Geen darts meer voor mij. Voorlopig niet nee, want dit komt wel even aan. Wat ik moet doen? Weet ik niet. Als je Michael niet eens kunt verslaan als hij niet in topvorm is, wat moet je dan doen?” Om met een rotgevoel ’Ally Pally’ te verlaten. ,,De hele week word ik overladen met honderden sms’jes en nu: misschien twintig, niet meer. Simpelweg, omdat ik nu de loser ben.”
Darten
Moderator: mods
Re: Darten
Het kon niet uitblijven.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Dat heeft nog lang geduurd. Kon hij geen microfoon vinden?
Apart figuur die Van Barneveld. Als ik 'm zie spelen en bewegen heb ik altijd het idee dat hij mentaal enorm kwetsbaar is. Laat snel zijn kop hangen en je ziet er dan gewoon aan af dat hij het niet meer ziet zitten. Daar staat tegenover dat hij dan regelmatig toch wel ineens terug weet te keren in een wedstrijd.
Nil volentibus arduum
Waar je bij 't tennis flinke boetes krijgt als je bij een Grandslam na je uitschakeling de persconferentie overslaat, mag je de dartscommentatoren, ook op het WK geloof ik, voorbijlopen.Marillion schreef:![]()
Dat heeft nog lang geduurd. Kon hij geen microfoon vinden?
Veel kampioenen twijfelen. Ook grote woordkunstenaars twijfelen of ze wel de exact juiste woorden hebben gekozen voor een gedicht dat in de ogen van anderen briljant is.Marillion schreef:Apart figuur die Van Barneveld. Als ik 'm zie spelen en bewegen heb ik altijd het idee dat hij mentaal enorm kwetsbaar is. Laat snel zijn kop hangen en je ziet er dan gewoon aan af dat hij het niet meer ziet zitten. Daar staat tegenover dat hij dan regelmatig toch wel ineens terug weet te keren in een wedstrijd.
Bij Barney komt daar nog bij de twijfel dat Taylor en Van Gerwen hem altijd overtreffen. Als BDO speler kreeg hij dikke pakken slaag die paar potjes die werden georganiseerd tegen Taylor. In 2006 stapt hij eindelijk toch over naar de PDC, wint op 1 januari 2007 meteen zijn eerste PDC WK en wil de beste darter aller tijden worden.
Maar vanaf dat moment breekt Taylor (opnieuw) alle records en vervolgens begint Van Gerwen dat te doen. Terwijl Van Barneveld op bepaalde dagen zowel Taylor als Van Gerwen kan kloppen. In december 2015 op het WK klopte hij Van Gerwen magistraal, gisteravond had het ook gekund.
Bij de pdc is hij een veel betere speler geworden, kijk maar eens naar zijn gemiddelden bij de BDO VS PDC.
Natuurlijk heeft hij zich verder ontwikkeld (net zoals het materiaal) maar in de jaren 2000-2004 gooide hij ook al regelmatig tussen 100-105 gemiddeld, check z'n Wikipedia maar.
Darten draait niet alleen puur om gemiddelden, maar de gigantische onderlinge competitie die er is bij de PDC trekt voor iedereen de boel omhoog. Voor de kijker kan het echt geweldig zijn, als je nu beelden terug kijkt van een slordige 18 jaar geleden ga je je afvragen waarom we die toernooien bij de BDO eigenlijk leuk vonden.
Wat Sandro zegt, in de jaren 2000-2004 stond Barney de pijlen er op een manier in te rammen dat menig kijker zoiets had van 'die willen we het hele jaar door de strijd zien aan gaan met Taylor'.
Aan het einde van zijn tijd bij de BDO was Van Barneveld daar een klasse apart, al leek ie ook weer wat kwetsbaarder te worden omdat hij vooral nog voor het Lakeside record van Eric Bristow aan het spelen was en niet met het mes tussen de tanden tegen concurrenten.
De dag voor zijn laatste Lakeside finale tegen Jelle Klaasen zei Van Barneveld dat Klaasen 'in principe in een lang format onmogelijk van hem zou kunnen winnen'.
Tja, je weet wat er gebeurt nadat je zoiets roept. 
Wat Sandro zegt, in de jaren 2000-2004 stond Barney de pijlen er op een manier in te rammen dat menig kijker zoiets had van 'die willen we het hele jaar door de strijd zien aan gaan met Taylor'.
Aan het einde van zijn tijd bij de BDO was Van Barneveld daar een klasse apart, al leek ie ook weer wat kwetsbaarder te worden omdat hij vooral nog voor het Lakeside record van Eric Bristow aan het spelen was en niet met het mes tussen de tanden tegen concurrenten.
De dag voor zijn laatste Lakeside finale tegen Jelle Klaasen zei Van Barneveld dat Klaasen 'in principe in een lang format onmogelijk van hem zou kunnen winnen'.

- InnerHarbour
De BBC zond alleen de BDO uit en dat was wat er te ontvangen was in Nederland. Tot RTL 7 er zich mee ging bemoeien had iemand zonder een schotel/dreambox of eventueel een Ierse pub in de buurt geen andere mogelijkheid om de PDC te zien.
