MLB
Moderator: mods
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Re: MLB
Yeah heb mijn ticket for de Astros vs Nationals binnen voor volgende week. Go Astros! Of Go Nationals, kan me eigenlijk niet zo heel veel schelen ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- InnerHarbour
Ik vind 10 wedstrijden (3 starts?) niet zo'n heftige straf als je ziet dat die jongen de boel toch flink heeft lopen belazeren. Waarom wordt dit niet net zo bestraft als bijv doping? Cheat is a cheat, pine-tar of niet...
- Monkey Tonk
Komt bijna nooit voor. Ik herinner me een Dodgers pitcher in 1989. Eenmaal betrapt is dit niet het soort vergrijp dat zo'n pitcher nog eens gaat proberen, lijkt me.
Seizoen bijna een maand oud. Ik vind Oakland wel een fraaie club. Begroting van niks, maar draaien weer mee in de top. Sabermetrics benadering. De club waar die film over gemaakt is. 'Moneyball'.
http://www.covers.com/pageLoader/pageLo ... dings.html
Seizoen bijna een maand oud. Ik vind Oakland wel een fraaie club. Begroting van niks, maar draaien weer mee in de top. Sabermetrics benadering. De club waar die film over gemaakt is. 'Moneyball'.
http://www.covers.com/pageLoader/pageLo ... dings.html
Angels gisteravond 13-1 gewonnen in de Bronx.
Voor een team dat met moeite .500 bal speelt niet eens zo gek. Zou fijn zijn als we weer eens uitpakken met een sweep maar ook series winst zou al heel wat zijn. Ze spelen om 10 AM (!) PST het vervolg.
Santiago (we kennen hem van de Trumbo trade) staat op de heuvel en gooit ze best lekker. 1-0 voor in de 2e inning.
Okay, had nou maar niks gezegd...

Voor een team dat met moeite .500 bal speelt niet eens zo gek. Zou fijn zijn als we weer eens uitpakken met een sweep maar ook series winst zou al heel wat zijn. Ze spelen om 10 AM (!) PST het vervolg.
Santiago (we kennen hem van de Trumbo trade) staat op de heuvel en gooit ze best lekker. 1-0 voor in de 2e inning.
Okay, had nou maar niks gezegd...
Grrrrrr, stupid loss van de Mets tegen de Marlins. Ze weten dat Mejia moeite heeft met de zesde inning. Toch laten ze hem drie runs opgeven en de honken weer vol laten lopen, wat resulteert in nog twee runs. Van 1-5 is het ineens 6-5. Komen nog terug tot 6-6, maar in de 10de is het over met een homerun van de Marlins. Why oh way laat Collins het zo ver komen in de zesde???? Poor managing. Directe concurrent. Mets waren aan een prima homestand bezig, maar dit zijn domme verliespartijen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- InnerHarbour
Davis naar de 15 dagen DL net nu hij een beetje warm begon te worden. Hopelijk hebben we over 14 dagen eindelijk ook Machano terug.
YNWA
- raymon
- Contacteer:
2de slagbeurt, homerun!InnerHarbour schreef:No, Minute Maid Park is geen hitters park.

Tevens ook de enige homerun. Wel nog een paar heeeeeeeel dichtbij. Was een leuke ervaring. Honkbal is leuker om naar te kijken in het stadion dan American Football vind ik. Helpt ook dat het heerlijk weer was terwijl mijn enige NFL ervaring bij -3 was of zo.
Nationals de betere ploeg allround hoewel het nog behoorlijk spannend werd op het einde. Astros met 4-3 verloren uiteindelijk, mede doordat de laatste pitcher er een zooitje van maakte. Nationals wel de betere hitters. Zie me zelf nog wel een keertje gaan.
- raymon
- Contacteer:
Zeker! En we zaten vlak voor het 3de honk dus ook prima zicht. Stadion was wel behoorlijk leeg, is dat vaak zo bij honkbal? Ik weet dat ze iets van 5 dagen op rij tegen dezelfde ploeg spelen dus dat zal er wel iets mee te maken hebben.Zeux schreef:Leuk spelletje hé? :-)
Houston is - ondanks de grootte van de stad - een small market team. Er zijn niet zo veel teams die echt volle stadions trekken. Boston, NY (de Yankee-variant), Chicago, LA, volgens mij doen die vogels van IH het ook behoorlijk, dat zijn de 'geheide' trekkers.Raymon schreef:Zeker! En we zaten vlak voor het 3de honk dus ook prima zicht. Stadion was wel behoorlijk leeg, is dat vaak zo bij honkbal? Ik weet dat ze iets van 5 dagen op rij tegen dezelfde ploeg spelen dus dat zal er wel iets mee te maken hebben.Zeux schreef:Leuk spelletje hé? :-)
Rest is sappelen.
Bij Miami is het ook zo notoir leeg.
En sinds een paar seizoenen bij de Mets.

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- InnerHarbour
Raymon schreef: 2de slagbeurt, homerun!![]()

Vergeet St Louis niet na de Dodgers gemiddeld de meeste toeschouwers, MFY derde. Mijn vogelsZeux schreef:Houston is - ondanks de grootte van de stad - een small market team. Er zijn niet zo veel teams die echt volle stadions trekken. Boston, NY (de Yankee-variant), Chicago, LA, volgens mij doen die vogels van IH het ook behoorlijk, dat zijn de 'geheide' trekkers.
Rest is sappelen.
Bij Miami is het ook zo notoir leeg.
En sinds een paar seizoenen bij de Mets.

