Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo mar 19, 2008 10:41 am

Intussen zien de Suns er steeds beter uit. Waanzinning goed tweede kwartier tegen de Kings een paar dagen geleden (42-14), en een overtuigende overwinning gisteravond bij Portland.

Je ziet nu de waarde van de spirit die Shaq brengt. Marion was veel teveel met zichzelf bezig, en dat hield het team tegen. Een geweldige speler, alleen altijd maar zeiken over gebrek aan respect. Nu staat alles en iedereen in het teken van het team. De Suns zijn nu veel 'tougher'. Als deze stijgende lijn zich voortzet speelt de rest voor de tweede plaats. Als...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mar 19, 2008 12:32 pm

Jammer dat we dit seizoen geen AT BB League hebben.

Go Celtics! :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

aveslacker

Bericht door aveslacker » wo mar 19, 2008 2:51 pm

Ik heb de eerste helft bekeken. De Rockets deden het vrij goed. Gelukkig dan dat ik toen naar bed ging.

Tijd om een nieuwe streak te beginnen!
AFC Ajax
Landskampioen
2013-2014

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo mar 19, 2008 3:08 pm

Jammer dat het juist de Celtics zijn die de streak van de Rockets doorbreken. Die lui die lopen straks fluitend naar de NBA titel. Misschien dat de Lakers er nog iets aan kunnen doen als de ploeg op tijd fit raakt. Gisteren verrassend winst in Dallas na een hele mooie 1e helft.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za mar 22, 2008 7:23 am

De Celtics ontbreekt het aan killersinstinct. Geen van die spelers heeft het ooit ver geschopt in de playoffs. Dat kweek je niet zo maar even.

Ontwikkeling van de Suns onderbroken met de blessure van Raja Bell. Iets anders. Steve Nash heeft deze video geschreven en geregiseerd, tijdens de zomer in New York, op een budget van 30K. Prima voetballer.

http://www.youtube.com/watch?v=mjP82KOtreE

En zo zien Amare en Shaq eruit onder de basket:
http://www.youtube.com/watch?v=6nTMRFxMfgU

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo mar 23, 2008 3:16 am

Monkey Tonk schreef:De Celtics ontbreekt het aan killersinstinct. Geen van die spelers heeft het ooit ver geschopt in de playoffs. Dat kweek je niet zo maar even.
Ik weet het niet hoor... Ik help het je hopen, maar ondertussen winnen ze wel alle moeilijke uitwedstrijden waar de Lakers hebben verloren. Nou worden de Lakers nog wekelijks beter en de Celtics misschien niet maar ik mag toch aannemen dat, als je kijkt wat ze dit seizoen hebben laten zien, Boston voor iedereen huizenhoog favoriet is.

Terwijl ik dit schrijf is het momentum bij Hornets - Celtics helemaal omgeslagen en lijkt NO het te gaan winnen. Wat is wijsheid?

Bij Houston is de pijp na een paar nederlagen ook helemaal leeg. Aveslacker? Halverwege de 1e periode lijkt de ploeg al kansloos in Pheonix.

jabu

Bericht door jabu » zo mar 23, 2008 5:50 pm

Gister West Virginia University tegen Duke gezien. Duke ligt er uit. March Madness is dus weer in volle gang :headbang.gif: .

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 23, 2008 7:10 pm

Suns hadden Houston na een kwartier al op de knieen (38-21) en speelden daarna de wedstrijd gecontroleerd uit. Houston speelt nooit veel klaar tegen de Suns. Met Yao zijn ze te langzaam, zonder Yao te klein. Intussen zijn de Suns bezig met een fraaie serie. Ik schat dit team nu in als sterker dan de Suns van vorig seizoen. Volgende twee wedstrijden voor Phoenix: Detroit en Boston on the road.

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma mar 24, 2008 10:59 am

Is hier al gemeld dat Durk z'n kruisbanden heeft gescheurd?

March Madness: heerlijk! Gisteravond vloog Georgetown er uit tegen Davidson. Die Curry kan wel een balletje mikken, hoor!

Heeft Long Beach State nog leuke seniors dit jaar, MT?
Bertje for President!

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma mar 24, 2008 12:35 pm

Donovan Morris?
Bertje for President!

