Rugby

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Rugby

Bericht door Cruijff » za okt 03, 2015 6:44 pm

Ferry schreef:
beelzebub schreef:Hmmz. Dus als we de Amerikaanse maatstaf voor gayishness ernaast leggen van supermannelijk naar meest gay zou het volgens jou: Rugby - American Football - Soccer (voetbal) zijn? :ajaxsmiley.gif:
Rugby - soccer - synchroonzwemmen - stijldansen - - American Football denk ik :ajaxsmiley.gif:
Raymon schreef:American Football is een stuk harder dan rugby overigens. Veel meer impact op volle snelheid.

American Football spelers echte mannen?? Ze raken al van slag als ze hun eigen drielaags driedubbel zachte wc papier niet bij zich hebben. :ajaxsmiley.gif:
De New York Jets hebben voor hun duel met de Miami Dolphins in Londen hun eigen toiletpapier meegenomen naar Engeland.

De American Football-club nam deze maatregel nadat het gewaarschuwd was dat het papier in Engeland erg dun zou zijn.

Volgens de BBC is tot de maatregel besloten op advies van een stagiair. "Het viel hem op dat - en ik quote - 'het toiletpapier erg dun was omdat de leidingen niet goed zijn'", aldus de Amerikaanse journalist Ben Shpigel, die de opvallende beslissing van de Jets ontdekte.

De stagiair informeerde het personeel van de Jets over zijn bevindingen en daarna werden er 350 toiletrollen besteld voor in het hotel en het stadion. De NFL-club neemt ook onder meer cornflakes mee naar Engeland.

De Jets spelen zondag op Wembley tegen de Dolphins.

elliquido

Bericht door elliquido » za okt 03, 2015 9:44 pm

Wat een power van die Australiërs.
He Engelse publiek verdiende niet beter
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

zeux

Bericht door zeux » za okt 03, 2015 9:46 pm

Engelsen gaan er hard af tegen de Aussies.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » za okt 03, 2015 9:55 pm

Engeland in eigen huis uitgeschakeld in de poule-fase als ik mij niet vergis. En ook niet zomaar.

Dat worden mooie koppen morgen in de Engelse kranten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

beelzebub

Bericht door beelzebub » za okt 03, 2015 11:42 pm

Engeland is nu op de laatste grote toernooien van rugby, cricket en voetbal uitgeschakeld in de groepsfase. Kunnen ze nog wel iets? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 04, 2015 10:16 am

Dit was ook wel met afstand de meest zware poule met Wales, Australië en Engeland bij elkaar. In die zin is het geen complete verrassing want er zou sowieso een sterk land gaan sneuvelen. Voor het thuispubliek is het natuurlijk wel een enorme domper. Die hebben denk ik echt wel aan de titel gedacht.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 05, 2015 8:43 pm

Marillion schreef: Voor het thuispubliek is het natuurlijk wel een enorme domper. Die hebben denk ik echt wel aan de titel gedacht.
Dat doen ze daar altijd. Ik vind die teleurstelling daar altijd prachtig. Zo van: ja maar, WIJ hebben het voetbal, rugby en cricket bedacht. En JULLIE gaan er met de prijzen vandoor. En dat al heel lang. Iets met een eierdop. :smallgrin.gif:

Oz had geen kind aan Engeland. Straatvechters tegen kostschool jochies. Heb je de 2 managers gezien? Cheika is een soort van Simeone. Prototype bully die Lancaster op school onwijs te grazen zou hebben genomen. Dat weerspiegelde zich aardig in de wedstrijd. Foley, Hooper en Procop waren grandioos. Maar je zag ook het verschil in brute kracht in de scrums.

Verschil in brute kracht tussen noordelijk - en zuidelijk halfrond is sowieso enorm. Afrika veegde Schotland fysiek weg. Die hebben alleen te weinig creativiteit. Daarom wint Oz of NZ zeer waarschijnlijk weer het WK. Rugby blijft fantastisch. :biggthumpup.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 05, 2015 9:46 pm

Ja, ze hebben het allemaal uitgevonden maar worden ondertussen aan alle kanten voorbij gelopen. Pikant detail: Wales, Ierland én Schotland gaan zo goed als zeker alledrie wél door naar de kwartfinale.
Nil volentibus arduum

ferry

Bericht door ferry » za okt 10, 2015 4:48 pm

HA, Scotland door naar de kwartfinales! :headbang.gif:

Dan tegen Australie of Wales, dus veel kans geef ik ze niet, maar dit is al hartstikke leuk.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 11, 2015 9:16 am

Australië dus. Dat is normaal gesproken echt wel einde verhaal voor Schotland. Maar inderdaad wel leuk dat ze de kwartfinale spelen.