Houston? Ik weet het eigenlijk niet wat die leuk vinden, football misschien. Ik vond de stad Housten niet veel aan.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op do mei 01, 2014 7:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA
Basketball ook nog in Houston?
Stad staat hoog op mijn bucketlist van steden, door de De Menhil Collection, maar vooral de Rothko Chapel.
Stad staat hoog op mijn bucketlist van steden, door de De Menhil Collection, maar vooral de Rothko Chapel.
- InnerHarbour
Ja sorry die laatste 2 heb ik gemist. 
Oh ja, ze hebben de Rockets, weet niet hoe die het doen, volg die sport al jaren niet meer.

Oh ja, ze hebben de Rockets, weet niet hoe die het doen, volg die sport al jaren niet meer.
YNWA
- InnerHarbour
Een sweep is natuurlijk hartstikke leuk, zeker als ik nog net de walkoff HR van Matt Wieters in de 10de inning kan meemaken, maar het belangrijkste nieuws is natuurlijk dat Manny terug is. Als Davis over 10 dagen ook weer kan spelen gaan we pas echt beginnen.Orioles sweep Pirates as Manny Machado debuts in nightcap
Associated Press
BALTIMORE -- Matt Wieters led off the 10th inning with a home run off Stolmy Pimentel to give the Baltimore Orioles a 6-5 victory over the Pittsburgh Pirates and a doubleheader sweep Thursday night.
In the opener, Steve Pearce had three hits and two RBIs in his return to the Orioles, who got a home run from Nick Markakis in a 5-1 win.
The single-admission doubleheader followed consecutive rainouts on Tuesday and Wednesday. The rain lingered long enough to delay the fifth inning of the opener by 21 minutes, and the start of the nightcap was stalled 46 minutes by rain.
The second game marked the season debut of Orioles third baseman Manny Machado, who had left knee surgery in October. After sitting out the opener, Machado received a warm ovation from the crowd of 28,290 before the second game and went 0 for 5.
BTW, MFY verliezen in Seattle en Tampa sweept de RS zodat wij nog maar een halve wedstrijd verwijderd zijn van de eerste plaats.
Het leuke weetje achter de sweep van Tampa over de RS is dat de Red Sox samen met de Cubs een uitzonderingspositie in het MLB hebben, het werd niet met zoveel woorden gezegd maar het moet met hun historische ballparks te maken hebben.
Normaal gesproken bepalen beide teams hoe een afgelaste wedstrijd gespeeld zal worden. Nu komt Tampa nog tweemaal dit seizoen naar Boston en die voelde niet veel voor een dubbelheader mede gezien het koude weer. Edoch Boston bepaalde gewoon dat de DH moest doorgaan en vanwege de uitzonderingspositie was er geen bal wat Tampa er aan kon doen.
Reden waarom de Red Sox de DH wilde spelen: de afgelaste wedstrijd van woensdag was blijkbaar Pedroia bobblehead night en als die wedstrijd later in het jaar gespeeld zou worden moesten de RS 37.000 van die krengen opslaan en daar hebben ze geen plaats voor in dat oude pakhuis wat ze Fenway noemen.
Denk niet dat Tampa het nu nog zo vervelend vond om de DH te spelen.

YNWA
Wedstrijd van de M's was in NY, niet Seattle. "Cano's return to the Bronx". Zonder AL West stond NYY trouwens al behoorlijk los in hun divisie.
Angels komen van de eerste zwiep in een jaar (of zo) en starten vanavond thuis tegen Texas (dippie?). Nogal wat opwinding over het feit dat April boven 500 is afgesloten. En niet eens cynisch.... In elk geval de serie vs Rangers winnen, 2e plek pakken en dan hopen dat het herstel doorzet.
Angels komen van de eerste zwiep in een jaar (of zo) en starten vanavond thuis tegen Texas (dippie?). Nogal wat opwinding over het feit dat April boven 500 is afgesloten. En niet eens cynisch.... In elk geval de serie vs Rangers winnen, 2e plek pakken en dan hopen dat het herstel doorzet.
Mets zijn weer terug op aarde.
Met vier wedstrijden boven .500 leefden ze boven hun stand. In Denver zijn ze weggemept. 3 verliespartijen op rij, vanavond vierde wedstrijd in de serie. Waar de pitching in april ok was, ging het nu goed mis tegen de Rockies.
Laten we hopen dat dit een incident is geweest. Denver is niet de plek voor de Mets: 'The Mets are 8-29 in Coors Field since 2007'.
Als ze vrijdag en zaterdag maar hun best doen, want ik wil wel genieten in Citi Field.
Met vier wedstrijden boven .500 leefden ze boven hun stand. In Denver zijn ze weggemept. 3 verliespartijen op rij, vanavond vierde wedstrijd in de serie. Waar de pitching in april ok was, ging het nu goed mis tegen de Rockies.
Laten we hopen dat dit een incident is geweest. Denver is niet de plek voor de Mets: 'The Mets are 8-29 in Coors Field since 2007'.
Als ze vrijdag en zaterdag maar hun best doen, want ik wil wel genieten in Citi Field.
Laatst gewijzigd door zeux op zo mei 04, 2014 11:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.