Frank

Bericht door Frank » ma mar 24, 2008 6:41 pm

Kaboem schreef:Is hier al gemeld dat Durk z'n kruisbanden heeft gescheurd?
Ik ben niet helemaal thuis in de Engelse medische termen, maar er staat volgens mij op nba.com niet dat het gescheurde kruisbanden zijn:
Dirk Nowitzki Out Indefinitely With Ankle Sprain
By JAIME ARON
Posted Mar 24 2008 1:24PM

DALLAS(AP) Dirk Nowitzki of the Dallas Mavericks is out indefinitely with a high ankle sprain and a mildly sprained knee.

It's a blow to the Mavericks' title hopes - and perhaps their chances of making the playoffs. The team announced the diagnosis Monday, the day after the reigning MVP was injured during a game against San Antonio.

The Mavs have lost three straight, continuing a spiral since adding Jason Kidd. They are only 9-8 with the All-Star point guard and hold a half-game lead over Golden State for the No. 7 seed.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

aveslacker

Bericht door aveslacker » ma mar 24, 2008 8:35 pm

"Mild sprain" is meestal een kleine scheurtje dat op zichzelf beter wordt. Geen idea of de sprain in de kruisbande zit, maar dat zal wel het geval zijn. Het had wel erger kunnen zijn.

Edit: Ik heb net gelezen dat hij mischien alleenmaar 2 weken zal missen.
AFC Ajax
Landskampioen
2013-2014

Frank

Bericht door Frank » ma mar 24, 2008 10:09 pm

Dan heeft hij mazzel gehad. De beelden zagen er niet echt goed uit...
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za mar 29, 2008 6:19 pm

Ontwikkelingen bij de Lakers. Even werden we blij gemaakt toen ze ondanks de blessures toch gingen winnen bij Mavs en Jazz. Inmiddels weten we beter. Thuis onderuit tegen Bobcats en Grizzlies. Terug bij af. Een gefrustreerde Kobe tegen het soepie. Hopelijk vanaf zondag weer met Gasol en een fitte Odom. De kans om bij de eerste vier te eindigen is er nog steeds.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 30, 2008 8:01 am

Suns nu gelijk met Lakers. Loopt stukken beter dan in de eerste maand met Shaq, maar nog steeds veel ruimte voor verbetering, vooral op gebied van verdedigende rebounds en turnovers.

Lakers een puinhoop momenteel. Thuis verloren tegen twee van de zwaktste teams - Charlotte en Memphis. Die hebben morgen wat recht te zetten. Ik ga ervan uit dat ze Washington van de vloer spelen. Verder is de gezondheid een probleem. Derek Fisher, een belangrijk deel van de Laker's playoff ervaring, is van plan verder te spelen met een voetblessure die normaal zes to acht weken rust vergt. Gasol wordt door velen gezien als soft. Een enkelblessure houdt hem al weken aan de kant. Een Raja Bell bijt op zijn tanden en speelt binnen een week weer met precies dezelfde kwaal. Lakers zijn overschat bij het grote publiek. Verwacht niet dat ze ver komen in de playoffs.

Denk wel dat ze op kritieke momenten hulp gaan krijgen van de zebras, want LA is een hele grote markt.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo mar 30, 2008 4:58 pm

Ik zou niet willen zeggen dat het een puinhoop is. Met Bynum en Gasol aan de kant, Odom half fit, Fisher en Kobe die ondanks blessures doorspelen blijft er hooguit een .500 team over. Het kan nu twee kanten op, de jongens herstellen zich op tijd van blessures en dan kan de ploeg nog een eind komen. Of niet en dan niet. Lakers spelen momenteel leuk basketball als iedereen fit is, laten we hopen dat ze dat zit seizoen nog kunnen laten zien.

En Gasol een softie? Hij is een Europeaan en dan krijg je dat image al snel natuurlijk. Vergelijken met Bell van Phoenix die alweer speelt? Ik vind het nooit zo slim om twee blessures bij verschillende spelers met elkaar te vergelijken omdat dat nooit harde conclusies op kan leveren. En voor hetzelfde geldt zijn de rollen volgende week weer omgedraaid en dan heet Gasol misschien wel slim.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 30, 2008 7:07 pm

Teams moesten zich opnieuw instellen op de Lakers, met Gasol. Nu ze het een keer tegengekomen zijn, is het nieuwe er af. En daarmee zijn de Lakers weer terug op aarde. Kobe en Gasol waren/zijn samen goed, maar het was echt niet opeens een wonder team. Als Fisher niet op volle kracht mee kan krijgen ze het heel moeilijk in de playoffs. Ik kijk naar playoff ervaring en dan scoort Gasol niet zo hoog...

