F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner

Re: F1

Bericht door Dubbel » ma mar 21, 2016 9:32 pm

Aha, dus zo te lezen is het seizoen van Max Klaagvermogen weer in stijl begonnen? Word nu alweer doodmoe van die vent.

Sandro

Bericht door Sandro » ma mar 21, 2016 9:36 pm

Iniesta schreef:Kille cijfers: sneue reactie BZ-inhoudelijke toevoeging BZ 1-0
Klasse joh, als het van iemand een sneue reactie is dan is het wel die van jou.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta

F1

Bericht door Iniesta » ma mar 21, 2016 10:49 pm

brigade zuid schreef:
Iniesta schreef:Kille cijfers: sneue reactie BZ-inhoudelijke toevoeging BZ 1-0
Kun je de waarheid niet aan? Het is heel normaal om de beide rijders van hetzelfde team met elkaar te vergelijken, hebben we vorig seizoen ook geregeld gedaan. Vorig jaar begon ie ook al zo kut aan het seizoen.
Voor iemand die de waarheid zo graag boven tafel wil halen, was je vorig jaar aan het eind van het seizoen verdacht stil toen Verstappen deze statistiek duidelijk in z'n voordeel besliste.
De vergelijking is heel normaal, maar volstrekt ridicuul na 1 wedstrijd.

De enige statistiek waarin hij vorig jaar uiteindelijk Sainz niet mee pakte, was onderlinge kwalificatie resultaat. Hier zal hij nog een stap in moeten maken als hij de onbetwiste nummer 1 van het team wil zijn.

Hoewel hij niks kon doen aan de mislukte pitstop, moet hij wel uitkijken met hoe hij z'n onvrede over de boordradio uit. Er zit een dunne lijn tussen terecht voor jezelf opkomen (zie Singapore vorig jaar ) en teveel zeuren.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr mar 25, 2016 1:17 am

De woede is wel voor te stellen als je vanuit een prachtige vierde plek, met kans op een podiumplek, zover terugvalt door een stomme pitstop. Maar hij zal ervan leren. Met woede rijden lijkt me niet slim, want het gaat ten koste van de concentratie.

Overigens, is dat nou puur toeval dat Cruijff een paar weken voor zijn overlijden Max opzoekt in Barcelona? Of toch een soort symboliek in het doorgeven van het estafettestokje?

Sandro

Bericht door Sandro » vr mar 25, 2016 11:58 am

Monkey Tonk schreef: Overigens, is dat nou puur toeval dat Cruijff een paar weken voor zijn overlijden Max opzoekt in Barcelona? Of toch een soort symboliek in het doorgeven van het estafettestokje?
Hier een artikel over die ontmoeting:

http://www.nrc.nl/nieuws/2016/03/02/cru ... j-doet-mee
Verstappen is recentelijk in publicaties ‘de nieuwe Cruijff’ genoemd, een boegbeeld van de Nederlandse sport. Cruijff moet er om lachen. „Goeie kop, leuk dat ze zo’n vergelijking maken.” Of een meer eigentijdse vergelijking? Messi? „Max is onderweg".
Hij doet ook weer zo'n heerlijke Cruijffiaanse uitspraak, die ik zal gaan missen:
Er waren momenten dat hij zich liet gelden. Ook toen ze zeiden: laat hem [teamgenoot Carlos Sainz] inhalen. Toen zei hij: ‘ik dacht het niet’. Als hij niet harder rijdt dan ik, laat ik hem er niet langs gaan. Dat is ook zo’n abc’tje. Het is niet zo dat je dan iets niet doet. Om iets te doen, moet er een reden zijn. En als de reden er niet is, dan doe je het niet”, filosofeert Cruijff. :ajaxscarf.gif:

beelzebub

Bericht door beelzebub » do mar 31, 2016 1:18 pm

Hmm, Alonso is niet door de medische test gekomen en rijdt dit weekend niet. Ook niet zo raar na die pittige crash, maar hij liep zo te zwaaien na afloop dat ik dacht dat het wel goed zat.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do mar 31, 2016 5:23 pm

Alonso wordt vervangen door een Belg met de voornaam Stoffel.

Hoe kom je erop? Een F1 coureur die Stoffel heet? Geweldig volk, die Belgen. lol

beelzebub

Bericht door beelzebub » do mar 31, 2016 10:55 pm

Bij plaatsnamen zoals Aarschot, Kontich, Eigenbilzen en Buitenland moet ik toch altijd grinniken.
Laatst gewijzigd door beelzebub op za apr 02, 2016 10:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

zeux

Bericht door zeux » do mar 31, 2016 11:01 pm

Monkey Tonk schreef:
Hoe kom je erop? Een F1 coureur die Stoffel heet? Geweldig volk, die Belgen. lol
:ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta

Bericht door Iniesta » vr apr 01, 2016 5:54 am

Verstappen heeft geen grote mond nodig
http://s.ad.nl/4273436

Goed dat ze er duidelijk afstand van nemen, was bang dat ze er te koppig voor waren.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za apr 02, 2016 4:49 pm

Ik zit nu met een half oog met terugwerkende kracht de voorbeschouwing op de kwalificatie in Bahrein met Robert Doornbos terug te kijken en zo dadelijk dus erachteraan die kwalificatie. Leve Ziggo Interactieve TV. Of ik verder niets te doen heb..? :confused.gif:

Die Belg Stoffel die dit weekend debuteert won trouwens vorig jaar in de GP 2 de wedstrijd op dit circuit. Toro Rosso van Max en Sainz heeft nog nooit goed gepresteerd in Bahrein.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za apr 02, 2016 5:28 pm

Iniesta schreef:Sterke start van Verstappen.
Nieuwe kwalificatie systeem heeft nog wel wat aanpassingen nodig, derde deel werd zo een behoorlijke anticlimax.
Ook opvallend, Olav Mol die Verstappen interviewt met Verstappen.nl als reclame op z'n shirt., kan van Gelder in het vervolg ook niet in Ajax shirt de interviews doen?
Gisteravond had hij Verstappen.nl wederom als reclame op zijn shirt staan tijdens het interview met Max. :smallgrin.gif:

Leuk interview toch wel, Verstappen junior was vrij gevat in zijn antwoorden. Nee Max Verstappen geeft het begrip (valse) bescheidenheid zeker geen nieuwe dimensie en loopt ook niet bepaald met een minderwaardigheidscomplex rond. Een hoop Nederlanders zouden die kop dus graag snel boven het maaiveld weghakken, maar voor een dreumes van 18 heeft ie doorgaans best goeie teksten.

Sandro

Bericht door Sandro » za apr 02, 2016 5:35 pm

Cruijff schreef:Een hoop Nederlanders zouden die kop dus graag snel boven het maaiveld weghakken, maar voor een dreumes van 18 heeft ie doorgaans best goeie teksten.
Heel eerlijk gezegd begrijp ik dat ook niet zo. Ik zie graag dat Nederlandse sporters goed presteren (belangrijke finales winnen bijvoorbeeld :neutral.gif: ). Daar hoort een bepaalde bravoure bij. Zolang die jongen het waarmaakt, is er helemaal niks mis mee. En als hij het één, of zelfs een paar, keer niet waar zou maken dan heeft hij wat mij betreft nog steeds krediet.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za apr 02, 2016 10:49 pm

Speciaal voor BZ het tussenstandje voor kwalificaties: Verstappen - Sainz 2-0.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo apr 03, 2016 12:18 pm

Haha kwalificaties daar krijg je geen punten voor Cees. Vandaag worden de punten weer uitgedeeld en mijn messen zijn geslepen. :1evil.gif:

zeux

Bericht door zeux » zo apr 03, 2016 4:11 pm

Saintz meteen in de problemen. Pits in met lekke band, komt er als 20ste uit.

Verstappen negende na eerste ronden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » zo apr 03, 2016 5:39 pm

Verstappen zesde. Sainz halverwege er uit.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo apr 03, 2016 5:45 pm

Degelijke wedstrijd van Max.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo apr 03, 2016 7:03 pm

Veeel punten idd, BZ! :666.gif: :smallgrin.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo apr 03, 2016 7:30 pm

:smallgrin.gif:
Sainz - Verstappen 1-1

zeux

Bericht door zeux » zo apr 03, 2016 7:31 pm

brigade zuid schreef::smallgrin.gif:
Sainz - Verstappen 1-1
Niet helemaal. 2-9.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo apr 03, 2016 11:49 pm

Lijkt er vandaag toch echt het maximale uit te hebben gehaald. Voor de Toro Rosso is Bahrein niet bepaald het ideale circuit, al kun je er wel op vrij veel plekken inhalen. Dat deed Max weer een aantal keren fraai.

Volgens mij heeft Rosberg nu 5 GP's op rij gewonnen, want vorig seizoen won hij ook de laatste 3, toch? Net als in Australië startte Lewis Hamilton opnieuw als een pannenkoek.

