F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Monkey Tonk

Re: F1

Bericht door Monkey Tonk » zo mei 22, 2016 10:30 am

InnerHarbour schreef:
Monkey Tonk schreef:krijg jij van mij de prijs voor oudste internettrol. Een hoeraatje voor IH!! :headbang.gif:
Oh leuk de laatste toevlucht voor de wanhopige, als ze het niet meer weten noemen ze iemand maar een internettrol. Well done. :biggthumpup.gif: :smallgrin.gif:
Het gaat hier over F1, ventje. Om je dan maar even op het door jou beoogde niveau van repliek te dienen. Cruijff is de beste voetballer die ik gezien heb, en ik durf nu al te zeggen dat Verstappen de beste coureur is. Dat gaat puur om het herkennen en erkennen van talent. Over dwepen hoef je je alleen geen zorgen te maken, want jijzelf houdt de zaken prima in balans. Voor ieder klein beetje toptalent op deze wereld is er hele massa die nergens goed in is. Dat is tragisch, en sommigen in die situatie proberen er dan nog iets van te maken door anderen naar beneden te halen. Zoals jij dus, vrij constant. Het gaat nooit ergens over bij jou. Je zeikt alleen maar. Zo duidelijk?

Verder met F1. En Monaco: https://www.youtube.com/watch?v=Hd_Lq2Hei_g

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo mei 22, 2016 1:28 pm

O jee weer een sukkeltje die op zijn piemeltje getrapt is en dan maar ongenuanceerd om zich heen gaat slaan, gaat het nu weer een beetje juffrouw Dröge :smallgrin.gif:
YNWA

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma mei 23, 2016 11:27 pm

Red Bull heeft 1 nieuwe Renault-motor klaar voor Monaco. Die kunnen ze denk ik nog niet aan Verstappen geven, maar het blijft interessant dat ze voor die keuze staan.

ferry

Bericht door ferry » di mei 24, 2016 11:20 am

Ik las dat ze 1 van de auto's met de nieuwe motor willen uitrusten. Dat zal Ricciardo dus wel worden. Het team heeft wat goed te maken met hem na Barcelona. :-)

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 24, 2016 11:46 am

Wat is dat dan voor een prutswerk? Maarliefst één hele motor. Dan zet je er toch gelijk een hele serie in elkaar?

Die zal dan inderdaad voor Ricciardo zijn. Hij is de coureur die het hoogst staat in de stand voor het WK, zit er al langer én hij had een nadeel met de pitstop strategie in Barcelona.
Nil volentibus arduum

ferry

Bericht door ferry » di mei 24, 2016 1:39 pm

Ze hebben wel meerdere motoren denk ik, het zal meer om het spreiden van het risico gaan vermoedelijk. Een auto met de betrouwbare motor en een met de nieuwe waarvan de betrouwbaarheid nog bewezen moet worden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mei 24, 2016 3:21 pm

Ik mag hopen dat ze voor Canada ook een voor Verstappen hebben?!?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mei 24, 2016 4:05 pm

brigade zuid schreef:Ik mag hopen dat ze voor Canada ook een voor Verstappen hebben?!?
Wie weet wint Verstappen juist met de oude motor in een technisch vlekkeloos verlopen race opnieuw.

Ik hoor trouwens al weken achtereen, zelfs nog voor de overstap van Verstappen naar Red Bull dat de Red Bull wagens in Monaco een goede kans op de pole-position hebben. Waar is dat op gebaseerd? Coureurs en wagen zijn beiden goed in dit bochtige circuit?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di mei 24, 2016 4:55 pm

Ze hebben minder kracht op de parcours met lange rechte stukken maar zijn juist op bochtige circuits in het voordeel.

Ik snap trouwens niet waarom we er van uitgaan dat Ricci een nieuwe motor krijgt. Volgens mij was Verstappen de snelste in de oefensessies met de nieuwe motor. RB heeft al laten zien lak te hebben aan de hiërarchie van z'n rijders.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Arthur

Bericht door Arthur » di mei 24, 2016 5:43 pm

Daarnaast maakt het voor Verstappen minder uit om over te schakelen, want die was toch nog niet erg gewend aan de oude motor.

Sandro

Bericht door Sandro » di mei 24, 2016 7:00 pm

Arthur schreef:Daarnaast maakt het voor Verstappen minder uit om over te schakelen, want die was toch nog niet erg gewend aan de oude motor.
Dat lijkt me geen argument. Hij deed het immers prima met de oude motor...ik neem aan dat beiden wel het liefst met de nieuwe motor willen rijden ook al zit daar een bepaald risico aan vast. Denk dat Ricciardo de eerste keus heeft.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta

Bericht door Iniesta » di mei 24, 2016 7:22 pm

Zo'n motor is natuurlijk geen lopende band fabricage. Als 1 volledig getuned en getest is duurt het gewoon even voordat een tweede ook op hetzelfde niveau is.
Zou zo maar eens een voordeel kunnen zijn om nog met de oude motor in Monaco te rijden. Motor is minder bepalend op dat circuit en de betrouwbaarheid van de oude is waarschijnlijk nog wat hoger.
In Canada is het wel te hopen dat max ook over e nieuwe motor beschikt, dat is een circuit met lange rechte stukken waar ze momenteel een sterk nadeel hebben tov Ferrari.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo mei 25, 2016 9:50 am

