WK Snooker

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Re: WK Snooker

Bericht door raymon » wo feb 17, 2016 1:31 am

wimpey schreef:Echt wel lastiger dan een 9 darter. Elke frame is anders, bij darts heb je steeds dezelfde voorwaarden... Higgins en White vallen qua genialiteit en gekte trouwens in het niet bij Ronnie. All time best, by a mile.
Weet ik eigenlijk niet. Voor mijn gevoel is een 9 darter moeilijker. Ik vroeg het Google

https://www.quora.com/What-is-harder-to ... art-finish

De tweede bijdrage is ook interessant.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Sandro

Bericht door Sandro » wo feb 17, 2016 8:38 am

Een minder bekende naam, maar ook een character uit de jaren tachtig is Bill Werbeniuk. Vooral bekend om z'n gigantische alcohol consumptie en z'n omvang (Big Bill). En om een opmerkelijk voorval tijdens één van z'n wedstrijden:
A memorable incident occurred during a televised match against David Taylor in the World Team Tournament. Werbeniuk tried to stretch across the table, but due to his size was having some difficulty. Eventually he split his trousers. The ripping noise it made caused many in the audience, including his opponent, to laugh out loud. Werbeniuk took it in good humour, asking the audience "who did that?" as if insinuating that the noise was attributed to flatulence.

Bron Wikipedia
Alcohol consumptie:
Werbeniuk was noted for the copious amounts of alcohol he consumed before and during matches – at least six pints before a match and then one pint for each frame. In total, he drank between 40 and 50 pints of lager per day.

Bron Wikipedia
Hier een fimpje van één van de bizarste pots ooit, gemaakt door Werbeniuk:

https://m.youtube.com/watch?v=DgBfkjkpZcc
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Sandro

Bericht door Sandro » wo feb 17, 2016 9:28 am

Raymon schreef: Weet ik eigenlijk niet. Voor mijn gevoel is een 9 darter moeilijker.
Er valt ook wel iets voor te zeggen. Er is 0,0 margin for error bij het gooien van een 9 darter. Bij het snooker kun je een slechte pot qua positie nog herstellen.

Van die 36 pots die nodig zijn voor een 147 zullen er ook een aantal relatief makkelijke tussen zitten die ik zelfs maak (maar: Die zijn makkelijk door goed positiespel!). En het opruimen van de laatste 6 kleuren van de spots is een vast patroon, waarbij je een behoorlijke margin for error hebt.

Maar overall blijf ik erbij dat een 147 lastiger is.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo feb 17, 2016 4:30 pm

Er zijn vooral veel meer variabelen. Als één van de ballen net even te veel snelheid krijgt kun je voor een probleem staan. En het zijn veel meer handelingen.

Bij een 9 darter moet je weliswaar 9 keer onder een per worp stijgende druk een perfecte worp gooien. Maar het is wel steeds dezelfde handeling en je hebt ten opzichte van een maximum break met relatief weinig hindernissen te maken.

Ik zal het komend weekend nog eens proefondervindelijk proberen vast te stellen. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » wo feb 17, 2016 4:39 pm

Meer variabelen, maar ook wel meer oplossingen he. Een bal een paar centimeter te kort of te lang laten, hoeft lang niet altijd erg te zijn. Die ruimte heb je niet bij een 9 darter.

Ja ik zat ook naar mezelf te kijken. Ik kan het allebei een beetje (lees:ben er even slecht in). Nu heb ik weleens 180 gegooid maar dan ben je pas op 1/3. Met snooker heb ik weleens een serie van 6 of 7 ballen gemaakt. Dan zit je pas op 1/5. Dus op basis van 1 proefpersoon beweer ik dat 147 moeilijker is :ajaxsmiley.gif:

Hmm die serie van 6 of 7 was ook niet alleen maar in combinatie met zwart dus geldt eigenlijk niet eens :blush.gif:
Laatst gewijzigd door Sandro op wo feb 17, 2016 4:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo feb 17, 2016 4:42 pm

Mijn spel met snooker is in die zin vergelijkbaar met O'Sullivan dat het bij mij ook niet veel uitmaakt of ik met links of rechts speel. Met darts is dat eigenlijk niet anders. En bij die verklaring wil ik het graag laten. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » wo feb 17, 2016 4:45 pm

Haha dan ben je als darter nog wél vrij uniek in z'n soort. Ik zie het Taylor of van Gerwen niet doen hoor :ajaxsmiley.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » do feb 18, 2016 8:46 pm

Nu op eurosport 1 te zien is Trump tegen Perry op de Welsh Open. De mannen zijn inmiddels bezig met de puntjes op de i te zetten voor het wk dat weer voor de deur staat.

Sandro

Bericht door Sandro » za apr 16, 2016 11:47 am

Snooker alert!

