F1 en andere autosporten
Moderator: mods
Re: F1
Ik denk ik drop hier even een vraagje, misschien komt er een leuke discussie uit: hoeveel % van het succes wordt bepaald door de coureur en hoeveel % door het materiaal/de bolide? In zijn algemeenheid bedoel ik, niet perse Verstappen bij RB.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Lastige hiervan is dat de betere rijders doorstromen naar de beste teams.
Ik denk bijvoorbeeld dat de slechtste coureurs niet automatisch op de eerste rij staan als ze in de Mercedes gezet worden, maar Hamilton zal ook zeker niet winnen in een slechte auto.
Maar de huidige suprematie van Mercedes is simpelweg niet met rijderskwaliteiteb in te halen, in dat geval dus wellicht 100%. Tussen Ferrari en red bull lijkt het verschil nu vrij klein te zijn, dan gaat het rijdersaandeel naar 100% tussen podium of nummer 4.
Ik denk bijvoorbeeld dat de slechtste coureurs niet automatisch op de eerste rij staan als ze in de Mercedes gezet worden, maar Hamilton zal ook zeker niet winnen in een slechte auto.
Maar de huidige suprematie van Mercedes is simpelweg niet met rijderskwaliteiteb in te halen, in dat geval dus wellicht 100%. Tussen Ferrari en red bull lijkt het verschil nu vrij klein te zijn, dan gaat het rijdersaandeel naar 100% tussen podium of nummer 4.
Ja, eens.Iniesta schreef:Lastige hiervan is dat de betere rijders doorstromen naar de beste teams.
Je kunt denk ik wel een grove indeling maken welke teams rond welke plek hangen. Maar dan zijn er onderling teams (soms drie) die met elkaar kunnen stuivertje wisselen. En dan komt rijderskwaliteit naar boven.
Al zag je dat Verstappen met zijn beperkte materiaal flink wist op te schuiven in een race met inhaalmanoeuvres en slimme pitstops.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Inderdaad.Iniesta schreef:Goeie zet van Jos:
Jos Verstappen stopt als manager van zoon Max
http://s.ad.nl/4301221
De vader van Max Verstappen, Jos Verstappen, stopt als manager van zijn zoon. Volgens Verstappen senior is de 18-jarige coureur nu bij Red Bull op de plek waar hij hoort te zijn met de juiste mensen om zich heen.
Na de switch tussen Daniil Kvyat en Max Verstappen zit de Nederlander nu in een topteam en is dit het juiste moment om een stapje terug te doen voor vader Jos. ,,Ik ben welkom in de garage, dat is geen probleem, maar in deze fase van Max zijn carriere is het beter om een stap terug te doen. Hij is nu op de juiste plek en het draait om Max, niet om zijn vader", vertelt Verstappen senior in gesprek met Motorsport.com.
De vader van Max is blij dat hij zijn zoon nu volledig uit handen kan geven aan het topteam van Red Bull. ,,Ik heb mijn werk gedaan. Hij is nu bij een topteam waar hij hoort. Het is goed zo. Het is nu aan de mensen daar om te zeggen wat ze vinden, en niet aan mij."
Zou Hamilton het zelfs wel beter dan Max doen in een slechte auto? Hamilton zal minder gewend zijn om auto's in te moeten halen, waar Max zo goed in is. Ben benieuwd of Max goed met de extra druk om kan gaan.Iniesta schreef:Lastige hiervan is dat de betere rijders doorstromen naar de beste teams.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
- Monkey Tonk
Er is geen andere coureur die zo makkelijk inhaalt als Verstappen. Sainz is een prima coureur, maar als ze allebei achter een auto zaten haalde Verstappen die zo in, terwijl Sainz er veel langer voor nodig had. Max heeft 1 opening nodig en hij is erlangs. Dat is onvoorstelbaar goed. Zeker in F1.
Kenners van binnen de F1 schatten Verstappen na vorig jaar al in op hetzelfde niveau als Schumacher op zijn top! Dat zou betekenen dat Verstappen op dit moment al de beste coureur in het veld is.
Barcelona wordt leuk, maar ik kijk nu al uit naar Monaco; waar 'niemand' inhaalt... Met de vrij lage gemiddelde snelheid kon Max in die race wel eens hele ogen gaan gooien.
Kenners van binnen de F1 schatten Verstappen na vorig jaar al in op hetzelfde niveau als Schumacher op zijn top! Dat zou betekenen dat Verstappen op dit moment al de beste coureur in het veld is.
Barcelona wordt leuk, maar ik kijk nu al uit naar Monaco; waar 'niemand' inhaalt... Met de vrij lage gemiddelde snelheid kon Max in die race wel eens hele ogen gaan gooien.
Mooie move van Jos Verstappen. Eer aan zichzelf. Ik denk dat de teambaas van Red Bull heeft gezegd: alles leuk en aardig Jos, maar wij zijn de baas in de box, geen inmenging in strategie of wat dan ook. En dat lijkt me lastig voor iemand die gewend is de beslissingen rond Max (mede) te nemen.
Op deze manier is het een heldere, clean break, met een goed verhaal ook: zoon is volwassen, Jos heeft hem naar een topteam gebracht, dat was het doel, nu moet hij het zelf doen.
Ben wel heel benieuwd hoe lang hij die zijlijn-positie volhoudt. :-)
Op deze manier is het een heldere, clean break, met een goed verhaal ook: zoon is volwassen, Jos heeft hem naar een topteam gebracht, dat was het doel, nu moet hij het zelf doen.
Ben wel heel benieuwd hoe lang hij die zijlijn-positie volhoudt. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
- AT Toto winner 15/16
Beide Mercedessen er uit!.
-
- AT Toto winner 15/16
Nou Max als het ooit kan is het nu..
-
- AT Toto winner 15/16
Die vervelende etterbak Sainz ligt nu precies achter Max.
-
- AT Toto winner 15/16
Sainz kan nu mooi ff de beide Ferarries ophouden.
-
- AT Toto winner 15/16
Ik neem aan dat het not done is om ook maar enigszins te proberen om Ricciardo voorbij te gaan voor Verstappen vandaag?
Vettel komt steeds een stukje dichterbij Verstappen die op de 2e plaats wel net iets snellere rondjes rijdt dan leider in de wedstrijd teamgenoot Ricciardo.zeux schreef:Ik zit op een plek waar ik geen beeld heb. Wat is de situatie? Zitten Vettel en Raikkonen dicht achter Verstappen?
Raikkonen zit op 9 à 10 seconden achterstand op de 4e plaats, de GP duurt nog een hoop rondjes maar Max zou Raikkonen voor moeten kunnen blijven.
-
- AT Toto winner 15/16
Ja ze zijn in hun rondes sneller als de Red Bull maar Verstappen rijdt momenteel sneller dan Ricciardo.