Vanmiddag is Frankrijk - Ierland ook nog wel interessant ondanks dat beide landen al geplaatst zijn. Want de verliezer van dat duel ontmoet in de volgende ronde Nieuw Zeeland.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 11, 2015 6:52 pm

Gave pot en Ierland dus groepswinnaar. Dat geeft deze kwartfinales:

Zaterdag
Zuid Afrika - Wales
Nieuw Zeeland - Frankrijk

Zondag
Ierland - Argentinië
Australië - Schotland

Normaal gesproken lijkt zaterdag de meest geschikte dag om twee potjes op rij in de pub te gaan kijken. Al kan je ze natuurlijk ook allemaal pakken. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 12, 2015 9:33 am

Kiwi's tegen de ultieme Angstgegner. :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 13, 2015 6:43 pm

Ja, dat is wel aardig. Al denk ik niet dat Frankrijk in staat is om Nieuw Zeeland te verslaan. Tegen Ierland speelden ze fysiek maar dat konden ze toch niet de volledige wedstrijd op hetzelfde niveau volhouden.

Zuid Afrika - Wales is een wedstrijd waar ik ook erg benieuwd naar ben. Dat kon wel eens zo'n wedstrijd zijn die tot de laatste seconde spannend is. Zuid Afrika heeft zich goed herstelt van de slechte start tegen Japan. Ik denk dat zij uiteindelijk aan het langste eind gaan trekken.

Voor de halve finales zet ik in op Nieuw Zeeland - Zuid Afrika en Ierland - Australië.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » vr okt 16, 2015 4:24 pm

Op facebook:

Afbeelding

ferry

Bericht door ferry » za okt 17, 2015 9:13 am

Afbeelding
Prachtige dag voor een paar heerlijke wedstrijden, ik heb er zin in!

ferry

Bericht door ferry » za okt 17, 2015 5:56 pm

Wow WAT een gevecht was dat zeg! Bij dit soort wedstrijden zit ik altijd mee te leunen in de richting van de Try-line. (helpt niet :-)

Het lijkt of teams van het zuidelijk halfrond er in de tweede helft altijd nog een schepje bovenop kunnen doen. Zuid Afrika dus door. Ik verwacht Nieuw Zeeland ook wel door straks.

Nicolai

Bericht door Nicolai » za okt 17, 2015 8:46 pm

Sterke eerste helft van Nieuw Zeeland tegen Frankrijk.

ferry

Bericht door ferry » za okt 17, 2015 9:17 pm

Yep, die zijn wel door, zoals verwacht eigenlijk. Dat wordt een knaller van een halve finale tegen Zuid Afrika.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 18, 2015 8:18 am

Wat een overmacht van Nieuw Zeeland gisteravond. Ik heb genoten van hun spel. Zo snel en intensief. Wat een kracht zit er in die ploeg. Julian Savea was natuurlijk het meest in het oog springend maar de hele ploeg stond er echt. Paar keer een prachtige pass voorafgaand aan een try ook. Als ze volgende week weer dit niveau halen is Zuid Afrika kansloos.

Hun wedstrijd tegen Wales was wel heel spannend. De ploegen waren meer aan elkaar gewaagd en het voordeel ging een paar keer heen en weer. Het leek er even op dat het missen van een paar penalties de springbokken zou opbreken. Dat zal bijvoorbeeld echt beter moeten want als je kansen laat liggen tegen dit Nieuw Zeeland is het klaar.

Vandaag zal het denk ik niet zo spannend zijn. Ierland en Australië lijken me de duidelijke favoriet. Ik ben benieuwd hoe Australië speelt. Komen uit dezelfde zware poule als Wales. Wat heeft dat voor een impact verderop in het toernooi?
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 18, 2015 2:06 pm

Zo, kom net van mtb training af en zie vlak voor rust Argentinië op 20-10 voorsprong staan. Dat had ik niet verwacht. Laat maar komen die tweede helft dan!
Nil volentibus arduum

ferry

Bericht door ferry » zo okt 18, 2015 2:09 pm

Argentinie had het script effe niet gelezen. :ajaxsmiley.gif: Ze begonnen echt heel sterk. Laatste 15 minuten van de eerste helft waren weer voor Ierland. Het is nog niet gespeeld. Prachtige atmosfeer in het stadion weer, trouwens.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 18, 2015 2:45 pm

Ik denk dat het gespeeld is met deze try. Het lijkt me sterk dat Ierland nu nog even 13 punten inhaalt. Verrassing hoor.

Dan ligt het lot van het Europese rugby nu in handen van de Schotten!
Nil volentibus arduum

ferry

Bericht door ferry » zo okt 18, 2015 2:49 pm

In dat geval vrees ik dat de halve finales uit 4 teams van het zuidelijk halfrond bestaat, Marillion... :blush.gif:

I'm off to the pub, hopen op een verassing!

Shit, NOG een try voor Argentinie. Ouch...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 18, 2015 2:50 pm

Dat gaat Schotland inderdaad niet redden. Ik denk dat Australië véél te sterk is. Maar misschien zit ik er nog een keer naast.

Een finale tussen Nieuw Zeeland en Australië lijkt in de maak. Dat is geen straf.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 18, 2015 4:45 pm

Leuke wedstrijd hoor. 16-15 Schotland bij rust. Australië mist gewoon tot drie keer toe de conversie na een try. Die jongen zit niet lekker in de kleedkamer nu.

Mooi om te zien hoe het trappen van relatief eenvoudige ballen ineens veel moeilijker is als de druk er op staat.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie