F1 en andere autosporten
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: F1
Wat apart Ray, zie je het al voor je dat een ander bepaald wanneer je mag trainen in een andere sport. Je traint om beter te worden en nu zegt iemand ho, ho, dat bepalen wij wel.
YNWA
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Op www.formula1.com staat een artikel over wat wel en niet mag kwa testen.
Ben het met je eens dat het vreemd is maar ik denk dat het en met de veiligheid en met de kosten te maken heeft.
Ben het met je eens dat het vreemd is maar ik denk dat het en met de veiligheid en met de kosten te maken heeft.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
-
- AT Toto winner 15/16
Oftewel we hoeven er nog niet veel van te verwachten komend weekend.elliquido schreef:Stoeltje moet geschuimd worden. Erg belangrijk vanwege de hoge g krachten
Dan de theorie over werking van auto en alle knopjes . Read the fucking Manuel zeg maar.![]()
Dan overleg met je engineering over juiste afstelling en simulatie races
En je moet het circus ook nog organiseren op een baan met alle mensjes erbij voor de test.
En dan nog de verzekeringsdingetjes en contracten etc etc.
-
Ga je nu tussenstandjes bijhouden met Sainz of Ricciardo, BZ?
Zo'n compleet circuit bemannen met veiligheidsmensen langs de baan lijkt me een forse operatie.Raymon schreef:Op http://www.formula1.com staat een artikel over wat wel en niet mag kwa testen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
- AT Toto winner 15/16
Met Kvyat.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ga je nu tussenstandjes bijhouden met Sainz of Ricciardo, BZ?

- InnerHarbour
brigade zuid schreef:Oftewel we hoeven er nog niet veel van te verwachten komend weekend.

Dat dacht ik elke keer maar als ik zijn resultaten zie in die andere auto......... Kijk ik vind het een vervelend ventje, net zoals zijn vader maar blijkbaar kan hij wel een beetje sturen dus zou je denken dat hij het goed moet gaan doen met deze auto.
YNWA
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Uiteindelijk 6e in 1e en 8e in 2e training...
Voor de liefhebber...
Vanavond om 20.10 uur op Ziggo Sport de F1-special 'Max Verstappen naar Red Bull'. Check deze link:
http://bit.ly/1YpLRsE. Met niet alleen exclusieve interviews met Max. Ook hoofdrolspelers Helmut Marko, Daniil Kvyat, Christian Horner, Carlos Sainz, vader Jos & nog meer komen voor de microfoon van Jack Plooij & Olav Mol. Mis het dus niet op kanaal 14 & Ziggo Sport Racing & go.ziggosporttotaal
Geplukt van gpupdate.net
Voor de liefhebber...
Vanavond om 20.10 uur op Ziggo Sport de F1-special 'Max Verstappen naar Red Bull'. Check deze link:
http://bit.ly/1YpLRsE. Met niet alleen exclusieve interviews met Max. Ook hoofdrolspelers Helmut Marko, Daniil Kvyat, Christian Horner, Carlos Sainz, vader Jos & nog meer komen voor de microfoon van Jack Plooij & Olav Mol. Mis het dus niet op kanaal 14 & Ziggo Sport Racing & go.ziggosporttotaal
Geplukt van gpupdate.net
-
In de tweede sessie was Sainz sneller..
Barcelona is een uitstekend circuit voor Max. Hij deed het daar vorig jaar al erg goed en in lagere race klassen heeft hij daar al mooie prestaties geboekt.
Zou morgen dus zomaar meteen eens flink vlammen kunnen worden. Ben benieuwd naar de kwalificatie!
Zou morgen dus zomaar meteen eens flink vlammen kunnen worden. Ben benieuwd naar de kwalificatie!
Viertiende achter uiteindelijk, terwijl hij steeds eentiende voor lag.Iniesta schreef:Shit net after Riciardo , .
Mooi, hoe ze elkaar opstuwen. Beiden voor de Ferrari's.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ja, ongelooflijk eigenlijk dat het 'balen' is dat hij vierde wordt. In zijn eerste echte kwalificatie. Dat zegt genoeg. Hij zat er dichtbij. En natuurlijk dat het zijn teamgenoot is die hem op het laatste moment pakt. Uiteindelijk nog met een behoorlijke marge ook.Iniesta schreef:Geweldige kwalificatie in eerste race,alleen reed ie zo constant derde dat ik toch even baalde
Nu de race...
Normaal gesproken zijn de Mercedessen sterker en ook de Ferrari's. Zonder ongelukken/technische malheur lijkt het mij dat die vier voor hem gaan eindigen. Er gebeurt echter altijd wel wat, dus podiumplaats zou zomaar mogelijk kunnen zijn. Dan heb je nog het tactische spel met pitstops dat Max bij Toro Rosso redelijk door had. Maar winnen, nee. Dan moeten de Mercedessen echt pech krijgen. Red Bulls lijken wel in de buurt van Ferrari te zitten, dus dat zal interessant worden. Podiumplek: who knows.Dubbel schreef:Kan hij morgen de race winnen, zeux? Of is plek 4 op de grid voorlopig het maximale?
-
- AT Toto winner 15/16
Vooralsnog denk ik dat ie gewoon (weer) uitvalt.
Mijn tactiek wordt steeds meer met Nederlandse sporters om horror scenario's te voorspellen waarbij ik juist heel erg hoop dat ze het goed doen maar mocht het dan onverhoop fout gaan kan ik iig mijn gelijk halen met mijn voorspelling.
Dus Max valt morgen uit, de Nederlandse volleybalvrouwen halen de OS niet en Daphne Schippers raakt nog geblesseerd voor de Spelen.
Binnenkort meer voorspellingen.
Mijn tactiek wordt steeds meer met Nederlandse sporters om horror scenario's te voorspellen waarbij ik juist heel erg hoop dat ze het goed doen maar mocht het dan onverhoop fout gaan kan ik iig mijn gelijk halen met mijn voorspelling.
Dus Max valt morgen uit, de Nederlandse volleybalvrouwen halen de OS niet en Daphne Schippers raakt nog geblesseerd voor de Spelen.
Binnenkort meer voorspellingen.
Een kwalificatie is uiteindelijk één (perfecte) ronde. Bij een race gaat het om veel meer ronden en dan komt betere basissnelheid volgens mij altijd naar boven. Nu heeft de Ferrari wel last van betrouwbaarheid geloof ik, dus kansen zijn er zeker.Iniesta schreef:Hij was vandaag wel in alle drie kwalificatieronden sneller dan Ferrari, dus dat biedt prespectief ook als Ferrari geen pech heeft. Mercedes is zonder pech inderdaad simpelweg te snel.
De eerste bochten doorkomen, dat is de eerste taak (naast goed wegkomen). Kijk naar Sotchi, wat een mess dat was.