Het WK is weer van start gegaan, met veel (live) coverage op de BBC en Eurosport. De verrassende winnaar van vorig jaar Stuart Bingham is behoorlijk uit vorm en staat meteen achter in de eerste ronde. Die zou er weleens direct uit kunnen vliegen. Grote favoriet is weer O'Sullivan. Er zijn wel een handvol andere serieuze kanshebbers zoals Robertson, Selby, Murphy en Trump. Van dat rijtje heeft alleen Trump (mijn persoonlijke favoriet) het WK nog nooit gewonnen.

LucaS

Bericht door LucaS » za apr 16, 2016 3:37 pm

Ronnie!

Afbeelding
I think I lost my fucking headache

Sandro

Bericht door Sandro » za apr 16, 2016 3:53 pm

Een 147 in 5 minuten en nog wat als ik het goed heb. Alweer bijna 20 jaar geleden en niemand is ook maar in de buurt gekomen van die tijd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo apr 17, 2016 12:52 pm

Beide WK finalisten van vorig jaar er nu al in de eerste ronde uit!

Sandro

Bericht door Sandro » zo apr 17, 2016 1:24 pm

brigade zuid schreef:Beide WK finalisten van vorig jaar er nu al in de eerste ronde uit!
Van Bingham had ik het wel verwacht maar van Murphy niet. Alhoewel die ook zo wisselvallig is als de pest.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo apr 17, 2016 10:39 pm

Er is een tijd geweest dat ik het snooker intens volgde en zelf ook wel speelde (nu ja, een hoogste break van 43 is ook weer niet iets om over op te scheppen), heb de finale Taylor-Davis met de respotted black in de finale frame (1985?) helemaal gekeken, hoopte enorm dat Jimmy White een keertje wereldkampioen zou worden, maar hij had de pech dat Parrot een keertje een topjaar had en Hendry de topper van de jaren '90 was (mijn hart brak toen Jimmy in een final frame op weg was naar een onoverbrugbare break maar daarin een eenvoudige zwarte bal miste waarna Stephen Hendry wederom won), was onder de indruk van Ronnie O'Sullivan, maar tegenwoordig zijn er (op The Rocket na) eigenlijk helemaal geen spelers die ik interessant genoeg vind om te volgen. Nu kijk ik wel een beetje naar de uitslagen, maar nauwelijks meer naar de wedstrijden.

(Al blijft dat Britse commentaar priceless. Briljant als bijvoorbeeld Jimmy White een enorme misser maakte en dan de commentator even stil is, om vervolgens droogjes te zeggen:"Not the best of shots from Jimmy..")

zeux

Bericht door zeux » zo apr 17, 2016 10:40 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Er is een tijd geweest dat ik het snooker intens volgde en zelf ook wel speelde (nu ja, een hoogste break van 43 is ook weer niet iets om over op te scheppen), heb de finale Taylor-Davis met de respotted black in de finale frame (1985?) helemaal gekeken, hoopte enorm dat Jimmy White een keertje wereldkampioen zou worden, maar hij had de pech dat Parrot een keertje een topjaar had en Hendry de topper van de jaren '90 was (mijn hart brak toen Jimmy in een final frame op weg was naar een onoverbrugbare break maar daarin een eenvoudige zwarte bal miste waarna Stephen Hendry wederom won), was onder de indruk van Ronnie O'Sullivan, maar tegenwoordig zijn er (op The Rocket na) eigenlijk helemaal geen spelers die ik interessant genoeg vind om te volgen. Nu kijk ik wel een beetje naar de uitslagen, maar nauwelijks meer naar de wedstrijden.

(Al blijft dat Britse commentaar priceless. Briljant als bijvoorbeeld Jimmy White een enorme misser maakte en dan de commentator even stil is, om vervolgens droogjes te zeggen:"Not the best of shots from Jimmy..")
Wij keken in dezelfde periode!!! Met dezelfde focus. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo apr 17, 2016 10:45 pm

zeux schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Er is een tijd geweest dat ik het snooker intens volgde en zelf ook wel speelde (nu ja, een hoogste break van 43 is ook weer niet iets om over op te scheppen), heb de finale Taylor-Davis met de respotted black in de finale frame (1985?) helemaal gekeken, hoopte enorm dat Jimmy White een keertje wereldkampioen zou worden,
Dat lijkt me onmogelijk want jij kunt niet kijken, kunt niet lezen, niet luisteren en niet schrijven. :hypocrite.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » ma apr 18, 2016 12:26 pm

zeux schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Er is een tijd geweest dat ik het snooker intens volgde en zelf ook wel speelde (nu ja, een hoogste break van 43 is ook weer niet iets om over op te scheppen), heb de finale Taylor-Davis met de respotted black in de finale frame (1985?) helemaal gekeken, hoopte enorm dat Jimmy White een keertje wereldkampioen zou worden, maar hij had de pech dat Parrot een keertje een topjaar had en Hendry de topper van de jaren '90 was (mijn hart brak toen Jimmy in een final frame op weg was naar een onoverbrugbare break maar daarin een eenvoudige zwarte bal miste waarna Stephen Hendry wederom won), was onder de indruk van Ronnie O'Sullivan, maar tegenwoordig zijn er (op The Rocket na) eigenlijk helemaal geen spelers die ik interessant genoeg vind om te volgen. Nu kijk ik wel een beetje naar de uitslagen, maar nauwelijks meer naar de wedstrijden.