Een enkel rollen is erg vervelend en pijnlijk. Als je Raja zag toen hij die blessure opliep. Sommige spelers hebben de Neeskens mentaliteit. Over my dead body.

Intussen is het verschrikkelijk spannend in het Westen. En heeft het Oosten het in vergelijking veel te makkelijk. De top teams daar kunnen heerlijk freewheelend naar de finish, met een beter record dan de teams in het Westen (home court advantage). En dan komen ze -aan het eind van de playoffs - waarschijnlijk ook nog veel minder uitgeput aan de start van de NBA finals.

aveslacker

Bericht door aveslacker » ma mar 31, 2008 11:09 pm

Ik denk dat de twee top teams in het Oosten mischien wel beter dan de beste teams in het West zijn. Ze zullen het wel vrij makkelijk hebben in de playoffs en vrijwel uitgerust zijn terwijl de kampioen van het Westen een stel lange, harde vechten moet winnen om naar de Finals to komen. Dus zow ik vermoeden de kampioen van de NBA van het Oost zal komen, ondanks het feit dat het West onwijs sterk is deze jaar.

En (sorry Dubbel) Kobe is een lul.

Volgdt iemand hier de NCAA basketball kampioenschap? Dat vind ik wel meer interessant dan de NBA.
AFC Ajax
Landskampioen
2013-2014

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di apr 01, 2008 3:11 am

@aveslacker. Ach ja, Kobe is zo'n beetje de belichaming van de Lakers, het meest bewonderd maar ook het meest gehaat. Hij is een pure vedette, een prima donna. Niet iedereen houdt daarvan, dat snap ik best.

aveslacker

Bericht door aveslacker » di apr 01, 2008 2:09 pm

Dubbel schreef:@aveslacker. Ach ja, Kobe is zo'n beetje de belichaming van de Lakers, het meest bewonderd maar ook het meest gehaat. Hij is een pure vedette, een prima donna. Niet iedereen houdt daarvan, dat snap ik best.
Hij kan wel een beetje ballen. :headbang.gif:
Maar hij blijft een lul. :ajaxsmiley.gif:
AFC Ajax
Landskampioen
2013-2014

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do apr 10, 2008 4:10 pm

Zijn er hier trouwens Euroleague volgers?

Vanavond spelen namelijk Maccabi Tel-Aviv en Barcelona voor de derde tegen elkaar. De eerste wedstrijd in Tel-Aviv heeft Maccabi gewonnen, twee daagjes daarna weer verloren in en van Barcelona. De winnaar vandaag gaat door naar de Final Four. De spanning overheerst in heel Israel hoor. Geweldig!

Maccabi is soweiso bezig aan een prima seizoen, nadat het in de vorige ronde titelkandidaat Real Madrid overtuigend wist te verslagen. Dit allemaal trouwens ondanks het uitvallen van steunpilaar Marcus Pfizer voor de rest van het seizoen.

Wordt een enorm spannende titanenstrijd vanavond!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do apr 10, 2008 9:01 pm

En we zijn door!! 85-78 gewonnen, op naar de Final Four! Daar treffen we dan waarschijnlijk Siena, op papier niet beter dan ploegen die we al verslagen hebben.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo apr 13, 2008 3:52 am

Tuurlijk volg ik de Euroleague! Ik volg alles. Behalve de NBA!
Bertje for President!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo apr 13, 2008 1:19 pm

Suns zitten in een jojo fase. De laatste week:

Ze geven Dallas drie kwartier basketballes, maar houden vervolgens helemaal op met spelen in het vierde kwartier. Gevolg? Een van de meest onnodige verliespartijen die ik ooit, in welke sport dan ook, gezien heb. Absoluut 100% weggegeven.

Dan gaan ze er hard tegenaan tegen de Spurs, en rollen de verdedigende kampioen helemaal op, met zo'n twintig punten. Prima winst in loodzware uitwedstrijd.

Dus denk je dat het tegen de Rockets ook wel los zal lopen. Alleen deden de heren er weer eens niks aan. De kleinere Rockets pakten in de eerste helft zo tien offensive rebounds. Een letdown op dit kritieke moment?! Eikels.

De Suns snakken naar de playoffs. Dat is duidelijk aan de hand van het getoonde spel en het commentaar na het laatste verlies. Niets kan ze meer opladen aan het eind van dit zware seizoen. Een betere plek in de playoffs? Halen ze de schouders over op.

Stom, stom, stom.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo apr 16, 2008 3:11 pm

:liberty.gif: Best of the West.
Afbeelding

Plaats reactie