30 Wales vs Frankrijk

Overmorgen om dezelfde tijd Wallabies vs Kiwis.

Daar heb ik nou veel meer zin in dan in Ajax - AZ. :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » vr okt 14, 2011 7:11 pm

Ik heb de smaak te pakken en ga ook weer tweemaal voor de televisie plaatsnemen. Zal zondag wel even doorbijten worden want zaterdag staat er een stapavond op het programma. Maar dat heb ik er wel voor over.

Wie er wint zal me een zorg zijn. Zo lang ik maar twee goede wedstrijden zie. Dat is ook wel lekker aan het volgen van dit soort sporten. Alleen jammer dat de wedstrijd van zondag niet de finale is. Dat was wel een mooi affiche geweest.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » vr okt 14, 2011 7:23 pm

Marillion schreef: Alleen jammer dat de wedstrijd van zondag niet de finale is. Dat was wel een mooi affiche geweest.
Ik vind northern - vs southern hemispheres wel mooi. Als ik een gokker zou zijn, zou ik een paar 100 euri op zowel Frankrijk als NZ zetten.

Wales verdedigde goed tegen het fysieke geweld van Ierland. Maar Frankrijk speelt veel gevarieerder en sneller dan Ierland. Dat gaat Wales niet tegenhouden.

En hoe Oz van NZ zou kunnen winnen? Ik heb geen idee. Oz kwam er tegen Zuid-Afrika amper aan te pas, maar de springboks speelden slordig en ongedisciplineerd. Dat doet NZ niet.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » vr okt 14, 2011 7:29 pm

De wedstrijden beginnen om 10.00 uur volgens mij, maar ik kijk er ook echt naar uit. Vooral zondag wordt een knaller!

Jammer dat het alweer bijna afgelopen is. In februari begint de 6 Nations Cup weer, die wedstrijden zijn op een gunstiger tijdstip voor ons en goed te volgen op de BBC. Maar de World Cup is toch effe wat anders met de teams van het zuidelijk halfrond erbij!

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » vr okt 14, 2011 7:51 pm

Ferry schreef: Jammer dat het alweer bijna afgelopen is.
Ik heb de gehele voorronde laten schieten. Wat mij betreft begon het vorige week pas. De 8 die iedereen verwachtte 'deden' de kwartfinales.

Da's wel jammer. Zie het WK voetbal . Italie en Frankrijk lagen er na de voorronde al uit. Iets vergelijkbaars is bij het WK rugby ondenkbaar...
In februari begint de 6 Nations Cup weer, die wedstrijden zijn op een gunstiger tijdstip voor ons en goed te volgen op de BBC. Maar de World Cup is toch effe wat anders met de teams van het zuidelijk halfrond erbij!
Precies. I.p.v. de 6-nations kun je beter de 3-nations volgen: NZ, ZAF, Oz. Niveau ligt veel hoger. Voor Schotland - Italie ga ik niet zitten...

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » vr okt 14, 2011 7:59 pm

Naar Schotland - Italie kijk ik dan wél weer, niet zozeer omdat het zo'n geweldige pot is, maar het is wel erg gezellig in de pub hier. :-)

Maar je hebt gelijk, het niveau is lager. Toch vind ik het leuk om te kijken naar England-Wales enzo.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Rugby

Bericht door beelzebub » vr okt 14, 2011 9:03 pm

Marillion schreef:Ik heb de smaak te pakken en ga ook weer tweemaal voor de televisie plaatsnemen. Zal zondag wel even doorbijten worden want zaterdag staat er een stapavond op het programma. Maar dat heb ik er wel voor over.

(...)
Maar er een sportmarathon van. Ajax-AZ, middernacht pak je de WK finale van het honkbal mee en in de ochtend rugby :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » vr okt 14, 2011 9:40 pm

Tijdens het honkbal ga ik toch even slapen. Maar in ruil daarvoor ga ik tussen het rugby en Lombardije wel zelf wat trainingskilometers maken. Prachtig herfstweer dus daar moet ik even van profiteren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » za okt 15, 2011 9:50 am

Gaat een lastig verhaal worden voor Wales na die rode kaart. Ook nog twee kansen op drie punten laten liggen helpt dan ook niet.

Zonde want op basis van de eerste minuten gaf ik ze een goede kans.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » za okt 15, 2011 9:58 am

Dom van Warburton, hij weet toch dat judo-tackles met rood worden bestraft. :confused.gif:

Wales wordt in de scrum overlopen. Geef ze geen kans in de 2e helft.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za okt 15, 2011 9:59 am

Zwaar gestraft hoor, die overtreding met een rode kaart. Het kan nog voor Wales, zoveel indruk maakt Frankrijk vandaag ook niet.

off topic: is AjaxTalk bij jullie ook zo traag?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » za okt 15, 2011 10:23 am

Hier geen snelheidsproblemen.

Doodzonde dat Wales zo slecht trapt. Ze hadden ondanks de man minder inmiddels gewoon voor moeten staan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za okt 15, 2011 10:47 am

Sneu voor Wales, ze hadden 'm echt kunnen winnen, en dat met een man minder. Frankrijk zal volgende week beter moeten zijn om een kans te maken op de titel.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Rugby

Bericht door peter » za okt 15, 2011 11:02 am

Doodzonde. Frankrijk speelde erg laf in die tweede helft. Overigens heeft Wales het ook aan zichzelf te danken, want ze kregen prima kansen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Rugby

Bericht door Jöhnk » za okt 15, 2011 12:38 pm

Wel een beetje anti-rugby van Frankrijk inderdaad. Vond ze ook duidelijk minder dan Wales eerlijk gezegd. De wedstrijd van morgenochtend kan weleens het hoogtepunt van het toernooi worden.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10301
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Rugby

Bericht door WP_Legend » za okt 15, 2011 2:45 pm

Morgen de clash der titanen... tenminste dat is het hier wel... NZ - OZ is altijd iets speciaals! Ik ga het kijken met 3 Kiwis en 4 Ozzies... dus ik kan kiezen welke kant ik supporter!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » zo okt 16, 2011 9:32 am

Wow, de All Blacks gaan sterk van start zeg, wát een power! Australie moet snel wat verzinnen anders is het snel over.

Plaats reactie