Onze Belg Stoffel heeft het ook prima gedaan door bij zijn debuut meteen in de punten te rijden.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo apr 03, 2016 11:52 pm

Verstappen: "Auto is heel goed, anders kan je dit niet doen"

Glunderend kwam Franz Tost, de teambaas van Scuderia Toro Rosso, op hem aflopen. Max Verstappen ging net zitten voor zijn praatje met de Nederlandse media toen de Oostenrijker langskwam om zijn coureur te feliciteren. Want een felicitatie was op zijn plaats na de keurige zesde plek van Verstappen in de Grand Prix van Bahrein. Hij reed een foutloze, snaarstrakke race op het Bahrain International Circuit.

Na een onderonsje van een kleine minuut, waarin Tost meerdere keren benadrukte trots te zijn op Verstappen, liep de teambaas van Toro Rosso weer lachend verder en mocht de coureur zijn verhaal doen aan de pers. "Het is gewoon een goed resultaat", zegt de 18-jarige Limburger over zijn klassering in Sakhir. "Beter dan verwacht, hier kunnen we gewoon heel tevreden mee zijn. Ook van het team uit, top gedaan."

De race in Bahrein verliep voor Verstappen volgens plan, hij kwam geen problemen tegen. "De eerste stint was al goed, ik kon gelijk aanvallen en hoefde niet te verdedigen. Dat is natuurlijk altijd positief. De banden bleven toen ook goed heel." In de eerste rondjes van de race had Verstappen het flink aan de stok met Carlos Sainz, zijn teamgenoot. De Spanjaard, die later zou uitvallen, gooide de deur een aantal keer hard dicht. "Ik weet niet wat hij aan het doen was, hij was wel erg aan het afknijpen. Maar het is allemaal op zijn plek gevallen."

De Nederlander begon zijn race op een nieuw setje supersofts, ging vervolgens over naar softs en liet dertig ronden voor de finish een nieuw setje mediums onder zijn STR11 monteren. Even leek het erop alsof hij de race daarmee wilde gaan uitrijden. "Het had gekund, denk ik", zegt Verstappen daarover. "Maar de coureurs achter me waren net te snel, omdat ze nieuwe banden hadden. Dan is de afweging of je het wil riskeren om de laatste paar ronden helemaal terug te vallen, en dat je echt moet gaan verdedigen, of dat je gaat aanvallen. Ik denk dat het goed was dat we nog een pitstop hebben gemaakt." Door die laatste stop viel Verstappen iets terug, van de vierde naar de zevende plek, maar op zijn supersofts snelde hij als een speer voorbij de Williams van Felipe Massa. "Of we die stop nu wel of niet gemaakt hadden, de eindpositie was denk ik redelijk hetzelfde geweest. Maar nu konden we meer aanvallen naar de vijfde plaats. Dat is ook wel leuker, natuurlijk."

Afbeelding
© Aangeboden door Jhed Media

Uiteindelijk kwam Verstappen net tekort om een aanval te doen op de vijfde plek van Romain Grosjean. "Hij was net te ver weg. Als ik een paar ronden meer gehad had, had ik wel een kans gehad. Maar ik denk dat we gewoon blij moeten zijn met wat we hebben. Ik denk dat dit voor ons een super resultaat is." Zeker omdat het circuit van Sakhir de Toro Rosso eigenlijk dus niet zo ligt. "Het chassis is heel goed, anders kan je dit niet doen. Dit was vermoedelijk ons slechtste circuit van de eerste vier, dus ik ben benieuwd wat we de komende races kunnen." Hij voegt eraan toe dat de ware snelheid van de STR11, ten opzichte van de concurrentie, vermoedelijk ergens tussen de prestaties in Melbourne en Bahrein in ligt. "Daar doen we het voor", lacht hij.

Deze zesde plek maakt voor Verstappen goed wat er twee weken geleden in Australië misging. "Dat denk ik wel, ja. Voor mezelf en voor het team was dit gewoon heel goed, denk ik. We zijn sterk teruggekomen."

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 04, 2016 3:10 am

Stoffel reed goed.
Team Haas ook.
't moet niet veel gekker worden.

Mercedes heeft problemen met de clutch bij de start, en denkt erover het hele mechanische te veranderen. Botas ramt Hamilton in de eerste bocht, die daardoor weer ver terugviel.

Verder opvallend dat deze V6 hybrid moter nu een snellere rondetijd neerzet dan de V10, en dat op een derde van de brandstof...! F1 is prima voor technologische vooruitgang. Jammer alleen van het verloren kabaal.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo apr 17, 2016 6:15 pm

Tussenstandje, BZ?

Plaats reactie