Volgens mij keek iedereen er in die periode er een beetje zo naar toch? Iedereen gunde het White op een gegeven moment wel en dan word je een 'people's champion'. Maar zo'n Parrot of Hendry waren zo kleurloos als wat. Dat soort types zijn er in het hedendaagse snooker ook wel hoor...

Paar jaar terug was er nog zo'n Australiër genaamd Quinten Hann die behoorlijke prestaties neerzette, maar als verkrachter van het snooker werd gezien omdat hij regelmatig de rode ballen gewoon keihard open speelde bij het afstoten alsof het poolen was :smallgrin.gif: Snookers bad boy.

zeux

Bericht door zeux » ma apr 18, 2016 12:29 pm

Ik vond Parrot nog wel een character, Hendry was echt een dooie. Kilinisch. Daar had ik niks mee.

White was mijn favoriet door zijn aanvallende stijl. Maar Steve Davis zal voor mij - als Mr Smooth - de ultieme snookerspeler blijven denk ik.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » ma apr 18, 2016 12:51 pm

zeux schreef:Ik vond Parrot nog wel een character, Hendry was echt een dooie. Kilinisch. Daar had ik niks mee.

White was mijn favoriet door zijn aanvallende stijl. Maar Steve Davis zal voor mij - als Mr Smooth - de ultieme snookerspeler blijven denk ik.
Davis heeft nog heel lang op een hoog niveau gespeeld dus daar heb je dan lang van kunnen genieten.

In 2010 schakelde hij op het WK nog de wereldkampioen John Higgins uit om als oudste speler sinds 1983 de kwartfinale te bereiken. Wat heb ik tijdens die wedstrijd mee zitten leven en intens genoten toen hij won. Staat bij mij in de top 10 van sportmomenten van de afgelopen jaren (omdat ik ook Davis fan ben en niet bepaald een Higgins fan)

Sandro

Bericht door Sandro » di apr 19, 2016 5:00 pm

O' Sullivan en Selby zijn wel door naar de volgende ronde. Weer een boete op komst voor Ronnie. Hij was na afloop zo pissig was dat hij z'n verplichte interviews vlak na de match heeft overgeslagen om vervolgens in z'n kleedkamer helemaal los te gaan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di apr 19, 2016 7:23 pm

Ik baal er wel van dat de avondsessies haast niet op tv zijn. Eurosport en BBC zenden overdag wel uit maar s'avonds niet.

elliquido

Bericht door elliquido » di apr 19, 2016 11:45 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
zeux schreef:Ik vond Parrot nog wel een character, Hendry was echt een dooie. Kilinisch. Daar had ik niks mee.

Davis heeft nog heel lang op een hoog niveau gespeeld dus daar heb je dan lang van kunnen genieten.

In 2010 schakelde hij op het WK nog de wereldkampioen John Higgins uit om als oudste speler sinds 1983 de kwartfinale te bereiken. Wat heb ik tijdens die wedstrijd mee zitten leven en intens genoten toen hij won. Staat bij mij in de top 10 van sportmomenten van de afgelopen jaren (omdat ik ook Davis fan ben en niet bepaald een Higgins fan)
Tony drago. Punt
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

zeux

Bericht door zeux » wo apr 20, 2016 12:18 am

elliquido schreef:
Tony drago. Punt
:biggrin.gif:

Malta toch?

Sandro

Bericht door Sandro » wo apr 20, 2016 6:43 am

Drago, mooi figuur en mooie speler. Supersnel. Heeft volgens mij met poolen ook nog leuke resultaten neergezet.

Sandro

Bericht door Sandro » wo apr 20, 2016 10:26 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:(Al blijft dat Britse commentaar priceless. Briljant als bijvoorbeeld Jimmy White een enorme misser maakte en dan de commentator even stil is, om vervolgens droogjes te zeggen:"Not the best of shots from Jimmy..")
Net ook weer zo'n mooie droge opmerking nadat een speler per ongeluk de witte bal pot: "they haven't moved that pocket, it has always been there" :smallgrin.gif: Een opmerking van Parrot overigens.

Plaats reactie