YNWA
Barney gooide destijds overigens wel een heel stukje sneller dan nu he? Toen was het veel meer een ritmespeler met veel 180'ers. Ik had gisteren het idee dat het ook beter ging lopen wanneer hij heel even het tempo opvoerde.
Gelukkig dat er toen in die tijd in een aantal wijken van Den Haag een heleboel mensen woonden met een schotel op hun balkonInnerHarbour schreef:De BBC zond alleen de BDO uit en dat was wat er te ontvangen was in Nederland. Tot RTL 7 er zich mee ging bemoeien had iemand zonder een schotel/dreambox of eventueel een Ierse pub in de buurt geen andere mogelijkheid om de PDC te zien.

Van Barneveld is jarenlang één van de allersnelste spelers geweest. Nu kwamen er op een gegeven moment ook nog snellere (en jongere) spelers, maar af en toe is even een moment van rust en concentratie pakken wel goed. Of het nu is voor je eigen focus en ook een beetje om het ritme van een ander te verbreken.Sandro schreef:Barney gooide destijds overigens wel een heel stukje sneller dan nu he? Toen was het veel meer een ritmespeler met veel 180'ers. Ik had gisteren het idee dat het ook beter ging lopen wanneer hij heel even het tempo opvoerde.
Te lang focussen voor één belangrijke worp kan je ook weer doen bezwijken van de zenuwen... in één flow door gooien werkt meestal erg goed bij mikken. Maar ook al kun je het bord inmiddels dromen, belangrijke 'shots' moet je er als het ware in kijken.
Die doe je niet op de automatische piloot. Als je ogen er na verloop van tijd op achteruit gaan kan dan ongetwijfeld ook effect hebben.
Ah, gisteren om 23.30 uur kwam er toch een interview online dat Van Barneveld heeft gegeven aan RTL7:
http://www.rtl7darts.nl/video/2843/barn ... lemaal_le/
http://www.rtl7darts.nl/video/2843/barn ... lemaal_le/
-
- AT Toto winner 15/16
Phil mag dan misschien niet de meest sympatieke darter zijn, ik erger mezelf er trouwens totaal niet aan, maar wat zou het toch sensationeel zijn als hij in zijn laatste wedstrijd wereldkampioen zou worden.
- InnerHarbour
Nooit een probleem met Taylor gehad.
Die groene gnoom zal het vanavond een stuk beter moeten doen anders loopt die Cross over hem heen.
Die groene gnoom zal het vanavond een stuk beter moeten doen anders loopt die Cross over hem heen.
YNWA
Wat Taylor betreft. Hij staat niet op dat podium om de populairste te zijn. Hij wil de wedstrijd winnen. Ik snap ook niet zo wat het probleem is. Bij de analyse zat die Van der Voort drukte te maken dat Taylor zo ontspannen en lacherig was. Hij moest het wel serieus nemen. Tja, dat zal allemaal wel maar volgens mij staat Taylor gewoon wéér in de halve finale en zit Van der Voort de analyse te doen omdat hij al is uitgeschakeld.
Ik ga er zo wel weer even voor zitten. Heb de smaak weer te pakken.
Ik ga er zo wel weer even voor zitten. Heb de smaak weer te pakken.
Nil volentibus arduum
Ik hoop Lewis, maar vrees Taylor. Walgelijke vent.
Cross lijkt me beter in vorm dan mvg. Dus ik gok op Cross. Of was mvg door de spanning zo slecht tegen RvB en is ie nu los?
Cross lijkt me beter in vorm dan mvg. Dus ik gok op Cross. Of was mvg door de spanning zo slecht tegen RvB en is ie nu los?
- InnerHarbour
Respectloos t.o.v. tegenstanders. Gisteren staat ie in de laatste leg in het blikveld van Anderson een denkbeeldige vlieg te meppen. Dat gekke bekken trekken bij onderbrekingen, ultraflauwe 'grapjes' met microfoons, poetsdoekjes enzo. Hele nare man. Moge zijn moddervette balg vanavond voor het laatst in beeld zijn.InnerHarbour schreef:Waarom vindt je Taylor walgelijk?
- InnerHarbour
Voor mij is Van Gerwen echt wel favoriet. Betere onderlinge balans en daarnaast was Cross behoorlijk shakey in de kwartfinale.wimpey schreef:Ik hoop Lewis, maar vrees Taylor. Walgelijke vent.
Hier had Lewis het gedrocht op 0-2 moeten zetten. 82, bull eraf halen. Mentaal gaat Lewis dit niet redden.
Ik denk inderdaad dat hij op dat vlak tekort zal komen tegen een routinier als Taylor. Aan de andere kant, hij is voorlopig niets minder. Maar wat als het er straks echt op aankomt?wimpey schreef:Hier had Lewis het gedrocht op 0-2 moeten zetten. 82, bull eraf halen. Mentaal gaat Lewis dit niet redden.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Wat gaat Lewis slecht met zijn kansen om zeg.
Heel erg jammer dit. Die vadso maakt z'n dubbels echter wel waar Lewis ze mist.