De nieuwe motor zal inderdaad niet heel veel uitmaken in Monaco. Inhalen op dat circuit zal in de bochten, op basis van later remmen en niet op basic van topsnelheid, moeten gebeuren. Laat remmen en de auto toch goed controleren is Max op het lijf geschreven. Deze keer heeft hij niet te maken met Maldonado of die Franse joker, maar met de coureurs die normaal voorin rijden. Is hij goed genoeg om die ook in te halen? Dat zou heel spectaculair zijn... Laten jongens als Hamilton en Vettel de deur open of maken die gewoon zo'n kleine schijnbeweging, waardoor je inhalen kunt vergeten? Kan een hele leuke Grand Prix worden, en kwalificatie natuurlijk, want het zal Ferrari en Red Bull er alles aan gelegen zijn om de Mercedessen van de eerste rij te verdringen. Op dit circuit is dat makkelijker. Monaco to the Max!

Sandro

Bericht door Sandro » wo mei 25, 2016 3:05 pm

Ik lees dat het inderdaad Ricciardo is die met de nieuwe motor gaat rijden. Maar goed, geen big deal. In Canada rijdt Verstappen wel met de nieuwe motor.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mei 26, 2016 4:24 pm

Verstappen vierde in de vrije training. Ricciardo de snelste (beter materiaal).

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mei 26, 2016 4:49 pm

Ik dacht dat het materiaal op Monaco juist niet zou uitmaken. Zou het misschien kunnen zijn dat Ricciardo een betere coureur op dat circuit is, of godverhoede in het algemeen? Ik weet dat het vragen om moeilijkheden op dit forum is als je er niet van overtuigd bent dat Max Verstappen niet over water kan lopen, maar zou dat ook kunnen? Ricciardo op dit moment (nog) een betere coureur is dan Max Verstappen? Ik opper het maar hoor, zelf weet ik het niet wie de betere coureur is maar het zou eventueel een mogelijkheid kunnen zijn toch......... :hypocrite.gif:
YNWA

Iniesta

Bericht door Iniesta » do mei 26, 2016 5:17 pm

Uiteraard speelt het materiaal mee . Het gaat er uiteindelijk alsnog om dat je het snelste rijdt. In verhouding is de kwaliteit van het chassis alleen belangrijker op dit circuit dan op andere.

zeux

Bericht door zeux » do mei 26, 2016 5:21 pm

Vrije trainingen zijn de spring training van een F1 race.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mei 26, 2016 5:42 pm

Met materiaal bedoelde ik in dit geval dus de motor. Ik had begrepen dat die nieuwe motor op Monaco niet het verschil zou maken.
YNWA

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do mei 26, 2016 6:32 pm

Dat weet je natuurlijk nooit helemaal zeker. Vergelijken kun je pas als ze beiden met hetzelfde materiaal rijden (in Canada). We zullen zien wat zaterdag brengt tijdens de kwalificatie, daar gaat het uiteindelijk toch om.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS

Bericht door LucaS » do mei 26, 2016 7:00 pm

Ben jij er echt niet van overtuigd dat Verstappen niet over water kan lopen, IH?
I think I lost my fucking headache

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mei 26, 2016 7:10 pm

Ha, ha, ha, ik zie hem nu pas, good catch Lucas. :biggthumpup.gif:
YNWA

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do mei 26, 2016 7:51 pm

Ricciardo snel in de training. Nieuwe motor maakt het verschil op het rechte stuk. De nieuwe ultrazachte banden zorgen voor snelle tijden, veel sneller dan vorig jaar, maar de achterbanden zijn gevoeliger voor wegglijden. Vettel al twee keer de railing in.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do mei 26, 2016 9:26 pm

De Grand Prix van Monaco is komende zondag voor iedereen gratis te volgen op internet. Zo heeft kabelmaatschappij Ziggo bekendgemaakt.

Klanten van Ziggo waren dit jaar al in staat om naar de kwalificaties en races te kijken op het gratis sportkanaal. Ook mensen die geen abonnement bij Ziggo hebben, kunnen zondag echter genieten van de Grand Prix, via een livestream op ziggo.nl/monaco.

De uitzending begint zondag om 12.00 uur met het programma 'Waar was jij toen Max won'. Tussen 12.30 en 13.00 uur is een samenvatting van de kwalificatie te zien. Om 13.00 begint vervolgens de live-uitzending met de voorbeschouwing op de Grand Prix van Monaco. De race start om 14.00 uur, waarna ook de nabeschouwing voor iedereen gratis te zien is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr mei 27, 2016 9:09 am

Het zal je stuur maar wezen: http://www.motorsport.com/all/article/?id=737281

Zonder dat stuurfoutje vliegen de Mercedessen er niet uit. Blijkbaar heeft Rosberg moeite om het allemaal te onthouden.

Plaats reactie